Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Oda megy a MAWS, csak nincs beépítve. Így néz ki, ha ott van.Mi lehet az a két dudor a kabin alatt az új EX verziónál?
es ki fizeti ki? a szomszed nyugdijasneni?Itt van a legújabb kreténség:
Stephen Blank: Biden administration must provide F-15 jets to Ukraine
Senior Fellow at the Foreign Policy Research Institute Stephen Blank said that U.S. President Joe Biden and his administration must provide advanced F-15 fighter jets to Ukraine. Stephen Blank calls that the need to upgrade Ukraine’s Air Force presents an opportunity for the Biden administration...defence-blog.com
F-15EX-et Ukrajnának, de azonnal!!!
Szaud-Arábiának is nagy falat lenne ez.es ki fizeti ki? a szomszed nyugdijasneni?
inkabb egy tucat szalitogepet adjonak nekik.
mivel eleg jo forrosodik a helyzet donbasz korul, ha a ruszkik elindulnak ugy isten igazabol, nem alnak meg odesaig.
az ukranoknak nem harci gep kell, hanem valami amivel gyorsabb lenne a menekules.
Jó is lenne, ha az öreg Migek/Szuhojok helyett F-15-ösökbe hajthatna bele a bebaszott reptéri tiszt!es ki fizeti ki? a szomszed nyugdijasneni?
inkabb egy tucat szalitogepet adjonak nekik.
mivel eleg jo forrosodik a helyzet donbasz korul, ha a ruszkik elindulnak ugy isten igazabol, nem alnak meg odesaig.
az ukranoknak nem harci gep kell, hanem valami amivel gyorsabb lenne a menekules.
a cikkbe ezt is irja:Szaud-Arábiának is nagy falat lenne ez.
Egészen elképesztő mekkora faszságokat tudnak kitalálni már egyesek...
most kaptak nemreg par tucat hammert az amcsiktol, majd kiprobaljak hogy mennyire utesalloJó is lenne, ha az öreg Migek/Szuhojok helyett F-15-ösökbe hajthatna bele a bebaszott reptéri tiszt!
Az USAF nem kap semmiféle F-15EX-et. Szépen mennek az AGN-hez.Szia,
Szerintem legfeljebb annak lenne ertelme, hogy pl. regi F-15-osoket szallitsanak Ukrajnanak.
Ezzel a Boing jol jar, mivel ezek helyett eladhat ujakat. Nagyjabol az US AirForce is jol jar, mert ugyen nem erre vagyik, de legalabb ujabb gepeket kap a regiek helyett, amiket mindenkeppen cserelnie kell. Es persze Ukrajna is jol jar, mert kap repuloket.
(Az USA adofizetoket meg nem kerdezik meg. )
azokat meg modernizalni kellene.Ebben az esetben a Nemzeti Gárda F-15C/D azon gépeinek átadása jöhet szóba, melyeken nem hajtották végre a Golden Eagle programot.
Viszont így az a vicces szitu állhat elő, hogy Ukrajna régebbi gépeket kap, mint a Szu-27-esei!
Vagy szóba jöhet még néhány Seymour Johnson-os USAF F-15E, az 1990 előtti legelső szériából.
De erről idáig nem volt szó.
Szia,
Szerintem legfeljebb annak lenne ertelme, hogy pl. regi F-15-osoket szallitsanak Ukrajnanak.
Ezzel a Boing jol jar, mivel ezek helyett eladhat ujakat. Nagyjabol az US AirForce is jol jar, mert ugyen nem erre vagyik, de legalabb ujabb gepeket kap a regiek helyett, amiket mindenkeppen cserelnie kell. Es persze Ukrajna is jol jar, mert kap repuloket.
(Az USA adofizetoket meg nem kerdezik meg. )
szerintem, felesleges a keves raptor uzemidejet elhasznalni csapasmeresre. ha lenne belole egy 500-600db akor ajde.Én amúgy komolyan elgondolkoznék az USAF-nál azon (bár most nem ennek kedvez a politikai széljárás), hogy amennyire csökken a pilóták létszáma, az első szériás F-15E-ket is becserélném az együléses F-35A-ra.
Ugyanis - bár ez idáig egyátalán nem volt kidomborítva - az F-35A “beast mode”-ban igen komoly fegyverterheléssel rendelkezik.
