F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

64??????????? :eek: uhh... brutál.
Érdekes, hogy kb annyi Super Hornet-et, illetve vegyesen Growler-t vennének, ahány Hornet a finn légierőben eredetileg is volt, de F-35A-ból kevesebbet.
Hanem ami még érdekesebb: a 64 darab egyhajtóműves F-35A géphez csak két darab beládázott tartalék F135PW100-as van az ajánlatban!

“-- sixty-six (66) Pratt & Whitney F-135 engines (64 installed and 2 spares);”

A Super Hornet/Growler ajánlatnál viszont a 72 darab kéthajtóműves gépre 166 darab hajtóművet ajánlanak, ami 144 installált mellé már 22 darab földi tartalékot jelent. Ez annyiban furcsa, hogy a teljesen csereszabatos bal-jobb hajtóművek miatt nem kell egyszerre két hajtóművet cserélni. 22 tartalék hajtómű az elvben 22 külön gépre is mehetne.
Vagy az F135-ös ennyivel megbízhatóbb, vagy ennyivel drágább, vagy a projekt tartalékképzése ennyire optimista, vagy ennyire moduláris a rendszer, hogy még egészen komoly sérülések esetén is csak modult cserélnek, de szériaszám szerint marad az eredeti kályhacső. Addig a gép áll, vagy a flottában mindösszesen két azonnal realizálható tartalék erejéig van csak lauf.
Azután ezen felül már hosszabb időre kell leállítani az adott gépet. És akkor a hadrafogható darabszámokat tekintve az annyi mínusz.
 
Érdekes, hogy kb annyi Super Hornet-et, illetve vegyesen Growler-t vennének, ahány Hornet a finn légierőben eredetileg is volt, de F-35A-ból kevesebbet.
Hanem ami még érdekesebb: a 64 darab egyhajtóműves F-35A géphez csak két darab beládázott tartalék F135PW100-as van az ajánlatban!

“-- sixty-six (66) Pratt & Whitney F-135 engines (64 installed and 2 spares);”

A Super Hornet/Growler ajánlatnál viszont a 72 darab kéthajtóműves gépre 166 darab hajtóművet ajánlanak, ami 144 installált mellé már 22 darab földi tartalékot jelent. Ez annyiban furcsa, hogy a teljesen csereszabatos bal-jobb hajtóművek miatt nem kell egyszerre két hajtóművet cserélni. 22 tartalék hajtómű az elvben 22 külön gépre is mehetne.
Vagy az F135-ös ennyivel megbízhatóbb, vagy ennyivel drágább, vagy a projekt tartalékképzése ennyire optimista, vagy ennyire moduláris a rendszer, hogy még egészen komoly sérülések esetén is csak modult cserélnek, de szériaszám szerint marad az eredeti kályhacső. Addig a gép áll, vagy a flottában mindösszesen két azonnal realizálható tartalék erejéig van csak lauf.
Azután ezen felül már hosszabb időre kell leállítani az adott gépet. És akkor a hadrafogható darabszámokat tekintve az annyi mínusz.

Szerintem te is a költségekre tippelsz valójában. ;)

F135 darabára ~15 millió dollár
F414 darabára ~4 millió dollár - vagyis még párban is alig több, mint fele annyi, mint egy F135...
 
Szerintem te is a költségekre tippelsz valójában. ;)

F135 darabára ~15 millió dollár
F414 darabára ~4 millió dollár - vagyis még párban is alig több, mint fele annyi, mint egy F135...
A költség lesz a magyarázat, de a projekt úgymond gyenge pontja is. Nem azt mondom, hogy elhasal az F-35A a finn légierőben, hanem nyerés esetén ez az erősen szűkre vett tartalék okozhat később üzemeltetési gondokat.
 
"Belgian Defense minister Ludivine Dedonder has stated that the 34 F-35A Block 4 bought by Belgium will have dual capacity, that is to say conventional and nuclear, Belga news agency reports. "
 
de az mire jó nekik? :eek:
Arra amire a Donnál a németeknek a lista magyar II. hadsereg nehézfegyverzetéről.

