F-15 Eagle (McDonell Douglas/Boeing)

Mondjuk az érdekelne, hogyan fordulhat elő, hogy Kína a J-20-as teljes fejlesztését több nagyságrenddel kevesebből kihozta mint az USA az F-35-ösét.
Szia,

Nem olyan draga egy ilyen fejlesztes :-), foleg ha azt nezed, hogy az eredeti osszeg egyetlen %-a mintegy 3 milliard dollar.
 
Azzal egyetértek, hogy az alap problémára az NGAD megvalósulása hozhatna megoldást, de addig is kell egy up to date légifölény gép ami egyszerűbben, ezért olcsóbban üzemeltethető mint az F-22/F-15C és új gyártású. Nekem egyébként úgy látszik, hogy az öreg F-15C-ket azért váltják F-35 ötösökkel, mert jelenleg nincs más ésszerű alternatíva. Az F-35-ös amellett, hogy bizonyos tekintetben előrelépés, új és sok áll rendelkezésre és a szövetségeseknél is hadrendben áll, ezért egyszerűbb az együttműködés. Szerintem az F-35-ötös program eddig bevallott $1700 milliárdos költsége eltörpülne az NGAD tervezett költségei mellett, mivel az már 6. generációs lenne, ezért exportálni nem fogják, egy jó darabig biztosan nem. Ilyenre max Kínának lenne pénze. Mondjuk az érdekelne, hogyan fordulhat elő, hogy Kína a J-20-as teljes fejlesztését több nagyságrenddel kevesebből kihozta mint az USA az F-35-ösét. Főleg, hogy volt már egy F-22-es.
"de addig is kell egy up to date légifölény gép ami egyszerűbben, ezért olcsóbban üzemeltethető mint az F-22/F-15C és új gyártású"
Szerintem: Bingo!
"Mondjuk az érdekelne, hogyan fordulhat elő, hogy Kína a J-20-as teljes fejlesztését több nagyságrenddel kevesebből kihozta mint az USA az F-35-ösét."
Talán mert a ottani "ksh" adatainak hitelessége hasonló mint a itteni "cégé".
 
  • Tetszik
Reactions: Juvi
#1 630
Annyit hozzátennék amit már korábban is írtam e témában.
Nagy hangsúly lehet + gyártósor, + szakember gárda /szakmunkások is!!! amikből nyugaton egyre kevesebb van/ megtartásán is továbbá annak is hogy a ellennek így nem egy típus /f-35 különböző változatai/ ellen kell készülni hanem potenciálisan azért különböző aerodinamikai optimális repülőtartammal stb. rendelkező gépekkel szemben a lobbi érdekek ezek összességére még rádob.
 
  • Tetszik
Reactions: Juvi
Szia,

Nem olyan draga egy ilyen fejlesztes :), foleg ha azt nezed, hogy az eredeti osszeg egyetlen %-a mintegy 3 milliard dollar.
Szia.
Papa :) ez egy 2009-es cikk, ami messze volt az első széria változatok részleges combat ready időpontjától. Ami miatt ez az összeg sokkal több kellett, hogy legyen.
 
Az F-35-ös program szándékosan túl van árazva és gazdasági értelemben nem költséghatékony. De politikailag nagyon is az, hiszen szétdobták a program beszállítói láncolatát az USA majdnem összes államába, így jelenleg nincs egy olyan szenátor se a kongresszusban, aki ellene munkálkodna.
Azzal magát lőné lábon.

Az F-35-ösből az A változat maradéktalanul megfelel a céljainak, bár a rendszert némiképp torzítják a B és C változatok kihívásai, de már a fejlesztés kezdete óta. Magyarán a JSF program alapvetése, hogy olcsóbb lesz az univerzális platform… lett végül a drágább.

A JSF-et is elérte a Too Big To Fail, vagyis a Concorde-jelenség.
Az egész történetet ennek ellenére árnyalja, hogy az F-35A mégis működik és használható komplexum.
 
ogyan fordulhat elő, hogy Kína a J-20-as teljes fejlesztését több nagyságrenddel kevesebből kihozta mint az USA az F-35-ösét
Honnan tudjuk hogy menyi volt a j-20 fejlesztése ? Ami még most is folyik ? Pl a j-20B lettek arra képesek mint az f-35 : Behúzható szögvisszaverő
:)
J20zhuhai5.jpg
 
