F-22 Raptor (Lockheed Martin,USA)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 826
47 210
113
Valóban nehéz ennyi hülyével szemben, nem? Mindenki folyamatosan szembejön az autópályán, ugye?
 
M

molnibalage

Guest
Látom most sem érted...

Valahol elképesztő, hogy egy másodlagos szenzor beépítésének lassú elterjedését úgy próbálháj egyesek beállítani, mint valami forradalmat (áthágták), miközben lazán elfelejtődik, hogy ezen forradalom ellenére valahogy mégis AESA radart fog kapni az EF is...

Ezen felül az IRST nem oldja meg a stealth képesség hiányát. Az, hogy esetleg, ha jó idő van, akkor képes leszel erre-arra, nem jelenti azt, hogy pl. Patrot /Sz-300 area deinal körzetben szabadon mozoghat az EF vagy bármilyen más gép.

Az IRST képességeit folyamatosan felül becslitek, a steath hatását meg alul.

A Nyebo M továbbra sem vágom, hogy minek adna bármiféle adatot tűzvezetéshez...
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 503
5 633
113
Zsolti te amúgy katona vagy? Ha igen, pontosabban hol? Persze, csak ha nem gond, hogy megkérdeztem.
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 503
5 633
113
<i>Az, hogy esetleg, ha jó idő van, akkor képes leszel erre-arra, nem jelenti azt, hogy pl. Patrot /Sz-300 area deinal körzetben szabadon mozoghat az EF vagy bármilyen más gép.</i>

Ha nem terveznek offenzív háborúkat, akkor nem is lesz hol találkozzon Patriot/Sz-300-al.
Egyes országoknak fontos ez a szempont (észrevétlenül behatolni más ország légterébe), míg másoknak nem.
 

Mike

Well-Known Member
2011. március 14.
784
2 008
93
fip:

Akkor hagyjuk a repnapot, nem mérvadó.
A2A majd próbálj kiszúrni egy A380-ast xx km-ről hogy nincs kondenz (akár úgy is, hogy tudod hol vannak a gépedhez viszonyítva az útvonalak)... utána konvertáld a méretet vadászra.
 
S

speziale

Guest
Látom most sem érted...

Valahol elképesztő, hogy egy másodlagos szenzor beépítésének lassú elterjedését úgy próbálháj egyesek beállítani, mint valami forradalmat (áthágták), miközben lazán elfelejtődik, hogy ezen forradalom ellenére valahogy mégis AESA radart fog kapni az EF is...

Azért ezt a logikát meg is fordíthatjuk ám: mostanában miért kezdett el érdeklődni az USA is az AESA radarok ellenére az IRST technológiák iránt? Vagy ott van az F35 vagy PAKFA amik AESA mellett kaptak IRST szenzort is. De ha jól tudom eredetileg az F22-re is terveztek IR szenzort, csak költség okok miatt kukázták.

Meg mit jelent a lassú terjedés? A SZU27/MIG29 családon a kezdetektől van az EF/Rafin szintén, az F35-ön vagy a PAKFA-n szintén lesz. Vagy nem tudom, hogy az AESA annyival gyorsabban terjedne??

Én úgy érzem, hogy most te terelsz ebben az IRST témában...

Onnan indultunk pár hete, hogy az IR kb szarra sem jó (és hogy az USA-ban ezért nem is erőltetik). Aztán azért most meg ott vagyunk (nyilvánosan is elérhető források alapján), hogy az IRST-vel tudod érzékelni a rakétaindítást, és elég pontos távolság adatokat is tud adni a célpontról.

Ezen kívül folyamatosan jössz az időjárás torzítás hatással, de közben kiderült, hogy vannak olyan hullámhosszok amik sokkal kevésbé nyelődnek el, valamint a jelfeldolgozás/szűrés terén is történtek nagyon komoly előrelépések.

Mindezekből azért nekem teljesen józan paraszti logikával az jön le, hogy az az overkill képesség, amit a 240:1-hez arány jelentett, az egy fejlett IR szenzoros géppel szemben jóval alacsonyabb lehet, mivel az a fő faktor, hogy a raptor észrevétlenül berepül a NEZ zónába és onnan dobálja észrevétlenül a rakétákat, ez a képessége jelentősen csorbul.

