Nekem van egy két aggályom még.
A hideget az akksik nem nagyon szeretik. Az élettartamuk is csak pár év, gyakorlatilag nekem előfordult hogy a 2 évet se bírta ki. De az átlag ha akár targonca,akár autóba valót nézek az 10 évnél mindenképp kevesebb, szvsz 7.
Egy elektromos, sött elektromos + hybrid tipust se ismerek (leaf, s/x, prius, ioniq, bolt...) ahol ne minimum 8év garanciát adnának aksira. Ezt több helyen ki is lehet egészíteni.
Innen a "mindenképp kevesebb, szvsz 7" értelmezhetetlen.
historikusan kiindulni kb csak a priusból lehet, ott 8év az alap és 2évet tudsz hozzávenni (4.750ft/15.000km
)
https://www.toyota.hu/service-and-accessories/service-and-maintenance/hybrid-service.json
10év után (addig ugye garanciás) nagyon ritka a cellazárlat, ha igen akkor pedig nem a komplett aksicsomagot cserélik, hanem csak az adott cellát. Természetesen ezek is szenvednek balesetet, a celláknak mára kialakult a használtpiaca, sött utángyártott is van ha a gyári dága lenne. pl
http://www.ebay.com/itm/Toyota-Priu...tery-Cells-Cell-6-5ah-2004-2009-/361779055534
10.000ft egy darab.
Eközben mennyibe kerül egy porlasztócsúcs, nagnyomású szivatyú, turbo, dpf, katalizátor? Bármelyik kijön 10.000ftból? Szerelési díj?
A saválló burkolat... kiépítését meg végképp nem értem ezek lix/nimh/... aksik, nem folyik ebből semmi ki, nem mindha az aksik ne lennének baleseti okok miatt acéllal körbevévalatt ne lenne acél.
55ft/kwh? Hol?
http://www.eon.hu/Aram_informaciok_arak
EONnál 43Ft a csúcsidőszak. De észka és átlag északaira fogja tölteni 32Ft. brutto
amúgy nem csak üzemanyagon sporolsz, pl csak vészfékezésnél fogy a tárcsa amúgy megy a visszatáplálás = 200.000-300.000!kmig priusokon nem szoktak betétet cserélni. Tisztán elektromosaknál minden teljesen zárt. Gyertya/olaj/olaj/légszürő cserék nincsenek, vezérlés nincs, turbo nincs, kormlerakódás nincs, kipufogó nincs...
joker: Igen jelenleg erre a -3sofő végigtolja a 2000-3000kmetre nem alkalmasak. Ez hány % lehet? 0.1%?
svédo, norvégia... Tudtommal mindkét ország így akarja megtermelni az áramot aminek segítségével 2030ra felezik a CO2 kibocsátásuk. Sött olyanokat akarnak, hogy 2025/2030 után ne lehessen CO2t kipufogó járművet eladni. És emögé Németek/Franciák is kezdenek beállni.
megujulokra nem kell kizárólagosan gondolni, persze rengeteg országban megoldhatják, megoldják már most az áramtermelés ~80%+át de ha kiesik mit csinálnak ezen államok. Na arra az időre bedurrantják a szén/gázerőművet.
MOo esetén meg pl atom.
Tessék ki van váltva az olaj.