F-15 Eagle (McDonell Douglas/Boeing)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Kell annyi egy ilyen SOJ EW gépből hogy megérje vele foglalkozni egyáltalán? Nem tudom hány darabra lehet szüksége egy USAF-nak ilyen feladatkörű gépből, de olyan hatalmas nagy darabszámok nem repkednek a szemem előtt...
Nagyságrendileg két tucat biztos kéne belőle. Ez is csak a régmúlt EF-111A flotta fele lenne.
 
M

molnibalage

Guest
Ekkora biznisz 24 gép egy Boeingnek? Lehajolnak már minden apróért, ha igen.
Jelenleg csak 8 db EX-re van megrendelés. 1,2 mrd-ot kapt az első 8 gépért. 150 misi/gép.
Mindez úgy, hogy lényegében átnevezték a legutolsó F-15E exportot és a jenkik számára fontos szenzitív elektronika lesz benne az export helyett (van ilyen gondolom). De ennyi.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and zsolti

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 895
67 679
113
Azt kell látni, hogy az F-15EX program nem USAF-igény. Nem az USAF rendelte meg, hanem a Boeing rendelteti meg a Pentagonnal azt, amit épp gyártanak.
Az USAF pedig pont emiatt az egészet egy az egyben lepasszolta az ANG-nek.
És nincs benne dedikált amerikai szenzitív elektronika, mi több, eleve hiányos a legutóbbi exporthoz képest.
Ez persze csak az első átadott példányra igaz.
Azt viszont látni kell, hogy minden további, a jelenlegi konfigurációt érintő módosítási igényt a Boeing a megrendelővel akarja kifizettetni.
A Boeing egész egyszerűen nulla centet akar a programra külön rákölteni, azt akarja csak, hogy így ahogy van, a katari gépet, amit épp gyártanak, vegye meg az amerikai állam.
Ezután mindegy, hogy ki üzemelteti és milyen feladatkörben.

Ha az USAF-nak lenne szüksége SOJ feladatú gépre, akkor rendelt volna egy ilyet.
Lehet, hogy van rá szüksége, de saját megrendelésére nem kap büdzsét.
Megvehetné a Growler-t, de azt nem engedi a presztízs. Az megalázó lenne, mert felérne egy beismeréssel, hogy ebben a témában a Navy okosabb volt.

Viszont igényli az együttműködést, mert a képességre szükség van, viszont azt szépen lehet kommunikálni.

Navy SOJ gépet utólag rendszeresíteni: arcvesztés
Navy SOJ géppel egy hadműveletben kooperálni: egy csodálatos példa a nemzet dicső haderőnemei közötti együttműködésre
Rávenni a Boeing-et, hogy az F-15EX-ből legyen dedikált SOJ platform: plusz kiadás, ami beismerése annak, hogy nincs dedikált SOJ gép már lassan három évtizede.
Eddig nem hiányzott? Vagy a Navy biztosította? Akkor maradjon is így!
 
T

Törölt tag

Guest
Azt kell látni, hogy az F-15EX program nem USAF-igény. Nem az USAF rendelte meg, hanem a Boeing rendelteti meg a Pentagonnal azt, amit épp gyártanak.
Az USAF pedig pont emiatt az egészet egy az egyben lepasszolta az ANG-nek.
És nincs benne dedikált amerikai szenzitív elektronika, mi több, eleve hiányos a legutóbbi exporthoz képest.
Ez persze csak az első átadott példányra igaz.
Azt viszont látni kell, hogy minden további, a jelenlegi konfigurációt érintő módosítási igényt a Boeing a megrendelővel akarja kifizettetni.
A Boeing egész egyszerűen nulla centet akar a programra külön rákölteni, azt akarja csak, hogy így ahogy van, a katari gépet, amit épp gyártanak, vegye meg az amerikai állam.
Ezután mindegy, hogy ki üzemelteti és milyen feladatkörben.

Ha az USAF-nak lenne szüksége SOJ feladatú gépre, akkor rendelt volna egy ilyet.
Lehet, hogy van rá szüksége, de saját megrendelésére nem kap büdzsét.
Megvehetné a Growler-t, de azt nem engedi a presztízs. Az megalázó lenne, mert felérne egy beismeréssel, hogy ebben a témában a Navy okosabb volt.

