F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

Szóval szerinted elképzelhetetlen,hogy közeli légi harcba keveredjen az F-35?Mert oda kevés lesz az AMRAAM.
Marginális esélye van, mint a gépágyús gun killnek 1982 óta.

30-40 km-ről emelkedő rakétákat észlel a DAS. Akkor szerint a 10-15 km-ről nem képes követni a hálózatba kötött DAS úgy, hogy mindegyik más aspektusból ráláthat a célra? Ha felhő nem blokkolja a látómező nagy részét és az ellenek még van fogalma a stealth F-35-ös helyzetéről, akkor kb. lehet erre minimális. Ellenkező esetben van idő AIM-120-nak célt kijelölni és rá fog fordulni a célra.

A másik meg az, hogy a SR IR AAM kezd nettó értelmetlenné válni. A jövő légiharc rakétáki dual érzékelősek lesznek, ami azt jelenti, hogy pusztán SR rakéta értelmetlen, a BVR rakéta is TVC-s lesz. Oh, wait, a MICA ER és IR páros 20+ éve ilyen... Azonos rakéta csak még külön-külön seeker van.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Vedd már észre, hogy a HOBS SR IR AAM az AIMVAL/ACEVAL lecsapdóása, amikor a felbukkanó váratlan célok és a dogfigth kiegyenlítésére kellett. Apró hiba, hogy 1982 óta az egsz SV alatt volt 1 db igen rövid dogfight, AF alatt 0.

Szóval, éjszaka ha nincs éjjellátó + JHMCS / sisakcéló kombó, akkor kurvára nem fog HOBS-olgatni senki. Oh wait, nyugatos sem tudsz éjszaka ilyen csinálni, mert vagy JHMCS vagy NVG van, a kettő együtt nincs.
 
Oh wait, nyugatos sem tudsz éjszaka ilyen csinálni, mert vagy JHMCS vagy NVG van, a kettő együtt nincs.
Ez így már nem igaz...
Az alábbi rendszerek már JHMCS + NVG együtt:
USA / Izrael: D-JHMCS
EU: Striker II és TopOwl

Ezek csak azok amik így hirtelen eszembe jutottak, lehet hogy már van több is...
 
Ez így már nem igaz...
Az alábbi rendszerek már JHMCS + NVG együtt:
USA / Izrael: D-JHMCS
EU: Striker II és TopOwl

Ezek csak azok amik így hirtelen eszembe jutottak, lehet hogy már van több is...
És ebből melyik helis és melyik vadászgépes? Mert a TopOwl az beza only helo..
 
Marginális esélye van, mint a gépágyús gun killnek 1982 óta.

30-40 km-ről emelkedő rakétákat észlel a DAS. Akkor szerint a 10-15 km-ről nem képes követni a hálózatba kötött DAS úgy, hogy mindegyik más aspektusból ráláthat a célra? Ha felhő nem blokkolja a látómező nagy részét és az ellenek még van fogalma a stealth F-35-ös helyzetéről, akkor kb. lehet erre minimális. Ellenkező esetben van idő AIM-120-nak célt kijelölni és rá fog fordulni a célra.

A másik meg az, hogy a SR IR AAM kezd nettó értelmetlenné válni. A jövő légiharc rakétáki dual érzékelősek lesznek, ami azt jelenti, hogy pusztán SR rakéta értelmetlen, a BVR rakéta is TVC-s lesz. Oh, wait, a MICA ER és IR páros 20+ éve ilyen... Azonos rakéta csak még külön-külön seeker van.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Vedd már észre, hogy a HOBS SR IR AAM az AIMVAL/ACEVAL lecsapdóása, amikor a felbukkanó váratlan célok és a dogfigth kiegyenlítésére kellett. Apró hiba, hogy 1982 óta az egsz SV alatt volt 1 db igen rövid dogfight, AF alatt 0.

Szóval, éjszaka ha nincs éjjellátó + JHMCS / sisakcéló kombó, akkor kurvára nem fog HOBS-olgatni senki. Oh wait, nyugatos sem tudsz éjszaka ilyen csinálni, mert vagy JHMCS vagy NVG van, a kettő együtt nincs.

Akkor mihez/minek fejlesztenek nagy hatótávolságú AA rakétát amikor ha jól emlékszem akkor CUDA néven van egy fejlesztés ami leváltja az AMRAAM-ot és az AIM-9-et?
 
Ha két 5.gen.kötelék szupercirkálva csak 40km-ről veszi észre egymást akkor marha gyorsan ott lesznek egymás arcában.Nem mondom,hogy gépágyúval fogják egymást lőni(az inkább drónok ellen kellhet)de hogy nem pusztán BVR harc lesz köztük az valószínű.
 