DE, ezzel NEM azt állítom, hogy akkor bárki csak úgy lelövöldözi a Raptort, vagy hogy elveszti minden előnyét.

Ezen felül az IRST nem oldja meg a stealth képesség hiányát. Az, hogy esetleg, ha jó idő van, akkor képes leszel erre-arra, nem jelenti azt, hogy pl. Patrot /Sz-300 area deinal körzetben szabadon mozoghat az EF vagy bármilyen más gép.

A földi célpontok elleni támadás most nem tudom hogyan jött a képbe, amikor itt végig BVR harcról beszéltünk. Én személy szerint azt gondolom, hogy földi támadó konfigban nagyobb lehet a szerepe a stealth, vagy legalább is a belső bombateres megoldásnak, mert a bombák sokkal jobban növelik az RCS-t, ráadásul jó eséllyel jópár pótost is magukkal kell, hogy vigyenek a hagyományos gépek, hogy legyen elég harcászati hatósugaruk.
 

blaze

Well-Known Member
2013. október 5.
865
274
63
A-A feladatkörben is simán előfordulhat ám, hogy ellenséges légvédelem HMZ-jén belül kell mászkálni. Sőt..

Most érted, ha berepülnek a HMZ-be az A-G gépek, a fedezet meg mögöttük kuksol HMZ-től tisztes távban, az elég viccesen nézne ki. Az kb. azt jelenti, hogy nincs is vadászfedezet. Az A-G feladatú gépek pilótáitól meg nem fogják azt elvárni, hogy ők egyszerre mindent megoldjanak. Ez egyrészt a pilótát is igen keményen túlterhelné, másrészt a gépeken rendelkezésre álló üzemanyagot/fegyvereket is.
 
M

molnibalage

Guest
Azért ezt a logikát meg is fordíthatjuk ám: mostanában miért kezdett el érdeklődni az USA is az AESA radarok ellenére az IRST technológiák iránt?
Az ugye megvan, hogy 2010 óta felszállt a PAK-FA és a kínai stealth gépek? Az, hogy te milyen eseményeket kötsz össze logikailag az nem jelenti, hogy azok között ok-okozati viszony van. Ez az egyik legalapvetőbb érvelési hiba amibe konteósoktól kezdve mindenki beleesik.

Vagy ott van az F35 vagy PAKFA amik AESA mellett kaptak IRST szenzort is.
Az F-35 DAS rendszere multifunkciós...

De ha jól tudom eredetileg az F22-re is terveztek IR szenzort, csak költség okok miatt kukázták.
Bevallom, ezt nem tudom.

Én úgy érzem, hogy most te terelsz ebben az IRST témában...
Nem terelek semmin. Az, hogy 10-11k 4. gen gép közül lesz párszáz pod IRST azért az még nem túl sok arányaiban, az USAF-nál és Navynél már esetleg jobb arány lesz.

Onnan indultunk pár hete, hogy az IR kb szarra sem jó (és hogy az USA-ban ezért nem is erőltetik). Aztán azért most meg ott vagyunk (nyilvánosan is elérhető források alapján), hogy az IRST-vel tudod érzékelni a rakétaindítást, és elég pontos távolság adatokat is tud adni a célpontról.
Nem, nem szarra sem jó, csak a radar hatékonysága nem változik olyan dinamikusan és előre megjósolhatatlanul mint az IRST. Ezt olyan nehéz felfodni? Pár perc repülés alatt lenullázódhat a hatása vagy éppen 0-ról lehet ideálishoz közeli eset. Ez alapján próbáld használni tervezhetően adott bevetés közben nemhogy azt nézve, hogy a harci gép a Föld bármely pontján és időbe repülhet. Az IRST nem elsődleges szenzor.

Ezen kívül folyamatosan jössz az időjárás torzítás hatással, de közben kiderült, hogy vannak olyan hullámhosszok amik sokkal kevésbé nyelődnek el, valamint a jelfeldolgozás/szűrés terén is történtek nagyon komoly előrelépések.
Nagyon jól tudom, hogy mik nyelődnek el, a HT összefoglaló erről is fog szólni.

