Közel-keleti tapasztalatok:
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Szárazföldön a VTOL nem kell, ergo nemigen van ilyen követelmény. A hőmérséklet önmagában szerintem kevés, mert a gázsugárnak nyomása is van, amit bírni kell. Szerintem egyedileg van megadva felület, hogy hol és mit tehet. Mert a hőterhelés és hőtágulás + nyomás hatására megy tönkre a felület, ahova leszáll.Mekkora hőmérsékletet kell kibírnia a talajnak at F35B fel/leszállásánál? Keresgéltem kicsit, de sehol sem találtam.
Igazából onnét jön a kérdés, hogy ténylegesen honnét üzemeltethető, és mennyire kell rákészülni mielőtt le/felszállhat az adott helyről.
91ben az US Mariner bevetett Harriereket tábori repterekröl.Valami spéci anyaggal szilárditották a talajt,és arra fektettek hőálló acéllapokat.F35Bnek eredetileg benne volt a követelményrendszerben,hogy képes legyen rá.Utolsó hir amit olvastam,hogy új szilárditó anyag és jobb acéllapokat kell kifejleszteni hozzá.Hogy aztán ez hol tart,azt nemtudomIlyen amikor egy repülőgép bontja az utat maga után:
Mit művelhet egy VTOL F-35, ha nem megfelelő a pálya ...
Ez itt fel tudott szállni.Ilyen amikor egy repülőgép bontja az utat maga után:
Mit művelhet egy VTOL F-35, ha nem megfelelő a pálya ...
Ez itt fel tudott szállni.
Van egy videó, ahol a Harrier is lebont aszfaltcsíkot, de most nem sikerül megtalálnom.
Ez szerintem egy direkt erre a célra épitett,de legalábbis előkészitett szükségreptér.Ez itt fel tudott szállni.
Van egy videó, ahol a Harrier is lebont aszfaltcsíkot, de most nem sikerül megtalálnom.
Szerintem semmit.Ilyen amikor egy repülőgép bontja az utat maga után:
Mit művelhet egy VTOL F-35, ha nem megfelelő a pálya ...
VTOL üzemről beszélgetünk.... Miféle párhuzamos gázsugár...?Szerintem semmit.
Ez a Vampire egy igen speciális eset volt. Egyrészt a hajtómű ebben az esetben nem a talajjal párhuzamosan dolgozik, hanem egy picit ferdén. A gázsugár pedig igen közel a talajhoz lép ki a hajtóműből, mivel a Vampire ennyire rohadt alacsony.
Az F-35 esetén lényegesen magasabban van a hajtómű, és párhuzamosan is áramlik a talajjal a kiáramló gázsugár. Problémát csak akkor okozhat, amikor elemeli a gépet a pilóta, mert akkor meglesz a megfelelő "gyalu" szög. De szerintem ehhez a Vampire bontáshoz az is kellhetett, hogy a nagy nyomású kiáramló gázok egy töredezett ócska aszfalt felületet kaptak el, amit egyúttal meg is hámozott a repedésekbe bele kapó forró, nagy nyomású gázok.
Hát és ez a púp micsoda a hajtómű vége felé?
Állófűtés?
Hát és ez a púp micsoda a hajtómű vége felé?
Állófűtés?