M
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Látom most sem érted...
Valahol elképesztő, hogy egy másodlagos szenzor beépítésének lassú elterjedését úgy próbálháj egyesek beállítani, mint valami forradalmat (áthágták), miközben lazán elfelejtődik, hogy ezen forradalom ellenére valahogy mégis AESA radart fog kapni az EF is...
Ezen felül az IRST nem oldja meg a stealth képesség hiányát. Az, hogy esetleg, ha jó idő van, akkor képes leszel erre-arra, nem jelenti azt, hogy pl. Patrot /Sz-300 area deinal körzetben szabadon mozoghat az EF vagy bármilyen más gép.
Az ugye megvan, hogy 2010 óta felszállt a PAK-FA és a kínai stealth gépek? Az, hogy te milyen eseményeket kötsz össze logikailag az nem jelenti, hogy azok között ok-okozati viszony van. Ez az egyik legalapvetőbb érvelési hiba amibe konteósoktól kezdve mindenki beleesik.Azért ezt a logikát meg is fordíthatjuk ám: mostanában miért kezdett el érdeklődni az USA is az AESA radarok ellenére az IRST technológiák iránt?
Az F-35 DAS rendszere multifunkciós...Vagy ott van az F35 vagy PAKFA amik AESA mellett kaptak IRST szenzort is.
Bevallom, ezt nem tudom.De ha jól tudom eredetileg az F22-re is terveztek IR szenzort, csak költség okok miatt kukázták.
Nem terelek semmin. Az, hogy 10-11k 4. gen gép közül lesz párszáz pod IRST azért az még nem túl sok arányaiban, az USAF-nál és Navynél már esetleg jobb arány lesz.Én úgy érzem, hogy most te terelsz ebben az IRST témában...
Nem, nem szarra sem jó, csak a radar hatékonysága nem változik olyan dinamikusan és előre megjósolhatatlanul mint az IRST. Ezt olyan nehéz felfodni? Pár perc repülés alatt lenullázódhat a hatása vagy éppen 0-ról lehet ideálishoz közeli eset. Ez alapján próbáld használni tervezhetően adott bevetés közben nemhogy azt nézve, hogy a harci gép a Föld bármely pontján és időbe repülhet. Az IRST nem elsődleges szenzor.Onnan indultunk pár hete, hogy az IR kb szarra sem jó (és hogy az USA-ban ezért nem is erőltetik). Aztán azért most meg ott vagyunk (nyilvánosan is elérhető források alapján), hogy az IRST-vel tudod érzékelni a rakétaindítást, és elég pontos távolság adatokat is tud adni a célpontról.
Nagyon jól tudom, hogy mik nyelődnek el, a HT összefoglaló erről is fog szólni.Ezen kívül folyamatosan jössz az időjárás torzítás hatással, de közben kiderült, hogy vannak olyan hullámhosszok amik sokkal kevésbé nyelődnek el, valamint a jelfeldolgozás/szűrés terén is történtek nagyon komoly előrelépések.
Kicsit, de nem sokkal. Mert a kill arány javításhoz a platform túlélőképességének is javulnia kell.Mindezekből azért nekem teljesen józan paraszti logikával az jön le, hogy az az overkill képesség, amit a 240:1-hez arány jelentett, az egy fejlett IR szenzoros géppel szemben jóval alacsonyabb lehet, mivel az a fő faktor, hogy a raptor észrevétlenül berepül a NEZ zónába és onnan dobálja észrevétlenül a rakétákat, ez a képessége jelentősen csorbul.
Hát nem is.DE, ezzel NEM azt állítom, hogy akkor bárki csak úgy lelövöldözi a Raptort, vagy hogy elveszti minden előnyét.
A-A feladatkörben is simán előfordulhat ám, hogy ellenséges légvédelem HMZ-jén belül kell mászkálni. Sőt..
Most érted, ha berepülnek a HMZ-be az A-G gépek, a fedezet meg mögöttük kuksol HMZ-től tisztes távban, az elég viccesen nézne ki. Az kb. azt jelenti, hogy nincs is vadászfedezet. Az A-G feladatú gépek pilótáitól meg nem fogják azt elvárni, hogy ők egyszerre mindent megoldjanak. Ez egyrészt a pilótát is igen keményen túlterhelné, másrészt a gépeken rendelkezésre álló üzemanyagot/fegyvereket is.
