Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
<blockquote rel="zsolti">Komolytalan légvédelem volt a támadó erőkhöz képest a jugoszláv, viszont morálban/kiképzettségben sokkal jobbak voltak esélyesen mint az egyébként sokkal komolyabb Iraki előtte. Mindenki azt mond amit akar, de az F-117-es az eset után nem sokkal később, konkrétan kivonták a szolgálatból... Ebben amiről itt beszélünk, azért remélem átjön neked is, és balázsnak is, hogy elég sok minden egy büdös nagy ?, nem csak a EW-rendszereké. Konkrétan semmit nem tudok én sem, és TI sem. Beszélgetünk, ötletelünk, s én leírtam, szerintem erre felé fog elmozdulni a jövő, azt vagy igazam lesz, vagy nem. Ezt MOST sem balázs, sem más nem fogja tudni megmondani, hogy igazam van, vagy sem, csak az idő majd eldönti.
<blockquote rel="fip7">molnibalage
Repnapon meg csak akkor nem látom a gépeket ha felhőbe repülnek, bár mivel én nem vagyok szemüveges lehet nekem ezért nem okoz gondot a gépek szemmel való követése.
Meg ugye napba nézni én sem tudok ez is igaz, akkor sem látom őket. De ezt leszámítva elég jól láthatóak a gépek.
Az IRST lehetőségeihez. Lehet, hogy egyszer lesz hálózat alapú IRST ami kiháromszögel meg amit akarsz, de akkor is korlát lesz az időjárás és az alapvető fizika.
Ezen felül meg nem tűnik fel, hogy a jelenlegi szoló IRST-t kezelik túl sokan úgy, mint stealth breaker, mikor valami irgalmatlan korlátai vannak scan és track treén 40 éves radarokkal összemérve is?
A Nebo féle cuccok dettó.
Jelenleg ezek annyira "effektív" módszerk, hogy boldog boldogtalan steath gépek, hajót és CM/ASM-et fejleszt...
Izé...
Nem is tudsz. Az a Viggenes teszt távolságot becsült jelerősség alapján, ami n+1 időjárási faktor miatt esetleges.viszont pár hete még ott tartottunk, hogy az IRST-vel nem mérsz távolságot így tök hasztalan. Most meg azért kezd kiderülni, hogy lehet, hogy mégis lehet vele távolságot mérni méghozzá elég pontosan.
MANPAD és IR AAM-nél a dual freq. a zavarvédelem miatt van - lényegében különbséggel tud hőmérsékletet számolni a rendszer és így megkülönböztetni a flare és hajótmű égésgáz és turbina lapát hőmérsékletét - , de ettől nemigen tudnak mit kezdeni az időjárral. Ha elnyeli a UV és IR tartományban is, akkor neked harangoztak, nem tehetsz semmi.Illetve állandóan azt mondod, hogy az időjárás így meg úgy korlátozza. Én annyira nem értek a témához, de amit én olvastam a témában az azt mondja, hogy azért van dual frekvenciája ezeknek ez új IRST rendszereknek mert a hosszabb hullámhosszoknak sokkal jobb az "időjárás ellenállásuk"
Nem, nem tudm. A rakéta, ha te vagy a célontja, akkor feléd közelít és AMRAAM égésideje 6-8 sec, és szemből látod. A ballisztikus rakéta meg LEO pályára tol fel cuccot, csak cirka 3 nagyságrenddel nagyon teljesíményű és oldalról nézett rá az F-35 égháttérben. A több száz méteres forró célpont is így hány pixel volt? Na, egy szemből közeledő kiégett hajótműves AIM-120 az milyen hőmérsékletű és mekkora? Hmhmhmhm....Egyébként azt megint nem értem, hogy ha az EODAS 1000 km-ről érzékelt egy ballisztikus rakéta indítást, akkor nehogymár egy Pirate ne tudjon érzékelni egy légiharc rakéta indítást az Amraam hmz távolságról ami kb. 35 km.