Mindezekből azért nekem teljesen józan paraszti logikával az jön le, hogy az az overkill képesség, amit a 240:1-hez arány jelentett, az egy fejlett IR szenzoros géppel szemben jóval alacsonyabb lehet, mivel az a fő faktor, hogy a raptor észrevétlenül berepül a NEZ zónába és onnan dobálja észrevétlenül a rakétákat, ez a képessége jelentősen csorbul.
Kicsit, de nem sokkal. Mert a kill arány javításhoz a platform túlélőképességének is javulnia kell.

DE, ezzel NEM azt állítom, hogy akkor bárki csak úgy lelövöldözi a Raptort, vagy hogy elveszti minden előnyét.
Hát nem is.
 
M

molnibalage

Guest
A-A feladatkörben is simán előfordulhat ám, hogy ellenséges légvédelem HMZ-jén belül kell mászkálni. Sőt..

Most érted, ha berepülnek a HMZ-be az A-G gépek, a fedezet meg mögöttük kuksol HMZ-től tisztes távban, az elég viccesen nézne ki. Az kb. azt jelenti, hogy nincs is vadászfedezet. Az A-G feladatú gépek pilótáitól meg nem fogják azt elvárni, hogy ők egyszerre mindent megoldjanak. Ez egyrészt a pilótát is igen keményen túlterhelné, másrészt a gépeken rendelkezésre álló üzemanyagot/fegyvereket is.

Pontosan. Amikor modjuk 75-150 km-es HMZ-jű Sz-300/V változatról van szó, akkor hogyan is marad SAM HMZ-n kívül fighter escort? Hmhmhm...
 

Montezuma

Active Member
2010. április 23.
2 843
33
38
Az alacsony észlelhetőség szerintem mindenképpen előny, akár támad, akár védekezik/menekül a repülőgép. Hogy távolról vagy közelről jobb-e támadni szerintem helyzetfüggő, távolról biztonságosabb, de nem biztos, hogy mindig hatékonyabb is.
Az ellenfélhez észrevétlenül közel kerülni egy stealth géppel nagy előny lehet, főleg akkor, ha „közelharcra” optimalizált fegyverek is vannak éppen a gépen, mert gondolom, hogy az AMRAAM-nak is van egy indítási alsó határa.
Ha elég közel kerül egy stealth az ellenfelekhez, akkor ezzel együtt a stealth adta előny is redukálódhat és az IR rendszerek vehetik át a stafétát. Hogy ez a „kis távolság” konkrétan mit jelent (2 km -20 km?) nem tudom.
Ha vannak olyan radar komplexumok, amelyek érzékelik egy stealth gép jelenlétét és mozgási irányát, akkor elviekben több irányból is rá lehet vezetni arra a légtérre vadászokat, amelyek közül egy vagy több akár olyan közel is kerülhet egy ilyen géphez, hogy a radarja és/vagy IR szenzora befogja.
Gondolom én.
<i>
OFF:
A szimulátorok tök jók, de az istenkirály októberben érkezik!!!!!!
http://hu.ign.com/sid-meiers-civilization-vi/12426/news/bejelentettek-a-civilization-vi-ot</i>
 
S

speziale

Guest
Az ugye megvan, hogy 2010 óta felszállt a PAK-FA és a kínai stealth gépek? Az, hogy te milyen eseményeket kötsz össze logikailag az nem jelenti, hogy azok között ok-okozati viszony van. Ez az egyik legalapvetőbb érvelési hiba amibe konteósoktól kezdve mindenki beleesik. </blockquote

Itt komoly szövegértelmezési probléma van. Te azt állítottad, hogy "ha olyan fasza dolog az IRST, akkor az EF-nél miért rugóznak mégis az AESA radaron". Én erre csak annyit válaszoltam, ha az AESA radar olyan nagyon fasza akkor miért kerül mégis IRST a Pakfa-ra, J20-ra, F35-re? Nincs itt semmilyen ok-okozati hiba. A válasz meg kb. annyi gondolom, hogy mindkét rendszernek vannak előnyei és hátrányai és hazsnosan képesek kiegészíteni egymást.

<blockquote>Az F-35 DAS rendszere multifunkciós...

És? A Rafi és EF-é is az. És akkor az most mit jelent?


Nem terelek semmin. Az, hogy 10-11k 4. gen gép közül lesz párszáz pod IRST azért az még nem túl sok arányaiban, az USAF-nál és Navynél már esetleg jobb arány lesz.