Ha két 5.gen.kötelék szupercirkálva csak 40km-ről veszi észre egymást akkor marha gyorsan ott lesznek egymás arcában.Nem mondom,hogy gépágyúval fogják egymást lőni(az inkább drónok ellen kellhet)de hogy nem pusztán BVR harc lesz köztük az valószínű.
-35 - 40 dBsm táján a brutálnagy SAM tűzevezető radaroknál is 20-35 km közötti eredményeket adnak attó függ, hogy mennyire vagy optimista.
 
-35 - 40 dBsm táján a brutálnagy SAM tűzevezető radaroknál is 20-35 km közötti eredményeket adnak attó függ, hogy mennyire vagy optimista.

Rendben.De akkor,hogy fognak BVR harcot vívni?Ha azt feltételezzük,hogy az optikai szenzorokkal képesek az 5.gen gépek legalább menetirányba(ugye az F-35 körkörösen) pályakorrekciós jeleket adni akkor is csak 30-40km-ről tudják ezt megtenni ami a szupercirkálást figyelembe véve marha kevés időt ad a BVR harcra tehát közel fognak kerülni egymáshoz a gépek.
 
Ez az új rakéta a neve alapján csak nagy hatótávolságú cucc lesz.Vagy is van helye a CUDA-nak.

A CUDA az nem igazán egy konkrét rakéta, inkább egy paramétercsomagnak tűnt nekem (lásd SDB), ez viszont valahová a Meteor/AIM-54 környékére való pozícionálódásnak tűnik. Inkább mintha az igény változott volna a légierő/flotta részéről, vagy két külön fegyverről van szó (utóbbira tippelek).
 
A CUDA az nem igazán egy konkrét rakéta, inkább egy paramétercsomagnak tűnt nekem (lásd SDB), ez viszont valahová a Meteor/AIM-54 környékére való pozícionálódásnak tűnik. Inkább mintha az igény változott volna a légierő/flotta részéről, vagy két külön fegyverről van szó (utóbbira tippelek).

Amennyire emlékszem az volt az egyik cél* a CUDA-val,hogy ne kelljen két AA rakéta (AMRAAM+ AIM-9)ami ugye elég jó dolog csak akkor minek ez az új AA rakéta?

*Emellett persze AG rakéta is lenne.
 
Rendben.De akkor,hogy fognak BVR harcot vívni?Ha azt feltételezzük,hogy az optikai szenzorokkal képesek az 5.gen gépek legalább menetirányba(ugye az F-35 körkörösen) pályakorrekciós jeleket adni akkor is csak 30-40km-ről tudják ezt megtenni ami a szupercirkálást figyelembe véve marha kevés időt ad a BVR harcra tehát közel fognak kerülni egymáshoz a gépek.
AMRAAM méretű dual seekeres rakéta LoAL képességel. BVR képesség LoaL IR véfázissal radarral megtámogatva. Kapaszkodj meg, az AIM-9X most is már ilyen. Okkal lett sokkal kisebb vezérsíkja az AIM-9X-nek, mert a cél valójában a LoAL képességgel a BVR-WVR átmenet során szemből indíthatóság növelése volt és kisebb vezérsík = nagyobb NEZ.

Tehát közeli célok ellen a TVC bizosítja a nagyfokú manőverezést. A rakéta mivel füstmentes ezért rohadtul nem számít, hogy 25G-t vagy 40G-t tud aerodinamikailag. A célpontnak fingja nincs, hogy mikor mavőerezzel. Ez alól jelenleg az EF és az F-35 (lesz) az egyetlen kivétel....
 
Rendben.De akkor,hogy fognak BVR harcot vívni?Ha azt feltételezzük,hogy az optikai szenzorokkal képesek az 5.gen gépek legalább menetirányba(ugye az F-35 körkörösen) pályakorrekciós jeleket adni akkor is csak 30-40km-ről tudják ezt megtenni ami a szupercirkálást figyelembe véve marha kevés időt ad a BVR harcra tehát közel fognak kerülni egymáshoz a gépek.

Ha mindketten M1.7-el repülnek nyílegyenesen egymásnak akkor kb 0.67 nmi/sec közeledés van, avval 30 sec a találkozási pont. Ha feltesszük, hogy 20 mérföldről mondjuk 15 sec alatt észleli és azonosítja a célt akkor még 10 nmi nél tudsz indítani. 5 nmi-n kívül szerintem simán paramétereken belül van még ekkora közeledésnél is az AMRAAM. Közelebbről már necces.

Ez a szitu viszont nem annyira sanszos, mivel egyik oldal se látja a másikat pici az esélye, hogy nyíl egyenest repül egymásnak mindkettő. Meg amúgy se fognak M1.7-el repülni csak úgy a semmibe. A 0.5 nmi/sec vagy azalatti közeledés sanszosabb, ami ha nyíl egyenest repülnek egymásnak M1.3-re jön ki. Akkor ugyanebben a geometriában van 40 sec legrosszabb esetben, bármikor máskor meg annál több.