"Kölcsönkérni" !!!

. . . 44-ben azért jöttek, hogyvisszaadják(, a megszálláskor). :eek:

A belga, megveszi, karbantartja, üzemelteti, egészen addig amíg kell a "nagy-tesónak".
Gazdaságos konstrukció.

Előttünk e lehetséges jövő ! (...nehéz dandár a "közösbe"? Opssssz!)
 
  • Tetszik
Reactions: ibanez de bobadilla
de az mire jó nekik? :eek:

A NATO elrettento erejenek egyik alapja, hogy amerikai atombombakat tarolnak a nemeteknel, a benelux allamokban, a torokoknel, Angliaban, es ezeknek a bevetesere alkalmasnak kell lenni az adott orszag gepeinek is, nem csak az ott allomasozo amerikaiaknak, azaz igy tobb bazison elhelyezkedo es sokkal tobb potencialis hordozoeszkoz ellen kell keszulni az ellensegnek. A nemet F-18 rendelesnel is ez volt a kerdes, hogy szukseguk van-e meg az amerikai "atomtamogatasra".
 
  • Tetszik
Reactions: ibanez de bobadilla
Jó kis olasz repülőnapon egy érdekesség:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Az olasz F-35A teljes utánégetéssel hasít, de a két kis szubszonikus AMX-nek meg se kottyan tartani a köteléket... :)
 
Jó kis olasz repülőnapon egy érdekesség:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Az olasz F-35A teljes utánégetéssel hasít, de a két kis szubszonikus AMX-nek meg se kottyan tartani a köteléket... :)

Ennek kapcsán az a gondoloatom támadt,hogy ezeket a hajtóműveket és sárkányokat alapvetően nagy magasságra és nagy sebességre optimalizálták(a 4.gen. géppekhez képest)emiatt mennyire szerencsé pl egy F-35-öt egy nagy kötelékben egy hadműveletben harcoltatni 4.gen. típussal?Oké,hogy nem leszenek egymás géppárjai de azért mégis csak alkalmazkodniuk kell egymáshoz.
 
Ennek kapcsán az a gondoloatom támadt,hogy ezeket a hajtóműveket és sárkányokat alapvetően nagy magasságra és nagy sebességre optimalizálták(a 4.gen. géppekhez képest)emiatt mennyire szerencsé pl egy F-35-öt egy nagy kötelékben egy hadműveletben harcoltatni 4.gen. típussal?Oké,hogy nem leszenek egymás géppárjai de azért mégis csak alkalmazkodniuk kell egymáshoz.
Szélárnyékban még jó hogy könnyen tartják a sebességet....!:)
 
Mi az a folyamatos puffogás, ami, ha jól hallom, a járó hajtóművekből jön?
Ha megnézed, ez számos különféle szögből, helyről és időben készült felvételek összevágása. Az a jól hallható puffogás viszont végig rajta van a felvételen, egyenletes hangerővel, mintegy rákeverve az eredeti, saját hangsávokra. Vagy szimpla tömörítési hiba vagy direkt dubbing, hogy ne legyen copyright probléma.

Itt láthatod az egyik bevágott videót az eredeti hangsávval:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Az "US Military Notes" csatorna amúgy egy válogatásgyűjtemény, gyakran wikipedia és egyéb netes cikkek (The Drive War Zone), google-el beolvasva.
Kattintásvadász másodközlése más csatornák videóinak. Airboyd, Gong Ho Vids, stb...
 
Beni Gantz védelmi miniszter (Kék-Fehér) hétfőn kijelentette, azt akarja, hogy Izrael vásároljon egy harmadik repülőszázadnyi F-35-ös vadászrepülőgépet az Egyesült Államoktól, és reményét fejezte ki, hogy a megállapodást létrejön, mielőtt Donald Trump elnök január 20-án távozik hivatalából.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1