Ez most vicces amit írsz. Az összes SZU27/MIG29 leszármazotton van IRST, és gyakrolatilag az F22-őt leszámítva az összes 90-es évek eleje óta tervezett vadászgépen van/lesz IRST. Az USAF és Navy is ilyen rendszeresítésén dolgozik. Azért ne mondjuk már erre, hogy nem egyértelmű az irány.

Az érvelésed kb olyan, mintha a 60-as évek elején azt mondod, hogy a radar milyen haszontalan, mert a korábbi gépek csak elenyésző százalékán volt radar.


Mindezekből azért nekem teljesen józan paraszti logikával az jön Kicsit, de nem sokkal. Mert a kill arány javításhoz a platform túlélőképességének is javulnia kell.

Azért az, hogy nem csak akkor érzékeled az Amraam-ot, amikor az bekapcsolja a saját radarját, hanem mondjuk rögtön már az indításkor, azt nem mondd már hogy az nem növeli meg jelentősen a platform túlélő képességét.

Pontosan. Amikor modjuk 75-150 km-es HMZ-jű Sz-300/V változatról van szó, akkor hogyan is marad SAM HMZ-n kívül fighter escort? Hmhmhm..


Most lehet én vagyok a hülye, de ha mondjuk a határtól 300 km-re van mondjuk a célpont amit mondjuk Sz300-sok védenek, mondjuk 100km-es HMZ-vel. A raptornak, hogy légifedezetet adjon a támadóknak ugyanúgy el kell kísérnie a célig a támadó gépeket, ha nem akarja, hogy a védekező fél vadászai (kiegészülve a földi légvédelemmel) szétkapják a támadó köteléket. Ekkor viszont a Raptor ugyanúgy berepül a NEZ zónába, ahol lelőhető.
 

blaze

Well-Known Member
2013. október 5.
865
274
63
A nem stealth gép NEZ-en belül meg nagyságrendekkel könnyebben lelőhető. Sőt, az be se fog repülni mélyen a légvédelem HMZ-jébe, mert az alapból öngyilkosság lenne.
 
M

molnibalage

Guest
És? A Rafi és EF-é is az. És akkor az most mit jelent?
Egy frászt...

Az F-35-nél a DAS-sal látsz keresztül a gépen, ezen felül az a MAWS és célazonosítához is jó, mert körkörös. Az EF orrán előre néző IRST szerinted mikor MAWS és a többi egyben...?


Ez most vicces amit írsz. Az összes SZU27/MIG29 leszármazotton van IRST, és gyakrolatilag az F22-őt leszámítva az összes 90-es évek eleje óta tervezett vadászgépen van/lesz IRST. Az USAF és Navy is ilyen rendszeresítésén dolgozik. Azért ne mondjuk már erre, hogy nem egyértelmű az irány.
Ezen gépek gyártási időszakában párhuzamosan cirka hány Super Hornet, Hornet, F-16C/D/E és F-15E és F-15E legacy gép készült és hány országhoz került? Az irány országonként változó főleg az aránya.

Az érvelésed kb olyan, mintha a 60-as évek elején azt mondod, hogy a radar milyen haszontalan, mert a korábbi gépek csak elenyésző százalékán volt radar.
Rohadtul nem és ez szomorú, hogy észre sem veszed. Egyébként meg a szuper KOLSZ mennyit is ért a szerbeknél? Az éjszkai égbolton égháttérben sem mentek vele semmire...

Most lehet én vagyok a hülye, de ha mondjuk a határtól 300 km-re van mondjuk a célpont amit mondjuk Sz300-sok védenek, mondjuk 100km-es HMZ-vel. A raptornak, hogy légifedezetet adjon a támadóknak ugyanúgy el kell kísérnie a célig a támadó gépeket, ha nem akarja, hogy a védekező fél vadászai (kiegészülve a földi légvédelemmel) szétkapják a támadó köteléket. Ekkor viszont a Raptor ugyanúgy berepül a NEZ zónába, ahol lelőhető.
Csak éppek kit érdekel, hogy a kinematikai HMZ-ben van, mikor a Sz-300 nem fogja érzékelni? Gyakorlatilag biztosra vehető, hogy 50 km-es távolságból az Sz-300PM/PUM-1 nem tud mit kezdeni vele. A dm és méteres tartományban is az F-117 kb. tizedelte az érzékelési távot. Na, az Sz-300 tűzvezető radarja nemhogy X sávban, de annál is rövidebb hullámhosszon dolgozik...
 
