Ezért írtam:Semmit nem állít át. Újat épít. A poliol üzem is ez pl. Az, hogy az import kőolaj mennyisége milyen termékbe csavaródik át, az más tészta. De tudomásom szerint a meglevő AV üzemekkel nem lehet termékportfóliót váltani. A termelést az adott termékből tudod változtatni, de ennyi.
Egy F-16 gyártósoron sem tudsz buszt gyártani, kivéve, ha építesz egy új gyártósort. Kb. ennyire lehet egy gázolaj / benzin gyártására alkalmas technológiával alapvetően más terméket gyártani. Semennyire. Eleve a tároló tartályok miatt is nehéz lenne, mert vannak olyan köztes és vegyipari alaptermékek, amiket nyomás alatt = gömbtartályban tárolsz és nem atmoszférikus állóhengeres tartályokban.
Az INA 2 veszteséges feldolgozójából az egyiket meg aszfaltgyártásra állítják át, a másikat meg 600M -ért korszerűsítik, és a fűtőolaj helyett tulajdonképpen fullban dízelt fognak termelni. És ez persze nem az európai dízel autók kálváriájának miatt van így, hanem a hajózási környezetvédelmi normák változásának.Szerinted a Mol miért kezdi átállítani a lehetőségein belül a finomítóit motor üzemanyagokról vegyipari alapanyagokra?
Bár most lesz egy érdekes felfutás a dízelben, mivel a hajókat át kell állítani a nyersolajról. Ugyannakkor rájöttek, hogy értelmesebben is fel lehet használni az olajat.
De csak nézd meg, hogy mennyi embert foglalkoztat az energiaiparban az atomenergia, és mennyit a megújulók.
De maga a R&D is sokkal több lehetőséget rejt, a szerteágazó irányok kapcsán.