Energiagazdálkodás, energiabiztonság, villamosenergia-termelés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
kösz a részleteket!

Nos, ha az eu ilyenre akarja elverni apénzát, akkor erre fogja. Páran biztos nagyot szakítanak, meg ott biztos jó lesz azért az a pár munkahely, amíg ez menni fog. Aztán majd valami lesz. :)
A szél- és nap- elérte határát, most ebből lehet osztogatni a cégeknek.
Az, hogy értelme mennyi úgy látszik, kb. annyira érdekli őket, mint az első esetben volt.
Félelmetesen sok pénzen ülnek a döntéshozók és eszméleten, hogy milyen agyatlan módon költik el egy elég viccesen megközelített cél érdeklében.

Amennyit a nagy zöldítésre elvertek fél Európa atomárammal mehetne.
Ehelyett meg új gázvezetékek épülnek és szénbányák nyíltak meg a németeknél.


Az odáig OK, hogy egy CCGT erőmű CO2 emissziója, kb. 1/3-a egy 40 éves szénerőműének, de azzal, hogy a nukit kilőtték, ezzel kb. azt érték el, hogy összevissza termel a nuki helyett a Nap. Amikor meg nincs, akkor szén és gáz.

Érdekes egy környezetvédelem no...
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 449
20 689
113
Érdekes egy környezetvédelem no...
Épp ilyen passzátszelet fingnak Berlinben... Úgy kell táncoljunk ahogy az fütyül akinél a nagy pénz/hatalom van. Most voltam kint, hát ... nem vagyok elájulva a birodalomtól. Talán ha lenne elég atomerőmű, akkor lenne energia fűteni azokat a rohadt helyiségeket így a tél közeledtével.
 
  • Tetszik
Reactions: Szittya

laiki

Well-Known Member
2013. május 23.
3 934
13 547
113
Hozzátenném, hogy folyamatos hiányuk van üzemanyagokból. Anno volt egy dokumentumfilm Peking-ről, abban mutatták, hogy betiltották a benzines/gázolajos taxikat, csak gázzal lehetett menni. Volt 1 db kút 2 fejjel az egész városban, 5-6 órát álltak érte sorban...

Elsőre is üvöltően veretes ökörségeket nem érdemes komolyan venni. Kínában van kb. 400 millió gépjármű és ebből 300 millió személygépjármű. Ebből csak Pekingben csak személygépjárműből több, mint 6 millió. Jóval több mint egész Magyarországon. Épp ésszel nem lehet komolyan gondolni, hogy Pekingben 1 db működő benzinkút legyen, 2 fejjel az egész városban. Meg azt se, hogy ha ez bekövetkezne, az csak 5-6 sorállást eredményezzen.
Kínában nincs üzemanyag hiány. Nem tiltják be a belső égésű motoros autókat, mert akkor megállna az egész gazdaság és társadalom.
Amivel az a "dokumentumfilm" összekeverte a problémát az a városi légszennyezés. Az elektromos és a gázos autókat a városi légszennyezés csökkentése érdekében támogatják, de náluk is elenyésző az ilyen autók aránya. Annyi történik időnként, hogy ha szmogriadó van és nagyon magas szintét ér el a szennyezettség, akkor az adott városban átmenetileg korlátozzák az autóforgalmat. Ilyen a világ nagyvárosainak többségénben előfordul és Budapesten is megtörtént már. Ennek semmi köze nincs a rendelkezésre álló üzemanyagok mennyiségéhez.
Kína a világ legnagyobb olajimportőre. Ott évente több, mint 800 milliárd liter olajat finomítanak és mind a benzin, mind a gázolaj fogyasztásuk egyenként is meghaladja az évi 200 milliárd litert.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Elsőre is üvöltően veretes ökörségeket nem érdemes komolyan venni. Kínában van kb. 400 millió gépjármű és ebből 300 millió személygépjármű. Ebből csak Pekingben csak személygépjárműből több, mint 6 millió. Jóval több mint egész Magyarországon. Épp ésszel nem lehet komolyan gondolni, hogy Pekingben 1 db működő benzinkút legyen, 2 fejjel az egész városban. Meg azt se, hogy ha ez bekövetkezne, az csak 5-6 sorállást eredményezzen

Mielőtt felháborodsz és kisregényt írsz olvasd el rendesen mire válaszolsz...
Egyrészt taxikról volt szó és lpg kútról, másrészt anno = régen.
 
