F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 945
68 019
113
2013-ban 35 db Rafale M ütemezett karbantartási költsége 100,7 millió Euró volt abban az évben 38.6%-os hadra foghatóság mellet.
Itt külön probléma még, hogy ez egy hét évvel ezelőtti adat. Azóta nem sok új M-et adtak át, de cserébe kiderült, hogy komoly strukturális gondok vannak ezzel a kompozit géppel is. Egyelőre 2500 órás össz-élettartamot adtak meg az M-re, ami - mivel a francia Navy szempontjából stratégiai jelentőségű gépről van szó - vagy igen költséges átalakítást, vagy igen költséges gyártást fog jelenteni. Mivel váltó vagy alkalmasint helyettesítő típus nincs.
Ez pedig a repórára vetített költségeket már középtávon is az egekbe, sőt, mivel már ott vannak, egyenesen a Holdba fogja fellőni.
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74 and fishbed

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 945
68 019
113
64??????????? :eek: uhh... brutál.
Érdekes, hogy kb annyi Super Hornet-et, illetve vegyesen Growler-t vennének, ahány Hornet a finn légierőben eredetileg is volt, de F-35A-ból kevesebbet.
Hanem ami még érdekesebb: a 64 darab egyhajtóműves F-35A géphez csak két darab beládázott tartalék F135PW100-as van az ajánlatban!

“-- sixty-six (66) Pratt & Whitney F-135 engines (64 installed and 2 spares);”

A Super Hornet/Growler ajánlatnál viszont a 72 darab kéthajtóműves gépre 166 darab hajtóművet ajánlanak, ami 144 installált mellé már 22 darab földi tartalékot jelent. Ez annyiban furcsa, hogy a teljesen csereszabatos bal-jobb hajtóművek miatt nem kell egyszerre két hajtóművet cserélni. 22 tartalék hajtómű az elvben 22 külön gépre is mehetne.
Vagy az F135-ös ennyivel megbízhatóbb, vagy ennyivel drágább, vagy a projekt tartalékképzése ennyire optimista, vagy ennyire moduláris a rendszer, hogy még egészen komoly sérülések esetén is csak modult cserélnek, de szériaszám szerint marad az eredeti kályhacső. Addig a gép áll, vagy a flottában mindösszesen két azonnal realizálható tartalék erejéig van csak lauf.
Azután ezen felül már hosszabb időre kell leállítani az adott gépet. És akkor a hadrafogható darabszámokat tekintve az annyi mínusz.
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 043
10 149
113
Érdekes, hogy kb annyi Super Hornet-et, illetve vegyesen Growler-t vennének, ahány Hornet a finn légierőben eredetileg is volt, de F-35A-ból kevesebbet.
Hanem ami még érdekesebb: a 64 darab egyhajtóműves F-35A géphez csak két darab beládázott tartalék F135PW100-as van az ajánlatban!

“-- sixty-six (66) Pratt & Whitney F-135 engines (64 installed and 2 spares);”

A Super Hornet/Growler ajánlatnál viszont a 72 darab kéthajtóműves gépre 166 darab hajtóművet ajánlanak, ami 144 installált mellé már 22 darab földi tartalékot jelent. Ez annyiban furcsa, hogy a teljesen csereszabatos bal-jobb hajtóművek miatt nem kell egyszerre két hajtóművet cserélni. 22 tartalék hajtómű az elvben 22 külön gépre is mehetne.
Vagy az F135-ös ennyivel megbízhatóbb, vagy ennyivel drágább, vagy a projekt tartalékképzése ennyire optimista, vagy ennyire moduláris a rendszer, hogy még egészen komoly sérülések esetén is csak modult cserélnek, de szériaszám szerint marad az eredeti kályhacső. Addig a gép áll, vagy a flottában mindösszesen két azonnal realizálható tartalék erejéig van csak lauf.
Azután ezen felül már hosszabb időre kell leállítani az adott gépet. És akkor a hadrafogható darabszámokat tekintve az annyi mínusz.

