F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Lopott Villámtitkok
Az alacsony észlelhetőségű gépek orrában a radart nem gátolja / zavarja az orr formája és a radarsugaraka elnyelő bevonat?
 
samsal911

 

És egy Guinea Pig<b> </b>feladatú gép ugyan mit csinál? :) 
 
<a title="" rel="nofollow">joker</a>

 

Nem mert a radarkúp nem kap ilyen bevonatot.Többek közt a kisebb reflexió miatt nem függőlegesen építik be az AESA radarokat hanem döntve.
 
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Olaszország felfüggesztette az F-35 vadászgépek beszerzését
Sztem az 5. gen gépekre való váltást nem lehet megúszni, max halasztani.
Válság ide, válság oda az nem lehet hogy 10-15 éven belül minden gazdasági-politikai hatalomnak lesznek ilyen gépei, amelyeknek előnyeit nem kell ecsetelni (lásd az elmúlt 20 év konfliktusait ahol az USA jelen volt / F117/B2 ), kivéve az Európai országokat. Az USA-hoz rohannak majd az Európai országok ha 15 év múlva megjelenik a partoknál egy orosz vagy kínai hordozó? vagy mit tesznek, ha pl Törökország jól bevásárol belőlük és jön egy negatív politikai fordulat? Vagy mivel védik a Baltikum légterét, ha Szuhojok helyett PaK-Fa-t telepítenek oda az oroszok?

A váltást max nekünk és még néhány kis országnak lehet megúszni (tolni még vagy 25 évig), de az olyan gazdasági-politikai középhatalmaknak mint Olaszország, nem kérdés a váltás.
 
sondor961 said
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Olaszország felfüggesztette az F-35 vadászgépek beszerzését
T. molni!
Amit leírtál, az igaz! De az F-35-tel a fejlesztőkön kívül nem sok szakember fog találkozni, tehát egyhamar nem válik tudássá vagy közkinccsé a világ többi részén ...!
OFF
Ez minden iparágra igaz. Szerinted a gáz- és kőolajipar profitál abból, hogy itt van a Mercedes vagy a GE üzeme...? Viszont a vadászgép építés és összeszerelés ma a világ egyik leginkább szürkeállományt és technológiát követelő valamilye. Aki a programban dolgozott az tudását és tapasztalatát tovább viszi. Tudod, ezért tart ott az amerikai és orosz repipar ahol. Mert az egymást követő mérnök generációk az elődök tudására is alapoznak. Ezért szomorú az, hogy itthon a PG/DRgGy megszűnt és az, hogy a MALÉV megszűntével egy másik kultúra is részben leépült. Ha eltűnik az idősebb szakember gárda és őket nem követi senki, akkor szerinted ki fogja pótolni az elveszett tudást...?
 
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Lopott Villámtitkok
Molni, valamikor már tárgyaltátok egyszer, csak nem találom: ezeknél a nagyrészt kompozit repcsiknél hogyan oldják meg a villámvédettséget? A Faraday ketrec/kalitka ugyebár akkor a legtökéletesebb, ha minél több fém veszi körül a belső szerkezetet. Vagy elég néhány levezető fém szerkezeti elem, vagy beépítenek vezetőket?

Bocs, kicsit off, de nem találom az infót...
 
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Lopott Villámtitkok
A hírről egyébként, csak tömören annyit szeretnék hozzátenni, a lehallgatási botrány után, stuxnet-en túl meg főleg, tolvajtól lopni nem szégyen hanem dicsőség.
 
Molni !

 

Az F-35 vs !.Gen írásodról kérdeznék...

 

Még csak a 34-oldalon tartok , és itt érdekelne hogy milyen radar van azokban a gépekben amit említesz ? Konkrétan a darázséra és a saséra volnék kíváncsi . Mi a típusa és mit kell róluk tudni ? Adtak e már el ilyet valakinek(más országba) ?

