Direkt kerülni akarom a darabár vs flyaway cost vs fajlagos üzemeltetési költségek meddő vitáját.
Az a tipikus excle tábal alapú, statisztikus baszakodás. Ha innen nézem ez az olcsó, ha onnan, akkor meg az.
Ami engem érdekel, az az árszínvonal.
Hogy egy már mások által széltébe-hosszába előfinanszírzott, amúgy alapvetően régi, tehát nagy százalékban kiépített infrastuktrúrába integrálható platformot hogy képesek mégis egy olyan típussal azonos árszinten kínálni, amit még csak most terjesztenek el és még mindig tart a fejlesztése?
És hogyan lesz ez mégis olcsó?
Az F-15-ös idén lesz közel fél évszázados. Értem én, hogy az EX nem a "nagyanyáink F-15-öse", de amit ez különbül tud, azt már más megfinanszírozta.
A CFT program több, mint negyven éves.
A megerősített sárkány alapja a több, mint három évtizedes Strike Eagle.
A szintén több, mint harminc éves F110GE129-es integrációját a Boeing maga végezte el húsz éve, de ezt kifizettette minden azóta betérő külföldi vevővel, kivéve az izraelieket.
A Strike Eagle-nek a további élettartamnövelt, megerősített upgrade-je a tizenöt éves, koreai F-15K.
A Fly by Wire rendszert a szaúdik fizették ki az F-15SA-hoz. Kábé tíz éves projekt.
Az egyelőre még be se épített, de felkínált MAWS rendszert a szingapúri adófizetők állták.
Az új radar és a korszerűsített kabin, továbbá a "world fastest mission data computer" a katari polgárok "ajándéka".
Ezt a gépet ha 40 milláért adják, az is sok lett volna érte...