F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

tiz

Well-Known Member
2016. július 21.
463
3 028
93
Mekkora hőmérsékletet kell kibírnia a talajnak at F35B fel/leszállásánál? Keresgéltem kicsit, de sehol sem találtam.

Igazából onnét jön a kérdés, hogy ténylegesen honnét üzemeltethető, és mennyire kell rákészülni mielőtt le/felszállhat az adott helyről.
 
M

molnibalage

Guest
Mekkora hőmérsékletet kell kibírnia a talajnak at F35B fel/leszállásánál? Keresgéltem kicsit, de sehol sem találtam.

Igazából onnét jön a kérdés, hogy ténylegesen honnét üzemeltethető, és mennyire kell rákészülni mielőtt le/felszállhat az adott helyről.
Szárazföldön a VTOL nem kell, ergo nemigen van ilyen követelmény. A hőmérséklet önmagában szerintem kevés, mert a gázsugárnak nyomása is van, amit bírni kell. Szerintem egyedileg van megadva felület, hogy hol és mit tehet. Mert a hőterhelés és hőtágulás + nyomás hatására megy tönkre a felület, ahova leszáll.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 261
33 569
113
Ilyen amikor egy repülőgép bontja az utat maga után:



Mit művelhet egy VTOL F-35, ha nem megfelelő a pálya ...
91ben az US Mariner bevetett Harriereket tábori repterekröl.Valami spéci anyaggal szilárditották a talajt,és arra fektettek hőálló acéllapokat.F35Bnek eredetileg benne volt a követelményrendszerben,hogy képes legyen rá.Utolsó hir amit olvastam,hogy új szilárditó anyag és jobb acéllapokat kell kifejleszteni hozzá.Hogy aztán ez hol tart,azt nemtudom
 
  • Tetszik
Reactions: tiz

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Ilyen amikor egy repülőgép bontja az utat maga után:



Mit művelhet egy VTOL F-35, ha nem megfelelő a pálya ...
Szerintem semmit.
Ez a Vampire egy igen speciális eset volt. Egyrészt a hajtómű ebben az esetben nem a talajjal párhuzamosan dolgozik, hanem egy picit ferdén. A gázsugár pedig igen közel a talajhoz lép ki a hajtóműből, mivel a Vampire ennyire rohadt alacsony.
Az F-35 esetén lényegesen magasabban van a hajtómű, és párhuzamosan is áramlik a talajjal a kiáramló gázsugár. Problémát csak akkor okozhat, amikor elemeli a gépet a pilóta, mert akkor meglesz a megfelelő "gyalu" szög. De szerintem ehhez a Vampire bontáshoz az is kellhetett, hogy a nagy nyomású kiáramló gázok egy töredezett ócska aszfalt felületet kaptak el, amit egyúttal meg is hámozott a repedésekbe bele kapó forró, nagy nyomású gázok.
 
M

molnibalage

Guest
Szerintem semmit.
Ez a Vampire egy igen speciális eset volt. Egyrészt a hajtómű ebben az esetben nem a talajjal párhuzamosan dolgozik, hanem egy picit ferdén. A gázsugár pedig igen közel a talajhoz lép ki a hajtóműből, mivel a Vampire ennyire rohadt alacsony.
Az F-35 esetén lényegesen magasabban van a hajtómű, és párhuzamosan is áramlik a talajjal a kiáramló gázsugár. Problémát csak akkor okozhat, amikor elemeli a gépet a pilóta, mert akkor meglesz a megfelelő "gyalu" szög. De szerintem ehhez a Vampire bontáshoz az is kellhetett, hogy a nagy nyomású kiáramló gázok egy töredezett ócska aszfalt felületet kaptak el, amit egyúttal meg is hámozott a repedésekbe bele kapó forró, nagy nyomású gázok.
VTOL üzemről beszélgetünk.... Miféle párhuzamos gázsugár...?
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 286
81 263
113
84629180_2913084618737129_8337938015951257600_n.jpg