F-22 Raptor (Lockheed Martin,USA)

molnibalage
blaze

Nos, én ezeket találtam:

http://enu.kz/repository/2010/AIAA-2010-481.pdf

Lockheed szabadalom: http://www.freepatentsonline.com/5749542.pdf

http://liu.diva-portal.org/smash/get/diva2:221/FULLTEXT01

http://www.afwing.com/intro/j20_dsi/j20_dsi-1.ht

Ezek egy része ebből a topikból származik, itt kb. a 170-173. oldalig foglalkoznak a témával: http://www.sinodefenceforum.com/air-force/new-j-10-thread-iii-170-4290.html

Ezekből azt szűrtem le, hogy a DSI ugyan már nem túl optimális 2 Mach-nál, de még "vállalható". Szóval, ha az F-35 a DSI miatt van Mach 1.6-ra korlátozva, akkor az ennél a gépnél alkalmazott DSI-t/szívócsatornát vagy nagyon erre a tartományra igazították és azért nem képes többre, vagy pedig csak mesterséges korlátozás.
 
141114-F-LH638-116.jpg

141114-F-LH638-283.jpg

141114-F-LH638-383.jpg

141114-F-LH638-412.jpg
 
<blockquote rel="wolfram">Link javítva: http://www.afwing.com/intro/j20_dsi/j20_dsi-1.htm
. Az utolsó előtti oldalon mik azok a nyiló lamellàk az F-22-nél? Tudja esetleg valaki.

</blockquote>

Valószínűleg a szívócsatornából kivezető levegő-határréteg elvezető nyílás/ok lamellái.
 
F-22-esek téli üzeme, az Austin Straubel nemzetközi reptéren, egy stadion átrepülés céljából. Úgy fest, ilyenkor a gépek földi kiszolgáló eszköztárában megtalálható egy teherhordó szánkó is...

https://www.youtube.com/watch?v=UDFnutOYFlY
 
Ez egy érdekes leszállás lehetett?

Hát a pilóta kissé keményebben fogalmazott volna szerintem. Áttelepülési gyakorlat Alaszkából Hawai-ra, leszállás közben a bal főfutó kerékfékje túlmelegedett és kigyulladt. Úgy néz ki a gumiköpeny leégett, és a fékagy is "kissé" elkophatott, a fehérség amiben a gép hasal az nem hó, hanem oltóhab.
 
Ja. Látszik, ott a habos autó mellette! Elég rendesen nyomhatta az "anyagot". Azért jól megúszta a dolgot a pilóta, meg a gép.
 
Igazad van. Csak azt néztem, hogy az alsóból hiányzik az egyik belső rakéta :)
 
Szerintem ez egy ügyes montázs. Ügyes mert mind az árnyékok, mind a levilágítás mind pedig a rálátási szög szerinti rakéta-gép helyzet stimmel, ha az alsó fegyvertérből indítják az AMRAAM-ot.
Mert azt azért nem árt tudni, hogy máshová nem is fér be. Az oldalsó fegyvertér az AIM-9-es családnak van kialakítva.

De nem hiszem, hogy egy éleslövészeten így megsértenék a protokollt és beállnának az indító gép alá.
 
Hát a pilóta kissé keményebben fogalmazott volna szerintem. Áttelepülési gyakorlat Alaszkából Hawai-ra, leszállás közben a bal főfutó kerékfékje túlmelegedett és kigyulladt. Úgy néz ki a gumiköpeny leégett, és a fékagy is "kissé" elkophatott, a fehérség amiben a gép hasal az nem hó, hanem oltóhab.

Nekem fest csak úgy, hogy ez a bal főfutó inkább berogyott, semmint leégett a kerékről ballon?
 
<blockquote>Hát a pilóta kissé keményebben fogalmazott volna szerintem. Áttelepülési gyakorlat Alaszkából Hawai-ra, leszállás közben a bal főfutó kerékfékje túlmelegedett és kigyulladt. Úgy néz ki a gumiköpeny leégett, és a fékagy is "kissé" elkophatott, a fehérség amiben a gép hasal az nem hó, hanem oltóhab.

Nekem fest csak úgy, hogy ez a bal főfutó inkább berogyott, semmint leégett a kerékről ballon?</blockquote>

A "gyorsjelentés" egy angol nyelvű honlapról van. Ha úgy feltüzesedett a fék, hogy kigyulladt rajta a gumi, akkor nagyon valószínű, hogy a futószár/rugóstag gumitömítései is kiégtek, és lefújt a gáznyomás a rugóstagból, így a rugóstag ütközésig beszaladt, ezért dől balra a gép.