Eurofighter Typhoon

Egy túlélő pilóta van. :(

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Német Honvédség, azért ezt szokjuk még...! :p :(
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
48625947742_779579311e_h.jpg


Érdekesen néz ki ebből a szögből a beömlő felső része.
 
Vajon jobb ez, mint a Szu-35 Sz?
Árban hogy állnak?
Mennyit tudnának legyártani egy évben, ebből és abból, ha most eldördülne a startpisztoly?

Alapvetően a legújabb változat egy nagyon modern gép gyártani meg tudnának belőle eleget ha venné valaki de nem nagyon veszik mert marha drága.
 
Alapvetően a legújabb változat egy nagyon modern gép gyártani meg tudnának belőle eleget ha venné valaki de nem nagyon veszik mert marha drága.
Ha szükség lenne rá, azonnal vennék. Szerintem gyártani is tudnák, de ebben nem vagyok biztos. Abba viszont eléggé, hogy az oroszok nem tudnák sokkal gyorsabban gyártani.
 
Ha szükség lenne rá, azonnal vennék. Szerintem gyártani is tudnák, de ebben nem vagyok biztos. Abba viszont eléggé, hogy az oroszok nem tudnák sokkal gyorsabban gyártani.

Nem azért gyártanak lassan az oroszok mert nem tudnak nagyobb ütemben hanem azért mert nincs megrendelés 2000db gépre...
Ugyan ez igaz az EF-re is.
 
Nem azért gyártanak lassan az oroszok mert nem tudnak nagyobb ütemben hanem azért mert nincs megrendelés 2000db gépre...
Ugyan ez igaz az EF-re is.
Szerintem az oroszok nem tudnának. Se szakember, se gépek. Bőingéknél meg havi 40 Dreamlinert tudnának gyártani.
 
Szerintem az oroszok nem tudnának. Se szakember, se gépek. Bőingéknél meg havi 40 Dreamlinert tudnának gyártani.

Persze,hogy nincs szakember annyi ami a nagyvolumenű gyártáshoz kell!Nincs is nagyvolumenű gyártás.Minek alkalmazzanak egy halom embert akinek nem tudnak munkát adni?Havlenne megrendelés akkor felfuttatnák a gyártást.Nem hétfőről keddre no de az ipar nem is hétfőről keddre müködik nyugaton sem.

Még is miből gondolod,hogy tudnának?
Tán a Boeingnek van egy gyárnyi embere aki csak fizetést kap de nem dolgozik meg van egy komplett gyártósora lezsírozva amit a kutya sem használ?
 
Persze,hogy nincs szakember annyi ami a nagyvolumenű gyártáshoz kell!Nincs is nagyvolumenű gyártás.Minek alkalmazzanak egy halom embert akinek nem tudnak munkát adni?Havlenne megrendelés akkor felfuttatnák a gyártást.Nem hétfőről keddre no de az ipar nem is hétfőről keddre müködik nyugaton sem.

Még is miből gondolod,hogy tudnának?
Tán a Boeingnek van egy gyárnyi embere aki csak fizetést kap de nem dolgozik meg van egy komplett gyártósora lezsírozva amit a kutya sem használ?
Tegnap olvastam. Szarba is van a bőing éppen. Nem ereszthetik szélnek őket, most meg csak az udvarra termelnek.
 
Csak mint érdekesség. Összegyűjtöttem, hogy a Typhoon-nal kapcsolatban milyen szerkezeti fejlesztések zajlanak.
Mert ugye a lényeg az avionikai csomag, de az nekünk, repülőbuziknak lófüle, mert a borítás alatt van. Hanem:
  • AMK, azaz az Advanced Maneuvering Kit, vagyis a németek által tervezett és tesztelt szerkezeti bővítőcsomag, amellyel a gép nagy állásszögű repülhetősége drámai mértékben javul. Pedig eddig se volt rossz!
  • Hajtómű. Az alap EJ200-as békeidős 60/90kN teljesítménye az eddig legyártott összes (kb 1450 darab) példányon "war setting" módban felszabályozható egészen 96kN-ig, de magában a hajtóműben az RR és az MTU még bőven talált potenciált. Kisebb módosítással 72/103kN is kihozható a szerkezetből és akárhogy nézzük, ez már az F-15C F100PW220-asával egyenértékű adat. Hanem, egy további fázisban, jobban belenyúlva 78/120kN elérése a terv, ez pedig már az AL-31F, vagy F110GE100 méretű kályhacsövekkel azonos tolóerő!
  • Tervben van az aktívan vezérelt kilépő keresztmetszetű módosított fúvócső is, a fenti teljesítménynövelő programoktól totál függetlenül. Anno a 3. generációs gépek korában, egyes F-4-es verziókon volt ilyen, ahol a Laval profilnál nem csak a konvergens, vagy másképp a kritikus keresztmetszetet vezérelték, hanem a kilépőt is. Ez főleg nagyobb magasságokon optimalizálta a tolóerőt. Ez azonban a 4. generációnál már kihalt, mivel ezek a gépek leköltöztek úgy kb 8000 méter alá. Az egyetlen 4. generációs típus, ami rendelkezett ilyennel és most be is ugrik nekem, az a leges legelső, 9.01-es MiG-29-es prototípus legelső pár RD-33-asa volt. Ezt a példányt Monyinoban már csak normál, vagyis a közismert RD-33-asokkal látni, de van pár fotó még erről a leginkább az XB-70-es Valkyre hajtóműveire hasonlító fúvócsöves állapotról, sajnos főleg csak a Jefim Gordon kiadványokban. Jól látható tehát, hogy nemcsak az F-22-esnél és újabban az F-35A-nál, de már a legújabb F-15X Advanced Eagle-nél is emlegetik a 60k lábon harcászkodást, ahogy ez előjött a Szu-57-esnél is. Ebbe a sorba illeszkedhet bele ezzel a spec fúvócsővel a Typhoon is.
A fenti upgrade-ek együttes alkalmazása teljesen zárójelbe teszik az EJ200-ashoz kidolgozott TVC fúvócsövet, egyúttal drasztikusan megnövelhetik a Typhoon harcértékét.