Na nem a még nem is létező hiperszonikus rakettára gondolok (melyre előszeretettel hivatkozik a Boeing), hanem az egytonnás bombákra, meg a dupla AMRAAM indítókra.
Persze, lehet jönni a patikamérleggel, hogy az F-15E-n, vagy EX-en mennyi az összes pilon száma és mennyi van a 35-ösön, de ettől még tény, a gép tetemes fegyverterheléssel rendelkezik.
És akkor itt álljunk meg egy pillanatra.
Amikor az F-35-ös kezdett az X-35-ösből áttervezve testet ölteni, még emlékezhetünk számos függesztményről, mint pl a szuperszonikus profilú póttartály, különféle robotrepülők és miegyéb.
Ez mind így szépen elsikkadt, mondván, a gép stealth, azt integrálják, ami belefér.
Belefér a 2000 fontos JDAM, kettő darab és további négy(!) a szárnyakra, de ezt már nem eröltetik.
Félő, hogy ugyanúgy fognak járni vele, mint a Raptorral. Ott marad a hatalmas, kiaknázatlan csapásmérő potenciál.
A Raptor esetében ugyanis minden legyártott gépnek két-két (tehát négy darab) szárnyankénti pilonja van, mindegyik külön-külön két-két AIM-120-as (nyolc darab), vagy egy-egy póttartály (összesen négy darab) hordozására méretezve és szánva.
Jól látszik, hogy a gyakorlatban ez egyenértékű lehetne akár négy darab 2000 fontos bomba hordozásával is.
Tehát 14 darab AMRAAM, négy egytonnás bomba, négy ledobható tartállyal megtoldható hatótáv a 6+2 darabos légiharc fegyverzethez, vagy az 1000 fontos bombákhoz.
Hallunk ilyenekről? Nem.
Az egész elsikkadt azzal, hogy a gyártást idejekorán befejezték, a gépek csak egy részét alakították ki precíziós csapásmérésre, de csak az USAF-nál nem rendszeresített, a US Navy és USMC állományából átvett 1000 fontos bombákkal és az SDB eszközökkel.
Mert csak ezek férnek el a belső fegyvertérben. Ugyanakkor ezeket meg nem nagyon használják.
A többi pilon meg üres.
Mi több, szárnyanként csak egy-egy pilont használnak, csak egy-egy pótoshoz, de fegyverzethez már nem.
Adott egy szuper teljesítményű brutális harcászati repülőgép, rengeteg potenciállal, de csak nyolc darab légiharc rakétával, vagy kettő-négy darab féltonnás bombával. Ez utóbbit még a Gripen is elviszi.
Értem én, hogy stealth, de ennyit arról, hogy majd csak az F-15EX lehet igazi bombakamion...
Azért nem hallani ilyenről, mert nincs nagyon értelme.Én amúgy komolyan elgondolkoznék az USAF-nál azon (bár most nem ennek kedvez a politikai széljárás), hogy amennyire csökken a pilóták létszáma, az első szériás F-15E-ket is becserélném az együléses F-35A-ra.
Ugyanis - bár ez idáig egyátalán nem volt kidomborítva - az F-35A “beast mode”-ban igen komoly fegyverterheléssel rendelkezik.
Na nem a még nem is létező hiperszonikus rakettára gondolok (melyre előszeretettel hivatkozik a Boeing), hanem az egytonnás bombákra, meg a dupla AMRAAM indítókra.
Persze, lehet jönni a patikamérleggel, hogy az F-15E-n, vagy EX-en mennyi az összes pilon száma és mennyi van a 35-ösön, de ettől még tény, a gép tetemes fegyverterheléssel rendelkezik.
És akkor itt álljunk meg egy pillanatra.
Amikor az F-35-ös kezdett az X-35-ösből áttervezve testet ölteni, még emlékezhetünk számos függesztményről, mint pl a szuperszonikus profilú póttartály, különféle robotrepülők és miegyéb.
Ez mind így szépen elsikkadt, mondván, a gép stealth, azt integrálják, ami belefér.
Belefér a 2000 fontos JDAM, kettő darab és további négy(!) a szárnyakra, de ezt már nem eröltetik.
Félő, hogy ugyanúgy fognak járni vele, mint a Raptorral. Ott marad a hatalmas, kiaknázatlan csapásmérő potenciál.