Viszont igényli az együttműködést, mert a képességre szükség van, viszont azt szépen lehet kommunikálni.

Navy SOJ gépet utólag rendszeresíteni: arcvesztés
Navy SOJ géppel egy hadműveletben kooperálni: egy csodálatos példa a nemzet dicső haderőnemei közötti együttműködésre
Rávenni a Boeing-et, hogy az F-15EX-ből legyen dedikált SOJ platform: plusz kiadás, ami beismerése annak, hogy nincs dedikált SOJ gép már lassan három évtizede.
Eddig nem hiányzott? Vagy a Navy biztosította? Akkor maradjon is így!

Ezt nevezem valódi korrupciónak, nem pedig a LM esetet, amit csak politikai okokból fújnak.
 
M

molnibalage

Guest
Ezt nevezem valódi korrupciónak, nem pedig a LM esetet, amit csak politikai okokból fújnak.
És a vicc, hogy egyeseknek ez nem esik le, hogy egy olyan gépet rendelnek meg, amire az USAF az mondta, hogy neki nem is kell.
Közben méricskéli, az F-35A-hoz, amit az USAF használ és kér.
Az külön vicc, hogy az első 8 gép darabára 150M USD/gép.

LOL
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 729
13 457
113
Eljutottak oda a vitán felüli fejlettségben, hogy nincs egyszerű, új, olcsó és olcsón üzemeltethető gépük - a presztízs sem engedi - air policy-ra, pedig talán pont elég lenne a Boeing/Saab T-7 Red Hawk de az meg hogy nézne már ki?
Mi vagyunk mi; az albán légierő!?
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 895
67 679
113
Akkor ismét egy kis zenei ritkaság. Robbins AFP Georgia. Nem keverendő össze a Lockheed cég Dobbins AFB-jével, ami szintén Georgia-ban van (jártam arra, de egy pár ANG-s F-15-ösön és egy USMC Cobran-n kívül nekem akkor nem sok minden jutott. Sebaj. )

Szóval ez a Robbins légibázis az amerikai PG. Itt nagyjavítják az USAF F-15C/D és E gépeit. Itt is volt repülőnap még 2019-ben és ha már repülőnap, akkor (ahogy anno Tökölön is volt ez szokás - csak nem sokszor esett meg) a helyi üzemi teszt pilóták is részt vettek valami mutatvánnyal a programban.
Itt egy totál pucér Lakenheath-i F-15E száll fel igencsak energikusan (na ja, 2x13 tonna tolóerő, nulla függesztmény) és emelkedik fel 40 ezer lábra, hogy ott gyorsítson fel hangsebesség fölé.
Gyanítom, hogy nem külön a műsor kedvéért, hanem a műsor keretében repülték meg ezt a feladatot. Végül is kedves gesztus.
Hanem a visszatérés után a kis magasságú kifogyasztásoknál az egyik húzott forduló igencsak iparira sikeredik, dolgozik a sárkány, keró már sehol, a tolóerő pedig a kis magasság, nagy sebesség kombináció miatt az egekben.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A kommentszekcióban egy nagyokos váltig állítja, hogy ez bizony egy D-modell, mert nincs rajta CFT.
Se a gyári szám, se a festés, se semmi nem hatja meg, hiszen ha E, akkor lennie KELL rajta CFT-nek.
Nem kell lenni, de sebaj.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 895
67 679
113
Ilyen itt a munka. Aki nem tud eligazodni a látottakon, annak segítenek a gépek regisztrációs számai. Látni itt együléses gépeket, ezek C-modellek, de a felvételen látni kétüléses D-t és E-t is. Aminek 89 utáni a regisztrációs száma, az mindegyik E modell.
A festetlen 96-204-es a videó végén az ráadásul már egy PW229-esel szerelt E modell, aminél már biztos, hogy az új hajtóműgondolákat alkalmazták, lényegesen erősebb bordázattal.
A videó elején a 83-050-es az egy agresszor F-15D (legalábbis 2007-ben, de talán még a videó idején is a 65-ik agresszor század gépe volt Nellis-ben, WA farokkóddal), aminél jól látni, hogy mennyire eltérő a hajtóművek gondolái és a függőleges vezérsík szerkezete is. A szürke panel az E gépek vezérsíkján az egy kompozit boritás, de sajnos a nagyobb túlterheléseknél néha megesik, hogy leesik.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ez pedig egy tavalyi videó, ahol az egyik Lakenheath-i Strike Eagle megy a nagyjavítás utáni berepülésre. Persze ez is teljesen lecsupaszítva, ahogy ilyenkor kell.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 895
67 679
113
Érdekes az egyik F-15C, ami Sniper konténerrel van szerelve:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 895
67 679
113
Tavalyi rakétás éleslövészet a RAF Lakenheath F-15-öseivel:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

