Cseh haderőfejlesztési program (2035) és hadiipar

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 658
46 642
113
200 fő nagy távolságra szállítására kell nekik gép. Ezek szerint vagy missziós vállalásaik növekednek, vagy sok embert kell szállítani a jövőben az óceán túlpartjára gyakorlatokra, betanulásra...
Akkor fordulnak 2x. Meg leszállnak út közben. Vagy kiküldik a pilótákat kiképzésre charterrel.
De a kb. fele annyiba kerülő A321 Neo vagy altipusai is alkalmasak lennének erre a feladatra - fele annyiért...
 
  • Vicces
Reactions: formosa1

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Akkor fordulnak 2x. Meg leszállnak út közben. Vagy kiküldik a pilótákat kiképzésre charterrel.
De a kb. fele annyiba kerülő A321 Neo vagy altipusai is alkalmasak lennének erre a feladatra - fele annyiért...
Ezt beszéld + a csehekkel, mert ők tudják, hogy milyen missziós vagy NATO feladataik vannak. És ha az utasokon kívül még utánpótlást vinnének, akkor jól jön 1 utastéri cargoajtó is...
Mellesleg a A321neo LR és az XLR hatótávolsága jóval kisebb, mint az A332-é...!!!
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 658
46 642
113
Akkor fordulnak 2x. Meg leszállnak út közben. Vagy kiküldik a pilótákat kiképzésre charterrel.
De a kb. fele annyiba kerülő A321 Neo vagy altipusai is alkalmasak lennének erre a feladatra - fele annyiért...
Különben nekem van egy olyan érzésem, hogyha lecseréljük az A319-eseket, akkor mi is egy hasonlóra váltunk. Csakhát ők direktben vették a CJ-ket VIP-re, újként. Azokat most lecserélni elmebaj lenne.
Melléjük megvesznek egy hodályt, amivel várhatóan 40-50 főket szállítgatnak.
Akkor már szálljanak be az MNAU-ba.
Az A400M mindenre jó, és elég nagy is.
Ok, hogy fosnak közös ló hátától, de hogy egyikből se legyen elérhető gép az irreális.
250M USD-ből kijön (majdnem) 2 KC390. És akkor ott, nem kicsi képességnövekedés lesz a légierőnél.
Egy utasszállító A330-cal semmi.
Mondom, teljes elmebaj...:rolleyes:
 
  • Vicces
Reactions: formosa1

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 658
46 642
113
Ezt beszéld + a csehekkel, mert ők tudják, hogy milyen missziós vagy NATO feladataik vannak. És ha az utasokon kívül még utánpótlást vinnének, akkor jól jön 1 utastéri cargoajtó is...
Mellesleg a A321neo LR és az XLR hatótávolsága jóval kisebb, mint az A332-é...!!!
Tehát még egyszer. A csehek tagjai az közös MRTT flottának.
De a most szóba kerülő A330-as esetén nincs szó tehertér ajtóról. Sima utasszállítóról van szó.
De nyilván igen fontos lesz az utánpótlás, amikor a csehek éppen missziózni fognak Új-Zélandon, vagy a Falkland szigeteken. :D
 
T

Törölt tag 1586

Guest
"Jan Pejšek, a védelem szóvivője megerősítette az A330-as polgári szállító repülőgép esetleges megvásárlását."

(Ha linkelsz valamit, megtennéd hogy írsz mellé néhány szót is arról hogy mi van a linken. A fórum keresővel csak így lehet majd utólag megtalálni az információt.)
Érdekes - bár valahol érthető - hogy a KC-390 est a cikkíró még csak meg sem említi...
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1
K

kamm

Guest
Különben nekem van egy olyan érzésem, hogyha lecseréljük az A319-eseket, akkor mi is egy hasonlóra váltunk. Csakhát ők direktben vették a CJ-ket VIP-re, újként. Azokat most lecserélni elmebaj lenne.
Melléjük megvesznek egy hodályt, amivel várhatóan 40-50 főket szállítgatnak.
Akkor már szálljanak be az MNAU-ba.
Az A400M mindenre jó, és elég nagy is.
Ok, hogy fosnak közös ló hátától, de hogy egyikből se legyen elérhető gép az irreális.
250M USD-ből kijön (majdnem) 2 KC390. És akkor ott, nem kicsi képességnövekedés lesz a légierőnél.
Egy utasszállító A330-cal semmi.
Mondom, teljes elmebaj...:rolleyes:
Konkretan $250M kijon kb. harom Millenium, plane a cseheknek, akik indulo partnerek a programban es az AV reven meg beszallitok is - 2019-ben volt $85M az ara:

"Despite its smaller capacities in both range and payload compared to the new Airbus A400M Atlas, its attractive price ($85 million compared to $165 million for Airbus transporter) could potentially interest some countries with smaller defense budgets that are still using Lockheed Martin’s bestseller."
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Konkretan $250M kijon kb. harom Millenium, plane a cseheknek, akik indulo partnerek a programban es az AV reven meg beszallitok is - 2019-ben volt $85M az ara
Kit érdekel, hogy mi jön ki, mert a csehek már közölték, hogy A330-asra fáj a foguk. Tehát NEM Milleniumra és Atlasra - melyeknek nem is lenne értelme, hiszen már vettek fél tucat C-295-öst...

Az hogy partnerek meg beszállítók 1 programban, még nem jelenti, hogy vásárolnak is...!!!
 
  • Vicces
Reactions: kamm and Giskard

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 559
74 542
113

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 436
120 762
113
Kit érdekel, hogy mi jön ki, mert a csehek már közölték, hogy A330-asra fáj a foguk. Tehát NEM Milleniumra és Atlasra - melyeknek nem is lenne értelme, hiszen már vettek fél tucat C-295-öst...

Az hogy partnerek meg beszállítók 1 programban, még nem jelenti, hogy vásárolnak is...!!!
A cseheknél nyilván nem történt még 180-fokos irányváltás egyetlen programban sem amit elindítottak az elmúlt 10 évben :D