Energiagazdálkodás, energiabiztonság, villamosenergia-termelés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 902
32 465
113
Én is elég sokat kerestem az este a neten, de nem találtam róla rajzot vagy leírást. Hátha lesz valaki a fórumon aki szervízelt ilyent és tudja a részleteket.
 

notaricon

Well-Known Member
2016. január 7.
3 542
12 788
113
Tessék mondani: hasonló, mint a Csepel 344-es katonai változata? Mert neki teljesen mindegy volt, hogy gázolajjal, vagy benzinnel megy! Pedig emlékeim szerint előkamrás hengerfejes motorok voltak! Valaki(k) már megint feltalálta a melegvízet.
A 414 H-t nem lehetett tisztán benzinnel üzemeltetni a hengerfej és a főtengely/hajtókar csapágyak károsodása nélkül. Télen adalékolták vele a gázolajat kb 5:1 arányban (gázolaj javára), hogy ne dermedjen le.
 
  • Tetszik
Reactions: bartinieffektus

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 765
13 673
113
Tisztelt Fórumtársak!

Bár villamosenergia-termelés, energiagazdálkodás a topik témája, de ennek kapcsán más, hasonló témák is felmerülnek itt, lásd a legutóbbi hozzászólásokat.
S nem mellesleg a fórumot látogató mérnökök ezt az oldalt mindenképpen követni szokták.;)
Amit a szíves fegyelmetekbe szeretnék ajánlani, az is valahogy így van, hiszen a motortuningolás számos okból egy igazi mérnöki kihívás.
Nekem - az egykori lelkes raliverseny-látogatónak - a Hanula-Havasi motoros autók megjelenése a kanyarban a misztikus, tiszteletteljes libabőrös reakciót jelentette. Hiszen azok a motorok erősek voltak, szépen szóltak, mit szóltak, énekeltek! S mindezt úgy, hogy közben megbízhatóan...
Ezek után nem véletlen, hogy Dr. Hanula Barna az egyik kulcsembere volt a Bugatti Veyron 1001 lóerős, 16 hengeres, motorjának a kifejlesztésében.

A két link nyilván nem továbbképzés lesz a mérnök tagjainknak, nyilván nem konkrét titkok elmondása a nagyérdeműnek.
De - hogy spoilerezzek - szóba kerül, hogy mi a különbség a papírszalvéta skiccel kezdett tervezés és az egyből számítógéppel indított folyamat esztétikai végeredménye között?
/Csak mondom, hogy HT folyóiratban olvastam anno, hogy a Szu-27 tervezése éttermi papírszalvétával kezdődött.../.
Szóba kerül, hogy mi a különbség az amerikai é a japán projektindítás között.
Hogy mi az elvárásbeli különbség egy Golf és a Veyron motorjának engedélyezési/átvételi protokolljában?
/Mondhatni ugyanaz, amiért sok-sok ezer órát tesztelik az amerikaiak a harci repülőgépeiket, s ettől - tudomásunk szerint kevesebbet - az oroszok/.
Hogy tökéletes nyomaték jelleggörbe kell e vevőnek, vagy legyen benne egy "hupli"?
Hogy miért nagyobb az áramfogyasztásuk/kisebb a hatótávolságuk az elektromos autóknak a gyári adatokénál?
Hogy milyen módon lehet szimulálni egy motor olajellátását nagy sebességű fordulóban, anélkül, hogy beépítenénk egy autóba?
Hogy egy acél alkatrésznek hogy alakul az élettartama a terhelési ciklus növekedésével?
Hogy mennyi időt kell kibírnia egy motornak fékpadon padlógázon?
Hogy mekkora terhelésen megy a Veyron motorja 270 km/h óránál?
Hogy foroghat e egy dízelmotor 10000-ret percenként?
Hogy Michael Schumacher tényleg szereltetett e fényszórót az F-1 Ferrari versenyautójára, hogy éjszaka is tudjon tesztelni?

Remélem, felkeltettem az érdeklődéseteket, s nem fog csalódást okozni - akár egyéb HTKA topikok olvasása közben - a két link meghallgatása!

Jó időtöltést!

http://totalcar.hu/magazin/technika/2017/01/20/a_130_loeros_lada_csak_a_kezdet_volt/

http://totalcar.hu/egester/2017/01/21/egester_239/
 
  • Tetszik
Reactions: Luthero

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 768
27 219
113
Be van fagyva Európa akármije.

"Gazprom" új napi rekord gázellátásnál Európában"

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
M

molnibalage

Guest
  • Tetszik
Reactions: wolfram and fip7

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 902
32 465
113
Putyin a Paks2 teljes költségét meghitelezné Magyarországnak, nem csak a 80%-ot amiről eddig szó volt.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 606
14 776
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: wolfram