1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Combat Vehicle 90 (CV90)

Diskurzus a(z) 'Páncélozott harc- és szállítójárművek' témában - boki által indítva @ 2013. április 10..

  1. telak

    telak New Member

    Inkább a lényeg a gyártó kapacitás folyamatos fenntartása.
    Ha mondjuk rendelsz 1000 db CV-90-et és az 1000. után nem rendelsz rá, csak javíttatsz, rengeteg munkanélkülit fogsz teremteni, hiszen a gyártó kapacitás, és a teljes ipari háttér nem kell többé. Nincs szükség folyamatos innovációra sem, így később a váltótípus kifejlesztése is lehetetlenné, vagy méregdrágává válik.
    Lásd.: Magyar PSZH, még a 60-as években tervezték és gyártották, de mivel a MNH nem rendelt rá folyamatosan, és nem fejlesztett, szépen lassan elavult, és külföldi típussal kellett leváltani (BTR-80) pedig ha folyamatosan fejlesztetttük volna, talán még ma is lenne egy Csepel Autógyár, és egy világhírű PSZH hadijármű.
     
  2. nyugger

    nyugger Well-Known Member

  3. laca

    laca Active Member

    Inkább a lényeg a gyártó kapacitás folyamatos fenntartása.
    Ha mondjuk rendelsz 1000 db CV-90-et és az 1000. után nem rendelsz rá, csak javíttatsz, rengeteg munkanélkülit fogsz teremteni, hiszen a gyártó kapacitás, és a teljes ipari háttér nem kell többé. Nincs szükség folyamatos innovációra sem, így később a váltótípus kifejlesztése is lehetetlenné, vagy méregdrágává válik.
    Lásd.: Magyar PSZH, még a 60-as években tervezték és gyártották, de mivel a MNH nem rendelt rá folyamatosan, és nem fejlesztett, szépen lassan elavult, és külföldi típussal kellett leváltani (BTR-80) pedig ha folyamatosan fejlesztetttük volna, talán még ma is lenne egy Csepel Autógyár, és egy világhírű PSZH hadijármű.
    </blockquote>

    Sajnos a VSZ, KGST időszakban ez nem volt ilyen egyszerű/logikus.
    Volt magyar 4 tengelyes fejlesztés, PSZH-II (1971). Sok évvel ezelőtt volt róla szó a HT-ben (megnéztem 1993/4. szám, hát ja.. végül is pár éve volt). Akkor korszerűnek számított volna és pont úgy volt, ahogy gondolod, a FUG, PSZH tapasztalatai alapján teljesen logikus módon továbbléptek a fejlesztéssel. Lehet jobb lett volna mint a BTR. Pl. orrmotoros lett volna, kétféle toronnyal, a BMP-1-es tornyával és egy Vidrának hívott toronnyal, 30mm-es és 7,62-es fegyverzettel.
    Csak akkor ez sajnos nem így működött. Ahogyan anno központilag leállították a motorkerékpár gyártást (a komolyabb iparágakat szétosztották a keleti blokk országai között), úgy lelőtték ezt a programot is a buszgyártást preferálva. Ennek fényében az utolsó mondatod nem is volt túl messze a megvalósulástól.
    Ez a fajta gondolkodásmód, iparpolitika sajnos teljesen általános volt, láttam a Wartburgnál tervezett korszerűbb típusvázlatokat. Tudtak volna nyugati színvonalú kocsikat is tervezni, gyártani, de a politika leállította az "álmodozást".

    A csóróság, a hiánygazdálkodás és a korlátolt gondolkodás gyakorlatilag jóvátehetetlen károkat okozott az ipari kultúrában. Ehhez jön hozzá, hogy nálunk mindig extra lelkesedéssel hajtják végre a hülye ötleteket.
    Pár mondat a HT cikkből:
    <i>"Haszonjárműgyártásunk elsorvasztása maga után vonta a PSZH-gyártás és -fejlesztés fokozatos hanyatlását, majd teljes megszűnését. Ez a negatív irányzat éppen akkor jelentkezett, amikor a legnagyobb hatékonysággal lehetett volna felhasználni a D–442 és a D–944 típusú páncélozott szállító járművek gyártása során szerzett tapasztalatokat a második generációs PSZH–2 kifejlesztésénél. Ha ennek a munkának a folytonossága nem szakad meg, akkor napjainkban sem vetődne fel olyan megoldhatatlan problémaként a Magyar Honvédség és a Magyar Határőrség PSZH-parkjának felújítása, illetve korszerűsítése."</i>

    Írták ezt 1993-ban, 23 évvel ezelőtt!!! És utána rendszeresítettünk egy olyan típust, ami gyakorlatilag nem tud többet, mint a '71-es magyar terv. Ez az igazi facepalm!
     
