F-14 Tomcat (Grumman)

A hornetes történet jó. Ebben is elmondja, hogy nem jobb pilóta volt, jobban csalt. :)

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ebből van több kivágás.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ha jól értem, az F-14A TF30-asait ezek szerint szintén lehetett forszírozni, ha azt a bizonyos kismegszakítót manuálisan kihúzta a pilóta. Ekkor gondolom én, a kisnyomású forgórészre illesztett köztes nyomású szakasz bypass levegő csatornáját lehetett így zárni és a munkaközeg mind a tüzelőtérbe ment, ami miatt a tolóerő megnőtt 2000 fontnyi extrával.

Valószínű, hogy repülőnapokon is használták ezt a megoldást, ahogy nálunk is a MiG-29-eseken az RPT-t.

Dale Snodgrass és az F-14A:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ha az F-14A nem is az F401-est, hanem valahogyan a mezei (értsd: USAF) F100PW100-ast kapta volna meg, már akkor se lett volna ilyen "hókuszpókuszokra" szükség. Pedig az F401-es az F100-ashoz képest mintegy 15%-al volt erősebb. És vagy 25-el a TF30-ashoz képest.
 
Asszem feliratkoztam erre a csatira...
Érdekes, viszonylag az elején, amit a kiválasztási folyamatról mond, a 7-8. perc táján.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Érdekes infók arról, hogyan jött létre a Bombcat és miért nem lett AMRAAM a Tomcat-en.
Jól értem, hogy lényegében ő, az F-14 flotta "pk-ja" - vagy mi volt a beosztása akkor - beszámolója döntötte el a kérdést a fejeseknélk, hogy az 1 mrd USD ment az F-14D PGM képességének megteremtésére és emiatt dobták az AIM-120 integrációt?

(Felismerve, hogy a közeljövőben az AIM-120 a Horneteken bőven elég lesz a megmaradó AIM-54-nel...?)
 
Az ilyen történeteket imádom, mindig érdekes az is, amit mégsem csináltak meg és a miért.

Tests of the surface-launched Phoenix missile included a firing from what was then known as Naval Weapons Center China Lake, in California, during which a standard version of the missile traveled a distance of 13.5 miles in 90 seconds.
Ha ez nem elírás, akkor nem tudom, hogy mi a bánat lehet. Azt mindig is tudtam, hogy kis magasságon szar az AIM-54, de hogy ennyire? Ez szubszonikus sebesség átlag, 277 m/s...

A 135 mérföld meg lehetetlen. Még a km sem sikerülne, az Sz-300 rakétája nincs ilyen gyors M6.0 feletti égésvégivel.

A rakéta hajtüműve 26 sec-ig ment asszem.
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator
241145582_1949720361841788_3506265496807348218_n.jpg


241200610_1949720438508447_7753121915637850506_n.jpg