 

"A US Navy Super

Hornet, az USAF F-15 és F-22 gépeibe épített radaro
król meg aztán nem is beszélve. "
 
A Sas AESA radar kapcsán csak lapozd fel az F-15 írást, az utolsó fejezetben van szó az AESA radarok megjelenéséről. Az első generációs AESA radarokból nem sokat építettek be, de már a második generációból is szép számmal kaptak a Sasok. Az ehavi Pléhvarjúban volt hír, hogy már ANG-s F-15C is kapott vagy hamarosan kap AESA radat.

 

A Super Horneten AN/APG-79-van, az Ausztrálok is ezt kapták. (Azt nem tudom, hogy butított export változat vagy sem.) A radarok harcászati paraméterei szigorúan titkosak, de az ausztrálok állítólag seggre ültek, amikor saját kézből megtapasztalták, hogy mit tud a kicsike. Villámgyors és részletes SAR térképezés, párhuzamos AA célkövetés mellett, 1 m2-es célra égháttérben asszem névlegesen 150 km felderítési távolságot adtak meg, ami pestiesen szólva nem semmi...

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=T5YOffkw0_I

Ez F-35, de nem szóban, hanem élőben félelmetes látni még csak szimulátoron is, hogy milyen amikor egy gép egyszerre dolgozik AA és AG üzemmódban. Olyan gépen, ahol PGM is van és integrált EO szenzor csomag, ami a Sniperrel egyenrangú képességet ad, akkor azért az ember ott elgondolkozik. Mert a Super Hornet kb. ezt tudja, csak az integrált EO szenzor hiányzik - TGP-t vihet - és persze nem alacsony észlelhetőségű. Az AESA radar és a csapásmérő ölköl és hozzá a "sasszem" az bizony megvan.
 
Köszönöm a választ !

Amúgy nagyon jó ez az írásod , nekem igazi megvilágosodás... :)

Ha egyszer oda kerülünk már én is az F35-re szavaznék ...
Ha az nem lehet valamiért ,akkor a Silent Hornet is megteszi . Nem hiszem hogy van ma a világon ettől jobb 4+ generációs gép az tuti...
 
No végre, jelentem, végigolvastam a cikket. Engem meggyőzött, bár jelzem, sosem gondoltam azt, hogy a Gripen jobb gép, mint az F-35.
Egy gondolat azért szöget ütött a fejemben, miszerint az európai gyártók húsz év késéssel voltak csak képesek olyan repülési jellemzőkkel bíró gépet összerakni, mint az F-15. Ez azért kicsit gáz, mert ezek szerint Európát ezen a téren az oroszok is toronymagasan lehagyták.
 
No végre, jelentem, végigolvastam a cikket. Engem meggyőzött, bár jelzem, sosem gondoltam azt, hogy a Gripen jobb gép, mint az F-35.
Egy gondolat azért szöget ütött a fejemben, miszerint az európai gyártók húsz év késéssel voltak csak képesek olyan repülési jellemzőkkel bíró gépet összerakni, mint az F-15. Ez azért kicsit gáz, mert ezek szerint Európát ezen a téren az oroszok is toronymagasan lehagyták.

Lehet, hogy nem is volt cél olyan gépet csinálni. Volt olyan amit meg az amerikaiak nem tudtak megcsinálni pedig próbálkoztak is vele. Akkor az most ciki?
 
Hmm... mi olyan volt amivel az amik próbálkoztak és nem tudtak megcsinálni, de mondjuk más igen?
 
Saját VTOL gép például. Voltak ugyan próbálkozások de aztán Harrier vásárlás lett a dologból. A hasonló gépekkel másoknak nem volt valami nagy sikere. Most, hogy elkészült az F-35 van ilyen. De nem jut eszébe senkinek az, hogy jaj nekik még csak most sikerült. Vagy a civil területről a Concorde jut eszembe.
 
Azért volt pár dolog amiben nem az USA járt az élen bár azt el kel mondani hogy 99%-ban igen ! Sisakcélzó,MIRV robbanófej,KOLS lézertávmérő,PESA radar,Titán hajótestek,ezek pl amiben az oroszok picit jobban álltak de mára ezekben is átvette az USA a vezetést! ezek ugrottak be elsőre...
 
Egy gondolat azért szöget ütött a fejemben, miszerint az európai gyártók húsz év késéssel voltak csak képesek olyan repülési jellemzőkkel bíró gépet összerakni, mint az F-15. Ez azért kicsit gáz, mert ezek szerint Európát ezen a téren az oroszok is toronymagasan lehagyták.

