Energiagazdálkodás, energiabiztonság, villamosenergia-termelés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Akkor egy helyen dolgozunk, csak én a lifttől jobb kéz felé, a távvezetékeseknél ülök.
OFF

Akkor az kifelé jövet a liftből jobbra. :)

ON

De hogy milyen ólomlábakon tud haladni egy projekt, az mindig meg tud lepni.
Hogy mikor lesz ezekből valóban működő erőmű.

Meg amilyen áringazodások vannak az ember csinál egy gazdasági elemzést, oszt gázár, ha ennyire "stabil", akkor aztán lehet akármilyen penge a műszaki tartalom az, hogy ez mibe fog fájni és az áram ára mennyi is lesz, az kevésbé lesz vicces. Főleg, ha az erőmű élettartamát majd eszi az, ha rángatják összevissza.

A vége lehet az, hogy lesz egy drága erőmű, drága gázzal, amit rángatnak azért, hogy a drágám termelő naperőmű menjen.
Hogy a rezsiharc és a valódi ár közötti difit ki és hol fogja fizetni, arra is nagyon kíváncsi leszek...
 

Giskard

Well-Known Member
2021. szeptember 25.
4 212
13 728
113
OFF

Akkor az kifelé jövet a liftből jobbra. :)

ON

De hogy milyen ólomlábakon tud haladni egy projekt, az mindig meg tud lepni.
Hogy mikor lesz ezekből valóban működő erőmű.

Meg amilyen áringazodások vannak az ember csinál egy gazdasági elemzést, oszt gázár, ha ennyire "stabil", akkor aztán lehet akármilyen penge a műszaki tartalom az, hogy ez mibe fog fájni és az áram ára mennyi is lesz, az kevésbé lesz vicces. Főleg, ha az erőmű élettartamát majd eszi az, ha rángatják összevissza.

A vége lehet az, hogy lesz egy drága erőmű, drága gázzal, amit rángatnak azért, hogy a drágám termelő naperőmű menjen.
Hogy a rezsiharc és a valódi ár közötti difit ki és hol fogja fizetni, arra is nagyon kíváncsi leszek...
Gazos erőművet lehetne a saját forrásra pl ínert gaz tisza. A probléma ez a libaralizalt ár faszsag. Ezzel az ár hullamzassal nyírják ki a faszok a ésszerű ország energia mi xéket.nem értik meg sokan az összefüggő rendszert meg az elemeit 30 40 évre elore kell belőni.És a kurva nagy ötleteket nem lehet csak úgy raeroltetni a rendszerre politikai divatból. A németeknél nyugodtan le lehet írni hogy összeomlott az energia rendszeruk, ha a franciák, csehek , lengyelek nem egyenlítenenék ki folyamatos áramszünetek lennének.
 