  • Tetszik
Reactions: Miskolci Ogre

laiki

Well-Known Member
2013. május 23.
3 934
13 547
113
Mielőtt felháborodsz és kisregényt írsz olvasd el rendesen mire válaszolsz...
Egyrészt taxikról volt szó és lpg kútról, másrészt anno = régen.

Még mindig veretes marhaság. Lpg-ből sincs náluk üzemanyaghiány. Még a taxikra is csak a légszennyezettség miatt lehetett nagyon rövid, átmenti korlátozás, nem a "folyamatos üzemanyaghiány" miatt. Nem tudom milyen régen lehetett hogy egy szál lpg kút volt Pekingben, de kb. az őskor hajnalán, amikor az lpg-s taxi is olyan ritka volt, mint a fehér holló.
Sem az lpg hajtásnak, sem az elektromos hajtásnak (amihez hozzászóltál) nem a nem létező üzemanyaghiányhoz van köze, hanem a városi légszennyezettséghez.

Az már más kérdés, hogy ha a város mellett ott van a szenes erőmű, akkor az elektromos autóval is csak rosszabbat csinálnak maguknak, mert a belső égésű járgány még a városra is kevesebbet pöfögne rá, mint a szénerőmű teszi ugyanannyi km megtétele érdekében elektromos autóval. Kínában sem minden ésszerű.
 

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 778
18 024
113
Még mindig veretes marhaság. Lpg-ből sincs náluk üzemanyaghiány. Még a taxikra is csak a légszennyezettség miatt lehetett nagyon rövid, átmenti korlátozás, nem a "folyamatos üzemanyaghiány" miatt. Nem tudom milyen régen lehetett hogy egy szál lpg kút volt Pekingben, de kb. az őskor hajnalán, amikor az lpg-s taxi is olyan ritka volt, mint a fehér holló.
Sem az lpg hajtásnak, sem az elektromos hajtásnak (amihez hozzászóltál) nem a nem létező üzemanyaghiányhoz van köze, hanem a városi légszennyezettséghez.

Az már más kérdés, hogy ha a város mellett ott van a szenes erőmű, akkor az elektromos autóval is csak rosszabbat csinálnak maguknak, mert a belső égésű járgány még a városra is kevesebbet pöfögne rá, mint a szénerőmű teszi ugyanannyi km megtétele érdekében elektromos autóval. Kínában sem minden ésszerű.
Sőt, Kínában az európai autógyártók szembesültek azzal, hogy a beszívott levegő gyakran koszosabb, mint ami a kipufogóból kijön...
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Még mindig veretes marhaság. Lpg-ből sincs náluk üzemanyaghiány. Még a taxikra is csak a légszennyezettség miatt lehetett nagyon rövid, átmenti korlátozás, nem a "folyamatos üzemanyaghiány" miatt. Nem tudom milyen régen lehetett hogy egy szál lpg kút volt Pekingben, de kb. az őskor hajnalán, amikor az lpg-s taxi is olyan ritka volt, mint a fehér holló.

Nem volt ritka, mivel csak olyan volt, mivel előbb hoztak egy döntést mielőtt infrastruktúra lett volna hozzá.

Kínában harmad annyi autó jut 1000 lakosra, mint nálunk és így is a világ összes olaját felszívnák.
Különösen beszédes, 2009 óta négyszerezték, 2016 óta duplázták az autóállományt, ergó gyorsuló ütemben nő, miközben az ellátási lánc már csak más országok kárára növelhető.