Honnan tudjuk hogy menyi volt a j-20 fejlesztése ? Ami még most is folyik ? Pl a j-20B lettek arra képesek mint az f-35 : Behúzható szögvisszaverő
:)
J20zhuhai5.jpg
Szia.
Nyílván, ezt pontosan csak a kínaiak tudják. A neten van fent jó pár cikk, hogy mi kb mennyi.
Ha igaz az írás, akkor a J20-as bizonyos dolgokban sokkal többet tud mint az F-35A. Pl jobbak a légiharc-rakétái, szolgálati csúcsmagassága, emelkedése, stb. Persze mint mindent, ezt is óvatosan kell kezelni.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and Roni
Az F-35-ös program szándékosan túl van árazva és gazdasági értelemben nem költséghatékony. De politikailag nagyon is az, hiszen szétdobták a program beszállítói láncolatát az USA majdnem összes államába, így jelenleg nincs egy olyan szenátor se a kongresszusban, aki ellene munkálkodna.
Azzal magát lőné lábon.

Az F-35-ösből az A változat maradéktalanul megfelel a céljainak, bár a rendszert némiképp torzítják a B és C változatok kihívásai, de már a fejlesztés kezdete óta. Magyarán a JSF program alapvetése, hogy olcsóbb lesz az univerzális platform… lett végül a drágább.

A JSF-et is elérte a Too Big To Fail, vagyis a Concorde-jelenség.
Az egész történetet ennek ellenére árnyalja, hogy az F-35A mégis működik és használható komplexum.
Szerintem ez az univerzális platform csak arra volt jó, hogy az LM vigyen mindent és kiüsse a Boeinget a haditengerészeti megrendelésekből is. Nem tudom elhinni, hogy pont az USA, aki nagy tapasztalattal rendelkezik a különböző fegyvernemek repülőinek az üzemeltetésében, ne látta volna előre. Már csak azért is mert a NAVY nem szeret az Air Force-al közösködni.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Ezt csak azért írják mert stealth módban viszi az aim-9x szerű cuccot

Végsebessége nagyobb és a hatótávja ez a 3 előnye van, Aviónikába nem egy f-35 de hogy jobb mint a szu-57 az biztos
Azért pl a PL-21-es nagyon feladja a leckét, jelenleg csak a japánok használnak az F-2-esen olyan légiharc-rakétát amiben AESA radar van. Jelenleg a PL-15-ös is komoly ellenfele lehet az AIM-120D-nek és a Meteornak is.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and Roni
Nem tudom elhinni, hogy pont az USA, aki nagy tapasztalattal rendelkezik a különböző fegyvernemek repülőinek az üzemeltetésében, ne látta volna előre. Már csak azért is mert a NAVY nem szeret az Air Force-al közösködni.
Nincs olyan, hogy az “USA mit lát előre és mit nem”.
A JSF program még a legelső Clinton adminisztráció idején indult, a Hidegháború után öt évvel.
Komoly költségvetési deficit idején.
Az F-35-ös prototípusai pedig 2006-ban, a második Bush adminisztráció idején szálltak fel, öt évvel 9/11 után.
Az F-35-ösök verziói az IOC-t már nem is a szintén dupla ciklusos Obama, hanem csak az azutáni Trump éra idején érték el.
Ez négy elnök, amiből három is nyolc évig volt hatalmon.
Ha úgy vesszük, hogy technikailag a JSF csak a második Clinton kormány idejére élesedett be, akkor is 2016-ig ez bő húsz évet jelent!
Teljesen más lett a felállás az IOC idejére, mint amikor a JSF program egyátalán elindult.

Gondolj bele, hogy a JSF miféle nagyreményű US Navy programokat ütött ki végleg a nyeregből 1995-ben:
A-12 Avenger, Tomcat 21, illetve a Super Hornet normális kifejlesztése. De említhetném az F-14D upgrade-et is. Erre a Navy kapott 1 milliárd dollárt, el lehetett dönteni, hogy AIM-120 integrációt, vagy Bombcat PGM képességet fognak-e belőle kidolgozni. Mert a kettőre egyszerre már nem volt pénz.

A haderőnemek számára előírt platform harmonizáció “akkor jó ötletnek tűnt”.
De az egészet igencsak elvitte az USMC B-variánsa.
Ez utóbbi volt a technikailag legtöbbet megkövetelő változat. A súlypont, a Lift Fan System pozícionálás miatt ez határozta meg a gép hosszát, fesztávját, nyomta rá a bélyegét az alaktényezőre, így a sebességre, szuperszonikus képességekre is.
Pedig az USMC csak egy Harrier-utódot akart, semmi mást.
A Navy-nél a JSF a Hornet, Tomcat és az Intruder végleges váltótípusa lett volna a C verzió, míg az USAF-nál az A-10, F-16 utódja.