És ki mondta, hogy tudod? Ezen felol 12 km magasan M1.7 táján az AIM-120C HMZ-je "picit" nagyobb, mint bármilyen más gépen. Az D változat +50% HMZ is csak a Raptronál áll fent sanszosan, csak ezzen nem promózzák. Hogyan? Gondolom úgy, hogy Raptor esetén a robotpilóta sokkal durvábban loftol, mint átlagos harcásztszai gépek esetén.egyébként meg azt a tényt teljesen figyelmen kívül hagyjátok, hogy a Raptor overkill BVR képessége jelentősen mérsékelhető már csak azzal is, ha az Amraam HMZ távolságról tudod érzékelni.
Megint ott tartnuk, hogy az IRST valahogy csodafegyver, az időjárás nem zavarja és egyszerre pásztáz és követ célokat és ad meg egyből távolságot...Mert akkor k*rvára nem arról lesz szó, hogy egyszer csak a semmiből fognak rádpotyogni az amraam-ok, hanem akár kinematikai akár ECM eszközöd is lesz ellene.
A Raptor a fenti paraméterekkel úgy 50-70 km-ről hajigálja az AIM-120C-t 5-8 km magasan repülő gépek ellen.És azt, hogy mondjuk egy IRBIS-E vagy egy E-Captor ne tudna 35 km-ről felderíteni egy raptort, vagy ha van LPI képes ECM-ed az olyan távolságról sem jelezne semmit, azzal kapcsolatban vannak kétségeim.
Igen, az F-15C/D kapott AESA radart, de az F-16C-n semmi átütő, ahogy a Hornet és Super Horneten sem. Egyik fő szenzort sem cserélték le valami teljesen újra, de a steath ellen az sem számítanas. Az F-22-nek is igen komoly gondjai lennének kis RCS-ű célok ellen.Egyébként meg azt senki nem vitatja, hogy az F15 vagy F16 korszerű. De ha jól emlékszem az a RF aminél hivatkozod ezt a 240:1 arányt már jó 10 éve volt, vagyis azóta ezek a gépek is koszerűsödhettek, de ami a legfontosabb: azon eszközök közül (IRST, MAWS vagy LPI képes RWR) egyikkel sem rendelkeztek amik segíthettek volna nekik a Raptor ellen.
Hehehe!!!
Én majd egy hétig Oroszországban voltam, valódi technikákat megnézni és fotózni, de visszatérve is csak annyit látok, hogy néhány szimulátorlovag - akik arra hivatkoznak, hogy volt hajózók is repülnek velük szórakozásból - kiválóan értenek az íróasztal mögötti harcászakodáshoz. Nos azok a szimulátorok amikkel a pilóták ténylegesen gyakorolnak lényegesen bonyolultabbak, több számítástechnikai háttér kell hozzá mint egy PC/noti, meg botkormány, stick és gázkar. Én legalább láttam ilyeneket, repülés közben is mert megengedték, hogy ott legyek, bár fotózni nem lehetett.. De azért komolyan figyelemmel kísérem ezt a kis vidám témát...
egyébként meg azt a tényt teljesen figyelmen kívül hagyjátok, hogy a Raptor overkill BVR képessége jelentősen mérsékelhető már csak azzal is, ha az Amraam HMZ távolságról tudod érzékelni. Mert akkor k*rvára nem arról lesz szó, hogy egyszer csak a semmiből fognak rádpotyogni az amraam-ok, hanem akár kinematikai akár ECM eszközöd is lesz ellene. És azt, hogy mondjuk egy IRBIS-E vagy egy E-Captor ne tudna 35 km-ről felderíteni egy raptort, vagy ha van LPI képes ECM-ed az olyan távolságról sem jelezne semmit, azzal kapcsolatban vannak kétségeim. Amellett szintén ne menjünk már el szó nélkül, hoy akkor is ha az IRST jó távolság becsléssel sem tud MCG-t adni, attól még óriási különbség lesz aközött, hogy a semmiből potyog rád az Amraam, vagy tudod, hogy az ott van tőleg 45-50km-re egy Raptor.
A szent otthoni PC-s szimulátorra itt nem illik rosszat mondani.