Na de, hogy ON is legyen:

 
  • Tetszik
Reactions: Miskolci Ogre
K

kamm

Guest
A szél- és nap- elérte határát, most ebből lehet osztogatni a cégeknek.
Az, hogy értelme mennyi úgy látszik, kb. annyira érdekli őket, mint az első esetben volt.
Félelmetesen sok pénzen ülnek a döntéshozók és eszméleten, hogy milyen agyatlan módon költik el egy elég viccesen megközelített cél érdeklében.

Amennyit a nagy zöldítésre elvertek fél Európa atomárammal mehetne.
Ehelyett meg új gázvezetékek épülnek és szénbányák nyíltak meg a németeknél.


Az odáig OK, hogy egy CCGT erőmű CO2 emissziója, kb. 1/3-a egy 40 éves szénerőműének, de azzal, hogy a nukit kilőtték, ezzel kb. azt érték el, hogy összevissza termel a nuki helyett a Nap. Amikor meg nincs, akkor szén és gáz.

Érdekes egy környezetvédelem no...
Ezen gondolkodom egy ideje, hogyan tudnek valami jo, komoly ilyesmi céget grundolni odahaza tarsakkal, amire kapnank par millió eurót... természetesen elsőrangú terméket/sw/akármit szállítunk le, a piackepesseg teljesen masodlagos, ugy tunik. :)
 
S

speziale

Guest
Amennyit a nagy zöldítésre elvertek fél Európa atomárammal mehetne.

1) ez megint elég nagy hülyeség, amit mondasz...
2) valszeg nem vagy tisztában teljesen a tényekkel az európai atomipar helyzetét illetően....európában ugyanis jelenleg több reaktor épül jóval nagyobb kapacitással mint az USA-ban...sőt...több mint Oroszországban és az USA-ban együttvéve!!! vagy nézhetjük úgy is, hogy ugyanannyi mint Indiában és Oroszországban együttesen!

https://world-nuclear.org/informati...r-new-reactors-worldwide.aspx#ECSArticleLink1

és elég sok atomerőmű upgrade-je folyamatban van/történt meg

3) abban igazad van, hogy a Co2 semlegesség eléréséhez nem az atom, hanem a szénerőművek leállítását kellett volna megkezdeni
 
  • Tetszik
Reactions: Miskolci Ogre

Miskolci Ogre

Well-Known Member
2019. december 21.
7 604
26 453
113
M

molnibalage

Guest
1) ez megint elég nagy hülyeség, amit mondasz...
2) valszeg nem vagy tisztában teljesen a tényekkel az európai atomipar helyzetét illetően....európában ugyanis jelenleg több reaktor épül jóval nagyobb kapacitással mint az USA-ban...sőt...több mint Oroszországban és az USA-ban együttvéve!!! vagy nézhetjük úgy is, hogy ugyanannyi mint Indiában és Oroszországban együttesen!

https://world-nuclear.org/informati...r-new-reactors-worldwide.aspx#ECSArticleLink1

és elég sok atomerőmű upgrade-je folyamatban van/történt meg

3) abban igazad van, hogy a Co2 semlegesség eléréséhez nem az atom, hanem a szénerőművek leállítását kellett volna megkezdeni
Ha volt pénz kiépíteni 10-15 év alatt az ipari léptékű nap- és szélerőmű építési kapcaitást, akkor megrendelések esetén ezt lereagálta volna az atomipar is.
Ha nincs pénz, akkor nincs beruházás sem.

De köszönjük a személyeskedést...
Első körben talán nem kellett volna a német erőműveket bezárni..
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 740
61 098
113
Ha volt pénz kiépíteni 10-15 év alatt az ipari léptékű nap- és szélerőmű építési kapcaitást, akkor megrendelések esetén ezt lereagálta volna az atomipar is.
Ha nincs pénz, akkor nincs beruházás sem.

