F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 776
18 012
113
hm..., A jelenlegi török részvétel, cégek alapján:

Alp Aviation has been supporting the program since 2004 and currently manufactures F-35 production airframe structure and assemblies, production landing gear components and over 100 F135 production engine parts to include titanium integrated blade rotors.
Ayesas currently is the sole source supplier for two major F-35 components – missile remote interface unit and the panoramic cockpit display.
Fokker Elmo manufactures 40 percent of the F-35 Electrical Wiring & Interconnection System (EWIS) and will also deliver and support TAI with all center section wiring systems. Fokker Elmo is also developing the EWIS for the F135 engine, for which a major share is produced in Fokker Elmo Turkey in Izmir.
Havelsan has been supporting the F-35 training systems since 2005. Additionally, Havelsan has been instrumental as the Turkish lead for developing the construct of the future Turkish F-35 Integrated Pilot and Maintenance Training Center (ITC) and associated training systems in Turkey.
Kale Aerospace has been supporting the F-35 since 2005. In conjunction with Turkish Aerospace Industries, they manufacture and produce F-35 airframe structures and assemblies. Kale Aero also supports Heroux Devtek as the sole source supplier for all three variants landing gear up lock assemblies. Additionally, Kale Aerospace has also established a joint venture in Izmir with Pratt & Whitney and is manufacturing production hardware for the F135 engine.
ROKETSAN and Tubitak-SAGE are the Turkish joint leadership team who strategically manage the development, integration, and production of the advanced precision-guided Stand-off Missile (SOM-J) which will be carried internally on the 5th Generation F-35 aircraft. Additionally, Lockheed Martin Missiles and Fire Control has partnered with Roketsan, through a teaming agreement, to jointly develop, produce, market and sell the advanced, precision guided Stand Off Missile – Joint Strike Fighter (SOM-J).
Turkish Aerospace Industries (TAI) has been strategically supporting the F-35 Program since 2008. The company currently supplies production hardware that goes into every F-35 production aircraft. In conjunction with Northrup Grumman, TAI manufactures and assembles the center fuselages, produces composite skins and weapon bay doors, and manufactures fiber placement composite air inlet ducts. Additionally, TAI is strategically manufacturing 45 percent of the F-35’s including Air-to-Ground Pylons and adapters which is Alternate Mission Equipment (AME).

forrás: https://www.f35.com/global/participation/turkey-industrial-participation

azért van pár "kevésbé" egyszerű tétel ezek között..
 

DINAMO

Well-Known Member
2017. április 5.
3 476
1 826
113

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 755
66 552
113
Mármint külsőleg. De a burkolat alatt biztosan nem.
Leírtam, hogy mi van a burkolat alatt.
Új hajtómű, új reduktor, új transzmisszió, új forgószárny és FbW vezérlés.
Márciusban kellett volna indítani az alacsony ütemű sorozatgyártást.
Erre kiderül, hogy a hajtásrendszerben valahol komoly vibráció van, a vadiúj split torque reduktor összecsinálja magát, a faroktartó gerendában szerkezeti hibák vannak, az FbW meg hajlamos önállósítani magát.
Vízszintes repülésben, 100 csomónál az egész gépet minden előjel nélkül nullára megállítja a levegőben.
Ezek a hibák februárban lettek nyilvánosságra hozva:

https://www.marinecorpstimes.com/ne...s-why-its-operational-date-could-face-delays/

Dolgoznak rajta. Viszont ezért írtam -némiképp cinikusan - hogy a negyven éves Mi-26-os, hasonló teljesítmény mellett lényegesen nagyobb kapacitással ezt legalább hibátlanul tudja. Ja és a Mi-26-osnak is ugyanilyen reduktora van.
 

