Energiagazdálkodás, energiabiztonság, villamosenergia-termelés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

challo

New Member
2018. január 22.
24
12
3
Nem állítottam az alábbiakat:
Tesla olcsóbban kijön mint egy használt benzines
Tesla olcsóbban kijön, mint egy új, középkategóriás benzines.

Azonos kategóriában új autó esetén olcsóbb üzemeltetni a Teslát. Pont.

Aki kiad 30 milliót egy autóra, az valószínűleg valóban tudja fizetni utána a milliós szervizköltségeket, de akkor már bele sem kell számítani? Szerinted ők pezsgőt bontanak amikor kapnak egy szerviz számlát, vagy mi?

i3. Leaf, e-golf rengeteg ember igényeinek bőven elegendő, nyilván nem mindenkinek, de nagyon soknak. Normális állapotú használt Leafet már lehet venni 3,5 millióért, és ezt is bőven olcsóbb fenntartani, mint egy azonos árú benzinest, dízelt.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
8 032
23 019
113
Normális állapotú használt Leafet már lehet venni 3,5 millióért, és ezt is bően olcsóbb fenntartani, mint egy azonos árú benzinest, dízelt.
Azoknak nem volt hutott az aksija ezert mar kezdenek tonkremenni. Illetve eredetileg sem volt valami combos a hatotavjuk. Nekem ez nem tunik jo vetelnek.
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 664
3 516
113
A portfóliós linket nem tudom olvasni, de nem vagyok biztos benne, hogy lenne értelme. Elég agyatlan marhaságokat szoktak műszaki téren írni.

Az első linkre az aláábi kérdéseim vannak:
  • Mi tötrénik, ha a családnak messzebbre kell mennie?
  • Akkor is lenne spórolás, ha a nem lenne ingyen töltés és bárhol a piaci árra a jövedéki adót rádobnák?
Mert ez így nem reális összehasonlítás, mert ez egy pillanatnyi teszt állapot. Ez kb. annyira használható refernciának, mint a repcsinél azt mondani az életciklus költségre, amit két felszállás között költesz a gépre és aztán abból extrapolálsz. Ha mindeni villanyautóval járna és megváltoznak a körülmények, akkor szinte semmi sem maradna a fenti írásban felvázolt előnyökből...


- Be fogja dugni a töltőbe. ld 2.linket.
- Pontosan nemtudom. Jelenleg viszont 2800Ft helyett 300Ftból van meg 100km. Feltéve, hogy nem inygenes töltőt használ, mert akkor ingyen. Nem évi 300-500.000Ft megy el tankolásra hanem 40-60.000Ft.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 664
3 516
113
- Be fogja dugni a töltőbe. ld 2.linket.
- Pontosan nemtudom. Jelenleg viszont 2800Ft helyett 300Ftból van meg 100km. Feltéve, hogy nem inygenes töltőt használ, mert akkor ingyen. Nem évi 300-500.000Ft megy el tankolásra hanem 40-60.000Ft.

A Magyar... családot meg ez érdekli:
" A kalkulációink szerint évi közel 1M Ft-ot fogunk vele a dízelhez képest, 20e km-es futásteljesítménnyel számolva, beleértve az amortizációt is (10 éves élettartammal számolva)."
upsz.

Egyre jobban azon filózok, hogy a következő autóm vmi elektromos lesz. Nem tudom meg tudom e várni a Tesla 3at de lehet kihuzom addig. 2020+?

A 300Ft/100km a 3000Ft/100km esetén 900.000Ft helyett 90.000Ft lenne az üzemanyag költségem. Napelem meg hasonló hülyeségekkel nem kalkulálva. :)