De köszönjük a személyeskedést...
Első körben talán nem kellett volna a német erőműveket bezárni..
Ki vagy te, hogy kétségbe mered vonni a germànok hatàrtalan bôlcsességét ? :)
 
T

Törölt tag 1711

Guest
1) ez megint elég nagy hülyeség, amit mondasz...
2) valszeg nem vagy tisztában teljesen a tényekkel az európai atomipar helyzetét illetően....európában ugyanis jelenleg több reaktor épül jóval nagyobb kapacitással mint az USA-ban...sőt...több mint Oroszországban és az USA-ban együttvéve!!! vagy nézhetjük úgy is, hogy ugyanannyi mint Indiában és Oroszországban együttesen!

USA egy érdekes történet.
Ott az összes erőmű magántulajdon, a befektetőknek pedig jelen pillanatban nem pálya a hosszú megtérülésű atomerőmű, nekik jobban megéri(te) a palagázra ráhúzni egy gyorsabban pluszba forduló gázerőművet.
 
  • Tetszik
Reactions: enzo
S

speziale

Guest
Ha volt pénz kiépíteni 10-15 év alatt az ipari léptékű nap- és szélerőmű építési kapcaitást, akkor megrendelések esetén ezt lereagálta volna az atomipar is.
Ha nincs pénz, akkor nincs beruházás sem.

De köszönjük a személyeskedést...
Első körben talán nem kellett volna a német erőműveket bezárni..

Bocs, de ezen állításom melyik része nem ment át?

"abban igazad van, hogy a Co2 semlegesség eléréséhez nem az atom, hanem a szénerőművek leállítását kellett volna megkezdeni"
 
M

molnibalage

Guest
USA egy érdekes történet.
Ott az összes erőmű magántulajdon, a befektetőknek pedig jelen pillanatban nem pálya a hosszú megtérülésű atomerőmű, nekik jobban megéri(te) a palagázra ráhúzni egy gyorsabban pluszba forduló gázerőművet.
A piac magától soha nem fogja ezt megoldani.
FRA-ban állami volt tudtommal az erőmű építési probléma.
Az, hogy a piac mennyire és mit old meg arra három szó.
Texas, 2021 tele.
 

ximix

Well-Known Member
2017. december 1.
869
2 526
93
Sőt, Kínában az európai autógyártók szembesültek azzal, hogy a beszívott levegő gyakran koszosabb, mint ami a kipufogóból kijön...
OFF
viszont lehet rá számolatlanul pénzt szerezni. Az ITER is ugyanez, csak pepitában. Persze, vannak technológiai fejlesztések - pl. a plazmadiagonisztikában nagyot mennek a magyarok, de azon kívül a vicc-kategória. Millió egyetemi nagyokos, de műszaki kérdésekben képtelen dönteni.

Rendszeres vendég vagyok egy gyártócégnél. Már 2 éve dolgoznak az ITER-nek egy plazma csatornán. A gyártás nagy szívás volt, mert ilyen képtelen terméket még nem láttam - illetve láttam, Gépszerkesztés Alapjai tantárgyból meg Gépelemek 1-ből, amikor az embernek fogalma sincs a gyártásról. Na, mindegy, mint mondtam, pénz van. Annyit kellett forgácsolni, hogy a gyártócég úgy adta az árajánlatot, hogy abban 2 zsír új megmunkáló központ is belefért - de ez ott fent nem tűnt fel senkinek.

Ment a gyártás, közben lejárt egy rakat ipartsosemlátottmérnök/professzorúr kiküldetése a projektre, jött az új bagázs, amelyik a régiek munkájának ellenőrzésével kezd. Valamelyik agytröszt kitalálta, hogy a vákuum-kamrával gond lehet, mert a gyártási ráhagyást elfejtették az anyagvastagság irányában bekalkulálni... Júj, akkor gyorsan menni kell és ultrahanggal falvastagságot kell mérni.

