Energiagazdálkodás, energiabiztonság, villamosenergia-termelés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Ez olyan mint az elkerülőutak Magyarországon! Olykor két-háromszor többe kerülnek, mint az adott település ingatlanállománya együttvéve! Én egész egyszerűen az út útjában lévő települést vásárolnám fel és bontanám le, elkerülők helyett igen sokszor. Lebontani egy falut, ha alatta a falu értékének sok százszorosát érő lignitvagyon van az nem tétel, hanem éppenhogy a gazdasági racionalitás alapja.

Elmebaj lenne nem eldózerolni!
Ez ebben a fromában hülyeség. Egy sima kétsávos út költsége nincs km-eként több mrd HUF. Ezen felül ha az utat átvezetnéd a városon, akkor a légszennyezést is bevinnéd és a kamionok rezgését is. Tudod, ami 20+ éve van, hogy jön xy helyről mindig a hír, hogy kedves kamionosok miatt a házak gyakorlatilag kettétörnek és remegnek, amikor átúzgnak a kistelepülésen.
 
  • Tetszik
Reactions: zeal and sirdavegd

sirdavegd

Well-Known Member
2016. január 5.
1 269
2 090
113
Újságíró szokás szerint túlpörgi a dolgokat.
Mélyben történő bányászat miatt is kellett már települést kiüríteni. A mai cseh Karvina pl eredetileg Frystat volt, csak az eredeti város szintje a bányászat miatt lejjebb ment 30 méterrel, így az eredetileg dombon lévő templom ma egy völgyben van - összességében egyébként ennyi maradt meg a településből:
embed

DzaKnQTDsVR2

(ami sokkal nagyobb dráma, hogy a folyamat során összedőlt a sörgyár, így Dobrában emiatt kellett felépíteni a Radegast-gyárat, mindenki legnagyobb megelégedésére)
De mondjuk szét lehet nézni Visonta környékén, hogy az hogy néz ki.
data=!3m1!1e3
 
M

molnibalage

Guest
Újságíró szokás szerint túlpörgi a dolgokat.
Mélyben történő bányászat miatt is kellett már települést kiüríteni. A mai cseh Karvina pl eredetileg Frystat volt, csak az eredeti város szintje a bányászat miatt lejjebb ment 30 méterrel, így az eredetileg dombon lévő templom ma egy völgyben van - összességében egyébként ennyi maradt meg a településből:
embed

DzaKnQTDsVR2

(ami sokkal nagyobb dráma, hogy a folyamat során összedőlt a sörgyár, így Dobrában emiatt kellett felépíteni a Radegast-gyárat, mindenki legnagyobb megelégedésére)
De mondjuk szét lehet nézni Visonta környékén, hogy az hogy néz ki.
data=!3m1!1e3
Nem prögi túl. A nagy zöld bullshittelés közben a német áramtermelés mocskosabb pusztán a kibocsátást nézve, mint 1990-ben. Euroszázmilliárdok elköltése és az atmerőművek élettartam előtti kiprögetése a rendszerből ebben nincs is benne. Erre meg ez. Nem beszélve a szélkerek zajszennyezéséről és helyfoglalásáról, ahogy a PV erőművekné.

Bocs, de ezek azok az "eredmények" amikor kb. szívlapáttal basznám agyon, akik szerint ez jó és ezt kéne itthon követni...
 

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 776
18 013
113
Az atomerōműveket is fokozatosan állítjá le. A legjobb, amikor végighurcolják a biomasszás cuccot a városon, el lehet ájulni tōle.

Az a baj, hogy nem látják a fától az erdōt. Tipikus, mit mond a gyökér zöld: a szénerōmű drága, meg rossz. Jah, csak éppen elfelejti, hogy:

- 20 éve más volt a gōzparaméter, mint amennyi most elérhetō lenne. Ha az USC Európában is elérhetō lenne, akkor jóval elōrébb lennénk. Ezelōtt 20 éve ez lehetetlen volt, mivel 593 fokhoz és 320bar-hoz egy 200mm-es gōzvezetékcsō a sima 10CrMo9-10-es anyagból 123mm falvastagságot adna, X20CrMoVNb12-1 esetén meg 75mm-es falvastagságot. Mivel ez lehetetlen, ezért levitték a gōzparamétert, amivel lement a hatásfok. A hatásfok csökkenése miatt nōtt a CO2 is... A zöldek még itt tartanak.