jah nem éri meg. Hát nekem rohadtúl megérné.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 776
28 786
113
120-140 km-et tudnak menni kb, ez az emberek nagy részének bőven elég napi szinten.
Budapest-Veszprém távolság háztól-házig 122 kilométer ha Balatonvilágosnak megyek a hetesen (Fehérvárnak kissé kevesebb, de pl Várpalotán a rend éber őrei véletlen pont mindig a település kezdete táblánál szexuálják a népet amit valami nagyokos a lejtő közepére rakott így érthető okok miatt semmi kedvem folyton ezek miatt szívni) ami forgalomtól függően olyan 1,5-2 óra. Vegyük azt a tökéletes esetet, hogy tavasz és jó idő van (magyarán nincsen olyan hideg ami nagyban csökkentené a hatótávot) és egyenletesen illetve viszonylag simán tudunk kiérni a városból és a pályán sincsen semmilyen probléma. Még így is mire hazaérek kb sehova nem tudok menni, mivel csontig kiszívtam az akksit, amit jó pár órán keresztül töltögethetek fel. Szóval se bevásárolni nem tudok se pedig bármi baj esetén kimenni a kb 30 kilométerre lakó Nagyanyámhoz, mert éppen várok, mint a jó gyerek hogy a kedves elektronok átvándoroljanak a töltőből az akkumulátorba. (Esetleg szemét környezetromboló petrolheadként beülök Fater kocsijába és úgy megyek, de akkor meg minek az elektromos.)
Ezzel szemben vegyük a mostani hetes benzin Golfunkat ami rosszabb esetben fogyaszt 6-6,5 litert százon (pályázva ahol magasabb a fogyasztása) és így is egy tankolással simán megtehetünk vele 7-800 kilométert. Jó tudom drágább a szervize meg a benzin sincs ingyen, de még így is inkább megéri nekünk, hogy bármi esetén csak be kelljen ugorjak a kocsiba és már mehetek is, minthogy ott kelljen szobrozzak a töltőnél, hogy "légy már oly szíves és menjen beléd annyi delej, hogy egyáltalán Veszprémig elérjek". Lehet, hogy egy Tesla el tud menni egy töltéssel annyit, mint a Golf de a köztük lévő árkülönbséget sokszorosan bele tudnám tankolni az utóbbiba, nem is beszélve az amortizáció mértékéről. (Meg egy Tesla árából már dízeles német birodalmi csatacirkálót is vehetnék amivel pedig a világból kimegyek.)
Röviden amíg az elektromos autók nem tudnak olyan flexibilisek lenni használat szempontjából, mint a benzines vagy dízel társaik és elérhető áron nem tudják ugyanazt a hatótávot biztosítani addig mehet a marketing ezerrel de az átlag nem fogja az elektromosat venni. (Na meg egy jó kézi váltó pótolhatatlan :D)
 

melampo

Well-Known Member
2014. április 20.
2 192
2 888
113
- Be fogja dugni a töltőbe. ld 2.linket.
- Pontosan nemtudom. Jelenleg viszont 2800Ft helyett 300Ftból van meg 100km. Feltéve, hogy nem inygenes töltőt használ, mert akkor ingyen. Nem évi 300-500.000Ft megy el tankolásra hanem 40-60.000Ft.
Egyrészt azt kellene megérteni végre, hogy ingyen levest még senki nem evett, másrészt azt sem ártana így a több mint kétszázadik oldal környékén, hogy energiát előállítani nem kunszt, azt fillérekből és ingyen is tudunk.
A sűrűség és a tárolhatóság a probléma.
Ez ötödik osztályos matek és fizika.
Oda kellene visszamenni, hogy a vita értelmes mederben folytatható legyen.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger
M

molnibalage

Guest
A Magyar... családot meg ez érdekli:
" A kalkulációink szerint évi közel 1M Ft-ot fogunk vele a dízelhez képest, 20e km-es futásteljesítménnyel számolva, beleértve az amortizációt is (10 éves élettartammal számolva)."
upsz.

Egyre jobban azon filózok, hogy a következő autóm vmi elektromos lesz. Nem tudom meg tudom e várni a Tesla 3at de lehet kihuzom addig. 2020+?

A 300Ft/100km a 3000Ft/100km esetén 900.000Ft helyett 90.000Ft lenne az üzemanyag költségem. Napelem meg hasonló hülyeségekkel nem kalkulálva. :)

jah nem éri meg. Hát nekem rohadtúl megérné.
Ez pont olyan "megérés", mint szélkerék és a napelem. Amíg az adófizetők összedobják arra a pénzt, hogy ingyen és/vagy jövedéki adó nélkül tankolja addig persze... Ez az összedobás akkor is megtörténik, ha az adófizető kurvára nem ért ezzel egyet...
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and zeal

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 029
113
Ahhoz képest sokaknak megéri piaci alapon.