blaze

Well-Known Member
2013. október 5.
865
274
63
Ez meg az idei:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
A késleltetett hajtómű indítás csak a törzsre függesztett rakétáknál van? Nekem valamiért az volt fejben, hogy csak az IR rakéták indulnak a sínről.

Egyébként ilyen éleslöveszetnél a rakéta radarját deaktiválják?
 
M

molnibalage

Guest
A késleltetett hajtómű indítás csak a törzsre függesztett rakétáknál van? Nekem valamiért az volt fejben, hogy csak az IR rakéták indulnak a sínről.

Egyébként ilyen éleslöveszetnél a rakéta radarját deaktiválják?
A harci részt. Érdekes lenne a radart, mert akkor mi értelme lenne?
 

blaze

Well-Known Member
2013. október 5.
865
274
63
A harci részt. Érdekes lenne a radart, mert akkor mi értelme lenne?
Akkor mi a garancia arra, hogy nem csap el valamit véletlenül? Attól, hogy a harci rész ki van kapcsolva, még keresztül hasíthat egy eltévedt gépen. Vannak olyan légtér zónák, ahol garantáltan abszolút 0 légiforgalom van?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 895
67 679
113
Éleslövészet attól éleslövészet, hogy éles fegyverzettel hajtják végre.
A lövészet légtere zárt, az ott követendő szabályok szigorúak.
Ha egy légtér le van zárva, akkor abba idegen légijármű nem repülhet be.
Ezek a lezárt légterek akkorák, hogy biztonságos ráhagyással is lefedjék a rakétáknak még a kinematikai hatótávját is.
Amúgy igen, fent Izland környékén jóval kevesebb a civil forgalom.
És igen, volt már rá példa, mikor a fegyelmezetlen ukrán kezelőszemélyzet orosz Tu-154-est lőtt le a gyakorlaton Sz-200-as Vegával.
Szóval ez egy komoly dolog.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 895
67 679
113
Egy nagyon érdekes cikket találtam a múltból, 1998-ból:


Pratt&Whitney F100PW229A jelű hajtóműve, amivel egy F-15E repült is.

Ez a hajtómű egy átépítő készlettel feljavított F100PW229-es volt (az amerikai F-15E flotta 1990-től kezdte el használni ezt a hajtóművet), ahol is az átépítést egy nagyobb átmérőjű és hosszabb, titánból készült fan szekció és emiatt egy valamivel rövidebb utánégető kamrát jelentett.
De nem is ez a lényeg, hanem hogy az eredeti 129kN statikus tolóerő helyett ez a szerkezet 165kN tolóerő leadására volt ténylegesen képes!
És ez a brutális tolóerő csak a kezdet, hiszen ez csak a fékpadi érték volt.
Ennél azonban hajmeresztőbb, hogy - ahogy a cikk is fogalmaz - az új, teljesen áttervezett áramlási jellemzők miatt ennek a hajtóműnek a kompresszora gond nélkül le tudta kezelni a Mach 2 feletti repülésnél a szívócsatornában létrejövő áramlási viszonyokat még fix keresztmetszetű beömlőnél is!
Ennek nem csak ott van jelentősége, hogy ez milyen hatással lett volna az F-16C flotta (block 52-esek) repülési teljesítményére, hanem ott is, hogy ez magyarázat az F-22-es Mach 2 feletti képességére (melynek számszerűsített adata még mindig titkos - de így már érthető, hogy miért), hiszen ez a különleges kompresszor egy az egyben az F119-esből eredezik.
További sajátos adat, hogy képesek voltak elérni a mindösszesen 2 másodperces alapjárat-max forszázs felgyorsulási időt is!