Végül is csak a légi harcászat legfontosabb elemét, a rádióelektronikát nem szimulálja , de amúgy tök jó
Egyébként azon is el lehetne gondolkodni, hogyha tényleg annyira profi cucc egy ilyen szimulátor akkor miért adják oda boldog-boldogtalannak játszadozni?
Úgy Isten igazából nem tudunk semmit, de azért jót vitatkozunk róla. Ami nem baj, hiszen az a lényege a fórumnak, hogy különböző vélemények ütközzenek, csak ehhez nem árt némi rugalmasság.
(Ez rám is vonatkozik...)
Nem a téma vicces, hanem amikor valaki arról ír, hogy Ő ennyi és annyi órát repült a két ma általánosan játszott (talán leírható, hogy valóságot nyilvánosság felé a legjobban modellező) szimulátorral és ebből ilyen-olyan következtetésre jutott. Ez nekem olyan, mintha a stratégiai szimulátorokkal játszva, - amelyek egy része pld a Harpoon új változatai a mai napig is Anapolisi tananyagban benne van - játszva (játszom néha) általános érvényű megállapításokat vonnék le. De ezek a nagyközönségnek gyárott szimulátorok.. Ráadásul egy olyan gép, mint a Raptor, vagy éppen az EF, Rafi, amelynek még a legtöbb adata a mai napig is titkos, illetve dezinformált, ne gondoljuk, hogy ebből meg a gyári brossurákból, sőt a könyvekben megjelent általánosságokból lehet valami "csak ez lehet az igaz" dolgot keríteni. Én a hajózókkal, műszakiakkal kötetlen beszélgetést (magnó nélküli).. többre tartok, jobban megnyílnak, bár persze igy is lehet dezinformálni..
Ami érdekes volt, hogy lapozzunk vissza mondjuk 50 hozzászólást, és sokkal előbbre nem jutottunk, kvázi hány hónapja is írogatunk, akár az F-22-ről, akár az EF-ről, akár a Rafiról... Ennyi
Nem is tudsz. Az a Viggenes teszt távolságot becsült jelerősség alapján, ami n+1 időjárási faktor miatt esetleges.
Ezen felül leírtam, hogy mit nem tud mérni. Mérte a célpont irányát? Mérte a a sebességét? Ja, hogy nem. Akkor rakétaindításról szó sincs olyan elméleti rakétával sem, ami jelenleg sem létezik.
Ezen felöl a távolságok is mutatják, hogy kistálytiszta idő volt, a cél sanszosan nem manőverezett és álllandó sebességgel haladt ja és tenger felett, tehát legjobb esetben is állandó hőmérsékletű és sima háttér volt a "földháttér" ha nem éghátterben csinálta.<blockquote>
Molni,
Én sok témában egyet értek veled, de szerintem most sok szempontból szemellenzős vagy,
Valaki korábban berakott egy videot a Pirate rendszerről és arról, hogy 2 féle módon is tud távolságot becsülni. Ezután volt a hivatkozott Viggen-es cikk, ami már 15 éve volt. Abból a cikkből is látható volt, hogy számos távolságról és több alkalommal illetve közeledő/távolodó célra is tesztelték a képességet. És mindegyik esteben elég jól működött a rendszer. Gondolod, hogy az összes teszt esetében pont olyan volt az időjárás, vagy, azt, hogy a légkör torzítása pont olyan volt 30 km-ről, mint 70 km-ről? Vagy hogy a svédek olyan hülyék, hogy egy tök haszontalan dolgot tesztelnek?
Egyébként meg egy dolgot megint elfelejtesz. Miért gondolod azt, hogy ha a Raptort egyszer "komoly"ellenféllel szemben kell bevetni, akinek mondjuk szintén van légifölény vadászgépe, akkor azt a csatát nem 6-8 km, hanem 12 km magasan kell majd megvívni, ahol már nincs/sokkal kisebb a légköri torzítás.
Egyébként meg szetinted akkor mi a fenét csinál pl. a pirate rendszer single target tracking vagy track-while-scan üzemmódja?
