F-15 Eagle (McDonell Douglas/Boeing)

Nincs. Lásd a két F-15r-ről szóló írásomat,csak az F-15SA változaton lesz erre mód és a meg nem valósult SEAD változatnak kellett volna. Az hogy, tripla tartó lett volna, arról sem tudok. Semmi értelme 10 légiharcrakéta hordozásának és a külső pont teherbírása is sanszosan kb. akkora, hogy legfeljebb 1000 font szerintem.
 
Néhány izraeli Sas!
14034786953_6403dfc540_b.jpg

14034780023_14c89cfdc3_b.jpg

14011576462_fa3f17736b_b.jpg
 
Úgy tudtam,hogy a szárnyakon még van 1-1 felfüggesztési pontnak hely ahová lehet ugyan olyan tripla tartókat szerelni mint ami most is van a szárny alatt.
Tudom, mire gondolsz, de az soha nem volt tripla, de még dupla sem. Én ezekre (amennyire emlékszem) max. 1-1 db Sidewindert láttam függesztve. A kínos csak az, hogy ezek vagy modellek vagy rajzok voltak, ilyen fényképet eddig még nem láttam szerény emlékezetem szerint (ez persze semmit nem jelent).
 
Allesmor Obranna

Remélem nem kapsz rá a Haditechnikai Kvízjáték c. topikra :)
 
Elsőre nekem is AIM-9M-nek tűnt az árnyékok miatt.

Még baltikumi kép. Irgalmatlan jól elkapták.

1801292_647198282012598_4928569480767450031_o.jpg
 
F-15 Silent Eagle-t Kanadának...

http://blogs.ottawacitizen.com/2014/05/16/the-f-15-silent-eagle-as-canadas-next-fighter-part-3/

(Molni kedvenc újságjának újabb írása :)
 
Látványosnak szánt videó az indiai F-15E gépek hajófedélzeti változataival.

https://www.youtube.com/watch?v=K3JdEPuMBgs

Amennyi energiát a készítő(k) ebbe az animációba beleöltek, simán megcsinálhatták volna a MiG-29K/KUB gépekkel is...
 
Ezzel szemben a tolóerőbajnok MiG-29-esnél a csúcssebesség a papíron megadott Mach 2.3 alatt volt jócskán, de legalább a csúcsmagasságot el tudta érni. És ez utóbbi jelenség igaz az F-15-ösre és a Szu-27-esre is, ezek is képesek felkapaszkodni arra magasságra, ami meg van adva, de a papíron megadott csúcssebességükre egyik se képes.

Az F-15A-val anno a tesztek során repültek M2.4-gyel, de azóta kb. soha. Hogy van e mesterséges korlátozás vagy csak üzemeltetési utasítás, azt nem tudom. Soha nem hallottam olyat, hogy egy F-15 ne lenne képes fegyvertelenül legalább M2.2-re. Még az F-15A a nagy Sparrowokkal teljes harci díszben is képes volt M1.78-ra, AMRAAM-mal sanszoan ennél többre. Persze a harácszati hatósugár a 100 mérföldet sem érte el egy ilyen elfogás során, ha fent tankolt és 10 km-es CAP-ből indított, akkor volt értelme ennek a sebességnek, de egyébként semmi.
 
Jók ezek a görbék, de én a gyakorlatról beszélek. Az nem gyakorlat, hogy 1992-ben kiadnak egy görbét, hogy a hetvenes években egy sokezerórás gyári berepülőpilóta egy, a feladatra előkészített proto, vagy nullszéria példánnyal hol tudta maximalizálni a gép csúcssebességét. Pedig tény, ha ő ezt a valóságban, akár csak egyszer is elérte, onnantól a típus envelope görbéje ez lesz, ha a fene fenét eszik is. Még húsz évvel később is.
Egy széria F-15C-ről ha Lakenheathben lekapnak mindenféle külső sallangot, pilont, akármit és azt mondják egy XY századosnak, hogy akkor rajta, gyorsítson ki addig, amíg nem szól a "Bingo Fuel" üzenet, a maximális sebesség meg fog állni Mach 2.2 környékén.
Anno, Joe Felock az F-15I berepülésekor, a nagyobb sebességet "jobban kedvelő" F100PW229-es hajtóművel szerelt és teljesen lecsupaszított első példány berepülésekor se hajszolta tovább ennél a madarát. Igaz, az ráadásul egy kétüléses verzió volt.
Egyszerűen a típusnak itt van a gyakorlati vége. Akár egy vagy kétüléses, akár F100PW100, F100PW220, netán a harminc százalékkal erősebb F100PW229-es hajtja, a GE hajtóműről nem is beszélve, amelyik ezen a sebességen már pillanatok alatt kiissza a gép tartályait.
 
A görbe nem 70-es évek beli, mert ugyanazon doksi párja az, hogy CFT-vel is lerepülték amink a '70-es évek végén éppenhogy megszülettek...

A bingo tuti, hogy nem M2.2 táján van. A 30 km emelkedési rekord döntésnél igaz, hogy a Streak Eagle de bőven 2000 font feletti kerója volt mikor a végső emelkedést megkezde mikor a teljes keró felszálláskor volt 5000 font táján. Egy széria F-15 teljes keróvel felszállva függesztmény nélkül erőlködés nélkül eléri az M2.2 úgy, hogy kb. félig van még a tank...

Az semmire sem bizonyíték, hogy nem vitték el a kétülésest valahova ráadásul egy olyan PW hajtóművel, ami nem is a normál -220-as.

Azért ne essünk már át a ló túloldalára...

Az, hogy az F-15 nem csinálja nem jelenti azt, hogy nem tudja. A te orosz gépekre vonatkozó adatod is azt mutatja, hogy a PE görbék és a papír adat néha inkább a valóság alatt van...