Van ez a rész benne:

"From that standpoint, when we are operating it at 29,000lb [129kN] thrust, we're able to increase the overhaul life from 4,300 cycles to 6,000. So we're looking to increase the time interval to return to the depot by around 40%,"

Namost én itt kezdtem el gondolkodni. Mert van ugye a második negyven darab F-15K gép, ami látszólag teljesen indokolatlanul, de nem F110GE129-es hajtóműveket kapott, hanem az úgynevezett F100PW229EEP-t. Papíron ennekis ugyanúgy maradt a már ismert 129 kN maximális, utánégetős fékpadi teljesítménye, de a korábbi 4300 ciklusról 6000 ciklusra emelkedett az élettartama. Ismerős? Pont a fenti szövegben van arról szó, hogy a modernizált PW229-es a korábbi változatok teljesítményszintjén járatva érheti el ezt az új, kibővült élettartamot. A mostani P&W hivatalos közlemény szerint csak annyit említenek meg, hogy:

"With the F100-PW-229 EEP engine, we have leveraged technology developed on the F119 engine powering the F-22, and on the F135 engine powering the F-35, to achieve significant improvements in scheduled maintenance interval, engine reliability and component durability,"




(ez itt egy 2010-es hír a görög F-16C block 52-es flottáról, ami az EEP-t kapta meg. Ez most nekünk így 2021-ben csak annyiban érdekes, hogy a jelenlegi görög F-16V avionikia upgrade program ezeken az 52-eseken fut).

Sehol egy szóval nem részletezik a fizikailag is eltérő fan és utánégető szekciókat, de érdekes lenne látni, hogy rárepülve az EX programra a P&W felajánlja az USAF-nak a meglévő F-15E gépek hajtómű upgrade-jét.
Érdekességként jegyzem meg, ezt a lépést a GE nem tudná lekövetni, mert az EX-ben dolgozó F110GE129C-ben jelenleg meglévő potenciál az F110GE132-es komponenseivel, moduljaival "csak" 144kN-ra tudná növelni a tolóerőt.
Na nem mintha akár ennek, akár a mégnagyobb, 165kN-nak lenne kihasználható előnye.

Viszont van ennek az 1998-as hírnek még egy további aspektusa. Eszerint ugyanis az oroszok hasonló méretű "30-as gyártmány" jelölésű hajtóműve esetében egyátalán nem valóságtól elrugaszkodott érték a beígért 160-180kN tolóerő...
 
M

molnibalage

Guest
Egy nagyon érdekes cikket találtam a múltból, 1998-ból:


Pratt&Whitney F100PW229A jelű hajtóműve, amivel egy F-15E repült is.

Ez a hajtómű egy átépítő készlettel feljavított F100PW229-es volt (az amerikai F-15E flotta 1990-től kezdte el használni ezt a hajtóművet), ahol is az átépítést egy nagyobb átmérőjű és hosszabb, titánból készült fan szekció és emiatt egy valamivel rövidebb utánégető kamrát jelentett.
De nem is ez a lényeg, hanem hogy az eredeti 129kN statikus tolóerő helyett ez a szerkezet 165kN tolóerő leadására volt ténylegesen képes!
És ez a brutális tolóerő csak a kezdet, hiszen ez csak a fékpadi érték volt.
Ennél azonban hajmeresztőbb, hogy - ahogy a cikk is fogalmaz - az új, teljesen áttervezett áramlási jellemzők miatt ennek a hajtóműnek a kompresszora gond nélkül le tudta kezelni a Mach 2 feletti repülésnél a szívócsatornában létrejövő áramlási viszonyokat még fix keresztmetszetű beömlőnél is!
Ennek nem csak ott van jelentősége, hogy ez milyen hatással lett volna az F-16C flotta (block 52-esek) repülési teljesítményére, hanem ott is, hogy ez magyarázat az F-22-es Mach 2 feletti képességére (melynek számszerűsített adata még mindig titkos - de így már érthető, hogy miért), hiszen ez a különleges kompresszor egy az egyben az F119-esből eredezik.
További sajátos adat, hogy képesek voltak elérni a mindösszesen 2 másodperces alapjárat-max forszázs felgyorsulási időt is!