<blockquote rel="molnibalage">
MANPAD és IR AAM-nél a dual freq. a zavarvédelem miatt van - lényegében különbséggel tud hőmérsékletet számolni a rendszer és így megkülönböztetni a flare és hajótmű égésgáz és turbina lapát hőmérsékletét - , de ettől nemigen tudnak mit kezdeni az időjárral. Ha elnyeli a UV és IR tartományban is, akkor neked harangoztak, nem tehetsz semmi.
Nem, nem tudm. A rakéta, ha te vagy a célontja, akkor feléd közelít és AMRAAM égésideje 6-8 sec, és szemből látod. A ballisztikus rakéta meg LEO pályára tol fel cuccot, csak cirka 3 nagyságrenddel nagyon teljesíményű és oldalról nézett rá az F-35 égháttérben. A több száz méteres forró célpont is így hány pixel volt? Na, egy szemből közeledő kiégett hajótműves AIM-120 az milyen hőmérsékletű és mekkora? Hmhmhmhm....Egyébként azt megint nem értem, hogy ha az EODAS 1000 km-ről érzékelt egy ballisztikus rakéta indítást, akkor nehogymár egy Pirate ne tudjon érzékelni egy légiharc rakéta indítást az Amraam hmz távolságról ami kb. 35 km.
A Raptor a fenti paraméterekkel úgy 50-70 km-ről hajigálja az AIM-120C-t 5-8 km magasan repülő gépek ellen.<blockquote>
Most ne haragudj, de ha 70 km-ről hajigálja feléd az Amraam-ot, akkor ha az ellenséges gép tudja érzékelni a rakétaindítást akkor azt kinematikailag is ki tudja védeni. És ez egy kulcskérdés, mert nem mindegy, hogy a Raptor 40 vagy 70 km-ről tud úgy indítani, hogy (nagy valószínűséggel) el is találjon. És ezzel visszakanyarodunk oda, hogy 40km-ről lehet egy IRBIS-Evagy E-CAPTOR is érzékelné a Raptort.
<blockquote>
Mikor esik már le, hogy a geometrikai stealth mennyire eszméletlen durva dolog?
Nem is tudsz. Az a Viggenes teszt távolságot becsült jelerősség alapján, ami n+1 időjárási faktor miatt esetleges.
Ezen felül leírtam, hogy mit nem tud mérni. Mérte a célpont irányát? Mérte a a sebességét? Ja, hogy nem. Akkor rakétaindításról szó sincs olyan elméleti rakétával sem, ami jelenleg sem létezik.
Ezen felöl a távolságok is mutatják, hogy kistálytiszta idő volt, a cél sanszosan nem manőverezett és álllandó sebességgel haladt ja és tenger felett, tehát legjobb esetben is állandó hőmérsékletű és sima háttér volt a "földháttér" ha nem éghátterben csinálta.
MANPAD és IR AAM-nél a dual freq. a zavarvédelem miatt van - lényegében különbséggel tud hőmérsékletet számolni a rendszer és így megkülönböztetni a flare és hajótmű égésgáz és turbina lapát hőmérsékletét - , de ettől nemigen tudnak mit kezdeni az időjárral. Ha elnyeli a UV és IR tartományban is, akkor neked harangoztak, nem tehetsz semmi.
Nem, nem tudm. A rakéta, ha te vagy a célontja, akkor feléd közelít és AMRAAM égésideje 6-8 sec, és szemből látod. A ballisztikus rakéta meg LEO pályára tol fel cuccot, csak cirka 3 nagyságrenddel nagyon teljesíményű és oldalról nézett rá az F-35 égháttérben. A több száz méteres forró célpont is így hány pixel volt? Na, egy szemből közeledő kiégett hajótműves AIM-120 az milyen hőmérsékletű és mekkora? Hmhmhmhm....Egyébként azt megint nem értem, hogy ha az EODAS 1000 km-ről érzékelt egy ballisztikus rakéta indítást, akkor nehogymár egy Pirate ne tudjon érzékelni egy légiharc rakéta indítást az Amraam hmz távolságról ami kb. 35 km.
A Raptor a fenti paraméterekkel úgy 50-70 km-ről hajigálja az AIM-120C-t 5-8 km magasan repülő gépek ellen.
Mikor esik már le, hogy a geometrikai stealth mennyire eszméletlen durva dolog?