F-15 Eagle (McDonell Douglas/Boeing)

1971 szeptember 17, készül a fa F-15-ös 1:1-es mock up:

b-21553.jpg
 
Az F-15SG óta vagyok kíváncsi arra, hogy vajon ezzel a két, kabin melletti jókora ronda MAWS dobozzal milyen lehet a gép légellenállása Mach 1 felett?
Vajon a Boeing miért nem tudta olyan elegánsan integrálni ezeket a szenzorokat, mint a Szuhoj tette a 35-ösön, meg az 57-esen?

Hasonló van a maláj Szu-30MKM gépeken, de csak ott és ott se ilyen méretben:

b95e8364a599fbdd9851c4afda1eea0c.jpg
 
Elektro-optikai konténerrel is szerelt nemzeti gárdás F-15C gyakorol készültségi elfogást a mexikói öböl felett egy B-52-es ellenében:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Felszallas kozben valahol hogy kifeheredett a pilota.
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ez lehetett szerintem a világ legjobb repülőnapja. Edwards AFB Airshow, 1990. Bemutatót repült a szögletes fúvócsöves F-15S/MTD, de más érdekesség is akadt:
  • Négy hónappal a Sivatagi Vihar előtt itt mutatkozott be először az F-117-es,
  • A statikus soron még olyan gépek is voltak, mint F-105,
  • A bemutatón az F-14B brutálisat repült,
  • Végül megjelent a Space Shuttle is, mármint a világűrből...
 
A Boeing-ben egy dolgot szeretek, ez pedig a következetesség. Következetesen tolják az üres bullshitet. Ez a képen itt a legújabb F-15QA legújabb, "low profile" HUD-ja:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

https://www.thedrive.com/the-war-zo...-low-profile-heads-up-display-and-new-cockpit

A harminc éves F-15E-ben se ez volt.
Viszont úgy fest, hogy náluk is orosz tanácsadók dolgozhatnak másodállásban. A Szu-30-asok export verzióin a Rafale igen széles látószögű HUD-ja volt, ezt honosította meg az Irkut a hazai Szu-30SzM gépeken. Ennek orosz utángyártása került a KnAAZ Szu-57-eseire is.
De ez utóbbi gyár Szu-35Sz gépeire már nem jutott belőlük, így oda a jóval szerényebb látószögű eredeti orosz HUD került. Namost amióta embargó van, elrendelték, hogy a Szu-30SzM gépek maradék külföldi avionikáját is oroszra kell cserélni. Mit vár az ember? Hogy az ugyanúgy orosz és ugyanolyan széles Szu-57-es-féle nagy HUD megy majd az átalakított Szu-30SzM-ekbe is, na meg ennek farvizén a Szu-35Sz-ekből is száműzik az avittas, kisebb látószögű HUD-ot. Legyen minden egységes, legyen minden jobb.
Nem.
A Szu-30SzM-ekben is a 35-ösök kisebb HUD-ja váltja a francia, sokkal jobbat.

Összevetésül az eggyel korábbi export verzió, a szaúdi F-15SA:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ahogy látom, a katariak is megszívták...
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Bejön ez a törtfehér szín, mint valami űrhajó.
 
Megint egy jó kis japonéz F-15 videó.
Azoknak is érdekes, akik látni akarnak aktív, keszi F-15-öst AIM-7 Sparrow rakétával, 2020 év végéről, meg azoknak is, akik pár hónapja csodálkoztak csak rá arra, hogy az F-15-ösök beömlőnyílása tulajdonképpen mozog.
Ez utóbbi egyébként a hajtóművek indítási folyamata során mozdul meg először, mikor az indítási szekvencia az adott hajtóművön épp befejeződik és az alapjárat stabilizálódik.
Ennek kívülről is jól látható és hallható jele van.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.