Azért azt hozzá kell tenni, hogy ez azért van, mert Európa egyik része bevásárolt F-16-ból, tehát nekik nem volt rá igényük. A SZU összeomlása után meg nagyon nemm lett sürgős a dolog.
 
Saját VTOL gép például. Voltak ugyan próbálkozások de aztán Harrier vásárlás lett a dologból.

Mert előre látszott, hogy ez az olcsóbb... Ugyanaz az eset, mint amikor a jenkik orosz hajtóművet vettek a hordozó rakétákhoz nem régen. Ők is ki tudnának fejleszteni olyat, de minek - már elnézést - basszanak el rá dollár milliárdokat, amikor megvehetik készen. Ma már nem feneketlen a NASA költségvetése, mint a holdraszállás idején.

Sisakcélzó,MIRV robbanófej,KOLS lézertávmérő,PESA radar,Titán hajótestek,ezek p

Bocs, de a lista erősen téves. Idézet következik a HT összefoglalóból.

<i>Érdekesség, hogy F-4N Phantom II változaton – a Haditengerészet (US Navy) rendelkezett ezzel a variánssal – már 1969-ben (!) lehetőség volt sisakcélzó használatára, de az amerikaiak valamiért nem erőltették hasonló rendszerek fejlesztését és rendszeresítését még jó ideig. Az akkori rendszer képességei az AIM-9H rakétával több szempontból sem volt összemérhető a MiG-29 lés Szu-27 gépeken az R-73-mal dolgozó rendszerrel, már csak a rakéták eltérő kinematikai paraméterei miatt, ugyanis az AIM-9H nem volt tolóerő-vektorált. Az, hogy maga a sisakcélzó mennyire volt pontos és megbízható, arról semmiféle adat nem áll rendelkezésemre. <b>A lényeg az, hogy megvolt a lehetőség egy képesség magasabb szintű alkalmazására az adott kor szintjén. </b>

Ezután nagyjából 30 (!) évet kellett várni a legközelebbi sisakcélzó rendszerre az USA merevszárnyú repülőgépein. Az AIM-9X rakéta megjelenésével újra megjelent a sisakcélzó a vele járó előnyökkel, de egy egészen más szinten a régihez képest. Az indítási zóna sokkal nagyobb, a rakéta kinematikai paraméterei a tesztlövészet videói alapján káprázatokat. Nem csak ennyivel lett több, az szovjet/orosz gépeken csak sisakcélzó áll rendelkezésre, nyugati gépeken a JHMCS és a hozzá hasonló eszközök (sisakdisplay) jóval többre képesek. Lényegében a HUD szerepét képes átvenni, és az azon található információkat a pilóta szeme elé vetíti akkor is, ha éppen más irányba néz a pilóta.</i>

A MIRV a jenki ICBM-eken terjedt el először és pont emiatt esett kútba a SALT egyik része. Lásd a lenti dokumfilmben.

http://www.mediafire.com/folder/k9kdzinag5rm9/Atomkorszak_-_Egy_lepessel_elobbre

Lézertávmérő sem szovjet elsőség, az ziher. A PESA radar az ül, ellenben az SR-71 elég nagyrészt titánból készült, tehát azért a jenkik is elboldogultak vele, az F-15-ben több tonna titán volt...
 
Mit értesz feldolgozott titán alatt...? Egy alkatrész elkészítéséhez eszméletlen sok technológiai lépés tartozik. Tehát a titánt az USA technológiájával munkálták meg, amit a jenki szürekállomány hozott létre.

A titás vásárlásben sem vagyok biztos, hogy nem utólagos UL. Ugyanos az SR-71 építése idején már százszámra épültek az F-4 gépek, amiben a szerekezet 9%-a titát volt. Ez több ezer tonna titánt jelent. Nem vágom, hogy kb. kéttucat géphez miért kellett volna szovjet titán... Az F-15-be is összességben több ezer tonna van és minden más jenki vadászban volt több száz kg, még a kereskedelmi gépekben is.