szzsolt81

Well-Known Member
2020. október 24.
5 706
4 260
113
Elektromos autózás kapcsán tekintetünket érdemes folyamatosan Kína felé is fordítanunk, ezt nem győztem hangsúlyozni az elmúlt években. Az okok egyértelműek: új gazdasági terület, látszólag végtelen lehetőségekkel, ahol ledolgozandó lemaradás nélkül lehet egy kialakuló ágazat élére állni technológiailag, ha kínai szempontok szerint vizsgáljuk az ügyet.
Az természetesen nem egy elhanyagolandó szempont, hogy az elektromos autókhoz szükséges nyersanyagok szintjén is jól el vannak látva, mindenképpen jobban, mint a nyugat.
Igazán érdekes ügy ezzel párhuzamosan, hogy a jelenlegi kínai energiakrízis hogyan hat a piac alakulására. A piac ugyanis már most sem kicsi. A globális NEV piac, azaz New Energy Vehicle piac 55 százalékát már most is Kína adja, igaz, ebbe nem csak a teljesen elektromos autók tartoznak bele. Állományban több, mint 6 millió autójuk van ilyen kategóriába sorolva, bár ez még egyelőre relatív kicsi arány a teljes autóparkhoz képest, ami több, mint 300 milliós, az arányok eltolódása mégis drámaian gyors. A tisztán elektromos egyébként 4,93 millió autó.
A jelenlegi 6 milliós NEV állomány működtetése már most is 3 százalékát teszi ki a háztartások teljes energia igényének. Elég megdöbbentő adat.
1,95 millió nyilvános és privát elektromos töltőállomással rendelkezik jelenleg Kína, ami 47,3 százalékos növekedést jelent két évvel ezelőtthöz képest. Azt lehet mondani, hogy rekord sebességgel építik ki az infrastruktúrát. Hozzá kell tenni, hogy ezeknek a töltőknek a háromnegyede a tíz legfejlettebb város vonzáskörzetében található.
Az energiakrízis azonban gyártási és felhasználói oldalon is komoly fennakadásokat okoz. Amíg Európában arról lehetett olvasni, hogy a britek az elektromos autókra google-eznek vadul a benzin miatt sorban állás kapcsán, addig a kínai médiában arról lehetett hallani, hogy órákon át tartó várakozásokra voltak kényszerítve az október első hétvégéjén útnak induló tömegek, akik részben villanyautóval indultak távoli vidéki falvaikba a városokból. 750 kilométeres utat 16-17 óra alatt sikerült egyeseknek megtenni, mert 3-4 órás sorokat voltak kénytelenek várni töltésre.
A központi kormányzat a CO2 szintek csökkentése miatt is korlátozott sok helyen erőművi kapacitásokat, ez pedig számos helyen azzal járt, hogy egyáltalán nem lehetett tölteni elektromos autókat.
A témával foglalkozó szakemberek zöme ugyanakkor ezeket időszakos problémáknak látja, amik nem lesznek érdemi befolyással a további elektromos autós keresletre. Ezzel ellentétes véleményeket is megfogalmaztak.
https://www.scmp.com/.../power-cuts-may-stifle-chinese...
Érdemes elolvasni erről szóló, angol nyelvű cikkeket, mint például a linkelt South China Morning Post-ét.
A kínai autósújság a Weilai Qiche Ribao arról számol be, hogy helyenként pánik tört ki a felhasználók között Hebei tartományban, mert a jelenlegi helyzetben attól félnek az autósok, hogy hamarosan egyáltalán nem tölthetnek majd. Sokan nem is indultak el a nemzeti ünnepnapokon néhány napja vidékre, mert féltek, hogy nem fognak tudni időben hazaérni, vagy egyáltalán hazaérni a teljesen elektromos autóikkal.
Az energiakrízis több faktoros probléma jelenleg Kínában. Hszi Csin Ping be akarja tartatni a kínai klíma célokat, amelyek hosszabb távon, 2060-ra a klímasemlegességet tűzték ki célul, de köztes távon is jelentősen csökkentenék a CO2 kibocsátást. A korona vírus utáni nemzetközi visszapattanás ugyanakkor hatalmas nyomás alá helyezte a gazdaságot, amely vadul termel. Emiatt nem hogy csökkenne a kibocsátás, hanem számos tartományban még nőtt is az év eleje óta. Ezt a hatóságok nem nézték jó szemmel, és azonnali termeléskorlátozást, drasztikus esetben áram ellátás korlátozást rendeltek el.
Jelenleg 31 tartományból 20 érintett a kérdésben kisebb vagy nagyobb formában. Különösen az energia intenzív termelési ágazatok sínylik meg a dolgot, 80 acélmű áll jelenleg Kínában emiatt.
Vegyipari, textilipari és akkumulátorokkal foglalkozó cégek termelése is akadozik, emiatt az autók gyártása is érintett.
Az önkéntes korlátozásra nehezítésként rájött a szén árának a drasztikus emelkedése. A kínai erőművek 67 százaléka szén tüzelésű. Az áram ára hatóságilag meghatározott, a széné nem. Emiatt jelenleg sok helyen ráfizetés minden kilowattóra, amit előállítanak.
Mindennek tetejébe az Ausztráliával való vitájuk és az onnan vásárolt szén kimaradása sem segíti a helyzetet, ahogyan a télre való készülés sem.
Eredmény: komoly kimaradások olyan gyártóknál, mint a Toyota vagy épp a Tesla, és várható további problémák félvezetők és chipek gyártása kapcsán.
Kimaradó eredmények nyugati cégeknél, stb stb stb.
A helyzet nem kedvező jelenleg. Finoman fogalmazva.