A Raptor esetében ugyanis minden legyártott gépnek két-két (tehát négy darab) szárnyankénti pilonja van, mindegyik külön-külön két-két AIM-120-as (nyolc darab), vagy egy-egy póttartály (összesen négy darab) hordozására méretezve és szánva.
Jól látszik, hogy a gyakorlatban ez egyenértékű lehetne akár négy darab 2000 fontos bomba hordozásával is.
Tehát 14 darab AMRAAM, négy egytonnás bomba, négy ledobható tartállyal megtoldható hatótáv a 6+2 darabos légiharc fegyverzethez, vagy az 1000 fontos bombákhoz.
Hallunk ilyenekről? Nem.
Az egész elsikkadt azzal, hogy a gyártást idejekorán befejezték, a gépek csak egy részét alakították ki precíziós csapásmérésre, de csak az USAF-nál nem rendszeresített, a US Navy és USMC állományából átvett 1000 fontos bombákkal és az SDB eszközökkel.
Mert csak ezek férnek el a belső fegyvertérben. Ugyanakkor ezeket meg nem nagyon használják.
A többi pilon meg üres.
Mi több, szárnyanként csak egy-egy pilont használnak, csak egy-egy pótoshoz, de fegyverzethez már nem.
Adott egy szuper teljesítményű brutális harcászati repülőgép, rengeteg potenciállal, de csak nyolc darab légiharc rakétával, vagy kettő-négy darab féltonnás bombával. Ez utóbbit még a Gripen is elviszi.
Értem én, hogy stealth, de ennyit arról, hogy majd csak az F-15EX lehet igazi bombakamion...
Az lehet a nagy menbyiségű fegyverzet értelem,hogy ne tudják lelőni.Ha megnézed pa mi majdani nehéz dandárunkat aminek ha minden igaz lesz Skyranger meg NASAMS (bár az nem csapat légvédelem de azért arra is használható ha minden kötél szakad, főleg védelemben)akkor azt látod,hogy elég sok SDB kell a légvédelem túlterheléséhez és mi sehol nem leszünknilyen téren egy orosz dandarhoz képest.Azért nem hallani ilyenről, mert nincs nagyon értelme.
Az szomorú igazság az, hogy az F-15E fegyverterhelésénél nem a mennyiség, hanem inkább asz asszimetria a gond.
Mert még nagyhatalmak közötti meccsen is hova búbánatba kéne több fegyvert hordoznia, mint 16 db SDB-t BÁRMINEK, ami vadászgép? Na, az F-15E ennyit a két CFT ponton elvisz....
Csak, hogy tegyük tisztába, egy 4 gépes F-15E kötelék SDB II-vel egy zl-at képes eltörölni a föld színéről, ha nem lövik le a bombákat és azoknak csak akb. a 2/3-a találja el a célt...
Viszont, ha csak a fele kell, akkor csak az egyik oldalon van, akkor a másik oldalon AIM-120. MErt olyat tudtommal nem lehet csinálni, hogy a CFT-n hátul SDB, előle meg AIM-120, mert akkor lehetne szimmetrikusan is vinni. De ilyen vegyes AA+AG függesztést soha nem láttam semmilyen fegyverrel.
Szóval egy F-35A, ha F-15E-t akar játszani, akkor valójában feltesznek 1-1 db AIM-120 és 2x4 SDB vagy 2x1 GBU-31-et és ugyanazt viszi, mint az F-15E.
A beast mode egy pont olyan PR/marketing hülyeség, mint az F-15EX 12 db feletti AIM-120 kapacitása. Értelme 0. Kb. ennyit kell forszírozni.
Amikorra a gép azt viheti, akkor a légi fölény megvan = célpont se nagyon van, ami igényelné már. Mert minden HAS és kemény épület = vezetési pont romokban. Ami meg mozog, az nem kemény, azt 1 db SDB is szétcsapja.
Az F-15E egyedüli képessége, amit az F-35A nem tud az a GBU-28. De az F-15E-nél annál a realitás 1 db a CL függesztési helyen.
Persze lehet még külső pótosokkal is vackolni, de egy alapesetben tiszta aerodinamikájú gépnél, amiben van vagy 18 ezer font keró, hova kell még...? Az F--15E két CF-vel van 22 ezer táján.
Az F-22 ugyanez pepitába. 8 db SDB-t elloftol a világ végére. Mi kell még...? Minek? Hova? Amikor a gépbőé ASF feladatkörre sincs már elég főleg 50% mission capable aránnyal...?