Szerintem az egészben inkább az a kurva nagy probléma, hogy gyakorlatilag nincs DLZ hanem ha ilyen kis távon észlelnek csak akkor azonnal a NEZ-en belülre kerültél, és gyakorlatilag aki hamarabb észleli a másikat és indít az nyer. Illetve nem biztos, mert ha a másik lelövése előtt az tud rád indítani ARH-t, ami elég sanszos, akkor te igazából semmit nem tudsz csinálni, még lehet, hogy akkor sem, ha a saját indításod után semmi reakció ellenében preventíven menekülőre fogod.

A szupercirkálósdira visszatérve, alapesetben CAP-ot adva vagy bármilyen nem intercept jellegű bevetésen úgy sem fognak szupercirkálni mert semmi értelme. Majd akkor megy a gyorsítás, ha el kell kapni valamit, vagy lőni kell, vagy el kell tűnni..

Ha meg 10-20 nmi között tud észlelni a DAS vadász méretű célt akkor az még az indítás előtti manőverezéssel is nagyon sima AMRAAM kill. Inkább az a kérdés, hogy te is túléled-e.

A HOBS képesség hiány akkor lenne nagy gáz, ha mondjuk 5 nmin belülre vagy fordulóharcba kerülsz. Tekintettel a szenzorfúziós AESA+DAS+stb. kombóra szerintem ennek kicsi az esélye, még stealth gépek ellen is. De ez most megint olyan, hogy egy stealth F-16 ostól azt várjuk el, hogy ASF legyen. Most nincs HOBS, de a rendszerbeállásnak még közel sem értük el a végét. Ha akarják akkor lesz rá, ha meg nem akkor nem.
 
Amennyire emlékszem az volt az egyik cél* a CUDA-val,hogy ne kelljen két AA rakéta (AMRAAM+ AIM-9)ami ugye elég jó dolog csak akkor minek ez az új AA rakéta?

*Emellett persze AG rakéta is lenne.

A CUDA-t azért találták ki, hogy minél több fegyver legyen légi célok ellen. A modern szenzorokkal valszeg rájöttek, hogy nincs akkora szükség a közelségi gyújtós robbanófejekre, illetve arra sem, hogy lezuhanjon a másik gép, az is bőven elég, ha kinyírod az elektronikát ami egy ilyen telitalálatnál elég sanszos. Onnantól kezdve sokat nem tud csinálni..
 
kdd-DTbbYtA.jpg
 
Ha mindketten M1.7-el repülnek nyílegyenesen egymásnak akkor kb 0.67 nmi/sec közeledés van, avval 30 sec a találkozási pont. Ha feltesszük, hogy 20 mérföldről mondjuk 15 sec alatt észleli és azonosítja a célt akkor még 10 nmi nél tudsz indítani. 5 nmi-n kívül szerintem simán paramétereken belül van még ekkora közeledésnél is az AMRAAM. Közelebbről már necces.

Ez a szitu viszont nem annyira sanszos, mivel egyik oldal se látja a másikat pici az esélye, hogy nyíl egyenest repül egymásnak mindkettő. Meg amúgy se fognak M1.7-el repülni csak úgy a semmibe. A 0.5 nmi/sec vagy azalatti közeledés sanszosabb, ami ha nyíl egyenest repülnek egymásnak M1.3-re jön ki. Akkor ugyanebben a geometriában van 40 sec legrosszabb esetben, bármikor máskor meg annál több.

Szerintem az egészben inkább az a kurva nagy probléma, hogy gyakorlatilag nincs DLZ hanem ha ilyen kis távon észlelnek csak akkor azonnal a NEZ-en belülre kerültél, és gyakorlatilag aki hamarabb észleli a másikat és indít az nyer. Illetve nem biztos, mert ha a másik lelövése előtt az tud rád indítani ARH-t, ami elég sanszos, akkor te igazából semmit nem tudsz csinálni, még lehet, hogy akkor sem, ha a saját indításod után semmi reakció ellenében preventíven menekülőre fogod.

A szupercirkálósdira visszatérve, alapesetben CAP-ot adva vagy bármilyen nem intercept jellegű bevetésen úgy sem fognak szupercirkálni mert semmi értelme. Majd akkor megy a gyorsítás, ha el kell kapni valamit, vagy lőni kell, vagy el kell tűnni..

Ha meg 10-20 nmi között tud észlelni a DAS vadász méretű célt akkor az még az indítás előtti manőverezéssel is nagyon sima AMRAAM kill. Inkább az a kérdés, hogy te is túléled-e.