Van ez a rész benne:

"From that standpoint, when we are operating it at 29,000lb [129kN] thrust, we're able to increase the overhaul life from 4,300 cycles to 6,000. So we're looking to increase the time interval to return to the depot by around 40%,"

Namost én itt kezdtem el gondolkodni. Mert van ugye a második negyven darab F-15K gép, ami látszólag teljesen indokolatlanul, de nem F110GE129-es hajtóműveket kapott, hanem az úgynevezett F100PW229EEP-t. Papíron ennekis ugyanúgy maradt a már ismert 129 kN maximális, utánégetős fékpadi teljesítménye, de a korábbi 4300 ciklusról 6000 ciklusra emelkedett az élettartama. Ismerős? Pont a fenti szövegben van arról szó, hogy a modernizált PW229-es a korábbi változatok teljesítményszintjén járatva érheti el ezt az új, kibővült élettartamot. A mostani P&W hivatalos közlemény szerint csak annyit említenek meg, hogy:

"With the F100-PW-229 EEP engine, we have leveraged technology developed on the F119 engine powering the F-22, and on the F135 engine powering the F-35, to achieve significant improvements in scheduled maintenance interval, engine reliability and component durability,"




(ez itt egy 2010-es hír a görög F-16C block 52-es flottáról, ami az EEP-t kapta meg. Ez most nekünk így 2021-ben csak annyiban érdekes, hogy a jelenlegi görög F-16V avionikia upgrade program ezeken az 52-eseken fut).

Sehol egy szóval nem részletezik a fizikailag is eltérő fan és utánégető szekciókat, de érdekes lenne látni, hogy rárepülve az EX programra a P&W felajánlja az USAF-nak a meglévő F-15E gépek hajtómű upgrade-jét.
Érdekességként jegyzem meg, ezt a lépést a GE nem tudná lekövetni, mert az EX-ben dolgozó F110GE129C-ben jelenleg meglévő potenciál az F110GE132-es komponenseivel, moduljaival "csak" 144kN-ra tudná növelni a tolóerőt.
Na nem mintha akár ennek, akár a mégnagyobb, 165kN-nak lenne kihasználható előnye.

Viszont van ennek az 1998-as hírnek még egy további aspektusa. Eszerint ugyanis az oroszok hasonló méretű "30-as gyártmány" jelölésű hajtóműve esetében egyátalán nem valóságtól elrugaszkodott érték a beígért 160-180kN tolóerő...
Ez jelentheti azt, hogy alkalmazták sok gép számára, csak erről mélyen hallgattak erről?
Mókás lenne az, ha az F-16AM gépek megkapnák ezt a hajótűvel. Nem a Hold, a Mars körül vívnák ki a légifölényt.
 
  • Vicces
Reactions: Rotten878

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 895
67 679
113
Ez jelentheti azt, hogy alkalmazták sok gép számára, csak erről mélyen hallgattak erről?
Mókás lenne az, ha az F-16AM gépek megkapnák ezt a hajótűvel. Nem a Hold, a Mars körül vívnák ki a légifölényt.
Én azt mondom, hogy azok a vásárlók, akik F100PW229EEP-vel kapták az F-16C block 52+ verziójú gépeiket (ez most így nagy hírtelen: Marokkó, Pakisztán, Görögország, de Lengyelország NEM), illetve a koreaiak, akik a második negyven darab F-15K gépüket P&W hajtóművel rendelték meg, mind részesültek valamilyen módon az 1998-ra kifejlesztett F100PW229A technológiájából. De nem egészen ugyanabból.

Ha csak az F-15K-ban lenne ez az EEP variáns, nem tudnám biztosra mondani, de az F-16C esetében árulkodó jel, hogy míg az F100PW229A igényelte a nagyobb beömlőt (konkrétan a GE hatóműves block 30/40/50/60 MCID (Modular Common Inlet Duct) beömlőjét), pont a konstrukció lényegi részét képező nagyobb teljesítményű fan szekció nagyobb levegőátfutása miatt, addig az EEP, az F-16-osokban elvan a kisebb NSI (Normal Shock Inlet) beömlővel is.