- van kénmosó kötelezō jelleggel, de valahogy errōl is elfelejtkeznek.

- USA, Japán bevezette a gen. IV anyagokat. Európa még nem. Egy NF12-es anyagból a fenti gōzvezetékcsō 21,5mm-es falvastagságot ad (plusz korróziós pótlék). Mivel nálunk ezek az anyagok nem elfogadottak, megy a faszoskodás. A VM12-SC európai fejlesztés, de a 100000 órás tesztek lassan mennek. (az USA eredményeit nem akarjuk átvenni..)

Kurvára kikívánkozik belōlem a kérdés, ha a szélkerekekbe ölt pénzt technológia-fejlesztésbe tették volna, akkor lenne sokkal környezetkímélōbb, stabilabb technológia, millió tonnával kevesebb CO2 évente. Nem. Ehelyett mi lett!? Instabilitás, drágulás, növekvō CO2, tájrombolás (mivel a zöldek kisírták azt is, hogy további szénbányát ne lehessen nyitni, ezért marad a dózer...)

Ceterum censo, a zöldeket meg a vallási alapon szervezett csoportokat el kell takarítani mindenfajta döntéshozói helyrōl, tegnaptól
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 841
29 076
113
Mag
Ez ebben a fromában hülyeség. Egy sima kétsávos út költsége nincs km-eként több mrd HUF. Ezen felül ha az utat átvezetnéd a városon, akkor a légszennyezést is bevinnéd és a kamionok rezgését is. Tudod, ami 20+ éve van, hogy jön xy helyről mindig a hír, hogy kedves kamionosok miatt a házak gyakorlatilag kettétörnek és remegnek, amikor átúzgnak a kistelepülésen.
Magyarországon olykor komplett nagyközségek nem érnek kétmilliárdot az ingatlanpiacon.
 
M

molnibalage

Guest
Az atomerōműveket is fokozatosan állítjá le. A legjobb, amikor végighurcolják a biomasszás cuccot a városon, el lehet ájulni tōle.

Az a baj, hogy nem látják a fától az erdōt. Tipikus, mit mond a gyökér zöld: a szénerōmű drága, meg rossz. Jah, csak éppen elfelejti, hogy:

- 20 éve más volt a gōzparaméter, mint amennyi most elérhetō lenne. Ha az USC Európában is elérhetō lenne, akkor jóval elōrébb lennénk. Ezelōtt 20 éve ez lehetetlen volt, mivel 593 fokhoz és 320bar-hoz egy 200mm-es gōzvezetékcsō a sima 10CrMo9-10-es anyagból 123mm falvastagságot adna, X20CrMoVNb12-1 esetén meg 75mm-es falvastagságot. Mivel ez lehetetlen, ezért levitték a gōzparamétert, amivel lement a hatásfok. A hatásfok csökkenése miatt nōtt a CO2 is... A zöldek még itt tartanak.

- van kénmosó kötelezō jelleggel, de valahogy errōl is elfelejtkeznek.

- USA, Japán bevezette a gen. IV anyagokat. Európa még nem. Egy NF12-es anyagból a fenti gōzvezetékcsō 21,5mm-es falvastagságot ad (plusz korróziós pótlék). Mivel nálunk ezek az anyagok nem elfogadottak, megy a faszoskodás. A VM12-SC európai fejlesztés, de a 100000 órás tesztek lassan mennek. (az USA eredményeit nem akarjuk átvenni..)