S

speziale

Guest
Az F-35-nél a DAS-sal látsz keresztül a gépen, ezen felül az a MAWS és célazonosítához is jó, mert körkörös. Az EF orrán előre néző IRST szerinted mikor MAWS és a többi egyben...?

Az OSF-nek és a Pirate-nak is van AA és AG üzemmódja és mindkettő képes az elülső légtérből történő rakátaindítást érzékelni, illetve tudsz fele célt azonosítani is, mert elég nagy felbontást tud adni. Mi ez ha nem multifunkció? Hátrafele meg az EODAS sem lát, így maws célokra az is csak korlátozottan használható.

Ezen gépek gyártási időszakában párhuzamosan cirka hány Super Hornet, Hornet, F-16C/D/E és F-15E és F-15E legacy gép készült és hány országhoz került? Az irány országonként változó főleg az aránya.

molni, ne nevetess már. Az F15/Ff16/F18 szériát cirka 40 éve kezdték el rendszeresíteni és egyiket sem IR szenzorral tervezték. Azóta ezeknek a gépeknek egy jelentős részét már kivonták a forgalomból, illetve a SZU szétborulása után úgy megnyirbálták a védelmi költségvetéseket, hogy nyilván nem ez volt a top priority egyik üzemeltető számára sem, hogy egy nem IR rendszerrel felszerelt gépet költségesen átalakítsanak. Ilyetén az, hogy hány ilyen gép készült el nem IRST-vel nagyjából semmit nem momd.
Ugyanakkor azt meg letagadni, hogy a 90-es évek eleje óta tervezett összes új gép (kiv. F22) mindegyikének van IRST-je, akár USA gép, akár NYEU gép, akár orosz akár kínai. És az USa is most kezd e témával foglalkozni, hogy a régebbi gépeire is rakjon valami IR szenzort. Szerinted ez nem egyértelmű tendencia??

De továbbmegyek. Te most egy pillanatfelvételből vonsz le következtetést. 15 éve alig volt AESA-s gép, akkor arra is azt kellett volna mondani, hogy kuka? De továbbmegyek. Lehet, hogy 10 év múlva meg a gépek sokkal nagyobb arányában lesz már IRST.

Rohadtul nem és ez szomorú, hogy észre sem veszed. Egyébként meg a szuper KOLSZ mennyit is ért a szerbeknél? Az éjszkai égbolton égháttérben sem mentek vele semmire.

Te itt most megint egy 40 évvel ezelőtti technológia képességeiből xtrapolálsz. (ráadásul az oroszok sanszosan a képalkotási/jelfeldolgozási technológiában is le voltak maradva, vagyis a Kolsz már a szolgálatba állítása idején sem volt a legkorszerűbb rendszer)

Csak éppek kit érdekel, hogy a kinematikai HMZ-ben van, mikor a Sz-300 nem fogja érzékelni? Gyakorlatilag biztosra vehető, hogy 50 km-es távolságból az Sz-300PM/PUM-1 nem tud mit kezdeni vele. A dm és méteres tartományban is az F-117 kb. tizedelte az érzékelési távot. Na, az Sz-300 tűzvezető radarja nemhogy X sávban, de annál is rövidebb hullámhosszon dolgozik...

ad1) Őszinte leszek én nem tudom,hogy az F22 vagy az F117 volt-e a jobb lopakodó. Legalább is a külső kialakításnál azért az F117-nél szemmel láthatóan még sokkal jobban rámentek a geometrai stealth-re. Simán lehet, hogy a hosszabb hollámhosszú radarok ellen az F117 jobb "védelemmel" rendelkezett mint a Raptor

ad2) miért gondolod azt, hogy a raptor megteheti ha vadászkíséretet ad, hogy csak 50 km-re közelítse meg a célterületet? ha meg be kell "kísérnie" a támadókat, akkor azért sanszonsan az Sz300 is észreveszi, hogy nini, van itt valaki a fejem felett. Vagy akár a védővadászok radarjaitól/IR érzékelőitől is kaphat infókat egy földi légvédelmi üteg.

viszont azért az egész történet a BVR légiharctól indult, itt meg már vadászkíséretről beszélünk...
 