Szerintem te is a költségekre tippelsz valójában. ;)

F135 darabára ~15 millió dollár
F414 darabára ~4 millió dollár - vagyis még párban is alig több, mint fele annyi, mint egy F135...
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 945
68 019
113
Szerintem te is a költségekre tippelsz valójában. ;)

F135 darabára ~15 millió dollár
F414 darabára ~4 millió dollár - vagyis még párban is alig több, mint fele annyi, mint egy F135...
A költség lesz a magyarázat, de a projekt úgymond gyenge pontja is. Nem azt mondom, hogy elhasal az F-35A a finn légierőben, hanem nyerés esetén ez az erősen szűkre vett tartalék okozhat később üzemeltetési gondokat.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
43 777
84 400
113
"Belgian Defense minister Ludivine Dedonder has stated that the 34 F-35A Block 4 bought by Belgium will have dual capacity, that is to say conventional and nuclear, Belga news agency reports. "
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 190
14 435
113
de az mire jó nekik? :eek:
Arra amire a Donnál a németeknek a lista magyar II. hadsereg nehézfegyverzetéről.

"Kölcsönkérni" !!!

. . . 44-ben azért jöttek, hogyvisszaadják(, a megszálláskor). :eek:

A belga, megveszi, karbantartja, üzemelteti, egészen addig amíg kell a "nagy-tesónak".
Gazdaságos konstrukció.

Előttünk e lehetséges jövő ! (...nehéz dandár a "közösbe"? Opssssz!)
 
  • Tetszik
Reactions: ibanez de bobadilla

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
43 777
84 400
113
de az mire jó nekik? :eek:

A NATO elrettento erejenek egyik alapja, hogy amerikai atombombakat tarolnak a nemeteknel, a benelux allamokban, a torokoknel, Angliaban, es ezeknek a bevetesere alkalmasnak kell lenni az adott orszag gepeinek is, nem csak az ott allomasozo amerikaiaknak, azaz igy tobb bazison elhelyezkedo es sokkal tobb potencialis hordozoeszkoz ellen kell keszulni az ellensegnek. A nemet F-18 rendelesnel is ez volt a kerdes, hogy szukseguk van-e meg az amerikai "atomtamogatasra".
 
  • Tetszik
Reactions: ibanez de bobadilla

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 945
68 019
113
Jó kis olasz repülőnapon egy érdekesség:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Az olasz F-35A teljes utánégetéssel hasít, de a két kis szubszonikus AMX-nek meg se kottyan tartani a köteléket... :)
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
51 438
86 583
113
Jó kis olasz repülőnapon egy érdekesség:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Az olasz F-35A teljes utánégetéssel hasít, de a két kis szubszonikus AMX-nek meg se kottyan tartani a köteléket... :)

Ennek kapcsán az a gondoloatom támadt,hogy ezeket a hajtóműveket és sárkányokat alapvetően nagy magasságra és nagy sebességre optimalizálták(a 4.gen. géppekhez képest)emiatt mennyire szerencsé pl egy F-35-öt egy nagy kötelékben egy hadműveletben harcoltatni 4.gen. típussal?Oké,hogy nem leszenek egymás géppárjai de azért mégis csak alkalmazkodniuk kell egymáshoz.
 

fitom

Well-Known Member
2020. szeptember 30.
2 984
5 313
113
Ennek kapcsán az a gondoloatom támadt,hogy ezeket a hajtóműveket és sárkányokat alapvetően nagy magasságra és nagy sebességre optimalizálták(a 4.gen. géppekhez képest)emiatt mennyire szerencsé pl egy F-35-öt egy nagy kötelékben egy hadműveletben harcoltatni 4.gen. típussal?Oké,hogy nem leszenek egymás géppárjai de azért mégis csak alkalmazkodniuk kell egymáshoz.
Szélárnyékban még jó hogy könnyen tartják a sebességet....!:)
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 945
68 019
113
Mi az a folyamatos puffogás, ami, ha jól hallom, a járó hajtóművekből jön?
Ha megnézed, ez számos különféle szögből, helyről és időben készült felvételek összevágása. Az a jól hallható puffogás viszont végig rajta van a felvételen, egyenletes hangerővel, mintegy rákeverve az eredeti, saját hangsávokra. Vagy szimpla tömörítési hiba vagy direkt dubbing, hogy ne legyen copyright probléma.

Itt láthatod az egyik bevágott videót az eredeti hangsávval:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Az "US Military Notes" csatorna amúgy egy válogatásgyűjtemény, gyakran wikipedia és egyéb netes cikkek (The Drive War Zone), google-el beolvasva.
Kattintásvadász másodközlése más csatornák videóinak. Airboyd, Gong Ho Vids, stb...