Kurvára kikívánkozik belōlem a kérdés, ha a szélkerekekbe ölt pénzt technológia-fejlesztésbe tették volna, akkor lenne sokkal környezetkímélōbb, stabilabb technológia, millió tonnával kevesebb CO2 évente. Nem. Ehelyett mi lett!? Instabilitás, drágulás, növekvō CO2, tájrombolás (mivel a zöldek kisírták azt is, hogy további szénbányát ne lehessen nyitni, ezért marad a dózer...)

Ceterum censo, a zöldeket meg a vallási alapon szervezett csoportokat el kell takarítani mindenfajta döntéshozói helyrōl, tegnaptól
  1. Ez tök jó, de a CO2 emissziót egyik sem varázsolja el. Az az égetés része.
  2. Az összes többi környezetvédelmi beruházás nincs ingyen.
  3. Igen, lehet szuperkritikus kazánokat építeni olyen beruházási költséggel, hogy annak megtérülése kb. a Holdban van vagy simán nem fizeti ki senki amíg 0-ra nem amortizálta a meglevő vagy a németeknél kb. most pár éves erőműveit... A Mátrai Erőműben is ki akarták próbálni a 700 fokos gőzt 300 bar táján. Semmi nem lett belőle költségei és a válság miatt.
 
M

molnibalage

Guest
Mag

Magyarországon olykor komplett nagyközségek nem érnek kétmilliárdot az ingatlanpiacon.
De az elkerülő út se kerül annyiba. Ezen felül hiába veszed meg piaci ár felett a használt ingatlant akkor sem tud elköltözni máshova abból a pénzből. Ezt hogyan hidalnád át...? Hm...?
 
  • Tetszik
Reactions: zeal and fip7

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 508
5 706
113
Ez olyan mint az elkerülőutak Magyarországon! Olykor két-háromszor többe kerülnek, mint az adott település ingatlanállománya együttvéve! Én egész egyszerűen az út útjában lévő települést vásárolnám fel és bontanám le, elkerülők helyett igen sokszor. Lebontani egy falut, ha alatta a falu értékének sok százszorosát érő lignitvagyon van az nem tétel, hanem éppenhogy a gazdasági racionalitás alapja.
Elmebaj lenne nem eldózerolni!

Nem értetted meg a cikk lényegét. A németek bezárták az atomerőműveiket, hogy a világ legszennyezőbb módszerével termeljék az energiát és ezért a hülyeségért még egy sor falvat is lebontanak.
Az elkerülőutas példád sem jó. Te csak azt számolod, hogy egyes falvakban van pár eladó nagyon olcsó ház, akár pár százezer forintért is és akkor ebből levezeted, hogy a teljes falu nem ér 100 millió forintot sem.
Na de nem mindenki akar elköltözni. Azok akik amúgy nem árulják olcsón a házukat, mert nem szeretnének elköltözni, azoknak annyit kellene ajánlj, hogy tudjanak vásárolni egy ugyanolyan szintű házat pár kilométerrel odébb. Na de, ha te komplett falvakat akarsz elköltöztetni, akkor az a sok ember hogy fog a környéken találni házat? Nem akar ám mindenki elköltözni akár egy megyével is arrább. Oda köti a munkahely, a földjei, a vállalkozása, a rokonság, stb.
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 508
5 706
113
Off

Egyébként tudja valaki, hogyan szokott zajlani a kisajátítás? Valakivel vitatkoztam a múltkoriban, egy egész utcát lebontanak, pont egy út miatt és én nem akartam elhinni, hogy azokat az embereket akkor is kiteszik, ha nem fogadják el az önkormányzat által ajánlott kárpótlást.
Szerinte az ingatlan piaci értékét kifizetik és mehet amerre lát. Na de ha valaki nem akarja annyiért eladni? Pl. odaköti a sok emlék. Azt hogyan árazzák be? Vagy ha annyi pénzért nem találna egy ugyanolyan házat a közelben, ezért ingáznia kell többet, stb.?
 
