F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 751
66 492
113
Szépen látszik, hogy a szárnyak alatti Roll Post manőver fúvókák fújják meg először a vizet, majd a Lift Fan, végül a menet közben 45 fokban leforgatott fő fúvócső házsugara is rádolgozik a “gőzfürdőre”.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 211
81 102
113
Középen az a barna sáv, az már erős kopás a fedélzeten? Ott egy sárga csík szokott lenni...
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Középen az a barna sáv, az már erős kopás a fedélzeten? Ott egy sárga csík szokott lenni...
Szerintem nem.
A sárga csíkot a leszálló (ugye függőlegesen) F-35B-k kiáramló égésgázai megpörkölték, és összekormolták. Ha megnézed, csak bizonyos közönként van rajta nagyobb folt. Ott tűnik el a szín. De maga a kép is viharos időben készült, amikor kevesebb fény is van, így sokkal kevésbé jönnek ki a színek, mintha egy ragyogó napfényben veszik fel a fenti filmet.
És azért csak az F-35-ösök a hibásal, mert a forgószárnyasok gyakorlatilag nem voltak egyáltalán problémásak korábban sem. Az F-35-ösök érkezés miatt viszont meg kellett erősíteni a fedélzeti borítást.
Ragyogó napfényben így néz ki a fel és leszállás:
a szinte teljesen felülről lőtt videón jól látszanak a fedélzet megpörkölődései.
Ebben meg az az érdekes, hogy az egymás után érkező gépek nem különböző leszállóhelyekre érkeznek, hanem a hajó tatján lévő elsőre.
Meg is látszik a felületén... :rolleyes:
Az is komoly, hogy milyen kicsi térközzel szállítják le a gépeket. Az első még a landolás helyén van, de a másik már a megközelítésben.
Lehet hogy azt is meg merném kockáztatni, hogy ezekkel az F-35B-kkel még komolyabb forgalmat (értsd sűrűbb indítást és érkezéseket) is tudnak bonyolítani, mint a szuperhordozókon a C-kkel. Arról nem is beszélve, hogy mind az indítás, mind az érkezés a hagyományos hordozóknál elég sok melóval jár.
Itt meg a sárga ruhások egymással pofáznak, egészen a gép érkezéséig. Majd amikor lent van a gép, int neki kettőt, hogy lehet letakarodni a landing site-ról, és már jön is a következő. A felszállásnál meg gyakorlatilag semmit nem kell csinálniuk (nincs pozícionálás, nincs beakasztás, annak ellenőrzése, újraellenőrzések, nyomás állítás, és annak ellenőrzése, majd ha mindenki zöldet mond, akkor engedik el a gépet.), csak jelez a pilótának hogy tipli, amint megkapja az engedélyt a toronytól... Viszlát!
A B felszállásáról készült 2 perces videóban a kb 1-1,5 perc azért ment el szerintem, mert a légi irányító éppen befejezte a nagyi receptjének diktálását a mellete ülőnek. :D
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 211
81 102
113
Dél-Korea és az F-35:

2013: 60 db F-35 és support - 10,8 milliárd USD
2013: fegyverzet - 793 millió USD
2020: további support - 675 millió USD

--------------------------------------------------------------------


WASHINGTON, April 3, 2013
The Defense Security Cooperation Agency notified Congress March 29 of a possible Foreign Military Sale to the Government of Korea for 60 F-35 Joint Strike Fighter Conventional Take Off and Landing (CTOL) aircraft and associated equipment, parts, training and logistical support for an estimated cost of $10.8 billion.


The Government of the Republic of Korea has requested a possible sale of (60) F-35 Joint Strike Fighter Conventional Take Off and Landing (CTOL) aircraft. Aircraft will be configured with the Pratt & Whitney F-135 engines, and (9) Pratt & Whitney F-135 engines are included as spares. Other aircraft equipment includes: Electronic Warfare Systems; Command, Control, Communication, Computer and Intelligence/Communication, Navigational and Identification (C4I/CNI); Autonomic Logistics Global Support System (ALGS); Autonomic Logistics Information System (ALIS); Full Mission Trainer; Weapons Employment Capability, and other Subsystems, Features, and Capabilities; F-35 unique infrared flares; reprogramming center; F-35 Performance Based Logistics. Also included: software development/integration, aircraft ferry and tanker support, support equipment, tools and test equipment, communication equipment, spares and repair parts, personnel training and training equipment, publications and technical documents, U.S. Government and contractor engineering and logistics personnel services, and other related elements of logistics and program support. The estimated cost is $10.8 billion.



WASHINGTON, May 22, 2013
The Defense Security Cooperation Agency notified Congress May 21 of a possible Foreign Military Sale to the Republic of Korea (ROK) for F-35 aircraft weapons and associated equipment, parts, training and logistical support for an estimated cost of $793 million.

The Government of the Republic of Korea (ROK) has requested a possible sale of F-35 aircraft weapons. These aircraft weapons include the following:

274 AIM-120C-7 Advanced Medium Range Air-to-Air Missiles (AMRAAM)
6 AIM-120C-7 AMRAAM Guidance Sections
530 Joint Directed Attack Munition (JDAM) Tail Kits, BLU-109/KMU-557C/B (GBU-31) w/SAASM/AJ
4 JDAM BLU-109 Load Build Trainers
6 MK-82 Filled Inert Bombs
4 BLU-109 Inert Bombs
1312 FMU-152A/B Fuzes (FZU-63 Initiator)
542 GBU-39/B Small Diameter Bombs
530 BLU-109 2000LB Penetrators
780 GBU-12 Bomb
4 GBU-12 Dummy Trainers
154 AIM-9X-2 (Blk II) Tactical Missiles w/DSU-41
33 AIM-9X-2 (Blk II) Captive Air Training Missiles (CATM)
7 AIM-9X-2 (Blk II) CATM Guidance Units
14 AIM-9X-2 (Blk II) Tactical Guidance Units



WASHINGTON, April 10, 2020
The State Department has made a determination approving a possible Foreign Military Sale to the Republic of Korea for follow-on support and services for its F-35 aircraft, engines, weapons and related equipment for an estimated cost of $675 million. The Defense Security Cooperation Agency delivered the required certification notifying Congress of this possible sale today.

The Republic of Korea has requested follow-on support and services for its F-35 aircraft, engines, and weapons; publications and technical documentation; support equipment; spare and repair parts; repair and return; test equipment; software delivery and support; pilot flight equipment; personnel training equipment; U.S. Government and contractor technical and logistics support services; and other related elements of program support. The estimated total program cost is $675 million.

 
M

molnibalage

Guest
Nem tudom mennyire pontos az ábra.
f35_technology_commonality.jpg