Szárazföldön a VTOL nem kell, ergo nemigen van ilyen követelmény. A hőmérséklet önmagában szerintem kevés, mert a gázsugárnak nyomása is van, amit bírni kell. Szerintem egyedileg van megadva felület, hogy hol és mit tehet. Mert a hőterhelés és hőtágulás + nyomás hatására megy tönkre a felület, ahova leszáll.Mekkora hőmérsékletet kell kibírnia a talajnak at F35B fel/leszállásánál? Keresgéltem kicsit, de sehol sem találtam.
Igazából onnét jön a kérdés, hogy ténylegesen honnét üzemeltethető, és mennyire kell rákészülni mielőtt le/felszállhat az adott helyről.
91ben az US Mariner bevetett Harriereket tábori repterekröl.Valami spéci anyaggal szilárditották a talajt,és arra fektettek hőálló acéllapokat.F35Bnek eredetileg benne volt a követelményrendszerben,hogy képes legyen rá.Utolsó hir amit olvastam,hogy új szilárditó anyag és jobb acéllapokat kell kifejleszteni hozzá.Hogy aztán ez hol tart,azt nemtudomIlyen amikor egy repülőgép bontja az utat maga után:
Mit művelhet egy VTOL F-35, ha nem megfelelő a pálya ...
Ez itt fel tudott szállni.Ilyen amikor egy repülőgép bontja az utat maga után:
Mit művelhet egy VTOL F-35, ha nem megfelelő a pálya ...
Ez itt fel tudott szállni.
Van egy videó, ahol a Harrier is lebont aszfaltcsíkot, de most nem sikerül megtalálnom.
Ez szerintem egy direkt erre a célra épitett,de legalábbis előkészitett szükségreptér.Ez itt fel tudott szállni.
Van egy videó, ahol a Harrier is lebont aszfaltcsíkot, de most nem sikerül megtalálnom.
Szerintem semmit.Ilyen amikor egy repülőgép bontja az utat maga után:
Mit művelhet egy VTOL F-35, ha nem megfelelő a pálya ...
VTOL üzemről beszélgetünk.... Miféle párhuzamos gázsugár...?Szerintem semmit.
Ez a Vampire egy igen speciális eset volt. Egyrészt a hajtómű ebben az esetben nem a talajjal párhuzamosan dolgozik, hanem egy picit ferdén. A gázsugár pedig igen közel a talajhoz lép ki a hajtóműből, mivel a Vampire ennyire rohadt alacsony.
Az F-35 esetén lényegesen magasabban van a hajtómű, és párhuzamosan is áramlik a talajjal a kiáramló gázsugár. Problémát csak akkor okozhat, amikor elemeli a gépet a pilóta, mert akkor meglesz a megfelelő "gyalu" szög. De szerintem ehhez a Vampire bontáshoz az is kellhetett, hogy a nagy nyomású kiáramló gázok egy töredezett ócska aszfalt felületet kaptak el, amit egyúttal meg is hámozott a repedésekbe bele kapó forró, nagy nyomású gázok.

Hát és ez a púp micsoda a hajtómű vége felé?
Állófűtés?

Hát és ez a púp micsoda a hajtómű vége felé?
Állófűtés?

A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..
