Kicsit késve de megírom azt a postot, már elkezdtem. Nincs időm úgy hogy sok lesz benne a copy-paste és kevesebb amit én teszek még hozzá. De folytatom majd a továbbiakban is, mert lesz még miről beszélni és postolni később is, ez az anyag után is. Most gyorsan válaszolok néhány kérdésre amire tudok.
Van két módszer is az egyszerű magasság mérésre GPS vagy a vételi lehetősége nélkül. Az egyik relatív magasság mérés ultrahanggal: ez nagyon jól működik 10m-es tartományban, és minél közelebb van (2-3 méterig) annál jobban. Ezt kombinálják a kameraképpel repülés közben, hogy a felbukkanó akadályokba ne repüljön bele hanem pályát módosítson amerre kell és szükséges. Több ultrahang szenzorja is lehet, pld. egy ami előre mér. A másik módszer a magasság mérésre GPS hiánya vagy kiesése esetére a szenzoros relatív légnyomásmérő. Ezzel 1m-es magassági tartományon belül érzékeli milyen magasságban van, pld. ez már a harmadik emelet magassága. Viszonylag relatív ez is, mert a helyi légnyomás nem állandó hanem lassan változhat (meteorológia), de ez bőven elegendő a repüléshez a többi szenzorral kiegészítve és összedolgozva az adatokat. (kamera, + ultrahangos + gyorsulásmérők és giro chipek)
Nem kell. A pillanatnyi képet hasonlítja össze az előző képekkel, már ezekről is pontosan számítani tudja az elmozdulását, a gyorsulást, haladási irányt, + még használja a többi szenzorját pontosításra, mindezeket folyamatosan és egyszerre teszi.
Ezt az AI határozza meg az összes szenzor adatait összedolgozva. Un. "göngyölt adatokkal" is dolgozik, összevetve a pillanatnyit a korábbiakkal.
NEM !
Az AI számításai alapján 3D-ben, és filmszerűen a göngyölt eredmények alapján. Erre van egy rakás RAM-ja ahova betölti őket.
A hardver minőségét tekintve nyilván ez sem 2 forint, és jelentős különbségek lehetnek a felhasznált alkatrészek pontossága minősége szerint, de szerintem egy kiváló hardver sem kerül 1 milla közelébe. (UHD nagyon szenzitív kamera, gyors procik, RAM-ok, 3D chipek, egyéb szenzorok, driver chipek)