Konkrét számokat nem tudok, de kereskedők (mármint a vasútvállalatunkban lévők) szerint a környező országok költségei is hozzáigazodtak a mienkhez. Ez olyan május-júniusi infó.Az ágazati szereplőknek (vasúti teherszállítás) az a bajuk, hogy a környező országok államai támogatják vonóáramot, mi meg nem.
"A vontatási villamosenergia ára kapjon állami támogatást, például a Hálózati Üzletszabályzatban (HÜSZ) meghirdetett díjak alkalmazhatóságának értékéig."
Ezért versenyhátrányban* vannak a környező országok (vasúti) szállítmányozó cégeihez képest, illetve a közúti fuvarozás is olcsóbb.Egekben a vasúti vontatási villamosenergia ára, a fuvarozók sürgős meg...
A Hungrail Magyar Vasúti Egyesület tagvállalatai közös nyilatkozatban kérik az áremelkedéssel a szektort érő negatív hatások tompítását a vasúti árufuvaroz...iho.hu
Kerestem egy cikket, sajnos nem találtam meg, a lényeg az, hogy több kisebb szereplője is van a honi piacnak (összesen valami ~18-ra emlészem), akik vélhetően csődbe fognak jutni, míg a nagyok valahogy kibírják.
Szerk.:
*Azt hiszem a háború indulásakor az eu engedélyezte, hogy az államok támogassák ezt a szektort közvetlenül, részint a klímacélokra való hivatkozással. Az EU-ban nálunk a legdrágább a vonóáram ennek okán.
A mostani drágulás kb belőhetetlen, hosszútávon tervezhetetlen.
Viszont az érdekelne, hogy mi alapján becsülték meg novemberben a növekvő energiaárakat, ha a háborúról még szó sem volt.