1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Európai 5. generációs repülőgép-fejlesztések

Diskurzus a(z) '5. generációs, vagy afölötti vadászbombázók' témában - szittya88 által indítva @ 2013. augusztus 26..

  1. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    Kell egy európai összefogásban épülő sokadik generációs vadászgép, mert az nem állapot hogy no. 1 gazdaság de az önálló védelmi képesség a nullához közelít, pedig mind a pénz mind a szaktudás megvan hozzá.

    Az más kérdés, hogy az ilyen Páneurópai védelmi projekteket kevésbé a röhejes káosz szintjén kellene megvalósítani, mint ahogy eddig tették.
     
  2. angelsoul

    angelsoul Well-Known Member

    Na igen, de megint mindegyik a csúcsnak akar nekiesni, a pilótás harci gépnek - UK is csinálna egyet, meg a németek/franciák vezette Airbus is.
    Ahelyett, hogy mondjuk az UK nekiesne a drónoknak meg az RR mondjuk a pilótás gép hajtóművének, a kontinens meg a nagy gépnek, megint fix, hogy eljátszák a Rafale-Eurofighter mókát. (ami nagyon nagy falat, még a DARPA sem várja el az NGADtól, hogy full kész legyen a kívánt időpontra).
    Ha nem tudnak megegyezni, hogy ki mit csináljon, marad ez, a sok saját fegyverrendszer iszonyat áron kis számban.
    Ez az UK gép is ennek egy újabb tagja.
     
    endre, fip7 and emel like this.
  3. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Azt hittem már semmi sem tud meglepni. Tévedtem. Esztelen pénzszórás lesz ez így a köbön a nagy semmire 20+ év késéssel. Megy ez...
     
    Nagy Csaba, endre, misinator and 2 others like this.
  4. arcas

    arcas Well-Known Member

    Mondjuk ezzel nagyon egyetértek...Ha belegondolunk, hogy most lefektetik mit várnak el a géptől, minek kell várhatóan megfelelnie, mire mindent kifejlesztenek, és csak protóban gyártásra kerül...hát, iszonyatos pénz, meg pénz...és ugye "mások" sem lesznek tétlenek...

    Szerintem ebből nem lesz semmi...
     
  5. borisz

    borisz Well-Known Member

    Azt viszont nem igazán engedheti meg magának Európa, hogy ezen a téren is teljesen és végérvényesen lemaradjon. Bár, mintha az EFA sem lenne befejezve még mindig...
     
    zsolti likes this.
  6. wankel

    wankel Well-Known Member

    [​IMG]
    Nem csak a Tempest tűnik távolinak, hanem a hozzá elképzelt fegyverrendszerek is egyenlőre még a jővő "zenéi".
     
    arcas likes this.
  7. ozymandias

    ozymandias Well-Known Member

    Egy kicsit off, de bemutatja a viszonyokat. Jelenleg egy 65000 köbméteres ammóniatartállyal szenvedek.
    - Német tervezés,
    - Belgiumban épül fel,
    - bolgár, horvát alvállalkozó,
    - magyar, román, lengyel, orosz, stb melósok
    - ír QA/QC manager
    - Németországban ücsörgō projektvezetés

    Van 500 tonna acél, betonozás, cölöpök, rajzok, specifikáció és harmonizált, EU-s szabványok... Ezt nem lehet gördékenyen megcsinálni, akkor hogyan akarnak repülōt csinálni, amiben kapásból ott a nemzeti pöcsméregetés. Nagyon drukkolok egy közös európai gépnek, de nem hordok rózsaszín szemüveget...
     
    endre, tonyo, svajcibeka and 6 others like this.
  8. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ha az F-35 program szétterülését nézed azért vannak hasonlóságok.
     
    endre and ozymandias like this.
  9. tonyo

    tonyo Well-Known Member

    Lehet hogy vannak, de ismerve (szintén) ezt az európai szellemet. Inkább a fejlesztésekbe ölt pénzeken vásároljunk F-35 et. Tudom hogy most az európai ipar ellen beszélek. De ami "nem megy" azt egyenlőre ne erőltessük. (Nem mintha nem tudnánk fejleszteni gyártani, de a bürokrácia és az ezer felé való megfelelési kényszer továbbá ezer felé való ágazás stb.....)
     
