F-15 Eagle (McDonell Douglas/Boeing)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Nincs. Lásd a két F-15r-ről szóló írásomat,csak az F-15SA változaton lesz erre mód és a meg nem valósult SEAD változatnak kellett volna. Az hogy, tripla tartó lett volna, arról sem tudok. Semmi értelme 10 légiharcrakéta hordozásának és a külső pont teherbírása is sanszosan kb. akkora, hogy legfeljebb 1000 font szerintem.
 

Pocok75

Well-Known Member
2010. április 19.
2 825
2 550
113
Néhány izraeli Sas!
14034786953_6403dfc540_b.jpg

14034780023_14c89cfdc3_b.jpg

14011576462_fa3f17736b_b.jpg
 

cinikus

Well-Known Member
2010. május 7.
2 349
5 049
113
Úgy tudtam,hogy a szárnyakon még van 1-1 felfüggesztési pontnak hely ahová lehet ugyan olyan tripla tartókat szerelni mint ami most is van a szárny alatt.
Tudom, mire gondolsz, de az soha nem volt tripla, de még dupla sem. Én ezekre (amennyire emlékszem) max. 1-1 db Sidewindert láttam függesztve. A kínos csak az, hogy ezek vagy modellek vagy rajzok voltak, ilyen fényképet eddig még nem láttam szerény emlékezetem szerint (ez persze semmit nem jelent).
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 715
80 084
113
Allesmor Obranna

Remélem nem kapsz rá a Haditechnikai Kvízjáték c. topikra :)
 
M

molnibalage

Guest
Elsőre nekem is AIM-9M-nek tűnt az árnyékok miatt.

Még baltikumi kép. Irgalmatlan jól elkapták.

1801292_647198282012598_4928569480767450031_o.jpg
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 736
76 813
113
F-15 Silent Eagle-t Kanadának...

http://blogs.ottawacitizen.com/2014/05/16/the-f-15-silent-eagle-as-canadas-next-fighter-part-3/

(Molni kedvenc újságjának újabb írása :)
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 453
63 893
113
Látványosnak szánt videó az indiai F-15E gépek hajófedélzeti változataival.

https://www.youtube.com/watch?v=K3JdEPuMBgs

Amennyi energiát a készítő(k) ebbe az animációba beleöltek, simán megcsinálhatták volna a MiG-29K/KUB gépekkel is...
 
M

molnibalage

Guest
Ezzel szemben a tolóerőbajnok MiG-29-esnél a csúcssebesség a papíron megadott Mach 2.3 alatt volt jócskán, de legalább a csúcsmagasságot el tudta érni. És ez utóbbi jelenség igaz az F-15-ösre és a Szu-27-esre is, ezek is képesek felkapaszkodni arra magasságra, ami meg van adva, de a papíron megadott csúcssebességükre egyik se képes.

Az F-15A-val anno a tesztek során repültek M2.4-gyel, de azóta kb. soha. Hogy van e mesterséges korlátozás vagy csak üzemeltetési utasítás, azt nem tudom. Soha nem hallottam olyat, hogy egy F-15 ne lenne képes fegyvertelenül legalább M2.2-re. Még az F-15A a nagy Sparrowokkal teljes harci díszben is képes volt M1.78-ra, AMRAAM-mal sanszoan ennél többre. Persze a harácszati hatósugár a 100 mérföldet sem érte el egy ilyen elfogás során, ha fent tankolt és 10 km-es CAP-ből indított, akkor volt értelme ennek a sebességnek, de egyébként semmi.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 453
63 893
113
Jók ezek a görbék, de én a gyakorlatról beszélek. Az nem gyakorlat, hogy 1992-ben kiadnak egy görbét, hogy a hetvenes években egy sokezerórás gyári berepülőpilóta egy, a feladatra előkészített proto, vagy nullszéria példánnyal hol tudta maximalizálni a gép csúcssebességét. Pedig tény, ha ő ezt a valóságban, akár csak egyszer is elérte, onnantól a típus envelope görbéje ez lesz, ha a fene fenét eszik is. Még húsz évvel később is.
Egy széria F-15C-ről ha Lakenheathben lekapnak mindenféle külső sallangot, pilont, akármit és azt mondják egy XY századosnak, hogy akkor rajta, gyorsítson ki addig, amíg nem szól a "Bingo Fuel" üzenet, a maximális sebesség meg fog állni Mach 2.2 környékén.
Anno, Joe Felock az F-15I berepülésekor, a nagyobb sebességet "jobban kedvelő" F100PW229-es hajtóművel szerelt és teljesen lecsupaszított első példány berepülésekor se hajszolta tovább ennél a madarát. Igaz, az ráadásul egy kétüléses verzió volt.
Egyszerűen a típusnak itt van a gyakorlati vége. Akár egy vagy kétüléses, akár F100PW100, F100PW220, netán a harminc százalékkal erősebb F100PW229-es hajtja, a GE hajtóműről nem is beszélve, amelyik ezen a sebességen már pillanatok alatt kiissza a gép tartályait.
 
M

molnibalage

Guest
A görbe nem 70-es évek beli, mert ugyanazon doksi párja az, hogy CFT-vel is lerepülték amink a '70-es évek végén éppenhogy megszülettek...

A bingo tuti, hogy nem M2.2 táján van. A 30 km emelkedési rekord döntésnél igaz, hogy a Streak Eagle de bőven 2000 font feletti kerója volt mikor a végső emelkedést megkezde mikor a teljes keró felszálláskor volt 5000 font táján. Egy széria F-15 teljes keróvel felszállva függesztmény nélkül erőlködés nélkül eléri az M2.2 úgy, hogy kb. félig van még a tank...

Az semmire sem bizonyíték, hogy nem vitték el a kétülésest valahova ráadásul egy olyan PW hajtóművel, ami nem is a normál -220-as.

Azért ne essünk már át a ló túloldalára...

Az, hogy az F-15 nem csinálja nem jelenti azt, hogy nem tudja. A te orosz gépekre vonatkozó adatod is azt mutatja, hogy a PE görbék és a papír adat néha inkább a valóság alatt van...