Tehát a Bizottság a politikai, ideológiai alapú piactorzítás immár tagadhatatlanul katasztrofális következményeit újabb, ugyanabba az irányba ható piactorzítással kívánja megoldani. Természetesen szigorúan az EU alapelvei, a szabad verseny és az észszerűség jegyében és kicsit sem öngyilkosságot elkövetve, külső parancsra. Menjenek a ...-ba!
Ha ebből formális döntés lesz, akkor arra egy dolgot lehet tenni: Nem ismerjük el. Megtámadjuk. Nem hajtjuk végre.
- Megtámadjuk az EU bíróságon és nem ismerjük el, mert az EU döntéshozatali eljárás egyértelmű és kirívó kijátszásával születik. A nyilvánvaló embargós célzatú döntést nem embargós döntésként nyomják át, ahol egyhangúság kellene és soha nem születne meg, hanem olyan döntésnek álcázva, amelyhez elég a minősített többség.
- Az alapszerződésekben nincs olyan jogkör átadva az EU-nak, hogy közvetlenül beleszólhatna, hogy az egyes tagországok kintől és milyen áron vásároljanak bármilyen terméket. Ha közös EU-s gázbeszerzést akarnak az megtehetik önkéntes csatlakozási alapon (lásd oltóanyagok, az sem egy sikertörtének) és ott olyan sapkában tárgyalnak amilyenben akarnak. Én mondjuk a bohócsipkát javaslom. De olyan jogkörük nincs, hogy erre a kötelezzék a tagországokat és elvonják előlük az önálló beszerzés lehetőségét.
- A javaslat egyértelműen diszkriminatív, hiszen célzottan egy szállítót és egy szállítási módot különböztet meg hátrányosan. Továbbá diszkriminatív az EU tagországok és az EU tagországok cégeinek szintjén is, hiszen célzottan azokat az országokat és vállalatokat hozza hátrányos (lehetetlen) helyzetbe amelyek orosz vezetékes gázt használnak. Ezáltal az EU alapelveit sérti. A szó legszorosabb értelmében sérti a termékek szabad áramlásának elvét. Versenykorlátozó jellegű és versenyhátrányt okoz (méghozzá ellehetetlenítő mértékűt).
- A formális gazdasági céllal ellentétes, hiszen nem árcsökkentő, hanem árfelhajtó hatású. Nyilván ha a legnagyobb szállítónak megmondják, hogy mennyivel a piaci ár alatt kell szállítania, az bolond lesz ilyen áron szállítani, és ezzel a legnagyobb szállítót kizárják a piacról, ami az árak még drasztikusabb emelkedéséhez vezet. Ezt lényegében a Bizottság is elismeri. Ideológiai alapú beszerzési forrás kizárásra irányul és nem pozitív gazdasági, kereskedelmi célja van, holott ekként próbálják beállítani a döntéshozatalkor. Egyébként ha nem csak az orosz gázra szabnák az ársapkát, akkor a norvég gázt is kilőheti a piacról, hiszen ők sem ettek meszet egy extrém módon keresleti piac ellenére, a vevő által egyoldalúan diktált, piaci alatti árat elfogadni. Ez kb. a teljes összeomlás forgatókönyve. Ha pedig az LNG-re is vonatkozik, akkor senki, semmilyen módon nem fog gázt szállítani az EU-nak, mert már most is arra fordulnak az LNG szállító hajók, ahonnan több pénzt ígérnek a szállítmányukért és az LNG alapból drágább, mint a vezetékes gáz.
Továbbá hivatkozunk a magyar törvényekre, az alkotmányra, amelyek a nemzetközi szerződéseket védik. Márpedig az EU-n belül egyedül nekünk van érvényes hosszú távú gázvásárlási szerződésünk az oroszokkal. Tehát az Alkotmánybíróság értelmezését is kérjük (megsúgva nekik, hogy nem kell sietni a döntéssel).
Amíg mindkét döntés, az EU bírósági és magyar alkotmánybírósági is meg nem születik (például tavaszig) addig az ársapkát jogellenes döntésként nem alkalmazzuk és az orosz gázszállítási szerződést tekintjük a magunk részéről kötelezőnek. Ezt közöljük az EU-val és az oroszokkal is. Amíg a bírósági döntések megszületnek, addig az EU-n belül elég nagy népharaghoz fog vezetni a gázhiány és a gáz/áram ára, illetve térdre kényszerítő hatással fog bírni az EU ipar maradékának leállása. Ha mégis még mindig érvényben lenne addigra az ársapka és számunkra kedvezőtlen bírósági döntések születnek, akkor majd kitaláljuk, hogy milyen alapon ne alkalmazzuk továbbra sem, de addig is kihúzzuk a telet úgy, hogy nálunk működni fog az ipar és lesz gáz, meg áram.
Ha pedig kötelességszegési eljárással fenyeget a Bizottság, akkor megmondjuk, hogy de hiszen már jó ideje nem fizetik ki nekünk a jogszerűen járó EU-s pénzeinket és amúgy is eljárást akarnak indítani. Írják fel a többihez! Mi pedig az EU-s befizetéseinket úgy teljesítjük, hogy azt beszámítjuk a jogszerűen nekünk járó követeléseinkbe és egy fillért sem utalunk át. Ja és természetesen alapól megvétózzuk az EU-s befizetések emelését, meg úgy nagyjából mindent is, ideértve az összes embargós intézkedést és azok hosszabbításait is.
Amúgy meg ha a Bizottság minket hátrányosan megkülönböztet az ársapkával, akkor mi beígérjük, hogy az ársapka gyakorlati alkalmazása esetén hátrányosan megkülönböztetjük a nyugat-európai cégeket és rajtuk verjük le különadókkal és egyéb módokon az ársapka minden számszerűsíthető hatását. A nyugat-európai cégek választhatnak, hogy nálunk szeretnének termelni, ahol nem áll le az ipar, illetve hogy nem szeretnének extra sarcot a nyakukba és akkor mindent megtesznek az ársapka magyarországi alkalmazása ellen és mellettünk lobbiznak, vagy mennek ők is levesbe a kollektív gazdasági öngyilkosság jegyében.