Ez azt jelenti, hogy az EEP bár részlegesen rendelkezik az F119-es és F135-ös technológiáival, (ugyanúgy mint annó a 229A), de ezek valószínűleg csak az új turbina hűtésre és a bevonatolásra terjednek ki.
Ugyanakkor a 229A program - igaz megrendelés nélkül - de végigfutott. A lényege az F100-as modularitásából eredő beépíthetőség. Amennyivel nő a kompresszor szekció hossza, annyival rövidítettek a forszázskamrán és arra is ügyeltek, hogy a bekötési csomópontok se változzanak. Az F-15E-nél ráadásul nincs szükség a beömlő átépítésére, hiszen az egész szívócsatorna egyaránt képes kiszolgálni mind a 115kg/sec levegőátfutású F100-as, mind a120kg/sec levegőátfutású F110-es hajtóműcsaládot. Sőt, az F100PW229A 125kg/sec átfutása se jelentett gondot neki. Viszont a törzshátsórész tekintetében már más a helyzet, mivel az F100-as hajtómű helyére az F110 nem fér be.

A mostani F-15EX kapcsán a P&W egyből jelezte, hogy nem akar kimaradni a buliból. Korábban, 2011-ben pont a P&W gáncsolta el a GE-t a Pentagonnál, hogy az F136-osával nehogy belerondítson az F-35-ös üzletbe. Ezt most a GE próbálja szépen visszaadni a Boeing-en keresztül.
Ugyanis az, hogy az EX digitális FbW rendszerébe beleintegrálták az F110GE129-est, az azt sejteti, hogy az EX-en a gázkar és a hajtómű kapcsolata is digitális-elektronikus. Ez az F-15E-nél még nem így volt. A Stike Eagle családnál idáig az, hogy a vevő milyen hajtóművel kérte a sárkányt, annyit jelentett, hogy milyen hajtómű gondolna és milyen bekötési pontok kerültek kialakításra a törzshátsórészen.
A Boeing most azt állítja, hogy a komplett FbW-t a GE hajtóművére írták meg, így sajnos... a P&W-nek esélye sincs.

Ez azért minimum bulshit, mivel elektronikus gázkar ide, digitális hajtóművezérlés oda, pont, hogy komputerizált hajtóművezérlés az a környezet, amiben jobban lehet integrálni az új hajtóművet. Igaz, külön meg kell írni hozzá a spec szoftvert.
Karakterisztikában az F100PW229EEP némiképp elmarad az F110GE129-estől, élettartamban viszont még meg is előzi. Ugyanakkor hajtóművenként van mintegy 400kg mínusz, ami két hajtómű esetén már 800kg, é ez nem csekélység, különösen nem egy 7-8g-s manővernél. Azt sem szabad ugyanakkor elfelejteni, hogy valószínű, az új AESA radar az orrban nehezebb, mint a régi APG-70-es volt, így a nehezebb GE hajtóművek mintegy "természetes" kiegyensúlyozást biztosítanak.

Viszont csak felmerül két kérdés:
  • Az EEP - bár csak részlegesen képességnövelt verzió - kb mennyire "húzható"?
  • A P&W az elmaradó megrenelések miatt (az USAF-ot nem érdekelte, az UAE pedig a GE F110GE132-esét választotta, vagy ezt játszotta ki neki az amerikai kormány, hogy ne sírjon a GE szája) teljesen leállította az F100PW229A "Thunder" programot. Az összes rajta dolgozó mérnök átment az F119-es és F135-ös projektekre, vagy nyugdíjba ment azóta. Vajon van-e lehetőség a program feltámasztására? Fogja-e forszírozni a P&W, csakhogy szignifikáns okot mutathasson fel, amiért nem volna szabad őt megkerülni, vagy kizárni az EX-ügylet kapcsán?
Bárhogy is van, az F-35-ösök hajtóműve ma abból számazik, amit a Thundernél a Pratt lerakott az asztalra, csak valamivel mégnagyobb méretben. És így még hatalmas fejlesztési potenciál maradt a dizájnban.