1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

EMBRAER KC-390

Diskurzus a(z) 'Szállító- és légi utántöltő repülőgépek' témában - Phoenix által indítva @ 2013. március 17..

  1. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    gacsat, Denomation, Pocok75 and 2 others like this.
  2. Denomation

    Denomation Member

    alfa74 and arcas like this.
  3. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Akkor jól értem, hogy kihoztak belőle egy "gazdaságos" verziót? Ez egy logikus lépés lehet, ha a C-130 leváltását célozzák.
    Ott a nagy légierő nem feltétlenül igényli a mindentudó gépeket. (Végül is minek a full extra az IGNISbe, ha Feri bácsinak kell a szőlőbe kijárni, hogy elvigye a permetezőt)
    Ezek szerint sokakat a megemelkedett ár tart vissza a megrendeléstől?
    Ha belegondolok, akkor a portugálok vagy most szúrják magukat tökön, vagy éppen vadul hívogatják a brazilokat, hogy az 5 gépből 3-ról levakarják a K betűt! :)
    Szerintem ezzel a "funkcióvesztéssel" azért olyan nagyon nem lehet spórolni a gyártási költségeken. Ezt én inkább szimbolikusnak érzem.
     
  4. arcas

    arcas Well-Known Member

    Gondolom felmérték a piaci igényeket...és kijött, hogy megéri "K" mentes változatot épiteni és piacra dobni.
     
  5. rudi

    rudi Well-Known Member

    Semmi értelme lenne egy ilyen változatnak...
    A "légi utántöltèsi képsesség" elhagyása annyit jelent hogy összeszereléskor nem építenek be némi extra csövezést meg néhány szivattyút.
    Minimális amit ezzel spórolni lehet. Gépenként max $ 2 - 3 millió.
    Egy közel $100 milliós gépnél ez nem tétel...
     
  6. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Mondjuk az "építeni" azért elég erős kifejezés. :rolleyes:
    4-5 csövet levesznek a tervrajról, meg esetleg 2 üzemanyag elosztó szivattyút kisebbre méreteznek oszt csá. :)
    A gondolák nem fix beépítésűek.
    Ha nálunk mellettük döntenek, akkor talán a 3-ból 1-nek elég lenne a C verzió is szerintem. De erről már korábban írtam.
     
  7. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Csak a USMC valami 70db géppel rendelkezik. Ennek minimum a fele nagyon rövidesen cserélendő. Ha csak a 2-3M USD megtakarítással számolsz, akkor az is 80-100M USD összesen. Azért meg már még az USA-ban is lehajolnak. Különösen, hogy náluk inkább specializált a gépválasztás.
    Szerintem viszont az árcsökkentés nagyobb lesz. Szerintem 6-10M is akár, az átalakítás egyszerűsége ellenére. Indokolva a "képességvesztést".
     
  8. arcas

    arcas Well-Known Member

    Feltételezem, hogy az Embraer-nél ill. most már a Boeing-nél tudják, hogy mit csinálnak... egy arasznyival ugyan :D, de jobban értenek ehhez, mint mi ;)
     
    borisz and pöcshuszár like this.
  9. rudi

    rudi Well-Known Member

    Bizonyára, viszont szerintem ez az átnevezés csak marketing fogás.
    Fizikailag semmi nem fog változni a gépen.
     
    fedett_mókus likes this.
  10. Loken

    Loken Well-Known Member

    A mi szempontunkból szerintem az számít, hogy vajon olcsóbb vagy drágább lenne (vételára, üzemben tartás) a gép, ha a Boeing összeolvadna az Embraerrel. Illetve vállaljuk e az esetleges USA felé történő elköteleződést ezúttal közepes szállító vonalon. Miközben az eddigi gépvásárlásaink az EU-hoz köthetőek.
     
  11. rudi

    rudi Well-Known Member

    Először talán az a leg fontosabb hogy az EU Bizottság jóváhagyja e az Embraer Boeing általi felvásárlását, és ha igen (előbb-utóbb azért valószínű..) , akkor meddig húzzák az eljárást?
    Amíg nincs engedély, addig kicsit nehéz lesz ilyen gépeket eladni az EU-ban. (amíg rendezetlen a gyártómű jogállása addig félek, az EASA semmiféle EU típus bizonyítványt, meg hasonlókat, nem fog kiadni…)

    Látva az A400-zal kapcsolatos műszaki problémákat (már a Németek sem hajlandók átvenni az elkészült gépeket..), szerintem közepes szállító vonalon nincs igazi alternatívája az USA elköteleződésnek. Vagy Herkules, vagy Millenium. Ha a Millenium késik akkor marad a Herkules.
     
    arcas and Loken like this.
  12. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Eddig az volt a marketingszoveg hogy a gep a kisebb/szegenyebb orszagok multifunkcios gepe lesz. Erre a szovegre az amerikaiak es az arabok nem biztos hogy raharapnak... :D (Es a gep ára is 100 millio USD korul van mar). A Boeing marketingesei is megkezdtek a munkat
    ..
     
    vilmoci, arcas and rudi like this.
  13. formosa1

    formosa1 Active Member

    Értelme van, mert egyes vásárlóknál még az a pár milla is számíthat.
    A név és a "csomagolás" megváltoztatása meg már bevett marketing fogás, de szállítógép vonalon "ezzel nem lehet sokat szakítani"! :)

    Az USA az öreg Herkik 3/4-ét már Super Herculesre cserélte, így ott még a Boeinggel együtt is nehéz lenne jó üzletet kötni...!
    Minden más meg 2-3 éven belül kiderül...
     
  14. formosa1

    formosa1 Active Member

  15. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

    C390 Millennium-ból csinálsz egy magyar festésű változatot? :cool:
    Üdv: T
    [​IMG]
     
    wolfram, anonim999, migfun and 8 others like this.
  16. Denomation

    Denomation Member

    Flare teszt a FAB-tól:
     
    wolfram, svajcibeka, fishbed and 3 others like this.
  17. SilvioD

    SilvioD Well-Known Member

  18. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    12/26/2019 - Embraer: KC-390 Millennium airlifter successfully concludes airdrop testing campaign

    [​IMG]

    The tests, conducted by Embraer in cooperation with the Brazilian Air Force and Brazilian Army, were performed at the US Army Yuma Proving Ground facilities, in Arizona, USA. Major achievements of the testing campaign were the airdrop of a single maximum platform with 19 metric tons (42,000 lb) as well as the sequential aerial delivery of two platforms weighing 24 metric tons in total. Based on these results, the KC-390 Millennium becomes the only medium airlifter able to perform such extreme operation.
     
    wolfram, arcas, svajcibeka and 5 others like this.
  19. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

  20. Terminator

    Terminator Well-Known Member

Ezen oldal megosztása