M
molnibalage
Guest
Vagy másik hasonlattal, repcsikkel. F-15 és Szu-27, anno volt már ez téma, a hatósugarat nézve és azt, hogy hogyan valósítják meg. Mindkét gép kb. 20 ezer font kerót visz magával fullosan, csak nagyon máshogy.
- F-15C belső 13k font, két pótossal 19,5k, három pótossal 23,5k font.
- Szu-27Sz belső 20,5k font.
- Az F-15C légiutántölhető a Szu-27Sz meg nem.
- A Szu-27Sz a maximális mennyiséget sokkal jobb ellenállás tényezővel, de picivel nagyobb felülettel oldja meg, a gép szerkezeti tömege viszont tonnákkal több. Ha túl sok a keró, akkor csak leereszteni lehet, ami csigalassú a pótosok eldobásához képest és jól látszik, ami hátrány.
- Az F-15 könnyebb lehetett, viszont a pótosok légellenállása nem elhanyagolható. A CFT-k alkalmazásával olyan Szu-27Sz szerűsíthető a gép, mert minimális felület és Cl/Cd elbarmolással 23,5k font elérhető pótos nélkül. (Ennek ellenére USAF csak Izlandon használta, Izrael meg hébe-hóba a CFT-ket.) A pótosok eldobása után viszont nincs mit tenni, a gépe nem tölthető vissza több keró bár hazafelé úthoz a belsőnek elégnek kell lennie, ez a beveté tervezés alapja szerintem.