facebook
 
T

Törölt tag 008

Guest
Felsőőrből kaptam:


"Az osztrák fegyveres erők nyíltan figyelmeztetnek az egész Európára kiterjedő áramszünetre!
Egyre több jel utal arra, hogy küszöbön áll egy teljes európai összeomlás, ahogyan azt Herbert Saurugg áramszünet-szakértő egy interjúban kifejtette.
  • A Belügyminisztérium után most a Honvédelmi Minisztérium is
  • A hadsereg egy kisfilmben figyelmeztet az áramszünetre
  • Garantálni kell az állami intézmények közötti kommunikációt és együttműködést
  • A rendőrség támogatja a kritikus infrastruktúra védelmét
  • Személyes ellátás szükséges legalább 14 napig
Ebben a kisfilmben a szellemnek három nap után vége . De azt, hogy Ön is készen áll egy, egy hetes áramkimaradásra, meg kell magyaráznia Herbert Sauruggnak egy interjúban. Szintén az Osztrák Fegyveres Erők oldalán található egy kiváló jelentés, „Blackout - Semmi sem működik már” , Herbert Saurugg. E igenvorsorge legalább 14 napos időszakra nagyon fontos.
Reális veszély
A széles körben elterjedt áram-, infrastruktúra- és ellátáskimaradás reális, de alábecsült veszély a fegyveres erők szerint. Ez a kisfilm három napos forgatókönyvet ábrázol. A fegyveres erők szolgálatai és a család ellátása ezen három nap alatt, ezáltal megemlítve a 14 napon keresztül nem romlandó élelmiszerekkel való önellátást . A fegyveres erők időben elkezdtek készülni egy ilyen forgatókönyvre. Többek között a kommunikáció fenntartásáról van szó. Ez egy központi pont. A kommunikációs vonalak áram nélkül is működnének. A szövetségi kancelláriával, a belügyminisztériummal és más kormányzati szervekkel való együttműködés révén garantált Ausztria vezetése.
Mennyi ideig tartanak az egységek és hányan vannak?
A víz és az üzemanyag -ellátás azonnal megszakad áram nélkül. A fegyveres erők áramfejlesztőkkel vannak felszerelve. Aggodalomra ad okot az a tény, hogy a vészüzemi áramfejlesztők több mint 80 százaléka meghibásodott tizenkét órán belül egy hadgyakorlat során 2020 -ban . Csak remélni lehet, hogy ez az időszak néhány nappal megnőtt. Mivel a kisfilm háromnapos forgatókönyvet ír le, valószínűleg ez az az időszak, amelyre a fegyveres erők egységeire lehet számítani. A filmben sajnos nem szerepel, hogy hány ilyen egység áll rendelkezésre, és hány létesítményt lehet ellátni.
Támogatás a kritikus infrastruktúra védelmében
Egy másik veszélyes forgatókönyvet is említenek. Fontos mélyhűtött tárolók, ahol a hűtés már nem működik, és veszélyes anyagok távozhatnak. A fegyveres erőknek támogatniuk kell a tűzoltóságot. De nem csak ez: Az egész élelmiszer -kereskedelem, benzinkutak és üzletek kudarca mellett az áramszünet természetesen a bankok biztonságát is érinti. A fegyveres erőknek gyors létszámmal kell támogatniuk a rendőrséget a kritikus infrastruktúra védelmében. Egy gondolat, amely sok teret hagy a találgatásoknak. Még az elsötétítés első napjaiban is számítani kell olyan helyzetekre , amelyek különleges felügyeletet és a különféle létesítmények különleges védelmét igénylik .Egy rövidfilm, amely lenyűgözően leírja a három nap áramszünetet. Tehát három nap múlva a szellemnek vége.
Legalább egy hét európai áramszünet!
De mi van, ha az áramszünet tovább tart? Herbert Saurugg egy interjúban elmagyarázza, hogy egész Európára kiterjedő áramszünet esetén jó hétbe telik, mire újra beindul az áramellátás. E hét után azonban nem kezdődhet el az emberek élelmezése. Mert áram nélkül az egész távközlés meghibásodik. A Saurugg szerint még legalább egy hétbe telik , amíg az ellátás újra elkezdődik . Tehát legalább két hétig magának kell ellátnia. Az önellátás a legfontosabb. Egyedül leszel. Az óvintézkedésekre és az áramszünetre való felkészülésre vonatkozó fontos információk itt találhatókaz AUF1 -ből és Herbert Saurugg weboldaláról az „Előkészületek az áramszünetre” alatt .
Íme az osztrák fegyveres erők rövidfilmje a cikkben: https://www.wochenblick.at/bundesheer-warnt-vor-blackout/"
Ha náluk ennyire nem lesz áram, akkor vélelmezhető, hogy mi akik kb 20% importra szorulunk is hasonlóan járunk?
Ok, hogy van kis tartalék a rendszerben, de kérdéses, hogy az a kb 450 MW mire elég? az csak az import 20-50%-a.