Az ugye megvan, hogy 2010 óta felszállt a PAK-FA és a kínai stealth gépek? Az, hogy te milyen eseményeket kötsz össze logikailag az nem jelenti, hogy azok között ok-okozati viszony van. Ez az egyik legalapvetőbb érvelési hiba amibe konteósoktól kezdve mindenki beleesik. </blockquote
Itt komoly szövegértelmezési probléma van. Te azt állítottad, hogy "ha olyan fasza dolog az IRST, akkor az EF-nél miért rugóznak mégis az AESA radaron". Én erre csak annyit válaszoltam, ha az AESA radar olyan nagyon fasza akkor miért kerül mégis IRST a Pakfa-ra, J20-ra, F35-re? Nincs itt semmilyen ok-okozati hiba. A válasz meg kb. annyi gondolom, hogy mindkét rendszernek vannak előnyei és hátrányai és hazsnosan képesek kiegészíteni egymást.
<blockquote>Az F-35 DAS rendszere multifunkciós...
Nem terelek semmin. Az, hogy 10-11k 4. gen gép közül lesz párszáz pod IRST azért az még nem túl sok arányaiban, az USAF-nál és Navynél már esetleg jobb arány lesz.
Mindezekből azért nekem teljesen józan paraszti logikával az jön Kicsit, de nem sokkal. Mert a kill arány javításhoz a platform túlélőképességének is javulnia kell.
Pontosan. Amikor modjuk 75-150 km-es HMZ-jű Sz-300/V változatról van szó, akkor hogyan is marad SAM HMZ-n kívül fighter escort? Hmhmhm..
Egy frászt...És? A Rafi és EF-é is az. És akkor az most mit jelent?
Ezen gépek gyártási időszakában párhuzamosan cirka hány Super Hornet, Hornet, F-16C/D/E és F-15E és F-15E legacy gép készült és hány országhoz került? Az irány országonként változó főleg az aránya.Ez most vicces amit írsz. Az összes SZU27/MIG29 leszármazotton van IRST, és gyakrolatilag az F22-őt leszámítva az összes 90-es évek eleje óta tervezett vadászgépen van/lesz IRST. Az USAF és Navy is ilyen rendszeresítésén dolgozik. Azért ne mondjuk már erre, hogy nem egyértelmű az irány.
Rohadtul nem és ez szomorú, hogy észre sem veszed. Egyébként meg a szuper KOLSZ mennyit is ért a szerbeknél? Az éjszkai égbolton égháttérben sem mentek vele semmire...Az érvelésed kb olyan, mintha a 60-as évek elején azt mondod, hogy a radar milyen haszontalan, mert a korábbi gépek csak elenyésző százalékán volt radar.
Csak éppek kit érdekel, hogy a kinematikai HMZ-ben van, mikor a Sz-300 nem fogja érzékelni? Gyakorlatilag biztosra vehető, hogy 50 km-es távolságból az Sz-300PM/PUM-1 nem tud mit kezdeni vele. A dm és méteres tartományban is az F-117 kb. tizedelte az érzékelési távot. Na, az Sz-300 tűzvezető radarja nemhogy X sávban, de annál is rövidebb hullámhosszon dolgozik...Most lehet én vagyok a hülye, de ha mondjuk a határtól 300 km-re van mondjuk a célpont amit mondjuk Sz300-sok védenek, mondjuk 100km-es HMZ-vel. A raptornak, hogy légifedezetet adjon a támadóknak ugyanúgy el kell kísérnie a célig a támadó gépeket, ha nem akarja, hogy a védekező fél vadászai (kiegészülve a földi légvédelemmel) szétkapják a támadó köteléket. Ekkor viszont a Raptor ugyanúgy berepül a NEZ zónába, ahol lelőhető.
Az F-35-nél a DAS-sal látsz keresztül a gépen, ezen felül az a MAWS és célazonosítához is jó, mert körkörös. Az EF orrán előre néző IRST szerinted mikor MAWS és a többi egyben...?
Ezen gépek gyártási időszakában párhuzamosan cirka hány Super Hornet, Hornet, F-16C/D/E és F-15E és F-15E legacy gép készült és hány országhoz került? Az irány országonként változó főleg az aránya.
