Térjünk vissza az akkumulátoros , most jelenleg litiumos energia tárolásra.
Egy pár adatot gyűjtöttem ezzel kapcsolatosan.
Igen nagy mennyiségű, súlyú akkumulátor kerül be Magyarországra, - a közlekedési eszközökbe beépítve.
Az EU álma szerint, ha nem lógott a bilibe a keze -kb 30 év múlva már nem lesz belsőégésű motorral hajtott jármű. Pld kitiltják őket, nem kap közlekedéshez majd akkor előírt "0" kibocsájtású igazolást, patikában lehetne majd szemcseppentővel üzemanyagot kapni hozzá stb.
Nekem kb 2020-as statisztikai számaim vannak, ezek szerint rendszámmal rendelkező járgányok:
- Személygépkocsik: 3 814 679 db
- Kisteherautók: 555 914 db
- Motorkerékpárok: 372 173 db
- Haszongépjárművek: 235 760 db
- Autóbuszok: 10 137 db
- Pótkocsik: 205 357 db
- Munkagépek: 5957 db
Tehát a regisztrált járművek több mint 79%-a személygépkocsi, és csak mintegy 4,9%-a tehergépjármű.
Tehergépjárművek bontásban:
- 3,5 tonnánál kisebb teherautók: 165 715 db
- 3,5 - 7,5 tonna közötti teherautók: 40 338 db
- 7,5 - 12 tonna közötti teherautók: 14 180 db
- 12 - 20 tonna közötti teherautók: 8 579 db
- 20 - 60 tonna közötti teherautók: 6 322 db
- Több mint 60 tonna össztömegű teherautók: 670 db
Ezenkívül a haszongépjármű kategóriában tartalmazza a regisztrált vontatókat is, amelyek száma 39 875 volt.
Kategóriánkénti akkumulátorsúlyok:
Az átlagos elektromos személyautók akkumulátor súlya általában 250-500 kg között van, azonban nagyobb járműveknél, mint például az SUV-oknál, a súlyuk elérheti a 700-800 kg-ot is. Az egyes modellek között azonban jelentős eltérések lehetnek az akkumulátor súlya tekintetében. Például az Opel Corsa-e elektromos autó akkumulátorának súlya kb. 336 kg, míg a Tesla Model S akkumulátora több mint 500 kg.
Az átlagos motorkerékpár akksik általában 5-15 kg közötti súlyúak. Az átlagos méretű motorkerékpárok általában 10-20 kg-os akkumulátort használnak, míg a nagyobb touring motorkerékpárok vagy elektromos motocross motorok általában 20-30 kg-os akkumulátorral rendelkeznek.
Az
átlagos elektromos teherautók akkumulátor súlya általában 500-2000 kg között van, azonban nagyobb járműveknél, mint például az áruszállító kamionoknál, a súlyuk elérheti a
4000-5000 kg-ot is. Az egyes modellek között jelentős eltérések lehetnek az akkumulátor súlya tekintetében.
Például az MAN eTGM elektromos teherautó akkumulátorának súlya kb. 4400 kg, és összesen 12 akkumulátort tartalmaz. Az elekromos Volvo FE teherautó akkumulátorának súlya kb. 3800 kg, az elekromos DAF CF teherautó akkumulátorának súlya pedig kb. 3000 kg.
Az átlagos elektromos buszok akkumulátor súlya általában 3000-5000 kg között van. Az egyes modellek között azonban jelentős eltérések lehetnek az akkumulátor súlya tekintetében. Például az eCitaro elektromos busz akkumulátorának súlya kb. 4410 kg, míg az BYD K9 elektromos busz akkumulátora több mint 4000 kg.
No feltételezem, hogy pld maradna ez a db-szám csak átmegy elektromosba, akkor
a beépített átlag akkuk súlya, tonnában
- Személygépkocsik: 3 814 679 db X 0,45 T = 1 717 000 tonna
- Kisteherautók: 555 914 db x 1 T = 555 914 tonna
- Motorkerékpárok: 372 173 db x 0,02 T = 7 443 tonna
- Haszongépjárművek: 235 760 db X 3 T = 707 280 tonna
- Autóbuszok: 10 137 db X 4 T = 40 548 tonna
- Pótkocsik: 205 357 db X 0T = 0 tonna
- Munkagépek: 5957 db X 5 T = 29 785 tonna
Ez mindösszesen :
3 548 000 tonna kerekítve, 3 548 000 000 kg akku, ez kb 5 kg/kWh energiasűrűséggel számolva 612 000 000 kWh azaz
612 000 MWh tároló kapacitás
Ez már Paks egész napos, 48 000 MW-os kapacitását símán übereli..
Számoljátok át h kb jó e, közben a következőekben arról írok, hogy
az új V2G töltőszabvány szerint milyen kétirányú energia átvitelre alkalmas járműveket gyártanak - már most és mi várható.
Ez szabvány szerinti gyártás kb 2 éve van így, szerintem azért gyártják - mert használva is lesz..