  4. eSeM

    eSeM New Member

    nincs meg vhol pdf-ben a lapszám? szívesen elolvasnám a cikket
     
  5. laca

    laca Active Member

    Hová küldjem?
     
  6. dudi

    dudi Well-Known Member

    dudikrisszkukacgamail.com ide küldheted. :)
     
  7. laca

    laca Active Member

    Elment mindkettőtöknek :)
     
  8. misinator

    misinator Well-Known Member

    Én egy ilyen cikket találtam a "PSZH II" kifejezésre keresve:

    http://mek.oszk.hu/12900/12993/pdf/12993_4.pdf
     
    Luthero likes this.
  9. laca

    laca Active Member

    Nagyjából egyezik a 2 cikk, de ha jól látom a HT-s egy kicsit bővebb szövegű.
     
  10. akagi

    akagi Well-Known Member

    Inkább a lényeg a gyártó kapacitás folyamatos fenntartása.
    Ha mondjuk rendelsz 1000 db CV-90-et és az 1000. után nem rendelsz rá, csak javíttatsz, rengeteg munkanélkülit fogsz teremteni, hiszen a gyártó kapacitás, és a teljes ipari háttér nem kell többé. Nincs szükség folyamatos innovációra sem, így később a váltótípus kifejlesztése is lehetetlenné, vagy méregdrágává válik.
    Lásd.: Magyar PSZH, még a 60-as években tervezték és gyártották, de mivel a MNH nem rendelt rá folyamatosan, és nem fejlesztett, szépen lassan elavult, és külföldi típussal kellett leváltani (BTR-80) pedig ha folyamatosan fejlesztetttük volna, talán még ma is lenne egy Csepel Autógyár, és egy világhírű PSZH hadijármű.
    </blockquote>
    telak!
    Én úgy tudom, hogy a PSZH-t a Rába művek gyártotta Csepel motorral. A hetvenes években velük foglalkoztam.
    Bocsika!
     
  11. nyugger

    nyugger Well-Known Member

  12. nyugger

    nyugger Well-Known Member

  13. eSeM

    eSeM New Member

    hát a csehek lehet, hogy cv-90-re cserélik a bmp-2-ket

    http://www.armyrecognition.com/may_2016_global_defense_security_news_industry/bae_systems_and_vop_cz_team_for_the_czech_republic_bmp-2_replacement_programme_51105164.html
     
  14. nyugger

    nyugger Well-Known Member

    CV9030N Mk. III az Eurosatory-2016-on (itt CV90 30mm C2 Variant-ként volt kiállítva azaz mint parancsnoki jármű)
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    tarzaan likes this.
  15. nyugger

    nyugger Well-Known Member

    2. rész
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    fishbed, tarzaan and therob like this.
  16. Szittya

    Szittya Well-Known Member

    A ruag 120 mm és agyujarol van valakinek valami adata vagy csak összehasonlítása más agyukkal?
     
  17. tarzaan

    tarzaan Well-Known Member

    Ruag 120mm CTG

    Ruag’s 120mm Compact Tank Gun is 6 meters in length.
    In its newest version, it has a muzzle break, having an efficiency of roughly 40%, and recoil length of 50 cm.
    Recoil mass has been decreased from 50 tons to 26 tons.

    Currently, Ruag’s 120mm CTG is being used to arm the new Polish armored vehicle, WPB Anders.
    The gun is hosted in an unmanned turret with 11—round autoloader.
    The newest compact breech came at a price of extra weight.
    It weighs 2.6 metric tons as compared to the 1.1 metric tons of Rheinmetall’s L/44.
     
    Szittya likes this.
  18. tarzaan

    tarzaan Well-Known Member

    Ja, és L/50-es, 45 lőszert visz magával a jármű.
     
    Szittya likes this.
  19. nyugger

    nyugger Well-Known Member

  20. nyugger

    nyugger Well-Known Member

    CV9030NL tornya
    [​IMG]
     
    endre, rejsz felügyelő and tarzaan like this.

Ezen oldal megosztása