Rohadtul nem és ez szomorú, hogy észre sem veszed. Egyébként meg a szuper KOLSZ mennyit is ért a szerbeknél? Az éjszkai égbolton égháttérben sem mentek vele semmire.
Csak éppek kit érdekel, hogy a kinematikai HMZ-ben van, mikor a Sz-300 nem fogja érzékelni? Gyakorlatilag biztosra vehető, hogy 50 km-es távolságból az Sz-300PM/PUM-1 nem tud mit kezdeni vele. A dm és méteres tartományban is az F-117 kb. tizedelte az érzékelési távot. Na, az Sz-300 tűzvezető radarja nemhogy X sávban, de annál is rövidebb hullámhosszon dolgozik...
...Őszinte leszek én nem tudom,hogy az F22 vagy az F117 volt-e a jobb lopakodó. Legalább is a külső kialakításnál azért az F117-nél szemmel láthatóan még sokkal jobban rámentek a geometrai stealth-re...
Az OSF-nek és a Pirate-nak is van AA és AG üzemmódja és mindkettő képes az elülső légtérből történő rakátaindítást érzékelni, illetve tudsz fele célt azonosítani is, mert elég nagy felbontást tud adni. Mi ez ha nem multifunkció? Hátrafele meg az EODAS sem lát, így maws célokra az is csak korlátozottan használható.
ad1) Őszinte leszek én nem tudom,hogy az F22 vagy az F117 volt-e a jobb lopakodó. Legalább is a külső kialakításnál azért az F117-nél szemmel láthatóan még sokkal jobban rámentek a geometrai stealth-re. Simán lehet, hogy a hosszabb hollámhosszú radarok ellen az F117 jobb "védelemmel" rendelkezett mint a Raptor
ad2) miért gondolod azt, hogy a raptor megteheti ha vadászkíséretet ad, hogy csak 50 km-re közelítse meg a célterületet? ha meg be kell "kísérnie" a támadókat, akkor azért sanszonsan az Sz300 is észreveszi, hogy nini, van itt valaki a fejem felett. Vagy akár a védővadászok radarjaitól/IR érzékelőitől is kaphat infókat egy földi légvédelmi üteg.
Imádom, mikor ilyen költői túlzásokba esel. Ehhez képest hol olvastál olyan a beszámolókban, hogy sikerült legalább IRST befogást elérni? Hol vannak azok a csodás 40-50 km-es szemből észlelési távolságok? Izé...És akkor TE számon kéred, hogy nem rendeztek vérengzést a NATO gépek között
De, pontosan ezt veszem figyelembe elég sokszor.Az a bajod, hogy az emberi tényezőt soha a nem veszed figyelembe.
És ennek mi közze ahhoz, hogy érted az EM diagramokat és tudsz fizikai modellel számolni? Bocs, de lassan már abban a mélységekben vagy, amikor valaki katonai repülésnél bedobja azt az ultima érvet, hogy ő jobban tudja, mert volt sorkatona. Mégis mitől lesz bárki relevánsabb, ha lát egy Raptort élőben....? Hm...? Ezt súgd meg kérlek.mikor láttál igazi Raptort?
És már gondolatolvasó is vagy. Nem semmi...Én 1x láttalak Ostravában, amikor az egész műsorból a statikus F-15 ragadt meg az agyadban...
Naná.Néha nem értelek, bármennyire is komplex értelmes mérnöknek ismerlek, és logikus gondolkodónak. Nem tünt fel, hogy a másik topican ZG. is rendszeresen kioszt a technokratizmusod miatt? Az élet nem csak müszaki paraméterekből áll..
Milyen távolságból milyen rakétát? 15-20 mérföldről vaktában AMRAAM kategóriájú indítást szerintem sci-fi kategória egy ilyen szenzorral észlelni. Ha egyébként tudod, hogy melyik gép honnan indított, akkor esetleg.
Számomra ez felfoghatalan. Mi a halálért kellene a célponttól 50 km-nél sokkal közelebbre mennie a vadászkíséretnek? Ilyen távolságokból vagy akár még messzebbről is mehetnek a különböző standoff A-G fegyverek. Vagy szerinted az A-G konfigban répülő gépek majd szépen belerepülnek a felderítési ablakba, áthúznak a légvédelem fölött és jól szétlövetik magukat? A lopakodó gépről nem UB blokkot fognak dobálni..