Szóval itt is lehetnek kimaradások?
 
  • Tetszik
Reactions: gergo55

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 640
113
Ha náluk ennyire nem lesz áram, akkor vélelmezhető, hogy mi akik kb 20% importra szorulunk is hasonlóan járunk?
Ok, hogy van kis tartalék a rendszerben, de kérdéses, hogy az a kb 450 MW mire elég? az csak az import 20-50%-a.

Szóval itt is lehetnek kimaradások?
Ugyan mitől lenne ilyen? Valaki a központi vezérlőben átkapcsolja a nagy pókhálós kapcsolót KÉZIbe, és kézzel kapcsolgatják a hálózatot.
 
T

Törölt tag 008

Guest
Ugyan mitől lenne ilyen? Valaki a központi vezérlőben átkapcsolja a nagy pókhálós kapcsolót KÉZIbe, és kézzel kapcsolgatják a hálózatot.
Nem tudom, kérdezem.
Én csak közgazdász szemmel tudom nézni. Ha a fizetőképesebb nyugaton nem lesz áram, akkor nekünk akik folyamatos 10-20% importra szorulunk honnan lesz? Minimum ennyi itthon is ki fog esni, hiszen nem lesz honnan importálni. Azt tudom, hogy van tartalékunk, ami azért nem termel, mert az import olcsóbb. Nyilván a nincstől jobb a drágább, ha ezzel el tudjuk kerülni az ipar részleges leállását.
 
  • Vicces
Reactions: Miskolci Ogre

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 640
113
Nem tudom, kérdezem.
Én csak közgazdász szemmel tudom nézni. Ha a fizetőképesebb nyugaton nem lesz áram, akkor nekünk akik folyamatos 10-20% importra szorulunk honnan lesz? Minimum ennyi itthon is ki fog esni, hiszen nem lesz honnan importálni. Azt tudom, hogy van tartalékunk, ami azért nem termel, mert az import olcsóbb. Nyilván a nincstől jobb a drágább, ha ezzel el tudjuk kerülni az ipar részleges leállását.
Itt-ott kikapcsolják pár órára az áramot. A világ fele így működik.
 
  • Hűha
  • Tetszik
Reactions: aquarell and enzo

Miskolci Ogre

Well-Known Member
2019. december 21.
7 556
26 025
113
OFF

Akkor az kifelé jövet a liftből jobbra. :)

ON

De hogy milyen ólomlábakon tud haladni egy projekt, az mindig meg tud lepni.
Hogy mikor lesz ezekből valóban működő erőmű.

Meg amilyen áringazodások vannak az ember csinál egy gazdasági elemzést, oszt gázár, ha ennyire "stabil", akkor aztán lehet akármilyen penge a műszaki tartalom az, hogy ez mibe fog fájni és az áram ára mennyi is lesz, az kevésbé lesz vicces. Főleg, ha az erőmű élettartamát majd eszi az, ha rángatják összevissza.