Gyorsan kiment valami egyetemi okos-csapat, mert ők most az ipar4.0-ás projektet nyomják és Hololence-en keresztül közvetítik ezt a rendkívül bonyolult műveletet. Megmérik, az előírt méret nem stimmel. Rámérnek tolómérővel, a kettő nem egyezik. Indul a szellemi faszverés. 3 órán keresztül azon szenvedtek - addigra volt 2 reaktorom, átnéztem a rajzokat, de azért még visszamentem röhögni. Az ottani MEO-s emberrel fogadtam, hogy nem vették figyelembe, hogy az ausztenites acélban más a hangsebesség, plusz valószínűleg lövésük sincs arról, mit mérnek, mert annyiszor módosították a rajzot. A kolléga mondta, hogy biztos dologra nem fogad :)

Pár hét múlva visszamentem, látom, hogy merevítő-gyűrűket hegesztenek fel. Nézek nagyokat, hogy WTF!? Mondja a kolléga, hogy jött az e-mail, hogy meg kell csinálni. Dehát ez totál hülyeség. Első kérdésem az volt, hogy ennyi körvarrat egy már megmunkált felületen vajon mennyire tekeri meg a szerkezetet és az alakkal záró vákuum-karimával majd mi lesz!? Legyintett, hogy nem gond, majd írnak egy change ordert.

Pár hét múlva újabb látogatás. Eltűnt a nagy baszás. Kérdezem, na végre sikerült kiszállítani? Dehogy, fent van a megmunkálógépen, direktben lemarják mind a két végéről a vákuum-karimákat (téglaalap, saccra, 1500x2500mm méretekkel) és újra lesz gyártva. Az igen. Ilyenért Csepelen már valószínűleg úgy valogba rúgtak volna, hogy az Ilonka műholdjait kerülgetném... A reaktor rendben. 2 hét múlva találkozunk.

2 hét múlva már sehol sem látom a csatornát. Na!? Ja, le lett selejtezve, mert kitalálták, hogy kellene rá egy külső hűtőköpeny azt meg már tényleg nehéz lenne rágyógyítani úgy, hogy tele lett hegesztgetve merevítőgyűrűkkel. De mondja a kolléga, semmi gond, mert majd küldenek egy minőségi ellenőrt, aki majd rendszeresen jön. Aha.

Következő látogatásnál már készül a mű. Ugyanakkora, csak gyógyítottak rá egy második köpenyt. A műhelyben kiterítve a rajz, nem messze a reaktor mellett. Na lássuk, mit is rajzolnak odaát. Agyig van bennszülött varrattal. A belső és a külső köpeny közé távtartó pogácsákat raktak, a két köpeny között 40mm a távolság, ezt kellene mind a két oldalon meghegeszteni a teljes hosszon... Szerencsére nem ezért vagyunk itt. Mászok be a reaktorba, erre jön A MINŐSÉGI ELLENŐR (AME a továbbiakban). Látta a kamerán az irodájában, hogy nézem a rajzokat és röhögök. Inkább röhögjek azon, hogy milyen hegesztések vannak a reaktoron. Hűha, hol? Hát ott - mutat rá a hőkezeléshez épített szállító-készülékhez. Jó az úgy. Ő ilyet nem engedne be az ITER-hez. Okay.

Hazafelé az úton azon gondolkodtam, ha ezek rátettek még az eredeti köpeny köré minden irányba még plusz 40mm és anyagvastagságnyi köpenyt és a vákuum-karima ugyanakkora, akkor hol lesz helye a csavaroknak!? Na, mindegy, ez legyen az AME gondja. A következő látogatásnál már nem néztem a rajzukra, jól lehetett látni, hogy ahol a furatoknak kellene lenni a karimánál, pont ott van a második köpeny körvarrata. Hát ez szívás. Ma nem jött az AME, de még holnap is maradok. Gondoltam, megviccelem. Felraktam a rajzot a berendezése oldalára, mágnesekkel. Arra azért ügyeltem, hogy a rajz felső része a köpeny hajlításánál legyen (a köpeny most két U alakú darabból készült). Reggel korábban mentem, valaki levette a rajzot. Gyorsan vissza a helyére. Fent két mágnes fogja az alsó kettő leesik. Jött is az AME. Látja, hogy lent van a földön 2 piros műanyagkupakos mágnes. Fel akarja rakni, de leesik. Újra. Megint leesik. Elkezdi nézni, hogy mi van!? Fent megáll a mágnes, de lent leesik. Fogja, a fentit leteszi, az alsót felrakja - persze az alsó megint leesik. Totál zűrzavar. Elkezd játszani a mágnessel. Nem fogja, nem fogja, megfogja. Na, itt valami baj van. Kérdezem naivan, minden oké!? Persze, aztán iszkiri telefonálni. Jön a kolléga röhögve, a reaktor mögött mondja, hogy ugye tudom, mekkora genya vagyok. Persze.:) (a jelenség neve az alakítás okozta martenzites átalakulás - gyakori a normál minőségi ausztenites acélnál. Ez az acél alapból nagyon gyenge mágneses tulajdonságokat mutat, de erős képlékeny alakításnál az anyagban akkora nagy lesz a belső feszültség, hogy termodinamikailag szobahőmérsékleten már a martenzit lesz a stabilabb szövetszerkezet, az pedig mágnes).

