Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Érdekes, hogy kb annyi Super Hornet-et, illetve vegyesen Growler-t vennének, ahány Hornet a finn légierőben eredetileg is volt, de F-35A-ból kevesebbet.64???????????uhh... brutál.
Érdekes, hogy kb annyi Super Hornet-et, illetve vegyesen Growler-t vennének, ahány Hornet a finn légierőben eredetileg is volt, de F-35A-ból kevesebbet.
Hanem ami még érdekesebb: a 64 darab egyhajtóműves F-35A géphez csak két darab beládázott tartalék F135PW100-as van az ajánlatban!
“-- sixty-six (66) Pratt & Whitney F-135 engines (64 installed and 2 spares);”
A Super Hornet/Growler ajánlatnál viszont a 72 darab kéthajtóműves gépre 166 darab hajtóművet ajánlanak, ami 144 installált mellé már 22 darab földi tartalékot jelent. Ez annyiban furcsa, hogy a teljesen csereszabatos bal-jobb hajtóművek miatt nem kell egyszerre két hajtóművet cserélni. 22 tartalék hajtómű az elvben 22 külön gépre is mehetne.
Vagy az F135-ös ennyivel megbízhatóbb, vagy ennyivel drágább, vagy a projekt tartalékképzése ennyire optimista, vagy ennyire moduláris a rendszer, hogy még egészen komoly sérülések esetén is csak modult cserélnek, de szériaszám szerint marad az eredeti kályhacső. Addig a gép áll, vagy a flottában mindösszesen két azonnal realizálható tartalék erejéig van csak lauf.
Azután ezen felül már hosszabb időre kell leállítani az adott gépet. És akkor a hadrafogható darabszámokat tekintve az annyi mínusz.
A költség lesz a magyarázat, de a projekt úgymond gyenge pontja is. Nem azt mondom, hogy elhasal az F-35A a finn légierőben, hanem nyerés esetén ez az erősen szűkre vett tartalék okozhat később üzemeltetési gondokat.Szerintem te is a költségekre tippelsz valójában.
F135 darabára ~15 millió dollár
F414 darabára ~4 millió dollár - vagyis még párban is alig több, mint fele annyi, mint egy F135...
de az mire jó nekik?"Belgian Defense minister Ludivine Dedonder has stated that the 34 F-35A Block 4 bought by Belgium will have dual capacity, that is to say conventional and nuclear, Belga news agency reports. "
Arra amire a Donnál a németeknek a lista magyar II. hadsereg nehézfegyverzetéről.de az mire jó nekik?![]()
de az mire jó nekik?![]()
Jó kis olasz repülőnapon egy érdekesség:
Az olasz F-35A teljes utánégetéssel hasít, de a két kis szubszonikus AMX-nek meg se kottyan tartani a köteléket...![]()
Szélárnyékban még jó hogy könnyen tartják a sebességet....!Ennek kapcsán az a gondoloatom támadt,hogy ezeket a hajtóműveket és sárkányokat alapvetően nagy magasságra és nagy sebességre optimalizálták(a 4.gen. géppekhez képest)emiatt mennyire szerencsé pl egy F-35-öt egy nagy kötelékben egy hadműveletben harcoltatni 4.gen. típussal?Oké,hogy nem leszenek egymás géppárjai de azért mégis csak alkalmazkodniuk kell egymáshoz.
Mi az a folyamatos puffogás, ami, ha jól hallom, a járó hajtóművekből jön?U.S Air Force Launch 78 F-35A Lightning II at Hill AFB
Szélárnyékban még jó hogy könnyen tartják a sebességet....!![]()
Ha megnézed, ez számos különféle szögből, helyről és időben készült felvételek összevágása. Az a jól hallható puffogás viszont végig rajta van a felvételen, egyenletes hangerővel, mintegy rákeverve az eredeti, saját hangsávokra. Vagy szimpla tömörítési hiba vagy direkt dubbing, hogy ne legyen copyright probléma.Mi az a folyamatos puffogás, ami, ha jól hallom, a járó hajtóművekből jön?
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..