M

molnibalage

Guest
Off

Egyébként tudja valaki, hogyan szokott zajlani a kisajátítás? Valakivel vitatkoztam a múltkoriban, egy egész utcát lebontanak, pont egy út miatt és én nem akartam elhinni, hogy azokat az embereket akkor is kiteszik, ha nem fogadják el az önkormányzat által ajánlott kárpótlást.
Szerinte az ingatlan piaci értékét kifizetik és mehet amerre lát. Na de ha valaki nem akarja annyiért eladni? Pl. odaköti a sok emlék. Azt hogyan árazzák be? Vagy ha annyi pénzért nem találna egy ugyanolyan házat a közelben, ezért ingáznia kell többet, stb.?
Gyors kereséssel.
http://www.jogiforum.hu/hirek/27187

Az amortizáció, mint értékmódosító tényező mellőzésével számított újraelőállítási költség a kisajátítást kérőre nézve méltánytalan, hiszen az ingatlan valós forgalmi értékénél magasabb összegű kártalanítás megfizetésére köteles.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 841
29 076
113
De az elkerülő út se kerül annyiba. Ezen felül hiába veszed meg piaci ár felett a használt ingatlant akkor sem tud elköltözni máshova abból a pénzből. Ezt hogyan hidalnád át...? Hm...?
A szomszéd falvakban is ugyanannyi. Aztán nézd meg, hogy az eddig nyílegyenes 67-es miket kerülget maj mos M67 néven!
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 841
29 076
113
Kérlek fejtsed ki.
Ezen felül nagyon nem. Agglomerációs esetén az a +5 vagy +10km igen sokat számít...
Imádom, amkikor ilyen faék egyszerűségű vagy...

Ezt a települést például fel kellett volna számolni, hogy ne zavarja az új 2x2 sávos 67-es utat, a költségek az elkerülő alatt maradtak volna bőven:
3Cn.jpg


Ezen a településen el kellett volna bontani egy-két házsort és bezöldíteni a helyét völgyhíd és gigantikus elkerülő helyett, amely önmagában annyiba kerülhetett, mint az egész város ahogy van:
3Cv.jpg


Stb.
 
M

molnibalage

Guest
Ezt a települést például fel kellett volna számolni, hogy ne zavarja az új 2x2 sávos 67-es utat, a költségek az elkerülő alatt maradtak volna bőven:
3Cn.jpg


Ezen a településen el kellett volna bontani egy-két házsort és bezöldíteni a helyét völgyhíd és gigantikus elkerülő helyett, amely önmagában annyiba kerülhetett, mint az egész város ahogy van:
3Cv.jpg


Stb.
Sokat segítene, ha a nevek is látszanának és az út nyomvonal. Egyébknét meg igen nagy ostobaság amit leírtál...
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 219
24 312
113
Egyébként -legalább is mifelénk - mindenki számára elérhetőek a város (és megyei) fejlesztési tervek, ahol jóelőre le vannak fektetve az elvek, nyomvonalak még olyan dolgoknak is amik valószínűleg sosem valósulnak meg. Az, hogy ránézel a térképre, és látod, hogy nyilegyenesen is mehetne 5 falun át egy gyorsforgalmi az nemigazán igy működik, annak már évekkel ezelőtt meghúzták az akkor ép legésszerűbb nyomvonalát.

Pl. nálunk is most megy a vita a várost elkerülő útról, aminek a nyomvonala már 2012-ben, sőt már azelőtt benne volt a városrendezési tervben, most döntöttek az épitéséről, kb. 2025-30-ra meg is épülhet. Egy külkerületet sem fognak leradirozni végette...

Egyébként nálunk a kisajátitás ku.va jól fizet,...
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 219
24 312
113
De hogy a villanyáramról is legyen szó, a szomszéd falu polgija a saját telkeit bérbe adva kívánt "propellereket" telepiteni a saját falujától persze legtávolabb, a miénkhez viszont a legközelebb. Még szerencse, hogy valaki megtalált egy passzust bizonyos ekológia határokról, zajszennyezésről stb. és az első ásási munkák után - mivel a mi településünk engedélyére is igy szükség lett volna - elkaszáltuk a dolgot.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 841
29 076
113
Sokat segítene, ha a nevek is látszanának és az út nyomvonal. Egyébknét meg igen nagy ostobaság amit leírtál...