1 hónap múlva mentem újra, látom, minden ki van cserélve. He!? Ja, kiderült, hogy a plazmacsatorna 3 részből van és csak 1 részre csinálták meg a hűtőkört, a maradék 2-ről lemaradt, szóval az 2 is kuka, meg a mostani is, mert a karima megint ment a levesbe. Kaptak már egy tervezőmérnököt is a helyszínre. Nagyon profi konténerük van. Kimentem ellenőrizni a méreteket hőkezelés után. Ehhez vonalzó, vízmérték, függőón meg egy menetes rúd nekem elég. Levetítem a méreteket, némi koordináta-geometria és papíron ki lehet számolni. Most én lettem kiröhögve, mert neki überbrutál 3d lézerscaner-jük van ám.

Egy hosszú szünet (kb. másfél év), mert a korona miatt nem lehetett menni. 3 hete voltam újra ott. Kb. 1 éve készen vannak, csak az a gond, nem tudják röntgennel megvizsgálni a körvarratokat, mert a két varrat pont egymás felett van és közvetlen mellettük meg a kivágásokkal lekönnyített (az áramlás miatt) merevítőgyűrűk, így még srégen sem tudják meglőni röntgennel. A gond az, hogy valaki évekkel ezelőtt ezt beleírta az általános specifikációba és senki sem meri módosítani. Azóta havonta jön valami gittegylet próbálkozni meg számlázni.

Csak annyit kellene csinálni, hogy ledurrantják a takarósort, síkba köszörülik, csinálnak egy próbatestet, bevágnak a varrat mellé egy éles nútot meg befúrnak 2 helyen a varratba egy 2mm-es furattal és felveszik róla a hibagörbét az ultrahanghoz. A vizsgálat kb. 5 óra lenne, mivel a geometria ugyanaz. Szerencsétlen gyártócég is ezt mondja, de ők sem értenek hozzá a professzor urak szerint.

A koreaiak azért lehettek gyorsak, mert kevesebb hülye ment oda ki, így több mindent oldottak meg házon belül

OFF
ITER hegesztő felvételi
Hölgyem csinálna egy függőleges varratot ?
%D1%82%D0%B5%D1%85%D0%BD%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D0%B8%D1%8F-%D0%B4%D0%B5%D0%B2%D1%83%D1%88%D0%BA%D0%B8-%D1%88%D0%BF%D0%B0%D0%B3%D0%B0%D1%82-%D1%81%D0%B2%D0%B0%D1%80%D0%BA%D0%B0-6957891.jpeg

OKé fel van véve :oops:

ON
Szélkerék, tornádóval szexelés után :D

%D1%82%D1%83%D1%80%D0%B1%D0%B8%D0%BD%D0%B0-%D0%B7%D0%B0%D0%B2%D1%8F%D0%BB%D0%B0-%D0%BF%D0%B5%D1%81%D0%BE%D1%87%D0%BD%D0%B8%D1%86%D0%B0-6965655.jpeg

reddit