F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

Én mindig csak pislogok mikor ilyen gyorsan látom repülni az f-35 alacsonyan ! Képes lenne ugyan erre a j-20-as is ? o_O
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Én mindig csak pislogok mikor ilyen gyorsan látom repülni az f-35 alacsonyan ! Képes lenne ugyan erre a j-20-as is ? o_O
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Miért ne lenne...?
Ekkora sebességre lendületből még egy Harrier is képes, ami szubszonikus.
Ezen mi a pislogni való....?
 
Én mindig csak pislogok mikor ilyen gyorsan látom repülni az f-35 alacsonyan ! Képes lenne ugyan erre a j-20-as is ? o_O
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Viccelsz, nem lehet 500 KIAS, nagyon is meg van adva, milyen magasságon és sebességgel lehet embercsoportok felett áthúzni.
Arra gondolj ilyenkor, hogy repülőgépek esetén nagyon ritkán lehet érzékelni a valódi sebességet, mert vagy egy másik repülőgépről filmezik, vagy a földről, nagy távolságról.
Itt van néhány jó áthúzás:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
szerintem érdemes 2 dolgot külön választani:

1) szerinted minek kellene lennie az FCAS-nak és

2) a jelenlegi tudásunk alapján mi körvonalazódik

Szerintem az FCAS légifölény gép kell, hogy legyen, mert a nyugati szövetségi rendszer számára ott az F-35, ami supportolva, fejlesztve lesz vagy a következő fél évszázadban. Nem lehet vele érdemeben ezen az oldalon vesenyezni - ne érts félre, jó lenne, de egyrészt nem jönne be, másrészt, minek, ha van egy másik szegmens, ahol meg totál géphiány lesz, mert az amerikaiak nem adják el azt a kategóriát, ahogy az előd F-22-t sem.

És igen, éppen ez körvonalazódik. Egy nagy teljesítményű, nagy hatótávolságú nehézvadász - mint egy AA jellegű F-111 vagy egy MiG-31 felturbózva.
másrészt én azt gondolom, hogy a technológia fejlődésével pont elmosódnak a korábbi élesebb határok aközött, hogy melyik gép mire jó...

Ez így szerntem túl merész. Egy non-stealth gépbe rakhatsz te akármit, attól az még másodvonalas gép, mert egyes képességekkel már nem rendelkezik. Vannak egy eszköznek fejleszthető részei, mint az elektronika, meg a nem fejleszthetőek, mint az LO sárkány, a beömlők levegőáteresztő képessége, a homlokfelület, vagy a belső fegyvertér/ szárnyak hardpoint száma és terhelhetősége.

az F22 game changer képessége 2 dolgon alapult:

1) a korabeli Amraam esetében a plusz kinematika amit tudott neki adni jelentős HMZ növekedést adott és ezzel szoros összefüggésben

2) mivel eleve ő volt az egyetlen stealth gép a nagyobb hmz-vel kiegészülve az ellennek kb. esélye sem volt érzékelni a Raptort...
Meg mondjuk az egyik legjobb LO kasztni, az első sorozat AESA radar, emellett tetű jó erőtartalékei vannak és nagy állászögű tartományokban is vezethető... azeért ez s benne van a game changerban. A cél az F-15-ről való előrelépés volt, ami maradéktalanul sikerült is.
és maws meg sok esetben beépített EW nélkül tényleg csak annyit érzékeltek a célpontok, hogy a semmiből potyognak rájuk az amraam-ok...

namost az IR érzékelők fejlődésével/terjedésével, a beépített EW rendszerek és Maws fejlődésével/terjedésével a 2. pont eléggé megbicsaklik...
az első pont esetében meg ugye megjelentek a ramjet-es rakéták amik eleve jelentős hmz-t adnak...ráadásul azzal hogy terjed a stealth a cél leküzdési korlát szerintem nem a rakéta hmz lesz a jövőben

a loal ir rakéták meg sisakcélzók fejlődésével meg a WVR-ben is jelentősen csökkent a manőverezés fontossága
MAWS/EW nélküli célpont egy F-15 számára is ennivaló volt már akkor...

