Cseh haderőfejlesztési program (2035) és hadiipar

200 fő nagy távolságra szállítására kell nekik gép. Ezek szerint vagy missziós vállalásaik növekednek, vagy sok embert kell szállítani a jövőben az óceán túlpartjára gyakorlatokra, betanulásra...
Akkor fordulnak 2x. Meg leszállnak út közben. Vagy kiküldik a pilótákat kiképzésre charterrel.
De a kb. fele annyiba kerülő A321 Neo vagy altipusai is alkalmasak lennének erre a feladatra - fele annyiért...
 
  • Vicces
Reactions: formosa1
Akkor fordulnak 2x. Meg leszállnak út közben. Vagy kiküldik a pilótákat kiképzésre charterrel.
De a kb. fele annyiba kerülő A321 Neo vagy altipusai is alkalmasak lennének erre a feladatra - fele annyiért...
Ezt beszéld + a csehekkel, mert ők tudják, hogy milyen missziós vagy NATO feladataik vannak. És ha az utasokon kívül még utánpótlást vinnének, akkor jól jön 1 utastéri cargoajtó is...
Mellesleg a A321neo LR és az XLR hatótávolsága jóval kisebb, mint az A332-é...!!!
 
Akkor fordulnak 2x. Meg leszállnak út közben. Vagy kiküldik a pilótákat kiképzésre charterrel.
De a kb. fele annyiba kerülő A321 Neo vagy altipusai is alkalmasak lennének erre a feladatra - fele annyiért...
Különben nekem van egy olyan érzésem, hogyha lecseréljük az A319-eseket, akkor mi is egy hasonlóra váltunk. Csakhát ők direktben vették a CJ-ket VIP-re, újként. Azokat most lecserélni elmebaj lenne.
Melléjük megvesznek egy hodályt, amivel várhatóan 40-50 főket szállítgatnak.
Akkor már szálljanak be az MNAU-ba.
Az A400M mindenre jó, és elég nagy is.
Ok, hogy fosnak közös ló hátától, de hogy egyikből se legyen elérhető gép az irreális.
250M USD-ből kijön (majdnem) 2 KC390. És akkor ott, nem kicsi képességnövekedés lesz a légierőnél.
Egy utasszállító A330-cal semmi.
Mondom, teljes elmebaj...:rolleyes:
 
  • Vicces
Reactions: formosa1
Ezt beszéld + a csehekkel, mert ők tudják, hogy milyen missziós vagy NATO feladataik vannak. És ha az utasokon kívül még utánpótlást vinnének, akkor jól jön 1 utastéri cargoajtó is...
Mellesleg a A321neo LR és az XLR hatótávolsága jóval kisebb, mint az A332-é...!!!
Tehát még egyszer. A csehek tagjai az közös MRTT flottának.
De a most szóba kerülő A330-as esetén nincs szó tehertér ajtóról. Sima utasszállítóról van szó.
De nyilván igen fontos lesz az utánpótlás, amikor a csehek éppen missziózni fognak Új-Zélandon, vagy a Falkland szigeteken. :D
 
"Jan Pejšek, a védelem szóvivője megerősítette az A330-as polgári szállító repülőgép esetleges megvásárlását."

(Ha linkelsz valamit, megtennéd hogy írsz mellé néhány szót is arról hogy mi van a linken. A fórum keresővel csak így lehet majd utólag megtalálni az információt.)
Érdekes - bár valahol érthető - hogy a KC-390 est a cikkíró még csak meg sem említi...
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1
Különben nekem van egy olyan érzésem, hogyha lecseréljük az A319-eseket, akkor mi is egy hasonlóra váltunk. Csakhát ők direktben vették a CJ-ket VIP-re, újként. Azokat most lecserélni elmebaj lenne.
Melléjük megvesznek egy hodályt, amivel várhatóan 40-50 főket szállítgatnak.
Akkor már szálljanak be az MNAU-ba.
Az A400M mindenre jó, és elég nagy is.
Ok, hogy fosnak közös ló hátától, de hogy egyikből se legyen elérhető gép az irreális.
250M USD-ből kijön (majdnem) 2 KC390. És akkor ott, nem kicsi képességnövekedés lesz a légierőnél.
Egy utasszállító A330-cal semmi.
Mondom, teljes elmebaj...:rolleyes:
Konkretan $250M kijon kb. harom Millenium, plane a cseheknek, akik indulo partnerek a programban es az AV reven meg beszallitok is - 2019-ben volt $85M az ara:

"Despite its smaller capacities in both range and payload compared to the new Airbus A400M Atlas, its attractive price ($85 million compared to $165 million for Airbus transporter) could potentially interest some countries with smaller defense budgets that are still using Lockheed Martin’s bestseller."
 
Konkretan $250M kijon kb. harom Millenium, plane a cseheknek, akik indulo partnerek a programban es az AV reven meg beszallitok is - 2019-ben volt $85M az ara
Kit érdekel, hogy mi jön ki, mert a csehek már közölték, hogy A330-asra fáj a foguk. Tehát NEM Milleniumra és Atlasra - melyeknek nem is lenne értelme, hiszen már vettek fél tucat C-295-öst...

Az hogy partnerek meg beszállítók 1 programban, még nem jelenti, hogy vásárolnak is...!!!
 
  • Vicces
Reactions: kamm and Giskard
Kit érdekel, hogy mi jön ki, mert a csehek már közölték, hogy A330-asra fáj a foguk. Tehát NEM Milleniumra és Atlasra - melyeknek nem is lenne értelme, hiszen már vettek fél tucat C-295-öst...

Az hogy partnerek meg beszállítók 1 programban, még nem jelenti, hogy vásárolnak is...!!!
A cseheknél nyilván nem történt még 180-fokos irányváltás egyetlen programban sem amit elindítottak az elmúlt 10 évben :D