F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

Szépen látszik, hogy a szárnyak alatti Roll Post manőver fúvókák fújják meg először a vizet, majd a Lift Fan, végül a menet közben 45 fokban leforgatott fő fúvócső házsugara is rádolgozik a “gőzfürdőre”.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Középen az a barna sáv, az már erős kopás a fedélzeten? Ott egy sárga csík szokott lenni...
 
Középen az a barna sáv, az már erős kopás a fedélzeten? Ott egy sárga csík szokott lenni...
Szerintem nem.
A sárga csíkot a leszálló (ugye függőlegesen) F-35B-k kiáramló égésgázai megpörkölték, és összekormolták. Ha megnézed, csak bizonyos közönként van rajta nagyobb folt. Ott tűnik el a szín. De maga a kép is viharos időben készült, amikor kevesebb fény is van, így sokkal kevésbé jönnek ki a színek, mintha egy ragyogó napfényben veszik fel a fenti filmet.
És azért csak az F-35-ösök a hibásal, mert a forgószárnyasok gyakorlatilag nem voltak egyáltalán problémásak korábban sem. Az F-35-ösök érkezés miatt viszont meg kellett erősíteni a fedélzeti borítást.
Ragyogó napfényben így néz ki a fel és leszállás:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
a szinte teljesen felülről lőtt videón jól látszanak a fedélzet megpörkölődései.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ebben meg az az érdekes, hogy az egymás után érkező gépek nem különböző leszállóhelyekre érkeznek, hanem a hajó tatján lévő elsőre.
Meg is látszik a felületén... :rolleyes:
Az is komoly, hogy milyen kicsi térközzel szállítják le a gépeket. Az első még a landolás helyén van, de a másik már a megközelítésben.
Lehet hogy azt is meg merném kockáztatni, hogy ezekkel az F-35B-kkel még komolyabb forgalmat (értsd sűrűbb indítást és érkezéseket) is tudnak bonyolítani, mint a szuperhordozókon a C-kkel. Arról nem is beszélve, hogy mind az indítás, mind az érkezés a hagyományos hordozóknál elég sok melóval jár.
Itt meg a sárga ruhások egymással pofáznak, egészen a gép érkezéséig. Majd amikor lent van a gép, int neki kettőt, hogy lehet letakarodni a landing site-ról, és már jön is a következő. A felszállásnál meg gyakorlatilag semmit nem kell csinálniuk (nincs pozícionálás, nincs beakasztás, annak ellenőrzése, újraellenőrzések, nyomás állítás, és annak ellenőrzése, majd ha mindenki zöldet mond, akkor engedik el a gépet.), csak jelez a pilótának hogy tipli, amint megkapja az engedélyt a toronytól... Viszlát!
A B felszállásáról készült 2 perces videóban a kb 1-1,5 perc azért ment el szerintem, mert a légi irányító éppen befejezte a nagyi receptjének diktálását a mellete ülőnek. :D
 
Dél-Korea és az F-35:

2013: 60 db F-35 és support - 10,8 milliárd USD
2013: fegyverzet - 793 millió USD
2020: további support - 675 millió USD

--------------------------------------------------------------------


WASHINGTON, April 3, 2013
The Defense Security Cooperation Agency notified Congress March 29 of a possible Foreign Military Sale to the Government of Korea for 60 F-35 Joint Strike Fighter Conventional Take Off and Landing (CTOL) aircraft and associated equipment, parts, training and logistical support for an estimated cost of $10.8 billion.


The Government of the Republic of Korea has requested a possible sale of (60) F-35 Joint Strike Fighter Conventional Take Off and Landing (CTOL) aircraft. Aircraft will be configured with the Pratt & Whitney F-135 engines, and (9) Pratt & Whitney F-135 engines are included as spares. Other aircraft equipment includes: Electronic Warfare Systems; Command, Control, Communication, Computer and Intelligence/Communication, Navigational and Identification (C4I/CNI); Autonomic Logistics Global Support System (ALGS); Autonomic Logistics Information System (ALIS); Full Mission Trainer; Weapons Employment Capability, and other Subsystems, Features, and Capabilities; F-35 unique infrared flares; reprogramming center; F-35 Performance Based Logistics. Also included: software development/integration, aircraft ferry and tanker support, support equipment, tools and test equipment, communication equipment, spares and repair parts, personnel training and training equipment, publications and technical documents, U.S. Government and contractor engineering and logistics personnel services, and other related elements of logistics and program support. The estimated cost is $10.8 billion.



WASHINGTON, May 22, 2013
The Defense Security Cooperation Agency notified Congress May 21 of a possible Foreign Military Sale to the Republic of Korea (ROK) for F-35 aircraft weapons and associated equipment, parts, training and logistical support for an estimated cost of $793 million.

The Government of the Republic of Korea (ROK) has requested a possible sale of F-35 aircraft weapons. These aircraft weapons include the following:

274 AIM-120C-7 Advanced Medium Range Air-to-Air Missiles (AMRAAM)
6 AIM-120C-7 AMRAAM Guidance Sections
530 Joint Directed Attack Munition (JDAM) Tail Kits, BLU-109/KMU-557C/B (GBU-31) w/SAASM/AJ
4 JDAM BLU-109 Load Build Trainers
6 MK-82 Filled Inert Bombs
4 BLU-109 Inert Bombs
1312 FMU-152A/B Fuzes (FZU-63 Initiator)
542 GBU-39/B Small Diameter Bombs
530 BLU-109 2000LB Penetrators
780 GBU-12 Bomb
4 GBU-12 Dummy Trainers
154 AIM-9X-2 (Blk II) Tactical Missiles w/DSU-41
33 AIM-9X-2 (Blk II) Captive Air Training Missiles (CATM)
7 AIM-9X-2 (Blk II) CATM Guidance Units
14 AIM-9X-2 (Blk II) Tactical Guidance Units



WASHINGTON, April 10, 2020
The State Department has made a determination approving a possible Foreign Military Sale to the Republic of Korea for follow-on support and services for its F-35 aircraft, engines, weapons and related equipment for an estimated cost of $675 million. The Defense Security Cooperation Agency delivered the required certification notifying Congress of this possible sale today.

The Republic of Korea has requested follow-on support and services for its F-35 aircraft, engines, and weapons; publications and technical documentation; support equipment; spare and repair parts; repair and return; test equipment; software delivery and support; pilot flight equipment; personnel training equipment; U.S. Government and contractor technical and logistics support services; and other related elements of program support. The estimated total program cost is $675 million.

 
Nem tudom mennyire pontos az ábra.
f35_technology_commonality.jpg
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Mire szolgál a nagy felnyíló ajtó mögötti két oldalra nyíló második? Az első alatt van az emelő "ventilátor", de a mögötte lévő mire szolgál, a hajtóműnek kell extra levegő?