A szervizköltsége egy elektromos autónak nagyságrendekkel kevesebb, a motor is jobb hatásfokkal üzemel, és hiába vezeted le, elég sokan vállalnak be vele hosszabb távokat is, de a legtöbb kocsi hatótávja bőven elég az esetek 99%-ában.
Igen, persze, arra a maradék 1%-ra meg természetesem majd tartunk PÁRHUZAMOSAN egy benzines autót is, attól aztán szuper-gazdaságos lesz a család autó-fenntartása??!! Ráadásul azt nem is számoltad még sehol, hogy mennyibe is kerülne nekem egy elektromos töltőállomás kiépítése a garázsomba?!! Mert ugye anélkül a delejes autó se menne el még a sarokig se?!! És ha a többség majd villanyautót fog használni, akkor mennyi adó és ÁFA lesz az áramdíjon, mert ugye azt nem akarod bemesélni, hogy erről a bevételről majd lemond az állami költségvetés és nem pótolja semmivel?!! Vagy ha mégis, akkor az állami kiadások közül szerinted honnan fogják elspórolni ezt a hiányzó összeget?!! Megszűnik az állami egészségügy és mindennel mehetünk magánorvoshoz, vagy csak fizetős óvodák és iskolák lesznek, nem lesz nyugdíj, felszámolják a Honvédséget, Rendőrséget, vagy miből fizetik majd az állami támogatást a villanyjárgányokhoz, ha megszűnik az adóbevétele az államnak a benzinből?!! Szóval jól hangzik a delej-autós reklámszöveg, csak éppen ugyanúgy kellene hinni benne mint bármelyik vallásban...
Erre szoktam mondani, hogy a Bank nem azért van hogy nekem jó legyen, hanem azért hogy a Banknak jó legyen!!
 
M

molnibalage

Guest
Erre szoktam mondani, hogy a Bank nem azért van hogy nekem jó legyen, hanem azért hogy a Banknak jó legyen!!
Ez azért ebben a formában nem igaz szerintem.

Hatalmas könnyebbség, hogy nem kell mindenhova készpézzel járnom és ma már szinte bárhol fizethetek vele és gyorsabb is, mint kp-val vacakolni. Akár online, akár offline üzletben is jó. Évi kb. 2k HUF a kártyadíj és havi kb. 400 HUF-étr a kényelem és instant elérhetőség nálam bőven a belefér kategóriában van. Minden pénzmozgásról értesítést, kapok, megosztott számlahasználat, stb. Én kb. 2 havonta, ha veszek ki kp-t olyan szinten nincs rá szükség és akkor is a többi kiadásomhoz képest nevetségesen keveset.

A bankszámla másik vonzata a gazdaság fehérítése.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg

challo

New Member
2018. január 22.
24
12
3
Budapest-Veszprém távolság háztól-házig 122 kilométer ha Balatonvilágosnak megyek a hetesen (Fehérvárnak kissé kevesebb, de pl Várpalotán a rend éber őrei véletlen pont mindig a település kezdete táblánál szexuálják a népet amit valami nagyokos a lejtő közepére rakott így érthető okok miatt semmi kedvem folyton ezek miatt szívni) ami forgalomtól függően olyan 1,5-2 óra. Vegyük azt a tökéletes esetet, hogy tavasz és jó idő van (magyarán nincsen olyan hideg ami nagyban csökkentené a hatótávot) és egyenletesen illetve viszonylag simán tudunk kiérni a városból és a pályán sincsen semmilyen probléma. Még így is mire hazaérek kb sehova nem tudok menni, mivel csontig kiszívtam az akksit, amit jó pár órán keresztül töltögethetek fel. Szóval se bevásárolni nem tudok se pedig bármi baj esetén kimenni a kb 30 kilométerre lakó Nagyanyámhoz, mert éppen várok, mint a jó gyerek hogy a kedves elektronok átvándoroljanak a töltőből az akkumulátorba. (Esetleg szemét környezetromboló petrolheadként beülök Fater kocsijába és úgy megyek, de akkor meg minek az elektromos.)
Ezzel szemben vegyük a mostani hetes benzin Golfunkat ami rosszabb esetben fogyaszt 6-6,5 litert százon (pályázva ahol magasabb a fogyasztása) és így is egy tankolással simán megtehetünk vele 7-800 kilométert. Jó tudom drágább a szervize meg a benzin sincs ingyen, de még így is inkább megéri nekünk, hogy bármi esetén csak be kelljen ugorjak a kocsiba és már mehetek is, minthogy ott kelljen szobrozzak a töltőnél, hogy "légy már oly szíves és menjen beléd annyi delej, hogy egyáltalán Veszprémig elérjek". Lehet, hogy egy Tesla el tud menni egy töltéssel annyit, mint a Golf de a köztük lévő árkülönbséget sokszorosan bele tudnám tankolni az utóbbiba, nem is beszélve az amortizáció mértékéről. (Meg egy Tesla árából már dízeles német birodalmi csatacirkálót is vehetnék amivel pedig a világból kimegyek.)
Röviden amíg az elektromos autók nem tudnak olyan flexibilisek lenni használat szempontjából, mint a benzines vagy dízel társaik és elérhető áron nem tudják ugyanazt a hatótávot biztosítani addig mehet a marketing ezerrel de az átlag nem fogja az elektromosat venni. (Na meg egy jó kézi váltó pótolhatatlan :D)
Esetleg a golfot nem Teslához kéne hasonlítani, hanem e-golfhoz, vagy leafhez, amikkel simán megteszed a távot. Bevásárolni pedig lehet olyan helyen is, ahol van villámtöltő, és amíg bevásárolsz addig feltolja az akksidat 80%-ra.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg

challo

New Member
2018. január 22.
24
12
3
Igen, persze, arra a maradék 1%-ra meg természetesem majd tartunk PÁRHUZAMOSAN egy benzines autót is, attól aztán szuper-gazdaságos lesz a család autó-fenntartása??!! Ráadásul azt nem is számoltad még sehol, hogy mennyibe is kerülne nekem egy elektromos töltőállomás kiépítése a garázsomba?!! Mert ugye anélkül a delejes autó se menne el még a sarokig se?!! És ha a többség majd villanyautót fog használni, akkor mennyi adó és ÁFA lesz az áramdíjon, mert ugye azt nem akarod bemesélni, hogy erről a bevételről majd lemond az állami költségvetés és nem pótolja semmivel?!! Vagy ha mégis, akkor az állami kiadások közül szerinted honnan fogják elspórolni ezt a hiányzó összeget?!! Megszűnik az állami egészségügy és mindennel mehetünk magánorvoshoz, vagy csak fizetős óvodák és iskolák lesznek, nem lesz nyugdíj, felszámolják a Honvédséget, Rendőrséget, vagy miből fizetik majd az állami támogatást a villanyjárgányokhoz, ha megszűnik az adóbevétele az államnak a benzinből?!! Szóval jól hangzik a delej-autós reklámszöveg, csak éppen ugyanúgy kellene hinni benne mint bármelyik vallásban...
Erre szoktam mondani, hogy a Bank nem azért van hogy nekem jó legyen, hanem azért hogy a Banknak jó legyen!!
Felsorolnád a helyzeteket az utóbbi évből, amikor 250 km hatótáv ne lett volna elég?
Továbbra is elérhető youtube-on, hogy egy e-golffal hazajöttek Berlinből teljesen vállalható idő alatt.
A garázsodba nem kell töltő, csak egy konnektor. Feltételezem az már most is van. Ha rápakolják a mostani benzines terheket az áramra, akkor sem fog többre kijönni. Ellenben a hatótávok folyamatosan nőnek.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
M

molnibalage

Guest
Esetleg a golfot nem Teslához kéne hasonlítani, hanem e-golfhoz, vagy leafhez, amikkel simán megteszed a távot. Bevásárolni pedig lehet olyan helyen is, ahol van villámtöltő, és amíg bevásárolsz addig feltolja az akksidat 80%-ra.
Kérlek linked a villámtöltők helyét az országba, hogy lássuk állításodnak esélyét...

Felsorolnád a helyzeteket az utóbbi évből, amikor 250 km hatótáv ne lett volna elég?
Továbbra is elérhető youtube-on, hogy egy e-golffal hazajöttek Berlinből teljesen vállalható idő alatt.
A garázsodba nem kell töltő, csak egy konnektor. Feltételezem az már most is van. Ha rápakolják a mostani benzines terheket az áramra, akkor sem fog többre kijönni. Ellenben a hatótávok folyamatosan nőnek.
Ez sem igaz. A kWh órára eső árat már korábban kiszámolhatam, a motor hatásfokok meg ismertek.
 
  • Tetszik
Reactions: notaricon

notaricon

Well-Known Member
2016. január 7.
3 711
12 735
113
Nem tilos úgy megcáfolni, hogy többet írsz egy bullshit mondatnál.
Minek fejtsek ki valamit jobban, ha azt már páran kifejtették előttem részletesen n+1szer? Hozzátettem +1 gondolatot amire ha azt az energiát fordítottad volna amit a hőbörgésre akkor lehet, hogy rögtön meg is érted miért írtam le. Persze gondolkodás helyett bullshitezni könnyebb, ahhoz nem kell annyi agysejt. Nem tűnt fel, hogy mindenhonnan hallod a csengettyűszót? Lehet, hogy mégis a te fejeden van a csörgősipka...?
hof-jester-emoji-emoticon-62381609.jpg
 

challo

New Member
2018. január 22.
24
12
3
Kérlek linked a villámtöltők helyét az országba, hogy lássuk állításodnak esélyét...