Abban az időben még azt mondták, nem is baj, ha nem repül gyorsan, hiszen úgyse repül senki se gyorsan és magasan.
Ma már más a helyzet.
A BVR korszak ismét elhozta a nagy magasságú és sebességű loftolás igényét.
Az is beszédes, hogy az USAF statisztikái szerint az F-35A flotta kiképzési feladatainak bő 80 százalékát repülik 30 ezer láb feletti magasságon és csak a maradékot 6, illetve 3 ezer láb alatt.
Ez pont a fordítottja az F-16-osokénak.
 
Helyi idő szerint az esti órákban a Japán-tengerbe zuhant egy japán F-15J. A pilótákat kimentették a tengerből.
xP8qp5BD1FU.jpg

The crash of a F-15DJ from the Japan Air Self-Defense Force in January was likely due to the pilot becoming disoriented in flight.

The jet was in a climbing right turn to find another jet on radar when it started descending and crash. Investigators determined that the pilot tried to recover the plane two seconds before impact.


The crash killed Col. Koji Tanaka and Capt. Ryusei Ueta. Both were promoted posthumously.

 
Még nem hallgattam végig, de a magyarázat a TGP képével és mással egész érdekes. Az elej a hívójel kiválasztást leszámítva dögunalom.
Az SA-2/3 kapcsán szokásos hülyeségek hangzanak el sajons.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Air Force selects future aircrew helmet

The U.S. Air Force has selected LIFT Airborne Technologies to provide a new helmet for its fixed-wing aircrew and the F-15E community will be the first to receive the new equipment.

“These new helmets will offer greater applicability and better fit for operators of all sizes, genders and ethnicities,” said Capt. Timothy James, AFLCMC Human Systems Division of Agile Combat Support Directorate program manager.

Production is expected to start in 2024.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Former F-15 pilot with the USAF Shari Williams explains on Quora:

‘Like most fights it often comes down to experience.

‘The F-15 can out turn the F-18 above 350 kts, the F-18 has an advantage below 350kts. Where the F-18 really suffers is drag and power. In the Eagle I never had a problem getting slow with a Hornet, I could fly my plane around 100kts its and keep up with the Hornet, the advantage I enjoyed was power, even slow I could out climb and power the Hornet.

‘In more of an ACM environment, when we accelerated, we could pick up 100kts in 3 sec or so, the Hornet would pick up around 60 kts, over time I would have the speed and power to exploit the vertical or out rate the Hornet. Now, if an Eagle pilot is not good at slow speed fights, they will lose to a good Hornet pilot…. quickly.

‘When I had about 700 hours in the Eagle, I went out with my flight lead and we did a 2v2 with Hornets, after two longer range setups (35–40nm), we had enough gas to do a 2v2 visual butterfly setup (full up for both planes), with post merge kills. A fight that should in theory favor the Hornet. My flight lead died 5 seconds after the merge (he turned the wrong way).

‘So, I was left to fight 2 Hornets.

‘The fight that transitioned from a close in turning fight, to a more expanded fight, a vertical fight and back to a turning fight many times over. I slowly worked my energy up, expanding the fight to get weapons separation, and shot one Hornet, then proceeded to kill the second one at the floor with the gun.’

‘I truly think they believed they had me dead to rights after my flight lead died. That there was no way they could lose. They were wrong. Good times!’

Williams concludes;

‘Actually they were two experienced Marine aviators. I talked to them later. They recency of currency in air-air was not all that great, and in there own words, they figured they had me dead to rights. They did not press the attack as they should of. The first Hornet died simply because I was more proficient at judging angle off, range, nose rate and energy, I was also faster working the HOTAS to lock, and shoot than he was. In air-air, everything comes down to experience. Once one vs one I was able to exploit my excess power, we were at the floor and my advantage becomes even more pronounced there. I have hundreds of engagements against Hornets (all models). I cannot remember one that stuck out as particularly difficult. The plane has some serious limitations(T/W ratio and drag), but usually they suffer from the same problem F-16 pilots do. Jack of all master of none.’
 
ÖTVEN.

Tíz éve még nagyban írtam...
 
ÖTVEN.

Tíz éve még nagyban írtam...
Jópár CFT nélküli F-15E felvétel, de a legjobban a festés nélküli Strike Eagle néz ki:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.