F-22 Raptor (Lockheed Martin,USA)

EnF9nTbVcAAHTMx
EnF9nQuUcAEgdAV
https://www.thedrive.com/the-war-zo...rumbling-radar-absorbent-skin-are-fascinating

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ez volt az a repülés.
 
Idén volt tervben az EAA Oshkosh repülőnapot meglátogatni, de ugye...
Pedig ebben az évben jár le a tíz éves vízumom.

Kb két éve nagy változás állt be az USA repülőnapok programjában. Az F-16C Viper demo végre érdekes lett, 2019 év elején megjelent az F-35A demo, ami kifejezeten jól lett összerakva, a Raptor meg 2008 óta érdekel újra. Az A-10-es meg sok-sok év után újra szóló demoval jelentkezett és kifejezetten látványos a programja.
Idén az F-35-öst egy hölgy kezdte repülni, nagyon odatéve magát, csak pont szegénynek jutott ez az év.
Talán jövőre javul majd a helyzet, mi több hozzánk is eljönnek ezek a vasak.
F-35-ös tekintetében amúgy várom a hagyományosan erős holland és olasz kreativitást, már ami a műrepüléseik színvonalának és a gép képességeinek a találkozását illeti.
Az külön csalódás pl, hogy a magyarosan bevállalós lengyelek a világ legunalmasabb demóját, a görög Zeusz-t másolták le. Még azt a hülye CFT tartályt is fennhagyták.
Ilyen tekintetben most furcsa mód (sosem gondoltam volna, hogy ez bekövetkezhet) az USAF Viper demoja a legjobb.
Pucér block 50-es, hatalmas tolóerő, nulla tömeg, nagy zaj és látványos manőverek.

Vissza az F-22-esre, ez a masina nem tud csalódást okozni. A MiG-31-esével majdnem azonos szerkezeti tömegével, a 70 négyzetméteres szárnyaival, a világ legkisebb kétáramúsági fokával, hatalmas robajával balettozik a nagyérdemű előtt és csinálja az oroszos figurákat.
Hibátlan.
 
ez erdekes :)

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Maga az összevetés totál tudománytalan, mi több, értelme se sok van, de nem is ezért teszem ide.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Az F-22 demo repertoárjában nem szerepel a Kobra manőver, de mielőtt az F-22 Raptor Demo Team felállt volna 2007 végén, Michael "Dozer" Shower alezredes (korábbi légigyőzelmes F-15C pilóta az 1999-es, Jugoszlávia elleni légi háborúból) tartott pár "haknit" országszerte és mutatott pár manővert ízelítőül, hogy mire is képes a gép. Köztük volt a Kobra manőver is.
Így nézett ki a 2006-os Elmendorf-i légibemutatót az ekkor még elég magasan előadott és mindenféle koreográfiától mentes amolyan képesség bemutató:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ami nagyon tetszett nekem ebből az időszakból az a felszállás, ami igencsak impozáns volt a levegőben a tolóerejére megállított géppel.
2007-tól Paul "Max" Moga ugyan át is vette ezt az elemet, de 2008-ban már törölték a Demo manőverlistából.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Az se rossz, ami azóta van, de ez nekem jobban tetszett.
 
Érdekes látni, hogy ez a gép nyitott fegyvertérrel száll le:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Ez most valami vicc akar lenni?
Mi baj lehet belőle, ha egy manőverezni szinte képtelen, nagyjából 700km/h körüli sebességre képes nem stealth gépre ami 20km-en repül - nem terepkövetésben - felpakolsz egy valag nagy értékű SAR-t/és kommunikációs rendszert, ami a csúcs légi-fölény vadászgéped köti össze a csúcs vadászbombázóddal :D ?!
 
  • Tetszik
Reactions: Nemerson
Mi baj lehet belőle, ha egy manőverezni szinte képtelen, nagyjából 700km/h körüli sebességre képes nem stealth gépre ami 20km-en repül - nem terepkövetésben - felpakolsz egy valag nagy értékű SAR-t/és kommunikációs rendszert, ami a csúcs légi-fölény vadászgéped köti össze a csúcs vadászbombázóddal :D ?!

Persze azért a cikk írja, hogy ahol ezt a kommunikációs rendszert használni akarják, ott az U-2 az túl sérülékeny és hogy inkább a komm rendszer teszteléséről szól ez, nem a hordozó gépről. Említi is, hogy valszeg lopakodó drón fogja hordozni majd a cuccot. Meg nem csak az F-35 és F-22 álcázott kommunikációjáról szól, hanem mindent mindennel összekapcsolni. Hagyományos Link-16, robotrepülőgépek, földi állomások stb. Szóval igazi hálózat alapú rendszert csinálnak.
 
Persze azért a cikk írja, hogy ahol ezt a kommunikációs rendszert használni akarják, ott az U-2 az túl sérülékeny és hogy inkább a komm rendszer teszteléséről szól ez, nem a hordozó gépről. Említi is, hogy valszeg lopakodó drón fogja hordozni majd a cuccot. Meg nem csak az F-35 és F-22 álcázott kommunikációjáról szól, hanem mindent mindennel összekapcsolni. Hagyományos Link-16, robotrepülőgépek, földi állomások stb. Szóval igazi hálózat alapú rendszert csinálnak.
Teszt platform, igen. Erre írtam én is, hogy elég mosolygós feltételezés lenne, nyilván ez tesztplatformnak oké, de valóban élesben sokkal jobb helye lenne egy stealth drónon valami hasonlónak.
 
Ez most valami vicc akar lenni?
Nem.Átjátszó relének használják az U-2t.Hosszú ideig tud nagy magasságban repülni,vagyis elég nagy területet képes ilyen funkcióban lefedni,mert a magasság kitolja a horizontot.Közben valós idejű felderitési információt is szolgáltathat.Mai U2 már inkább elektronikai felderitést végez,saját légtérből.Csak akkor repül be a hadműveleti légtérbe,ha az ellennek nincs,vagy már nincs nagy hatómagasságú SAMje.Annyi,hogy folyton fent kell tartani egyet.Részben,hogy folyamatos legyen a funkció,részben,hogy a megjelenése ne legyen jelzésértékű.Ha lesz megfelelő teherbirású dron,majd az fogja átvenni a funkciót-addig meg egyszerűen kéznél van és alkalmas rá.
 
Persze azért a cikk írja, hogy ahol ezt a kommunikációs rendszert használni akarják, ott az U-2 az túl sérülékeny és hogy inkább a komm rendszer teszteléséről szól ez, nem a hordozó gépről. Említi is, hogy valszeg lopakodó drón fogja hordozni majd a cuccot. Meg nem csak az F-35 és F-22 álcázott kommunikációjáról szól, hanem mindent mindennel összekapcsolni. Hagyományos Link-16, robotrepülőgépek, földi állomások stb. Szóval igazi hálózat alapú rendszert csinálnak.
Amig nem lesz meg a dron,addig ha kell,kiküldik ezt.