T

Törölt tag 1586

Guest
...Őszinte leszek én nem tudom,hogy az F22 vagy az F117 volt-e a jobb lopakodó. Legalább is a külső kialakításnál azért az F117-nél szemmel láthatóan még sokkal jobban rámentek a geometrai stealth-re...

Bocs, egy apró kiegészítés...
Az F117 azért volt szögletes mert a 70-es években a szükséges számításokat még csak sík lapokra tudták elvégezni.
A B2, F22, F35, PAK-FA, stb... azért néznek ki "jobban" mert számítástechnika már lehetővé teszi görbe felületekre is a számítások elvégzését.
 

blaze

Well-Known Member
2013. október 5.
865
274
63
Az OSF-nek és a Pirate-nak is van AA és AG üzemmódja és mindkettő képes az elülső légtérből történő rakátaindítást érzékelni, illetve tudsz fele célt azonosítani is, mert elég nagy felbontást tud adni. Mi ez ha nem multifunkció? Hátrafele meg az EODAS sem lát, így maws célokra az is csak korlátozottan használható.

Milyen távolságból milyen rakétát? 15-20 mérföldről vaktában AMRAAM kategóriájú indítást szerintem sci-fi kategória egy ilyen szenzorral észlelni. Ha egyébként tudod, hogy melyik gép honnan indított, akkor esetleg.

ad1) Őszinte leszek én nem tudom,hogy az F22 vagy az F117 volt-e a jobb lopakodó. Legalább is a külső kialakításnál azért az F117-nél szemmel láthatóan még sokkal jobban rámentek a geometrai stealth-re. Simán lehet, hogy a hosszabb hollámhosszú radarok ellen az F117 jobb "védelemmel" rendelkezett mint a Raptor

A neten keringő adatok alapján a Raptor RCS-e kisebb. Az, hogy ez igaz, vagy nem, azt sose tudjuk meg, de szerintem nem lehetetlen, hogy a techonológiai fejlődés képessé tette a mérnököket olyan gép tervezésére, amelynek egyszerre sokkal jobb az aerodinamikája és az RCS-e pedig kisebb.

ad2) miért gondolod azt, hogy a raptor megteheti ha vadászkíséretet ad, hogy csak 50 km-re közelítse meg a célterületet? ha meg be kell "kísérnie" a támadókat, akkor azért sanszonsan az Sz300 is észreveszi, hogy nini, van itt valaki a fejem felett. Vagy akár a védővadászok radarjaitól/IR érzékelőitől is kaphat infókat egy földi légvédelmi üteg.

Számomra ez felfoghatalan. Mi a halálért kellene a célponttól 50 km-nél sokkal közelebbre mennie a vadászkíséretnek? Ilyen távolságokból vagy akár még messzebbről is mehetnek a különböző standoff A-G fegyverek. Vagy szerinted az A-G konfigban répülő gépek majd szépen belerepülnek a felderítési ablakba, áthúznak a légvédelem fölött és jól szétlövetik magukat? A lopakodó gépről nem UB blokkot fognak dobálni..
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
2 980
8 534
113
Egyébként meg a szuper KOLSZ mennyit is ért a szerbeknél? Az éjszkai égbolton égháttérben sem mentek vele semmire...
---------
Azt az elvakult fejed Balázs. Mintha egy betonfalnak irnának a többiek. A kurva nagy amerika imádatodba legalább olyan értelmes dolgokat ne felejts el, hogy szerbiát 3 oldalról támadta meg a NATO kb 10x akkora komplex légi haderővel, benne AWACS-ok, lopakodók, állandó AMRAAM-os őrjárat, még a földön a kikapcsolt lokátoros 29-esekt is bemérték már. Az 1 század 29es géőei több esetben radar nélkül szálltak fel, mert az sem működött, ráadásul Európa legöregebb 9.12 A gépei voltak. És akkor TE számon kéred, hogy nem rendeztek vérengzést a NATO gépek között, akik egyébként sok esetben semleges országok - mint mi - felett oldották ki, indították a támadó fegyvereiket... Azok az emberek hősök voltak akik felszálltak. A nevüket is tudnod kéne, nem a HMZ, RCS, MAWS-ot.. Én/Mi legalább meghallgattuk őket, akik beszéltek róla. Meg elmegyek és meg is nézem amiről itt irod az észt. Az a bajod, hogy az emberi tényezőt soha a nem veszed figyelembe. Mint egy robot, aki az iróasztala mellöl fordítja a cuccokat és tolja a topicba, munka nélkül, faszt verve... már bocsánat..
mikor láttál igazi Raptort? elmentél valahova a szobádból??? Én 1x láttalak Ostravában, amikor az egész műsorból a statikus F-15 ragadt meg az agyadban...
Néha nem értelek, bármennyire is komplex értelmes mérnöknek ismerlek, és logikus gondolkodónak. Nem tünt fel, hogy a másik topican ZG. is rendszeresen kioszt a technokratizmusod miatt? Az élet nem csak müszaki paraméterekből áll..
 