A HOBS képesség hiány akkor lenne nagy gáz, ha mondjuk 5 nmin belülre vagy fordulóharcba kerülsz. Tekintettel a szenzorfúziós AESA+DAS+stb. kombóra szerintem ennek kicsi az esélye, még stealth gépek ellen is. De ez most megint olyan, hogy egy stealth F-16 ostól azt várjuk el, hogy ASF legyen. Most nincs HOBS, de a rendszerbeállásnak még közel sem értük el a végét. Ha akarják akkor lesz rá, ha meg nem akkor nem.

Van egy olyan sanda gyanum, hogy HOBS belső fegyvertérben tényleg nem is lesz. A2Ara lesz a kiderült, hogy fejlesztik extra messze repül LREW, AMRAAM meg CUDA. Ha DAS célra irányít, vezet mindenre elég.
 
A belső és külső pilonok miért vannak egymáshoz képest eltérő szögben? A biztonságosabb oldás miatt, vagy csak mert csavart a szárny, és követik az ívet?
 
Ha mindketten M1.7-el repülnek nyílegyenesen egymásnak akkor kb 0.67 nmi/sec közeledés van, avval 30 sec a találkozási pont. Ha feltesszük, hogy 20 mérföldről mondjuk 15 sec alatt észleli és azonosítja a célt akkor még 10 nmi nél tudsz indítani. 5 nmi-n kívül szerintem simán paramétereken belül van még ekkora közeledésnél is az AMRAAM. Közelebbről már necces.

Ez a szitu viszont nem annyira sanszos, mivel egyik oldal se látja a másikat pici az esélye, hogy nyíl egyenest repül egymásnak mindkettő. Meg amúgy se fognak M1.7-el repülni csak úgy a semmibe. A 0.5 nmi/sec vagy azalatti közeledés sanszosabb, ami ha nyíl egyenest repülnek egymásnak M1.3-re jön ki. Akkor ugyanebben a geometriában van 40 sec legrosszabb esetben, bármikor máskor meg annál több.

Szerintem az egészben inkább az a kurva nagy probléma, hogy gyakorlatilag nincs DLZ hanem ha ilyen kis távon észlelnek csak akkor azonnal a NEZ-en belülre kerültél, és gyakorlatilag aki hamarabb észleli a másikat és indít az nyer. Illetve nem biztos, mert ha a másik lelövése előtt az tud rád indítani ARH-t, ami elég sanszos, akkor te igazából semmit nem tudsz csinálni, még lehet, hogy akkor sem, ha a saját indításod után semmi reakció ellenében preventíven menekülőre fogod.

A szupercirkálósdira visszatérve, alapesetben CAP-ot adva vagy bármilyen nem intercept jellegű bevetésen úgy sem fognak szupercirkálni mert semmi értelme. Majd akkor megy a gyorsítás, ha el kell kapni valamit, vagy lőni kell, vagy el kell tűnni..

Ha meg 10-20 nmi között tud észlelni a DAS vadász méretű célt akkor az még az indítás előtti manőverezéssel is nagyon sima AMRAAM kill. Inkább az a kérdés, hogy te is túléled-e.

A HOBS képesség hiány akkor lenne nagy gáz, ha mondjuk 5 nmin belülre vagy fordulóharcba kerülsz. Tekintettel a szenzorfúziós AESA+DAS+stb. kombóra szerintem ennek kicsi az esélye, még stealth gépek ellen is. De ez most megint olyan, hogy egy stealth F-16 ostól azt várjuk el, hogy ASF legyen. Most nincs HOBS, de a rendszerbeállásnak még közel sem értük el a végét. Ha akarják akkor lesz rá, ha meg nem akkor nem.

Mennyi idő egy 4 gépes kötelékben a parancsnoknak elosztani a célokat(maradjunk a példánál tehát 4 célt) modern datalinkes gépben?Én ezt úgy gondolom,hogy kb az a menet mint egy karabélynál(mármint a lépések természetesen)azaz:
1.célfelderítés amit itt ugye valamilyen felderítő rendszer végez(radar vagy valamilyen elektrooptikai szenzor mind1)
2.célmegjelölés ez itt a cél elosztás amit ugye a parancsnok végez
3.a tűzmegnyitás
Na ehhez a folyamathoz mennyi idő kell?

Egyébként ha én tudok rá indítani de ő is fog rám mielőtt becsapódna a rakétám akkor engem mi ment meg a lelövéstől?Mert értem én,hogy EOTS+DAS de ettől még egy mai rakétát nem hiszem,hogy nagy eséllyel ki lehet manőverezni ha az NEZ-en belül lett indítva(ami ugye valószínű a mi példánkban azaz 5.gen. gépek közti légi harc esetén).
 
A belső és külső pilonok miért vannak egymáshoz képest eltérő szögben? A biztonságosabb oldás miatt, vagy csak mert csavart a szárny, és követik az ívet?
Valószínű hasonló okok miatt mint amiért az F-18-nak is így állnak a pilonjai:
super_hornet_weapons.jpg

Biztonságos oldás.