T
torsen
Guest
hunter
A hidrogén tárolása, szállítása, előállítása megoldott. A BMW 50 darabot gyártott a 750iH-ból, és odaadta őket kipróbálásra, persze mellékelte az infrastruktúrát is (értsd: töltőállomás,ahol a vezető tankolt saját magának, és ott lehetett látni az általam írt 3uro/kg árat, ami persze lehet irreális is propaganda célból). És idéznék egy könyvből, melyet többek mellett Emőd István, volt tanárom, a BME tanára is jegyez: " A ma az autóiparban alkalmazott LH (liquid hidrogen) tartályok (pl. BMW) 120l folyékony hidrogént tárolnak, ami 8kg tömegnek felel meg 5 bar nyomáson (70,8 kg/köbméter sűrűség). Benzin egyenértékre átszámítva ez mintegy 32l-nek felel meg és kb. 300km hatótáv érhető el vele." Az idézett felhasználás dugattyús motorban történik (ez a BMW rögeszméje), a maga megszokott hatásfokával.
Igen, igazad van a vízbontás energiaigényénél többet nem várhatunk vissza az FC-től, erre írtam az 83%-ot. A lényeg nem is ez. Hanem hogy villanyhajtás kapunk (mint a villanyautónál) lokális emisszió nélkül, de a "tankolás" percek alatt megoldható, Az FC "örök" életű", nincs nehézfém és ritkaföldfém és egyéb probléma, mint az akkunál és nagyjából" a mai infrastruktúra alkalmazása mellett használható. Praktikus a hétköznapi felhasználónak, aki fegyelmezetlen, este elfelejti feldugni a villanyautót a töltőre, és reggel áll a mozgásképtelen kocsija mellett, ami órák alatt tehető haladóképessé. Ha az árak nem olyanok lesznek mint ma (egy Tesla, ami már használható hatótávú 85000euróról indul) és valamelyik rendszert megtámogatja az infrastruktúra, akkor az fog győzni és nem kizárt, hogy az akkus rendszer lesz az!.
Kína meg majd röhög a markába!
A hidrogén tárolása, szállítása, előállítása megoldott. A BMW 50 darabot gyártott a 750iH-ból, és odaadta őket kipróbálásra, persze mellékelte az infrastruktúrát is (értsd: töltőállomás,ahol a vezető tankolt saját magának, és ott lehetett látni az általam írt 3uro/kg árat, ami persze lehet irreális is propaganda célból). És idéznék egy könyvből, melyet többek mellett Emőd István, volt tanárom, a BME tanára is jegyez: " A ma az autóiparban alkalmazott LH (liquid hidrogen) tartályok (pl. BMW) 120l folyékony hidrogént tárolnak, ami 8kg tömegnek felel meg 5 bar nyomáson (70,8 kg/köbméter sűrűség). Benzin egyenértékre átszámítva ez mintegy 32l-nek felel meg és kb. 300km hatótáv érhető el vele." Az idézett felhasználás dugattyús motorban történik (ez a BMW rögeszméje), a maga megszokott hatásfokával.
Igen, igazad van a vízbontás energiaigényénél többet nem várhatunk vissza az FC-től, erre írtam az 83%-ot. A lényeg nem is ez. Hanem hogy villanyhajtás kapunk (mint a villanyautónál) lokális emisszió nélkül, de a "tankolás" percek alatt megoldható, Az FC "örök" életű", nincs nehézfém és ritkaföldfém és egyéb probléma, mint az akkunál és nagyjából" a mai infrastruktúra alkalmazása mellett használható. Praktikus a hétköznapi felhasználónak, aki fegyelmezetlen, este elfelejti feldugni a villanyautót a töltőre, és reggel áll a mozgásképtelen kocsija mellett, ami órák alatt tehető haladóképessé. Ha az árak nem olyanok lesznek mint ma (egy Tesla, ami már használható hatótávú 85000euróról indul) és valamelyik rendszert megtámogatja az infrastruktúra, akkor az fog győzni és nem kizárt, hogy az akkus rendszer lesz az!.
Kína meg majd röhög a markába!