  10. Telak2

    Telak2 Well-Known Member

    Az 5. gen gép helyett a meglévő Eurofighter/rafale típusokon kellene dolgozni, akár 5 gen elektronikával. A lopakodást meg a belső fegyverteret leszámítva minden mást ki lehet belőlük hozni. Közben pedig szép lassan apránként tolni az 5 gen fejlesztést KÖZÖSEN a modernizált EF és rafaleokon integrált, addigra bevált elektronikai, fegyverzeti és egyéb elemek át honosításával. Így meg lenne a technológiai folyamatosság, de fentartható áron.
     
    fip7 likes this.
  11. ms07

    ms07 Well-Known Member

    Már sok éve lemaradtak... Ott van kb mindenkinek az F35, mi a töknek ez az angol valami? Ráadásul sokmindent kivontak, spórolás miatt, akkor majd erre lesz pénzük, vicc :D
     
  12. kelepisti

    kelepisti Well-Known Member

    Én láttam Fb-ban a Tempest-et. Kicsit távolabbról nézve, kis gondolkodással nézve, ott a francia-brit tervezet (Airbus+Dassault?) kooperációban, és erre itt van ez a másik. Az európai piacon 5-600 darab eladható - ha optimistán számolom, mert az F-35-öt szolgálatba állító országok nagy része nem fogja rendszeresíteni. Erre kell hasonló értékű befektetéssel az új repülőgépet kifejleszteni, tehát a bekerülési költség sokkal drágább, mint a 4000+ darabban gyártású F-35-nél. Ez elviszi a darabárat és a szupport költségeket is. Ráadásul minek is kell az BAe-nak 5.gen repülőgép? Az F-35-nek is komoly beszállítói. Emlékezzünk rá, hogy ott az olaszoknak is a Cameri F-35 összeszerelő és nagyjavító üzem.. Szóval brit és olasz állami források erősen korlátozottak. Én az egész koncepciót kerékkötőnek látom egy újabb 5 vagy 5+ generációs euró harci gép kifejlesztésével szemben, és így ismét csak a források központosítása helyett szétfolyik az pénz, és markába röhög az tengerentúli konkurenica.
    Ez konteo, de egyértelmű, hogy francia-német-svéd-spanyol közreműködéssel, és Airbus+Dassault-Saab tengely mentén kéne egy összeurópai gépet fejleszteni, lehetséges brit és olasz beszállítással. Olyan nincs, hogy USA 5.gen + EUR 5+ gen harci gép egy flottában, mert a csillagos égig érne a költségvetés.
     
    fip7 likes this.
  13. zotyek78

    zotyek78 Well-Known Member

    Hát ugy haditechnikánál nem feltétlenül az elsődleges szempont a profit maximalizálás... Viszont -ahogy többen is írták- az teljesen egetverő ...ság, hogy -jelenleg- 2 országnál több nem fogna össze EU-ban egy közös gép fejlesztésére, viszont tervből meg egyre többet csinálnak.
     
  14. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Akkor hogy számoltad ezt ki? Mert EF-ből nem gyártottak le ennyit összesen és azok még tovább fognak szolgálni...

    • Az angoloknál is Tornado váltója az EF T3B és nem az F-35B. Az F-35B megoldja a stealth komponenst. A vicc az, hogy a RAF jelenlegi mérete és büdzséje mellett 0 db Tempestre van forrása.
    • Franciáknál a Rafit még gyártják és szolgál még vagy 20+ évig az első gép is.
    • A poszt KGST országokban Gripen van még alsó hangon 10-15 évig.
    • Lengyelek = USA ---> F-35 lesz.
    • Spanyoloknál van EF.
    • Svédeg Gripen NG.
    • Belenlux államok és Norvégia F-35.
    • Olaszok F-35.
    • Törökök F-35.
    • Görögországnak nincs pénze egy ideig...
    • Maradt Németország, akik meg Fr-GER gépet akarnak. Portugália van még a listán.
    Én egyelőre csak pislogok, hogy ez a Tempest micsoda. Eddig blöffnek tűnik, realitásnak nem.
     
    emel, therob and endre like this.
  15. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Picit olyan J-31 érzés fogott el...
     
    endre and Nagy Csaba like this.
  16. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    A "van, de kinek"?
     
    fip7 and Nagy Csaba like this.
  17. zotyek78

    zotyek78 Well-Known Member

    Lehet, hogy hülyeség... De nem lehet, hogy így módon akarnak bekapcsolódni a fr.-német fejleszésbe? "Hahó, mi is itt vagyunk... Érdekelnek egy ilyen fejlesztés, és kiváló maketteket tudunk csinálni hozzá."
     
  18. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ennek jelzésére olcsóbb megoldás egy hivatalos email küldése igen magas szintről...
     
  19. zotyek78

    zotyek78 Well-Known Member

    Az ok, de ez pedig még mindig "csak" egy makett és sokkal inkább tárgyalási alap, mint egy "minket is érdekel" email... Pl. "itt van, ennyire komolyan gondoljuk" (...) "lehetünk konkurencia vagy partner".
     
  20. kelepisti

    kelepisti Well-Known Member

     

Ezen oldal megosztása