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 776
18 012
113
Leírtam, hogy mi van a burkolat alatt.
Új hajtómű, új reduktor, új transzmisszió, új forgószárny és FbW vezérlés.
Márciusban kellett volna indítani az alacsony ütemű sorozatgyártást.
Erre kiderül, hogy a hajtásrendszerben valahol komoly vibráció van, a vadiúj split torque reduktor összecsinálja magát, a faroktartó gerendában szerkezeti hibák vannak, az FbW meg hajlamos önállósítani magát.
Vízszintes repülésben, 100 csomónál az egész gépet minden előjel nélkül nullára megállítja a levegőben.
Ezek a hibák februárban lettek nyilvánosságra hozva:

https://www.marinecorpstimes.com/ne...s-why-its-operational-date-could-face-delays/

Dolgoznak rajta. Viszont ezért írtam -némiképp cinikusan - hogy a negyven éves Mi-26-os, hasonló teljesítmény mellett lényegesen nagyobb kapacitással ezt legalább hibátlanul tudja. Ja és a Mi-26-osnak is ugyanilyen reduktora van.
Bammeg, ez nagyon komoly tervezési hiba. Dinamikus rendszerben a forgó gépelemek tervezésére szinte már szamárvezetők vannak. Ennek a problémakörnek a neve amúgy rotor-dinamika. A legjobb ilyen könyv amit eddig láttam az pont amerikai, API 684 - igen, az olajiparból jön..

Eddig is sejtettem hogy mérnökök odaát sem állnak mindig a helyzet magaslatán, de ez szarvashiba. Vagy lejárt az ANSYS licensz és egy géppel nem végeztek minden terhelési rezsimmel a határidő előtt!? o_Oo_O
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Érdekes hadgyakorlat itt a szomszédban…
Az Olasz Légierő F-35-ei a most zajló Astral Knight 2019 gyakorlaton először gyakorolták a MADL rendszer használatát.
A gyakorlat során Link 16-on osztottak meg adatokat "legacy" gépekkel, egymással és a gyakorlaton résztvevő hajók AEGIS rendszerével pedig a MADL segítségével osztották meg az adatokat.
A gyakorlaton még cél adatokat adtak egy HIMARS ütegnek és adatkapcsolatban voltak az Olasz JTAC-el is.
A gyakorlaton több mint 30 gép vett részt:
- F-35A Lightning II Avianoból és Spangdahlemből
- F-16 Fighting Falcon
- KC-135 Stratotanker
- E-3 Sentry
- Eurofighter Typhoon
- G550 CAEW (Conformal Airborne Early Warning)
- és végül a Horvát MiG-21 nek jutott a hálátlan célpont szerep.....
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 453
84 413
113
Érdekes hadgyakorlat itt a szomszédban…
Az Olasz Légierő F-35-ei a most zajló Astral Knight 2019 gyakorlaton először gyakorolták a MADL rendszer használatát.
A gyakorlat során Link 16-on osztottak meg adatokat "legacy" gépekkel, egymással és a gyakorlaton résztvevő hajók AEGIS rendszerével pedig a MADL segítségével osztották meg az adatokat.
A gyakorlaton még cél adatokat adtak egy HIMARS ütegnek és adatkapcsolatban voltak az Olasz JTAC-el is.
A gyakorlaton több mint 30 gép vett részt:
- F-35A Lightning II Avianoból és Spangdahlemből
- F-16 Fighting Falcon
- KC-135 Stratotanker
- E-3 Sentry
- Eurofighter Typhoon
- G550 CAEW (Conformal Airborne Early Warning)
- és végül a Horvát MiG-21 nek jutott a hálátlan célpont szerep.....


Hát ez kb olyan lehetett mintha az 1 milliós Alienware gamer laptoppal 2G-s nettel játszanál...
 
  • Tetszik
Reactions: Python
T

Törölt tag 1586

Guest
Úgy tűnik lesz két 600 gallonos szárny alatti póttartály is az F-35 höz (legalább is az izraeli gépekhez)
https%3A%2F%2Fs3-us-west-2.amazonaws.com%2Fthe-drive-cms-content-staging%2Fmessage-editor%252F1560464249781-tanks.jpg

https%3A%2F%2Fs3-us-west-2.amazonaws.com%2Fthe-drive-cms-content-staging%2Fmessage-editor%252F1560464750990-tanks-2.jpg

A végén még sikerül egy egész ütős kis 4++ gépet faragni ebből az F35 ből...:)