A vége lehet az, hogy lesz egy drága erőmű, drága gázzal, amit rángatnak azért, hogy a drágám termelő naperőmű menjen.
Hogy a rezsiharc és a valódi ár közötti difit ki és hol fogja fizetni, arra is nagyon kíváncsi leszek...
Az a baj balukapitány , hogy bár azt gondolod minden tényezőt ismersz mégis azt kell mondanom , hogy lehet de nem veszed számításba . Azon mi a rángatás ha van egy 100 MW-os PV erőmű amire tesznek 5MWh tároló kapacitást és ha jó az idő pihen a gázerőmű . Ha meg nagyot esik a teljesítménye a PV-nek akkor meg bekapcsolják CCGT-t illetve amikor nem termel a PV erőmű akkor folyamatos üzembe megy amíg nem termel újra a PV ? Ebben a képletbe , hol látsz ide-oda rángatást gázerőmű részről ? Ez a részemről simán tervezhető csúcserőművi üzem , kiegészítve a PV termelésen kívüli folyamatos üzemével ? Várom a kifogásokat . És most hagyjál az általános iskolai fizikával !
 

Miskolci Ogre

Well-Known Member
2019. december 21.
7 556
26 025
113
Gazos erőművet lehetne a saját forrásra pl ínert gaz tisza. A probléma ez a libaralizalt ár faszsag. Ezzel az ár hullamzassal nyírják ki a faszok a ésszerű ország energia mi xéket.nem értik meg sokan az összefüggő rendszert meg az elemeit 30 40 évre elore kell belőni.És a kurva nagy ötleteket nem lehet csak úgy raeroltetni a rendszerre politikai divatból. A németeknél nyugodtan le lehet írni hogy összeomlott az energia rendszeruk, ha a franciák, csehek , lengyelek nem egyenlítenenék ki folyamatos áramszünetek lennének.
Mind igaz amit leírsz de hát a demokráciákban 4 évente választás van és a választott politikusok csinálják a politikát , ami meghatároz mindent is -az észerűséget most hagyjuk az nem a politika automatikus sajátja - és főleg ők osztják a pénzt és határozzák meg az irányt ! Sokan tudják mi lenne a jó de hát nem ők döntenek és folyamatosan be kell hódolni a sötétzöld eszmék képviselői előtt mert hihetetlen érdekérvényesítő képességgel rendelkeznek . Leegyszerűsítve abból kell főzni ami van legfeljebb az ízesítésen lehet variálni ami nem nagy mozgástér !
 

Giskard

Well-Known Member
2021. szeptember 25.
4 212
13 728
113
Mind igaz amit leírsz de hát a demokráciákban 4 évente választás van és a választott politikusok csinálják a politikát , ami meghatároz mindent is -az észerűséget most hagyjuk az nem a politika automatikus sajátja - és főleg ők osztják a pénzt és határozzák meg az irányt ! Sokan tudják mi lenne a jó de hát nem ők döntenek és folyamatosan be kell hódolni a sötétzöld eszmék képviselői előtt mert hihetetlen érdekérvényesítő képességgel rendelkeznek . Leegyszerűsítve abból kell főzni ami van legfeljebb az ízesítésen lehet variálni ami nem nagy mozgástér !
Így van, de azt a mozgásteret kell okosan kitolni. meglehet csinálni, lásd hosszútávú gaz szerződés Oroszokkal.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 640
113
Mind igaz amit leírsz de hát a demokráciákban 4 évente választás van és a választott politikusok csinálják a politikát , ami meghatároz mindent is -az észerűséget most hagyjuk az nem a politika automatikus sajátja - és főleg ők osztják a pénzt és határozzák meg az irányt ! Sokan tudják mi lenne a jó de hát nem ők döntenek és folyamatosan be kell hódolni a sötétzöld eszmék képviselői előtt mert hihetetlen érdekérvényesítő képességgel rendelkeznek . Leegyszerűsítve abból kell főzni ami van legfeljebb az ízesítésen lehet variálni ami nem nagy mozgástér !
Az első nagyobb téli áramszünetig.
 