Ez sem igaz. A kWh órára eső árat már korábban kiszámolhatam, a motor hatásfokok meg ismertek.
A benzines autók pedig majd ingyen szervizelik magukat, nem?
view.php


Illetve mi nem igaz még, abból amit írtam?
 

challo

New Member
2018. január 22.
24
12
3
Minek fejtsek ki valamit jobban, ha azt már páran kifejtették előttem részletesen n+1szer? Hozzátettem +1 gondolatot amire ha azt az energiát fordítottad volna amit a hőbörgésre akkor lehet, hogy rögtön meg is érted miért írtam le. Persze gondolkodás helyett bullshitezni könnyebb, ahhoz nem kell annyi agysejt. Nem tűnt fel, hogy mindenhonnan hallod a csengettyűszót? Lehet, hogy mégis a te fejeden van a csörgősipka...?
hof-jester-emoji-emoticon-62381609.jpg
Nem láttam a korábbi kifejtéseket. Megcáfolva mondjuk egyik állításom sem lett.

De akkor.

1. Tesla vagy hasonló árú benzines/dízel üzemeltetése az olcsóbb?

2. Nissan Leaf, vagy hasonló árú benzines/dízel üzemeltetése az olcsóbb?
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 776
28 786
113
Esetleg a golfot nem Teslához kéne hasonlítani, hanem e-golfhoz, vagy leafhez, amikkel simán megteszed a távot. Bevásárolni pedig lehet olyan helyen is, ahol van villámtöltő, és amíg bevásárolsz addig feltolja az akksidat 80%-ra.
Veszprémben kemény egy helyen van villámöltő a város közepén a piac és a buszpályaudvar mellett ahol mindent lehet csak bevásárolni nem (persze a piacnapoktól eltekintve). Arról nem is beszélve, hogy az a töltő hol működik hol nem (https://villanyautosok.hu/2018/01/19/ujra-uzemel-veszpremi-villamtolto/). Az e-Golf alapára pedig még mindig kétszerese a sima Golfénak és az állami támogatással is jóval drágábbra jön ki. Az e-Golfra maximálisan 300 kilométeres hatótávot adnak meg (http://zoldautok.hu/2017/08/06/uj-volkswagen-e-golf-teszt/) amiről egyrész tudjuk, hogy marketingszöveg, másrészt még mindig elmarad a benzines 7-800 kilométerétől. (Ami viszont saját tapasztalat.)
Viszont én még mindig azt mondom, hogyha bármilyen gebasz beüt és azonnal kell menjek akkor megszexuálhatom magamat ott helyben a villanyautómmal kraft nélkül, mert még a villámtöltővel is annyi időbe telik használhatóra feltölteni az akksit, mint amennyiből megteszem a fentebb említett 30 kilométert. (szabályosan a sebességhatárokat betartva) Miközben a benzinessel csak fogom magam és beállok az első benzinkúthoz és 5 perc alatt megtankolok meg fizetek is. Márpedig ha menni kell akkor minden egyes perc számít, mert lehet pont az a fél óra lesz a döntő.
Én pedig ezt a flexibilitást sokkal többre értékelem, minthogy környezetkímélően suhanhatnék 0 gramm emisszióval. (Ami végképp nem 0 mivel a villanyautó és annak gyártásakor sokkal több károsanyag keletkezik, mint a hagyományosoknál, az akkumulátorok későbbi sorsáról nem is beszélve. Ja meg a delejt is elő kell valahogyan állítani.)
 

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
8 032
23 019
113
120-140 km-et tudnak menni kb, ez az emberek nagy részének bőven elég napi szinten.
Nem. Ez a gyakorlatban sajnos nem eleg.
1. Tesla vagy hasonló árú benzines/dízel üzemeltetése az olcsóbb?
2. Nissan Leaf, vagy hasonló árú benzines/dízel üzemeltetése az olcsóbb?
Egy hasonlo aru gyemantnak ugyanannyi az erteke mint a hasonlo aru szénnek... Butasag igy osszehasonlitani oket. :)