https://www.welt.de/wirtschaft/arti...au-an-und-kritisiert-die-Bundesregierung.html
A cikk rámutat arra, hogy olyan szinten nyúltak bele már a szélenergiába is, hogy már gyártani sem tudnak normálisan. Egy szélerő-gyártó már áprilisban becsődölt. Ekkor mindenki azt mondta, hogy semmi baj, tisztul a piac - mondták ezt úgy, hogy szerintem atom belterjes az egész, plusz haver/sógor/polgármester vastagon lobbizik. Most az Enecorn épít le 3000 munkahelyet - akiket annak idején szintén vastagon kitömtek pénzzel.
A gondok sokrétűek. Egyrészt az emberek már nem nyelik le, hogy drágul a villany - grétatüntetés ide-vagy oda. Ezt nem lehet eladni. Ígérte mindenki évekkel ezelőtt, hogy a megújulók miatt az energia zöldebb és olcsóbb lesz. Valamennyivel zöldebb lett, de kurva drága is lett. Ész nélkül telepítették a szélerőműveket - tengeren/szárazon egyaránt. Mára ott tartanak, hogy igazából már senki sem akar szélerőművet a telek végébe. Vagyis a mesterségesen feltornászott gyártókapacitás mehet a levesbe. Ezt látjuk most.
2: Mocskosul agyonszabályozzák az energiaszolgáltatást, vagyis az a nagy álom, hogy te majd a napelemmel töltögeted otthon a Tesla-t a német bürokrácia majdnem lehetetlenné teszi. Adóbevallásban nyilatkozz róla az autód költség-elszámolásánál, telepítési engedélyek, stb. Az eddigi nagy napelem-építési láz csupán amiatt volt, hogy így a lakóépület energiahatékonysági-besorolása kedvezőbb lehet - egyrészt kapsz támogatást az államtól, másrészt a költségeket rá lehet terhelni az albérlőre. Így nem kell szigetelni és drágábban ki lehet adni a lakást. A bajorok nagyon szeretnek ezzel a mutatóval jönni, hogy bezzeg náluk 1000 lakosra lebontva mennyi beépített napenergia van. Persze...
3. Végre - ebben mondjuk igazat adok a zöldeknek, abba kell hagyni azt, hogy napelemekkel rakják tele a német termőföldeket, majd a braziloktól felhajózzák a paradicsomot a német piacra... A termőföldért cserébe esőerdőt vágnak ki, meg különben is, a hajók szennyeznek, PONT. Napelemet telepíteni már emiatt extra nehéz. Marad az épületekre felpakolgatás.
4. A leosztóhálózat itt is fos. Most telepítgetik Mannheim-ben az első városi 330kWh-s töltőket, emiatt gyorsan elkezdték ellenőrizni az utcai trafókat, meg azokat a társasházi trafókat, amikről közvilágítás/közlekedési lámpa megy. A mi tömbünkben lévő trafó 1981-es... Szerintem ezzel el is mondtam mindent. Most már arról megy a matek, hogy bakker, akkor a városi töltőhálózat csak nem annyi, hogy lerakom a töltőoszlopot, oszt a 6 km-re lévő erőműtől direktben jön a delej, mert ezt nem lehet megoldani anélkül, hogy az egész város ne legyen 2 évre teljesen feltúrva, szóval marad a legközelebbi trafótól visszük az áramot. Csak ugyebár egy trafócsere az nem két fillér se nem 2 perc - pláne úgy, hogy társasházakról van szó.
5. Az autóvásárlási programmal sem azt érik el, hogy az összes fos kohószökevény megy a bontóba, hanem egyre több BMW 7-es, Tesla S meg X, Porsche van az utakon. A robogósoktól konkrétan füstmérgezést kapsz. A teherautók is nagyon jól nyomják a témát, mivel okosan úgy vannak a hidak megcsinálva, hogy egy majd 10%-os emelkedőn mész fel, a híd lábánál meg lámpa. Kezdésnek lehetne mondjuk biciklis/gyalogos hidat építeni a kurva Rajna fölé és bringás gerincutat kijelölni a városban. Nyáron 12000 aláírásra mondtak nemet.. No comment