Nem érdekes ez annyira, sőt olyan nagy összeesküvés elmélet sincs mögötte, azt hittem egyszerűen kitalálható, de ha nem, hát leírom neked az egyértelműt: Azért nem kérdezem meg mikor az én hülyeségeimmel ért valaki egyet, hogy az apukám e, mert ARRÓL tudnék, ha az apukám lenne.
Sidenote, édesapám is ír ide. Sokat.
Nézd meg, hogy az USA kb. annyi katonát vesztett nagyságrendileg ÖSSZESEN a Japánokkal vívott háborújával együtt, mint a Britek.
Atyaég, miféle logika ez? A veszteség aboszlút értéke határozza meg a részvételi arányt és fontosságot meg sikerességet és nem az, hogy ki és mit csinált? Lefordulok a székről...
A Firefly-t már sokadszorra kevered ide, de konkrétan ahogy mondtam erre ellenpéldát, a komplett standard páncéltörő ágyújuk az amcsiknak egy Brit kópia, a Mustangban Merlin motor kópia volt
Melyik részét nem érted annak, hogy ez háborús racionalizálás eredménye volt? A Merlin motorral jobb lett a Mustang. Minek fejleszennek ás gyártsanak egy ugyanolyan, de másik motort? Ez kb. akkora faszság lett volna, mint két teljesen eltérő harckocsit gyártani kb. azonos képességekkel. Értelmetlen.
Most akkor soroljam fel az összes dolgot, amit a jenkik adtak át a briteknek..? Szerinrem ezt a témát ne feszegessük...
a Luftwaffe az első pofont a BoB-ben a Spitektől/Hurricane-ektől kapta
Ez már a hülyeség csúcsa. Jenki géptől fizikailag nem is kaphatta az elsőt, hiszen ott sem voltak. Akkor ezzel az erővel az I-16 volt a legjobb vadászgép a japánok ellen, mert az első pofont is attól kapták. Az, hogy mással verték le őket, az ne zavarjon meg a koncentrálásban egy pillanatra sem. Komolyan mondom, hogy lemegyek hídba "érvelésedtől"...
A B-29-hez képest sehol nem volt teljesítményben, sem védőfegyverzetben, de még az B-17-hez képest sem. A Lancestert védőfegyvereze és a brit védővadászok száműzték éjszakai használatba, duma az, hogy eleve éjszakainak tervezték. A RAF a háború elején nappal tervezett operálni, csak aztán folyamatosan szétcincálták őket és maradt ez vagy az, hogy nem repülnek.
Az jól sikerült gép volt.
Bakker a T. egy
KUDARC volt. Kényszerűségből használták csapásmérésre, mert vadászként elégtelen teljesítménye volt.Ugyanis vadászgépnek szánták a lelkelmet. Soros motoros géppel meg csapásmérés az én szememben a hülyeség csúcsa. Mitől volt jobb csapásmérésre rakétával egy T., mint egy P-47, aminek a motorja szemből adott kaliberig szinte páncélkétn védte a pilótát és jól bírt a sérülést? Igen, 4 db 20 mm-es ágyú és nem 12.7-se volt benne, de az csak elhatározás kérdése, hogy mit teszel és mit nem a P-47-be vagy akár P-51-be. Attól, mert funció miatt lecseréled a fegyverzetét a nevetséges 0.303-ről a gép nem lesz kiemelkedő. A T. nem volt egy kiemelkdő konstrukció, csak kurva könnyű úgy dolgozni, hogy a LW a front közelében sem volt már. Ezen felül a háború utáni elemzések kimutatták, hogy a pc. elhárító képességüket úgy 5-10-szeresen becsülték felül...
Kis magasságon a legjobb volt, de ez alig pár % elérés, közepes és nagy magasságon semmi rendkívüli. Hatósugár semmi. A P-51-nek a Merlin motorral úgy volt olyan repteljesítménye, hogy bármilyen vadásszal a siker reményével szállhatott szembe, hogy Angliából szállt fel és Berlin felett repült. Hatalmas difi ez.
(Ezt egyébként az MiG-21 vs F-4-nél is elfelejtik... A MiG-21 Vietnában egyes téren lehet, hogy felülmúlta az F-4-nek, csak a hatósugara olyan kurta volt, hogy offenzív módon a gépet használni kvázi lehetetlen volt. Mindig is nézegettem, hogy itthon hogyan tervezték az olasz inváziót úgy, hogy a gépek hatósugara a legnyugatibb támaszponkról volt éppenhogycsak használható volt a gép, 350 km volt az olas határ. Kecsóról már 500 km körül.)
bár nincsenek a köztudatban OTT voltak a szeren, és döntő fontosságúak voltak(pl. az első német sugárhajtású gépet, Me-262-t egy Spit lőtte le)
Tök jó, hogy az első és egyetlen esetből extrapolálsz. Az megvan, hogy a találkozás annyira random volt, hogy bármi lelőhette volna? Az elsőt az lőtte le, akkor az a spíler, a többi eredmény nem is számít? Mi lenne, ha azt néznéd, hogy az összes Me-262 veszteséget mi okozta? Ja izé, akkor nem lenne torz az optika. Ez egyetlen nap és a jenkikkel akaszkodtak összes emlékeim szerint.
https://www.warbirdsforum.com/topic/891-me262-10-april-1945/
Olyan listát, ahol az összes Me-262 veszteség oka és légigyőzelmet elérő ellenséges típus van nem tudok előrántani, de érveléshez az kéne és nem a te röhejes példád, hogy "az elsőt". Bakker ez kb. akkor a hülyeség, minthogy a világ első harckocsiját mivel lőtték ki, akkor az az űber fegyver. Jaj...