  • Tetszik
Reactions: gergo55

dkes

Well-Known Member
2019. december 5.
2 387
8 959
113
Elektromos autózás kapcsán tekintetünket érdemes folyamatosan Kína felé is fordítanunk, ezt nem győztem hangsúlyozni az elmúlt években. Az okok egyértelműek: új gazdasági terület, látszólag végtelen lehetőségekkel, ahol ledolgozandó lemaradás nélkül lehet egy kialakuló ágazat élére állni technológiailag, ha kínai szempontok szerint vizsgáljuk az ügyet.
Az természetesen nem egy elhanyagolandó szempont, hogy az elektromos autókhoz szükséges nyersanyagok szintjén is jól el vannak látva, mindenképpen jobban, mint a nyugat.
Igazán érdekes ügy ezzel párhuzamosan, hogy a jelenlegi kínai energiakrízis hogyan hat a piac alakulására. A piac ugyanis már most sem kicsi. A globális NEV piac, azaz New Energy Vehicle piac 55 százalékát már most is Kína adja, igaz, ebbe nem csak a teljesen elektromos autók tartoznak bele. Állományban több, mint 6 millió autójuk van ilyen kategóriába sorolva, bár ez még egyelőre relatív kicsi arány a teljes autóparkhoz képest, ami több, mint 300 milliós, az arányok eltolódása mégis drámaian gyors. A tisztán elektromos egyébként 4,93 millió autó.
A jelenlegi 6 milliós NEV állomány működtetése már most is 3 százalékát teszi ki a háztartások teljes energia igényének. Elég megdöbbentő adat.
1,95 millió nyilvános és privát elektromos töltőállomással rendelkezik jelenleg Kína, ami 47,3 százalékos növekedést jelent két évvel ezelőtthöz képest. Azt lehet mondani, hogy rekord sebességgel építik ki az infrastruktúrát. Hozzá kell tenni, hogy ezeknek a töltőknek a háromnegyede a tíz legfejlettebb város vonzáskörzetében található.
Az energiakrízis azonban gyártási és felhasználói oldalon is komoly fennakadásokat okoz. Amíg Európában arról lehetett olvasni, hogy a britek az elektromos autókra google-eznek vadul a benzin miatt sorban állás kapcsán, addig a kínai médiában arról lehetett hallani, hogy órákon át tartó várakozásokra voltak kényszerítve az október első hétvégéjén útnak induló tömegek, akik részben villanyautóval indultak távoli vidéki falvaikba a városokból. 750 kilométeres utat 16-17 óra alatt sikerült egyeseknek megtenni, mert 3-4 órás sorokat voltak kénytelenek várni töltésre.
A központi kormányzat a CO2 szintek csökkentése miatt is korlátozott sok helyen erőművi kapacitásokat, ez pedig számos helyen azzal járt, hogy egyáltalán nem lehetett tölteni elektromos autókat.
A témával foglalkozó szakemberek zöme ugyanakkor ezeket időszakos problémáknak látja, amik nem lesznek érdemi befolyással a további elektromos autós keresletre. Ezzel ellentétes véleményeket is megfogalmaztak.
https://www.scmp.com/.../power-cuts-may-stifle-chinese...
Érdemes elolvasni erről szóló, angol nyelvű cikkeket, mint például a linkelt South China Morning Post-ét.
A kínai autósújság a Weilai Qiche Ribao arról számol be, hogy helyenként pánik tört ki a felhasználók között Hebei tartományban, mert a jelenlegi helyzetben attól félnek az autósok, hogy hamarosan egyáltalán nem tölthetnek majd. Sokan nem is indultak el a nemzeti ünnepnapokon néhány napja vidékre, mert féltek, hogy nem fognak tudni időben hazaérni, vagy egyáltalán hazaérni a teljesen elektromos autóikkal.
Az energiakrízis több faktoros probléma jelenleg Kínában. Hszi Csin Ping be akarja tartatni a kínai klíma célokat, amelyek hosszabb távon, 2060-ra a klímasemlegességet tűzték ki célul, de köztes távon is jelentősen csökkentenék a CO2 kibocsátást. A korona vírus utáni nemzetközi visszapattanás ugyanakkor hatalmas nyomás alá helyezte a gazdaságot, amely vadul termel. Emiatt nem hogy csökkenne a kibocsátás, hanem számos tartományban még nőtt is az év eleje óta. Ezt a hatóságok nem nézték jó szemmel, és azonnali termeléskorlátozást, drasztikus esetben áram ellátás korlátozást rendeltek el.
Jelenleg 31 tartományból 20 érintett a kérdésben kisebb vagy nagyobb formában. Különösen az energia intenzív termelési ágazatok sínylik meg a dolgot, 80 acélmű áll jelenleg Kínában emiatt.
Vegyipari, textilipari és akkumulátorokkal foglalkozó cégek termelése is akadozik, emiatt az autók gyártása is érintett.
Az önkéntes korlátozásra nehezítésként rájött a szén árának a drasztikus emelkedése. A kínai erőművek 67 százaléka szén tüzelésű. Az áram ára hatóságilag meghatározott, a széné nem. Emiatt jelenleg sok helyen ráfizetés minden kilowattóra, amit előállítanak.
Mindennek tetejébe az Ausztráliával való vitájuk és az onnan vásárolt szén kimaradása sem segíti a helyzetet, ahogyan a télre való készülés sem.
Eredmény: komoly kimaradások olyan gyártóknál, mint a Toyota vagy épp a Tesla, és várható további problémák félvezetők és chipek gyártása kapcsán.
Kimaradó eredmények nyugati cégeknél, stb stb stb.
A helyzet nem kedvező jelenleg. Finoman fogalmazva.

