1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

EMBRAER KC-390

Diskurzus a(z) 'Szállító- és légi utántöltő repülőgépek' témában - Phoenix által indítva @ 2013. március 17..

  1. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  2. Denomation

    Denomation Member

    alfa74 and arcas like this.
  3. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Akkor jól értem, hogy kihoztak belőle egy "gazdaságos" verziót? Ez egy logikus lépés lehet, ha a C-130 leváltását célozzák.
    Ott a nagy légierő nem feltétlenül igényli a mindentudó gépeket. (Végül is minek a full extra az IGNISbe, ha Feri bácsinak kell a szőlőbe kijárni, hogy elvigye a permetezőt)
    Ezek szerint sokakat a megemelkedett ár tart vissza a megrendeléstől?
    Ha belegondolok, akkor a portugálok vagy most szúrják magukat tökön, vagy éppen vadul hívogatják a brazilokat, hogy az 5 gépből 3-ról levakarják a K betűt! :)
    Szerintem ezzel a "funkcióvesztéssel" azért olyan nagyon nem lehet spórolni a gyártási költségeken. Ezt én inkább szimbolikusnak érzem.
     
  4. arcas

    arcas Well-Known Member

    Gondolom felmérték a piaci igényeket...és kijött, hogy megéri "K" mentes változatot épiteni és piacra dobni.
     
  5. rudi

    rudi Well-Known Member

    Semmi értelme lenne egy ilyen változatnak...
    A "légi utántöltèsi képsesség" elhagyása annyit jelent hogy összeszereléskor nem építenek be némi extra csövezést meg néhány szivattyút.
    Minimális amit ezzel spórolni lehet. Gépenként max $ 2 - 3 millió.
    Egy közel $100 milliós gépnél ez nem tétel...
     
  6. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Mondjuk az "építeni" azért elég erős kifejezés. :rolleyes:
    4-5 csövet levesznek a tervrajról, meg esetleg 2 üzemanyag elosztó szivattyút kisebbre méreteznek oszt csá. :)
    A gondolák nem fix beépítésűek.
    Ha nálunk mellettük döntenek, akkor talán a 3-ból 1-nek elég lenne a C verzió is szerintem. De erről már korábban írtam.
     
  7. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Csak a USMC valami 70db géppel rendelkezik. Ennek minimum a fele nagyon rövidesen cserélendő. Ha csak a 2-3M USD megtakarítással számolsz, akkor az is 80-100M USD összesen. Azért meg már még az USA-ban is lehajolnak. Különösen, hogy náluk inkább specializált a gépválasztás.
    Szerintem viszont az árcsökkentés nagyobb lesz. Szerintem 6-10M is akár, az átalakítás egyszerűsége ellenére. Indokolva a "képességvesztést".
     
  8. arcas

    arcas Well-Known Member

    Feltételezem, hogy az Embraer-nél ill. most már a Boeing-nél tudják, hogy mit csinálnak... egy arasznyival ugyan :D, de jobban értenek ehhez, mint mi ;)
     
    borisz and pöcshuszár like this.
  9. rudi

    rudi Well-Known Member

    Bizonyára, viszont szerintem ez az átnevezés csak marketing fogás.
    Fizikailag semmi nem fog változni a gépen.
     
    fedett_mókus likes this.
  10. Loken

    Loken Well-Known Member

    A mi szempontunkból szerintem az számít, hogy vajon olcsóbb vagy drágább lenne (vételára, üzemben tartás) a gép, ha a Boeing összeolvadna az Embraerrel. Illetve vállaljuk e az esetleges USA felé történő elköteleződést ezúttal közepes szállító vonalon. Miközben az eddigi gépvásárlásaink az EU-hoz köthetőek.
     
  11. rudi

    rudi Well-Known Member

    Először talán az a leg fontosabb hogy az EU Bizottság jóváhagyja e az Embraer Boeing általi felvásárlását, és ha igen (előbb-utóbb azért valószínű..) , akkor meddig húzzák az eljárást?
    Amíg nincs engedély, addig kicsit nehéz lesz ilyen gépeket eladni az EU-ban. (amíg rendezetlen a gyártómű jogállása addig félek, az EASA semmiféle EU típus bizonyítványt, meg hasonlókat, nem fog kiadni…)

    Látva az A400-zal kapcsolatos műszaki problémákat (már a Németek sem hajlandók átvenni az elkészült gépeket..), szerintem közepes szállító vonalon nincs igazi alternatívája az USA elköteleződésnek. Vagy Herkules, vagy Millenium. Ha a Millenium késik akkor marad a Herkules.
     
    arcas and Loken like this.
  12. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Eddig az volt a marketingszoveg hogy a gep a kisebb/szegenyebb orszagok multifunkcios gepe lesz. Erre a szovegre az amerikaiak es az arabok nem biztos hogy raharapnak... :D (Es a gep ára is 100 millio USD korul van mar). A Boeing marketingesei is megkezdtek a munkat
    ..
     
    vilmoci, arcas and rudi like this.
  13. formosa1

    formosa1 Active Member

    Értelme van, mert egyes vásárlóknál még az a pár milla is számíthat.
    A név és a "csomagolás" megváltoztatása meg már bevett marketing fogás, de szállítógép vonalon "ezzel nem lehet sokat szakítani"! :)

    Az USA az öreg Herkik 3/4-ét már Super Herculesre cserélte, így ott még a Boeinggel együtt is nehéz lenne jó üzletet kötni...!
    Minden más meg 2-3 éven belül kiderül...
     
  14. formosa1

    formosa1 Active Member

  15. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

    C390 Millennium-ból csinálsz egy magyar festésű változatot? :cool:
    Üdv: T
    [​IMG]
     
  16. Denomation

    Denomation Member

    Flare teszt a FAB-tól:
     

Ezen oldal megosztása