molnibalage
Erőt veszek magamon és megpróbálok szépen válaszolni.
<i>"Az állam majd hülye lesz támogatni egy olyan autót, amibe olyan hajtóanyag jó, amin nincs 2/3 adótartalom. Miféle álomvilágban élnek egyesek...?"</i>
Nyugaton elég sok ilyen hülye állam van. Csak pár dolgot írok le érvként:
Csökkenő zajártalom ---> Csökkenő TB kiadás
Csökkenő légszennyezettség ----> Csökkenő TB kiadás
Csökkenő olajimport ----> Javuló külkereskedelmi mérleg
Stb....
Sok szempont létezik és senki nem mondta, hogy nem lesz drágább az áram ha ezek a járművek elterjednek.
<i>"Videót vagy szájkarata. Én a fővárosi utakat rovom bringával és kurvára nem ezt látom..."
</i>
Most ugye nem azt várod, hogy videózva mászkáljak? Én is Bp. közelében lakom nézz néha körbe.
Bár lehet nem tudod, hogy melyik autó mennyibe kerül. Akkor viszont keres neten egy árlistát. Egy sima Golf 5 millió... Passat, 6-os mazda, Honda Akkord, 1, 3 BMW 7-8 millió...
különböző hobbiterepjárók szintén. Annyi van belőlük, mint a szemét...
<i>"Szóval akkor a kormányzat ennyire szórja a pénzt..."</i>
A kormányzat skodákat vesz nem BMW-ket, sőt a cégek sem 5-ös bömöst vesznek céges autónak. <b>Igen, ennyi a pénzes ember hazánkban!</b>
<i>"Mondom, 13 éves átlagéletkor. "</i>
Akkor kevesebb, mint a buszoké
Az ilyen átlag semmit nem jelent. Apám Astrája idén ünnepli 20. születésnapját és köszöni jól van. Ettől még spanom vett tavaly egy Zafirát. Sokan 3 év után cserélik az autójukat. Cégek meg szinte mindig. Semmit nem érnek ezek az átlagok.
(Egy 15-20 éves Mitsubishi 3000 GT 3-5 millió használtan... Sokan ilyen gyerekkori szerelmeket vesznek meg használtan. )
<i>"Kérlek magyarázd már el, hogy ki a tököm fog itt 10+ milláért venni évi 5000-es tételben villanyautót? "
</i>
Aki sokat jár rövid távokat egy nap? Taxik? Futárok? Céges autók? Soroljam még?
Nem csak az üzemanyag kevesebb jelentősen egy elektromos autónál hanem a karbantartási költség is!
A Nissan idén mutatja be itthon az NV200-as kishaszonjármű elektromos változatát. Nyugaton elég jól veszik, mert 40%-al olcsóbb az üzeme, mint egy dízelé...
Nem irreális a 100000 elektromos jármű 2030-ig. A magyar iparos topikba betettem elektromos buszt is. Azok már most behozzák az árkülönbözetüket...