facebook

Kína terén nem tudok részletekbe menő dolgokat - csak főbb irányvonalakat.

Első körben. Ők a vízenergiát nyomatják ezerrel. Egyfelől külföldi függés csökkentése (olaj/gáz/szén), a CO2 elleni küzdelem (szmog stb.) és nem utolsósorban van bőven: nagyesésű folyóik, nagy vízhozamú folyóik, sőt a kettő kombinációjára is akad példa. Logikai úton levezethető, hogy amennyiben szeretnének az első két opció terén további jelentős eredményeket elérni, akkor azon területeken, ahol a víz nem elég - ott a nukleáris oldalt tolják meg. A 67% szén tüzelésű erőművek arányán - figyelembevéve az egyre növekvő igényt is - nagyon máshogy nem fog menni ... Aztán megfűszerezve némi megújulóval majd eljuthatnak valamikor egy Franciaország jellegű energiamix -hez hasonlóhoz is ...

Elektromos autózás. Az, hogy ezeknek az aránya elsősorban a 15 legnagyobb városban nagy - az a részükről nem probléma. Sőt kifejezetten kívánatos. Az elektromos autók elsősorban ilyen környezetben domborítanak (technikai okokból is) és kisebbrészt számíthat, hogy ez is segíthet kicsit a szmog elleni küzdelemben ...

Másodsorban. A hosszú távú utazásokra nem az elektromos autózást gondolták. A világ gyorsvasút hálózatának kétharmada Náluk van. Ráadásul ennek bővítésének üteme egyre gyorsulóbb (!!). E mellé tesznek egy jókora állami dotációt is, hogy a jegyárak tekintetében jócskán önköltség alatt maradjanak. Pedig Kínában mind az építés, mind az üzemeltetés a töredéke a nyugati alternatíváknak ... Ennek egyébként pont a népesség mobilitásának fokozása áll - azaz valami olyasmi, mint amiről írsz is. Egyébként használják is a népek ... Mielőtt jön a hülye kérdés - igen, már jelenleg van üzemelő vonal pl. Tibetbe vagy az ujgur -okhoz is. Azaz már jelenleg is az a "750 kilométeres út vidékre elektromos autóval" kb. az "őrültség" kategóriája. Mind időben, mind anyagilag. Idő - elektromos autóval max. 90 km/h tempó (lakott területen áthaladva ennyi se) és egy vagy két megálló mely egyenként 3-4 óra. Kontra 2-300 km/h -val lesuhansz fillérekért ... A "B terv" persze, hogy a családban van egy vagy szerválsz pl. egy hibridet vagy belsőégésű járművet ...

