M
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Ha egy szénbánya beomlik és maga alá temet 100 bányászt, akkor a szénerőmű aminek szállított bele kell-e számolja az áramárba, hogy "mennyibe kerűl egy halott bányász" és drágítson emiatt? Vagy ha a szélkereked megöl egy védett madarat. Vagy ha az előre tervezhetetlen teljesítménye miatt lesz egy áramkiesés, ami érinti a tőzsdét vagy egy kórház áram nélkül marad és belehalnak néhányan, mert nem kapcsol be időben a tartalék generátor. Ezek drágítják-e a szélenergiát és ha igen akkor mennyivel?kurvára nem értem miről beszélsz. Én a környezeti károk becsült értékéről beszélek....nem épületek vagy az atomerőmű újjáépítéséről...
Csak, annyit, hogy ne ragozzátok túl....!És ezzel azt akarod mondani, hogy...?
Száz bányász és a védett madár! Elég? Komolyan: leírtam az előzőekben, ha nem olvasol figyelmesen, akkor...., mit mondjak? Az interneten kívül van más forrásotok? Ha jól emlékszem, Te az élelmiszer iparban alkotsz, én a nemzetbiztonságban, de nyugodj le! Már nem vagyok aktív.De akkor mondj valami csodát amit onnan tudsz és még ma is érvényes.
Nehogy már kommentelhető legyen ez is. Mikor jön már el az, hogy legalább a kérdező megpróbál intelligensen kérdezni úgy, hogy felkészítik a témából? A kérzde fél is fullba tolja a kretént...
Ha egyik napról a másikra átállnánk az elektromos autók használatára, menny (atom)erőmű tejlesítményére lenne szükségünk?Nem a CO2 a legnagyobb szennyező az autóknál, csak abból van a legtöbb. Az egyre fejlettebb motorok egyre apróbb részecskéket bocsátanak ki az égés során, ez sokkal veszélyesebb a környezetre, mert már nem tudja kiszűrni őket a szervezet annyira aprók így könnyen bejutnak a szerveinkbe a légzés során. A CO2-t meg amúgyis lebontják a növények, a többi szennyeőzanyagra és a részecskeméretre kellene sokkal nagyobb figyelmet fordítani. Ez így csak parasztvakítás.
Nem a CO2 a legnagyobb szennyező az autóknál, csak abból van a legtöbb. Az egyre fejlettebb motorok egyre apróbb részecskéket bocsátanak ki az égés során, ez sokkal veszélyesebb a környezetre, mert már nem tudja kiszűrni őket a szervezet annyira aprók így könnyen bejutnak a szerveinkbe a légzés során. A CO2-t meg amúgyis lebontják a növények, a többi szennyeőzanyagra és a részecskeméretre kellene sokkal nagyobb figyelmet fordítani. Ez így csak parasztvakítás.
Ez így elég összetett kérdés. Most is csak 11%-a van atomenergiából megtermelve világszinten, a franciáknál ez az arány 75%. Fennebb volt egy számításom a napelemes útburkolatoknál, az alapján kb 1000 db Paks2 kellene (2000 db 1200MW-os reaktor), hogy az egész világot 100%-ban a jelenlegi igények szerint el tudjuk látni elektromos árammal, ha semmilyen más módon nem termelnének áramot. Akkor jöjjenek az elektromos autók. Később lehet ha nekiállok és egy relatív pontos számítást összehozok, de bonyolult ez is. Csak a kisautók, vagy a buszok, teherautók, stb is elektromos lenne? Kiváltanád a teljes normál üzemanyagpalettát? (értelemszerűen munkagépeknél, óceánjáró hajóknál, repülőknél szóba sem jöhet az elektromos meghajtás) Akkuval ezt jelenleg nem tudnád ellátni, nincs annyi lítium. Üzemanyag-cellával is meg lehet próbálni, de nincs annyi platina, főleg nem olcsón. Új, olcsó, tömeggyártható és hatékony üzemanyagcellák kellenének minimum ahoz, hogy ilyenen el lehessen gondolkodni. Az li-po akkuknak ha jól emlékszem 70% körűli a hatásfoka, az üzemanyagcellának 90%. Másik oldalon meg az elektrolízises hidrogéntermelés talán 30%-os hatásfokkal működik, így az üzemanyag-cellával együtt ez a hatásfok már csak 27%. Első tippem az, hogy még egy ennyi reaktor (teljesítmény) nem lenne elég hozza, hogy világszinten átálhass elektromos autókra.
Úgy tudom jóval több platina kell az üzemanyagcellához, mint ami a katalizátorban van, nagyságrendekkel több. Ez komolyan megnövelné a keresletet ami felnyomná az árát és a kitermelési volumen valószínűleg közel áll a felhasznált mennyiséghez. Így egy tízszeres vagy százszoros keresletnövekedéssel nem lenne amit kezdjenek. Üzemanyagcellához ki kellene fejleszteni valami megoldást olcsóbb és hozzaférhetőbb anyagokból. Ha meg ehez hidrogént is akarsz termelni, akkor meg kell nézni milyen finomító-kapacitás van jelenleg a világon, és azokat mind le kell cserélni H2 telepekre.Az üzemanyagcellák platinaigénye ma is benne van a szgk. katalizátoraiban. Nyilván nem belsőégésű motor ÉS villanyautó, hanem VAGY villanyautó. Az energiatermelés kérdése meg pl. nem annyira éles, ha figyelembe veszed a villanyfogyasztás éjszakai hullámvölgyét, amit ki elehetne simítani (állampolgári fegyelemmel vagy büntetőárakkal) a villanyautók éjszakai töltésével.
A visszakapott energia és az elektrolíziskor befektetett energia arányából. A többiből gondolom hő lesz, mert valahova el kell legyen az a veszteség.Miből jön ki ez az elektrolízises hidrogéntermelés 30%-os hatásfoka?