Nem egyedi eset, mert kb ugyanakkor egy másik uteg két B1esen is találatot jelzett, később derült ki, hogy a vontatott csalit trafálták el.
Tehát egyedi eset. A vontattot csali meg tette a dolgát.
A pszichológiai és hadműveleti hatásai sem kicsik. Egy mitosznak annyi.
A probléma az, hogy semmiféle mítosz nem volt. Azt a bulvársajtó és az idióták találták ki. Az USAF nagyon is megvolt lepődve, hogy a Sivatagi Vihar alatt egyetlen F-117 sem veszett oda. A gép alacsony észlelhetősége előny volt, de nem tette legyőzhetetlenné. Az első éjszaka számoltak gépek elvesztésével.
A NATO összes repülőjének a harmada basztatott egy körömnyi országot, és három hónapig tartott, mire szarrá bombázták őket. Jobb ha Oroszországnak neki sem fognak.
Ez az a rész, ahol nem tudom, hogy röhögjek vagy sírjak tudatlanságdon. A harmada?
A NATO gépek jó, ha 3%-a volt ott. A napi bevetésszám alig érte el a 100-at, a csúcs asszem 160 táján volt a minmumot meg inkább ne is említsük...
Ebben a legutolsó RESCAP, MEDEVAC és AWACS, ELINT is benne volt. A mentésre szánt gépek egy része néha folyamatosan a levegőben volt, hogy még annyi időt se vesszenek, amíg összetrombitálják őket. Ekkora túlbiztosítás volt.
A csapásmérő és SEAD bevetések együttesen jó, ha elérték a napi 40-50-et. Pontosan az votl a baj, hogy a támadó bevetések, a túlbiztosítás a SEAD & DED csak SEAD maradt többnyire.
Ezen felül a politikusok szokás szerint elég balfasz módon jelölték meg a célokat...
Az első pillanattól (91től) lehetett hallani azt a szakvéleményt, hogy méteres radarok ellen nem használ a gépek bevonata.
A kevésbé és az egyáltalán nem haszál között gigászi szakadék van. Ha nem használna, akkor nem 25-30 km lett volna a P-18 észlelési távolsága, hanem 200 km+, mint az F-4 Phantom II esetében...
Ezt nyilván ők tudták a legjobban, mert ők csinálták. A gépek alakja viszont minden radar ellen hatásos, amig az a visszaverődést keresi, mint minden radar. Itt jön a képbe a középiskolás elektro. Nevezetesen a dipólok. Ezt alkalmazzák a radarok zavarására 1940 óta. Közismert ügy. Ha a besugárzó radar hullámhosszának a felére aprítorr alufólia csíkokat dobálsz a levegőbe, az akkora radarjelet SUGÁROZ (nem tükröz) vissza, hogy az elfed mindent
.
Ha ilyen egyszerű lenne bár tudnám, hogy minek szenvednek az n+1-ik generációjával az elekronikai zavarórendszereknek...
Így működik a repülő is. Megfelelő hullámhossz hatására MAGA IS SUGÁRZÓVÁ VÁLIK
A repülőgép soha nem sugárforrás, hanem visszaverődő felület, ami szezon és fazon esete.
, és nem csak arra sugároz, amerre tükrözné a beeső sugarakat, hanem KÖRKÖRÖSEN.
Most asszed valami újat modtál? A gépek mindig miden irányba szórják a beérkező jelet. Csak éppen te ezt úgy állítod be, mintha minden irányba egyenszilárdan tenné, amin legfeljebb röhögni lehet.
Azért tartott ennyi ideig, mert a katonák fafejűek, mert erre válogatják és dresszírozzák őket.
Itt már tényleg a kezembe temettem arcomat...
Jön az olyan radar (nyilván AESA) ami folyamatosan változtatja a hullámhosszát.
Nem csak az ASEA képes erre, csak ez dinamikusabban képes erre.
Ma is megvolt az álcsattanós komment. Félelmetes, hogy ekkora téveszméket képes még mindig leírni ide valaki. A NATO flotta 1/3-volt a hab a tortán....