Harmadrészt. Infrastruktúra. Bár EU -ban aránylag fejlettnek mondható az elektromos autózással kapcsolatos infrastruktúra, de ne képzeljük, hogy egy hasonló terhelésre ne omlana össze rögtön. Ugye ez a terhelés a szezonális szabadságolások esetén meginduló irdatlan tömegeket jelenti. Példának vegyük a balkáni melósok szabadságra hazamennek kategóriát. Ugye megvan - ez az amikor a sztrádáink bedugulnak és itt-ott akár nyílt parkolóvá is változtatva azokat (nagy dugók). Itt ugye a gyorsvasutas alternatíva sincs.

Tehát az elmélet: mindenki elektromos autóval megy és az országban egyszer vagy kétszer tölt. Szerintem gyorsan leszögezhetjük, hogy nem 3-4 órákat kellene várniuk, hanem kb. egy örökkévalóságot. OK, "fokozzuk" az elméletet: tegyük fel töltőkből nem lenne hiány. A grid kb. azonnal térdelne le a termelő kapacitással együtt ... Ja, és nemcsak itt, hanem pl. Nyugat-Európában is bárhol. Igen, erre jó lenne kitalálni valamit, mert az e-autózás terjedésével igen égető kérdéssé válnak ...

Azaz, igen az elektromos autózást nem az ilyen nagy távolságokra tervezték. Ennek van technikai oka, de ugyanúgy infrastruktúra is. Ilyesmire nagyon nehéz lenne tervezni. Aztán, ha tervezel is és meg is valósítod, akkor azért tartod fel egész évben, hogy évente mondjuk egy hétig mehessen ez a mutatvány? Amennyiben igen, akkor a grid -et meg a termelői kapacitást is ennek megfelelően igazítod?
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Elektromos autózás. Az, hogy ezeknek az aránya elsősorban a 15 legnagyobb városban nagy - az a részükről nem probléma. Sőt kifejezetten kívánatos. Az elektromos autók elsősorban ilyen környezetben domborítanak (technikai okokból is) és kisebbrészt számíthat, hogy ez is segíthet kicsit a szmog elleni küzdelemben ...

Hozzátenném, hogy folyamatos hiányuk van üzemanyagokból. Anno volt egy dokumentumfilm Peking-ről, abban mutatták, hogy betiltották a benzines/gázolajos taxikat, csak gázzal lehetett menni. Volt 1 db kút 2 fejjel az egész városban, 5-6 órát álltak érte sorban...
 
  • Tetszik
Reactions: dkes
M

molnibalage

Guest
Lolo avagy a magyar Zuckerberg ujra lecsap...

Ez csak egy kísérleti üzem lesz, semmi több.
És víz az honnan lesz hozzá?
Van a közelben a meglevő ipari park felől.
(Láttam az anyagok, mert ajánlatadás történt.)

De itt is az lesz, hogy H2 gázt majd szállít gázolajos teherautó.
Hogy kik és hol lesznek a fogyasztók, az még homályos, de hát nem nekem kell ezért aggódni, mert az EU dönti bele a pénzt.
Aki felépíti, annak tuti üzlet, aztán, hogy üzem közben milyen megtérülést mutat, az jelenleg mintha senkit nem érdekelne.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 373
20 420
113
Ez csak egy kísérleti üzem lesz, semmi több.

Van a közelben a meglevő ipari park felől.
(Láttam az anyagok, mert ajánlatadás történt.)

De itt is az lesz, hogy H2 gázt majd szállít gázolajos teherautó.
Hogy kik és hol lesznek a fogyasztók, az még homályos, de hát nem nekem kell ezért aggódni, mert az EU dönti bele a pénzt.
Aki felépíti, annak tuti üzlet, aztán, hogy üzem közben milyen megtérülést mutat, az jelenleg mintha senkit nem érdekelne.
kösz a részleteket!

Nos, ha az eu ilyenre akarja elverni apénzát, akkor erre fogja. Páran biztos nagyot szakítanak, meg ott biztos jó lesz azért az a pár munkahely, amíg ez menni fog. Aztán majd valami lesz. :)
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell