F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 726
76 767
113
The economy is not everything.

http://translate.google.hu/translate?hl=hu&sl=auto&tl=en&u=http%3A%2F%2Fwww.defence24.pl%2F
 

ijasz

Well-Known Member
2013. január 23.
1 921
4 671
113
Dél-Korea is szeretne 40 db-ot 2018-tól.

http://www.flightglobal.com/news/articles/south-korea-to-obtain-40-f-35as-393402/
 

atta

Member
2013. január 26.
278
0
16
Esetleg mindegyik ellen. ;)
Valójában persze Észak-Korea a fő veszélyforrás, de Japánnal is van némi területi vitájuk. Kína pedig elég közel van...
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 831
30 927
113
Ha Kínában, ÉK-ban és DK-ban megkérdeznéd az embereket, hogy kiket nem szeretnek és kiket lőnének a környéken, mindhárom valószínűleg azt mondaná, hogy a japánokat.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 726
76 767
113
Az olaszországi F-35 összeszerelés története

http://www.sldinfo.com/the-italian-f-35-faco-a-key-asset-in-the-global-f-35-support-system/


http://www.flightglobal.com/news/articles/italy-opens-f-35-assembly-line-as-political-opposition-grows-388441/


http://www.ainonline.com/aviation-news/ain-defense-perspective/2013-07-26/italy-begins-f-35-assembly-dutch-store-their-first-two-jets


https://www.f35.com/news/detail/the-italian-way-of-procuring-the-f-35-shaping-a-european-base-for-the-globa


http://www.sldinfo.com/the-italian-way-of-procuring-the-f-35-shaping-a-european-base-for-the-global-fleet/


http://breakingdefense.com/2013/11/lessons-learned-at-cameri-italys-f-35-hq-implications-for-asia/
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 117
82 868
113
Beszámolo az F-35 Lightning II programról.
https://www.f35.com/assets/uploads/downloads/13567/f-35fastfactsnovember2013_2.pdf
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 117
82 868
113
Szingapúr is érdeklodik a gép iránt....
http://www.flightglobal.com/news/articles/singapore-in-no-hurry-to-purchase-f-35s-defence-minister-394112/
 
M

molnibalage

Guest
Is. Ellenben a program menetére is jó rálátást ad, mert januárban kezdék építeni a 100. gépet.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 831
30 927
113
Akkor egy év kell, amíg legyártanak egy darabot? Azt hittem gyorsabban megy kevesebb párhúzamos gyártósorral.
 
M

molnibalage

Guest
A hajtómű turbina vagy kompresszor lapátjának hőkezelése asszem 12 hónapig tart.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 831
30 927
113
Az nem probléma, gondolom ott is több munkasoron mennek végig azok a turbinalapátok, ahogy az elsőn keresztülment, megy a másodikra, és az elsőre töltik is be a következő hajtómű lapátjait. Emellett páthúzamoasan is létezhetnek ilyen edzésre felépített gyártósorok.
Ha valaki ért a kohászathoz, főleg az ilyen téren történő anyagfeldolgozáshoz és edzéshez, elmondhatná, hogy mi tart egy évig az edzésen, még ha turbinalapátokról is van szó.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 643
79 869
113
joker

A hevítés és visszahűtés folyamata(nyilván nem egyszeri alakalomról van szó).Csak hasamra ütök:van olyan lépés amikor egy héten keresztül hevítik 500 fokra és három hétig hűtik vissza 100 fokra.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 831
30 927
113
Egyszer láttam egy műsort civil gépek hajtóművének gyártásáról, ott is a turbinalapátok és azok edzése egy külön részt kapott, de inkább x órás, mint x napos edzésidőkről beszéltek. A katonait gondolom kicsit másképp hőkezelik, de függetlenül ettől és a többszöri hőkezeléstől, nekem irreálisan soknak tűnik az egy év.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 690
14 653
113
Az nem probléma, gondolom ott is több munkasoron mennek végig azok a turbinalapátok, ahogy az elsőn keresztülment, megy a másodikra, és az elsőre töltik is be a következő hajtómű lapátjait. Emellett páthúzamoasan is létezhetnek ilyen edzésre felépített gyártósorok.
Ha valaki ért a kohászathoz, főleg az ilyen téren történő anyagfeldolgozáshoz és edzéshez, elmondhatná, hogy mi tart egy évig az edzésen, még ha turbinalapátokról is van szó.
Nem hiszem, hogy két gyártósor lenne.
A turbinalapátot nem öntik, hanem egybe kristályosítják. Legalábbis 20 éve ez volt a divat. 3-4 hét csak a kihűtése. Valahogy rá kell rakni a kerámia bevonatot is, ami a mérnöki tudományok ma publikus állása szerint lehetetlen. Ezek meg sorozatban gyártják.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 831
30 927
113
Milyen az az "egybe kristályosítás"? Ezzel kapcsolatba most csak a gyöngyképződés vagy a mesterséges gyémánt előállítása ugrik be (nem tudom a módszernek van-e köze hozza) de valahogy nem tudom ezt elképzelni titániummal.
A lapátok öntése mellett / helyett még ott van lehetőségként a kiesztergálásuk vagy a nyomtatásuk (persze utómunkával és hőkezeléssel), nem kizárt, hogy ebbe az irányba is kutattak.
A kerámiaborítás problémát nem értem, kicsit leegyszerűsített péda, de ahogy anyum serpenyőjére rátették a kerámiabevonatot, úgy nagyságrendekkel több észből és pénzből turbinalapátra is fel tudják vinni azt a másik kerámiát.