Energiagazdálkodás, energiabiztonság, villamosenergia-termelés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 637
113
Én is elég sokat kerestem az este a neten, de nem találtam róla rajzot vagy leírást. Hátha lesz valaki a fórumon aki szervízelt ilyent és tudja a részleteket.
 

notaricon

Well-Known Member
2016. január 7.
3 522
12 630
113
Tessék mondani: hasonló, mint a Csepel 344-es katonai változata? Mert neki teljesen mindegy volt, hogy gázolajjal, vagy benzinnel megy! Pedig emlékeim szerint előkamrás hengerfejes motorok voltak! Valaki(k) már megint feltalálta a melegvízet.
A 414 H-t nem lehetett tisztán benzinnel üzemeltetni a hengerfej és a főtengely/hajtókar csapágyak károsodása nélkül. Télen adalékolták vele a gázolajat kb 5:1 arányban (gázolaj javára), hogy ne dermedjen le.
 
  • Tetszik
Reactions: bartinieffektus

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 602
12 717
113
Tisztelt Fórumtársak!

Bár villamosenergia-termelés, energiagazdálkodás a topik témája, de ennek kapcsán más, hasonló témák is felmerülnek itt, lásd a legutóbbi hozzászólásokat.
S nem mellesleg a fórumot látogató mérnökök ezt az oldalt mindenképpen követni szokták.;)
Amit a szíves fegyelmetekbe szeretnék ajánlani, az is valahogy így van, hiszen a motortuningolás számos okból egy igazi mérnöki kihívás.
Nekem - az egykori lelkes raliverseny-látogatónak - a Hanula-Havasi motoros autók megjelenése a kanyarban a misztikus, tiszteletteljes libabőrös reakciót jelentette. Hiszen azok a motorok erősek voltak, szépen szóltak, mit szóltak, énekeltek! S mindezt úgy, hogy közben megbízhatóan...
Ezek után nem véletlen, hogy Dr. Hanula Barna az egyik kulcsembere volt a Bugatti Veyron 1001 lóerős, 16 hengeres, motorjának a kifejlesztésében.

A két link nyilván nem továbbképzés lesz a mérnök tagjainknak, nyilván nem konkrét titkok elmondása a nagyérdeműnek.
De - hogy spoilerezzek - szóba kerül, hogy mi a különbség a papírszalvéta skiccel kezdett tervezés és az egyből számítógéppel indított folyamat esztétikai végeredménye között?
/Csak mondom, hogy HT folyóiratban olvastam anno, hogy a Szu-27 tervezése éttermi papírszalvétával kezdődött.../.
Szóba kerül, hogy mi a különbség az amerikai é a japán projektindítás között.
Hogy mi az elvárásbeli különbség egy Golf és a Veyron motorjának engedélyezési/átvételi protokolljában?
/Mondhatni ugyanaz, amiért sok-sok ezer órát tesztelik az amerikaiak a harci repülőgépeiket, s ettől - tudomásunk szerint kevesebbet - az oroszok/.
Hogy tökéletes nyomaték jelleggörbe kell e vevőnek, vagy legyen benne egy "hupli"?
Hogy miért nagyobb az áramfogyasztásuk/kisebb a hatótávolságuk az elektromos autóknak a gyári adatokénál?
Hogy milyen módon lehet szimulálni egy motor olajellátását nagy sebességű fordulóban, anélkül, hogy beépítenénk egy autóba?
Hogy egy acél alkatrésznek hogy alakul az élettartama a terhelési ciklus növekedésével?
Hogy mennyi időt kell kibírnia egy motornak fékpadon padlógázon?
Hogy mekkora terhelésen megy a Veyron motorja 270 km/h óránál?
Hogy foroghat e egy dízelmotor 10000-ret percenként?
Hogy Michael Schumacher tényleg szereltetett e fényszórót az F-1 Ferrari versenyautójára, hogy éjszaka is tudjon tesztelni?

Remélem, felkeltettem az érdeklődéseteket, s nem fog csalódást okozni - akár egyéb HTKA topikok olvasása közben - a két link meghallgatása!

Jó időtöltést!

http://totalcar.hu/magazin/technika/2017/01/20/a_130_loeros_lada_csak_a_kezdet_volt/

http://totalcar.hu/egester/2017/01/21/egester_239/
 
  • Tetszik
Reactions: Luthero
M

molnibalage

Guest
  • Tetszik
Reactions: wolfram and fip7