M

molnibalage

Guest
És akkor TE számon kéred, hogy nem rendeztek vérengzést a NATO gépek között
Imádom, mikor ilyen költői túlzásokba esel. Ehhez képest hol olvastál olyan a beszámolókban, hogy sikerült legalább IRST befogást elérni? Hol vannak azok a csodás 40-50 km-es szemből észlelési távolságok? Izé...

Az a bajod, hogy az emberi tényezőt soha a nem veszed figyelembe.
De, pontosan ezt veszem figyelembe elég sokszor.

mikor láttál igazi Raptort?
És ennek mi közze ahhoz, hogy érted az EM diagramokat és tudsz fizikai modellel számolni? Bocs, de lassan már abban a mélységekben vagy, amikor valaki katonai repülésnél bedobja azt az ultima érvet, hogy ő jobban tudja, mert volt sorkatona. Mégis mitől lesz bárki relevánsabb, ha lát egy Raptort élőben....? Hm...? Ezt súgd meg kérlek.

Én 1x láttalak Ostravában, amikor az egész műsorból a statikus F-15 ragadt meg az agyadban...
És már gondolatolvasó is vagy. Nem semmi...

Néha nem értelek, bármennyire is komplex értelmes mérnöknek ismerlek, és logikus gondolkodónak. Nem tünt fel, hogy a másik topican ZG. is rendszeresen kioszt a technokratizmusod miatt? Az élet nem csak müszaki paraméterekből áll..
Naná.
 
S

speziale

Guest
Milyen távolságból milyen rakétát? 15-20 mérföldről vaktában AMRAAM kategóriájú indítást szerintem sci-fi kategória egy ilyen szenzorral észlelni. Ha egyébként tudod, hogy melyik gép honnan indított, akkor esetleg.

Na akkor méegyszer...
Eddig bármilyen forrást láttam pl a pirate rendszerről, mindegyik 50-70 mérföldes érzékelési távról írt szemből közeledő szubszonikus gépre. Ott mekkora az aero felmelegedés? Hát nem olyan nagy, legalább is egy működő rakétahajtóműhöz képest.
A Pirate pl. 140 fokos látószöggel rendelkezik, és 200 célt tud követni. És kurvagyors pásztázásra képes. Ha az EODAs tudott 1000km-ről érzékelni egy ballisztikus rakéta indítást, akkor miért olyan hihetetlen, hogy az IRST rendszer tudjon 40-50 km-ről érzékelni egy rakétaindítást?


Számomra ez felfoghatalan. Mi a halálért kellene a célponttól 50 km-nél sokkal közelebbre mennie a vadászkíséretnek? Ilyen távolságokból vagy akár még messzebbről is mehetnek a különböző standoff A-G fegyverek. Vagy szerinted az A-G konfigban répülő gépek majd szépen belerepülnek a felderítési ablakba, áthúznak a légvédelem fölött és jól szétlövetik magukat? A lopakodó gépről nem UB blokkot fognak dobálni..

Ne legyél már ilyen. Ha a támadó 300-500 km hatótávú standoff fegyverekkel támad, akkor Molni eredeti felvetése, hogy mit csinál a nem stealth vadász ha kíséretet kell adnia egy Sz300-al védett terület ellen, eleve értelmét veszti.

De azért a légitámadások többsége még mindig bombával megy, amit viszont 10-en pár km-nél messzebbről nem hajigálnak az F15/F16/F18 gépek. De gyanítom az F35 sem.
Arról meg nem is beszélek, hogy miből áll az Sz300-as rendszert mondjuk pár 10km-rel a védendő célterület elé telepíteni??