Éppenhogy az az ostobaság, hogy Zalalövőn 13,7 milliárd Forintból elkerülőt építettek völgyhíddal, amikor ott az átlagos belterületi ház ára 15 millió Forint, amiből kilencszázat lehetett volna kisajátítani az út mentén (úgy ötvenet kellett volna, hogy az út mindenhol vagy száz méterre kerüljön a legközelebbi házaktól. Tehát az út mentén kétszer száz méteres zöldsáv kialakításának kisajátítási költsége tizenötször olcsóbb lett volna, mint az elkerülő.

Mernyeszentmiklóson, ahol az átlag ingatlanár három-ötmillió Forint a 67-es 2x2 sávon fog elkerülni egy negyvenházas települést, megszakítva ezzel az út amúgy nyílegyenes nyomvonalvezetését. Egész Mernyeszentmiklós összértéke 250 millió Forint lehet. Az elkerülő költsége hozzávetőleg négymilliárd Forint az ismert projektköltségek alapján, ami vagy tizenhatszor drágább mint a falu cakkumpakk.

Filléres költséggel lehet és kell is vidéki településeket dózerolni, ha útjában vannak a közlekedési, vagy energetikai infrastruktúrának. Az elmebaj legdurvább megnyilvánulása, ha nem dózerolunk le egy filléres falut az iszonyú költségű beruházás érdekében, hanem még tovább drágítjuk azt teljesen értelmetlenül!
 
M

molnibalage

Guest
Éppenhogy az az ostobaság, hogy Zalalövőn 13,7 milliárd Forintból elkerülőt építettek völgyhíddal, amikor ott az átlagos belterületi ház ára 15 millió Forint, amiből kilencszázat lehetett volna kisajátítani az út mentén (úgy ötvenet kellett volna, hogy az út mindenhol vagy száz méterre kerüljön a legközelebbi házaktól. Tehát az út mentén kétszer száz méteres zöldsáv kialakításának kisajátítási költsége tizenötször olcsóbb lett volna, mint az elkerülő.

Mernyeszentmiklóson, ahol az átlag ingatlanár három-ötmillió Forint a 67-es 2x2 sávon fog elkerülni egy negyvenházas települést, megszakítva ezzel az út amúgy nyílegyenes nyomvonalvezetését. Egész Mernyeszentmiklós összértéke 250 millió Forint lehet. Az elkerülő költsége hozzávetőleg négymilliárd Forint az ismert projektköltségek alapján, ami vagy tizenhatszor drágább mint a falu cakkumpakk.

Filléres költséggel lehet és kell is vidéki településeket dózerolni, ha útjában vannak a közlekedési, vagy energetikai infrastruktúrának. Az elmebaj legdurvább megnyilvánulása, ha nem dózerolunk le egy filléres falut az iszonyú költségű beruházás érdekében, hanem még tovább drágítjuk azt teljesen értelmetlenül!
Látom képtelen vagy megérteni az elkerülő út funcióját te zseni...
Ha minden települést ledózerolsz út miatt, akkor mi értelme elkerülni, ha már nincs ott elég ember/senki?

Megáll az eszem, de tényleg...
 
  • Tetszik
Reactions: zeal
M

molnibalage

Guest
projektköltségek alapján, ami vagy tizenhatszor drágább mint a falu cakkumpakk.

Filléres költséggel lehet és kell is vidéki településeket dózerolni, ha útjában vannak a közlekedési, vagy energetikai infrastruktúrának. Az elmebaj legdurvább megnyilvánulása, ha nem dózerolunk le egy filléres falut az iszonyú költségű beruházás érdekében, hanem még tovább drágítjuk azt teljesen értelmetlenül!
Ja, a közműveknek meg szerinted nincs költsége ugye? Jaj...