Az, hogy nagyobb HMZ jelent meg a raksikon ok - de ez visszafelé is igaz. Az F-22 megkapja az AIM-260-at és ez az előny megintcsak leolvadt. Az, meg hogy terjed a stealth behozza a szóródott jelek hálózatán lapuló érzékelést meg a kombinált érzékelőket - HMZ fontossága ugyanígy megmarad (főleg, ha a raksinak megmarad annyi hajtóanyaga, hogy a végfázisban manőverezzen - mert akkor a célpontnak reszeltek).
A manőverezés fontossága nem a LOAL miatt csökken igazán, hanem az hamarosan megjelenő önvédelmi raksik miatt...

számomra jelenleg elég nagy talány, hogy az NGAD miben hozna olyan típusú előrelépést amit utána egy F35-be ne lehetne átemelni

Szerintem néhány, amit nem lehet átemelni:
  • HF stealth - ez a kasztnival jön, nagyon nem tudod alkalmassá tenni rá a régebbi gépet.
  • Új hajtómű, amit AO tök jól kiszámolt, hogy pont nem az az átmenő levegő (átmérő és tolóerő) kategória, ami belefér az F135 helyére. Visszafelé nem lesz csereszabatos de nem is kell, van elég tartalég az F135-ben és egy AG gépnek nem is ez a lényeg.
  • Aktív védelmi rendszer - alap lesz ezeken a gépeken, de mivel itt is jelentős méret az egész rendszer, kell rá a hely és nem látom az F-35-ön erre hol van ez meg. Legalább egy tucat ellenraksi/projectile kell (ez nem egy tank, amire rászerkeszted utólag az APS-t, repcsin közel sem olyan egyszerű).
Természetesen az elektronika, fegyverzet, stb... mehet lefelé vissza, sőt, szerntem a 4.th gen is kap ezekből, ami piszok mókás lesz :D
 
Szerintem az FCAS légifölény gép kell, hogy legyen, mert a nyugati szövetségi rendszer számára ott az F-35,
Na de mi lesz akkor ha az NGAD így fog kinézni ?
vision-of-the-ngad-manned-fighter-program-implemented-for-the-us-air-force-by-lockheed-martin-corporation-2G3M75W.jpg


Az európai meg ilyen yf-23 izé ? :confused:Te mit gondolsz erről ? Ráadásul a fcas egy elkésett 5 gen gép koncepció amire ráírják mjad hogy na lám ez 6 generáció
japánnal együtt .
main-qimg-10616ae65042ca33756e047c6fd80410
 
Végre egy olyan videó, ahol a Nap pont belesüt a fúvócsőbe és jól megvilágítja azt, amit az összes közeli fotón valahogy egy fólia vagy borítás takar:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Az F135 hajtómű lángstabilizátoráról eddig nem nagyon volt jó minőségű felvétel, de az is nyilvánvaló, hogy a fúvócső Laval-profiljából valahogy hiányzik a szűkülő rész. Azt valahogy máshogy oldják meg.
 
Kedden F 35 hasra szállás Dél Koreában

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

F 35 vizsgálat befejezéséig rep. tilalom
bekapot egy madarat..

SEOUL, Jan. 14 (Yonhap) -- South Korea's F-35A fighter jet made an emergency belly landing following a bird strike on its left engine intake earlier this month, the country's Air Force announced Friday, adding there will be a follow-up investigation on the exact cause of the incident.

 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
bekapot egy madarat..

SEOUL, Jan. 14 (Yonhap) -- South Korea's F-35A fighter jet made an emergency belly landing following a bird strike on its left engine intake earlier this month, the country's Air Force announced Friday, adding there will be a follow-up investigation on the exact cause of the incident.

valamit nagyon meg vagy szét kellet csapnia , hogy ez történjen vagy nem verébbel találkozott, kérdés hajtóművel mi történt vagy oda már nem jutott semmi, ill mekkora sebességnél történt mindez?
 
valamit nagyon meg vagy szét kellet csapnia , hogy ez történjen vagy nem verébbel találkozott, kérdés hajtóművel mi történt vagy oda már nem jutott semmi, ill mekkora sebességnél történt mindez?
a madarak elege jol szet tudjak csapni a repulogepeket.

sok gep es emberi elet mar odaveszet miattuk.

ebben a cikben vmi 13 vesztet geprol es 27 pilotarol irnak az amcsi hadseregben a madarak miatt.
 
Na várjunk csak. Az F-35 M1.6 csúcssebessége adminisztratív tudtommal a szívócsatorna miatt. Max. utánégető egészen biztosan eltolná M1.6 fölé 20-25k láb felett. A 1G envelope teszt seregnél, amit láttam függőleges vonal volt M1.6-nál, ami szintén erre utal.
Részletes utánégetéssel is sanszosan tudná tartani azt. Az, hogy a gyorsulása milyen addig fel, az szintén egy más kérdés.

Hogy az Ibris hogyan hoz ki 90 km-et -20 dBsm ellen az homályos, amikor a radar egyenlet alapján az Sz-400 MFR-je sem tud annyit, az elég homályos...