F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

F-35 helmet

http://www.lockheedmartin.com/us/news/press-releases/2013/october/131010ae_f-35-halts-alternate-helmet.html

http://www.combataircraft.com/en/News/2013/10/11/Pentagon-to-focus-on-Rockwell-Elbit-helmet-for-F-35-jet/

http://www.combataircraft.com/en/News/2013/10/11/F-35s-of-the-7th-Production-Lot-will-Receive-Improved-Helmet-Displays/
 
Britek jól ...
A katonáknak már így is savanyú, hogy nagyon nem hazai lesz a madárka , de a helmet se lehet brit. Ráadásul komoly finanszírozók a projektben. $45 milla az aprópénz a hadikiadások terén egy ekkora projektben.
 
http://www.defenseworld.net/news/9241/Pentagon_Halts_F_35_Helmet_Development__Saves___45_Million#.UlmngtJFA8o
 
Abba a szűkös költségvetésbe belefért az is,hogy 1000 dolláros sisakot vegyenek minden katonának.
Azt a sisakot rendszeresítették amit még az amiknál is csak a különleges erők kapnak meg(volt is szájhúzás a katonák részéről,hogy ez a sisak nekik nem olyan jó).
 
...háát igen, az északi rész holmi nyersanyag kapcsán igencsak érdekes lesz az elkövetkezendő pár évtizedben. ...és érdekes módon elég sokan jogot formálnak az ottani lelőhelyekhez. Nincs mese a NATO tagoknak kell oda fegyver... (nem lennék meglepve, ha a háttérből támogatás is érkezne a vásárláshoz)
 
F-35 gyártási tervek.....
http://www.aviationweek.com/Article.aspx?id=/article-xml/awx_10_17_2013_p0-627888.xml&p=1
 
A nagy adatforgalmú oda-vissza kommunikáció miatt nem csökkenne drasztikusan a lopakodó-képessége egy ilyen gépnek? Van annyira kis késlekedése az infónak, hogy biztonságosan lehessen kezelni egy ennyire gyors repülőt?
 
A nagy adatforgalmú oda-vissza kommunikáció miatt nem csökkenne drasztikusan a lopakodó-képessége egy ilyen gépnek? Van annyira kis késlekedése az infónak, hogy biztonságosan lehessen kezelni egy ennyire gyors repülőt?

Gyanítom, hogy a "UAV-üzemmódot" csapásmérő bevetéseken alkalmaznák, és úgy, ahogy a Predator esetében is, hogy megmondják, hogy hová kell mennie, ő meg "kitalálja", hogy hogyan. (Mint az utasszállító repülőgépek FMS-je. Beütik a lerepülendő útvonalat, a robotpilóta pedig lerepüli.) Itt nem modellrepülőgép-szerű irányításra kell gondolni, az egészen biztos.
 
Az irániaknak hamarosan lesz új másolnivalója :)

A törökök meg megveszik a kódokat a kínaiaktól.
 
<blockquote rel="joker">A nagy adatforgalmú oda-vissza kommunikáció miatt nem csökkenne drasztikusan a lopakodó-képessége egy ilyen gépnek? Van annyira kis késlekedése az infónak, hogy biztonságosan lehessen kezelni egy ennyire gyors repülőt?

Gyanítom, hogy a "UAV-üzemmódot" csapásmérő bevetéseken alkalmaznák, és úgy, ahogy a Predator esetében is, hogy megmondják, hogy hová kell mennie, ő meg "kitalálja", hogy hogyan. (Mint az utasszállító repülőgépek FMS-je. Beütik a lerepülendő útvonalat, a robotpilóta pedig lerepüli.) Itt nem modellrepülőgép-szerű irányításra kell gondolni, az egészen biztos.
</blockquote>

Az "UAV-üzemmód" rendben van, amíg rá nem akaszkodik egy 3+ generációs féligmeddig karbantartott észak-koreai (vagy más) muzeális csoda és le nem vadássza mint egy agyaggalambot. Arra semmit sem érne az UAV-üzemmód, de nagy a gyanúm, hogy annyi késése van az adatkapcsolatnak, hogy a távirányítás is teljesen haszontalan lenne ilyen esetben.
 
Az "UAV-üzemmód" rendben van, amíg rá nem akaszkodik egy 3+ generációs féligmeddig karbantartott észak-koreai (vagy más) muzeális csoda és le nem vadássza mint egy agyaggalambot.

Csak nem egy alacsony észlelhetőségű vadászbombázóról beszélünk?!... Ha, hogy azt nem látja a "muzeális csoda" radarja...
 
Mellesleg itt nem úgy kell elképzelni, hogy minden esetben pilóta nélkül repülnének, csak bizonyos bevetéseknél alkalmaznák.
 
Azt hiszem egyesek félreértik a távirányítású üzemmód lehetséges célját.

Véleményem szerihnt enki nem akar autnóm beküldeni egy F-35-öt, mert értleme egyenlő a 0-val. Miről lehet szó? Hát arról, hogy miden hókuszpókusz ellenére egy embernek túl megterhelő feladat egyedül csinálni mindent. Mi van, ha a távvezérlés lényege az, hogy távolóbl egyes feladatokat átvehet az operátor vagy pl. szimplán részt vesz szenzorok által begyűjtött adatok értelmezésében? Pl. amíg a pilóta a légiharcra koncentrál, addig valaki a távolból végrehajta a csapásméréshez szükséges feladatokat és a földről pl. a TGP által befogott célt azonosítja valaki más. Senki nem mondta, hogy a XXI. században a WSO-nak a hátsó ülésen kell lennie. Kettőt lehet találni, hogy miért van akkor sávszélessége a data linknek, ami még a civil szemmel nézve is brutális.

A távvezérlés egyébként az "kőkorszakban" is megvolt, mert az jenki F-102 vagy F-106 gépek fegyverzete és a MiG-25-é is tudtommal vezérelhető fold a földről.
 
Nem is a gép radarjára gondoltam, hanem valamilyen földi felderítő radarra, aztán meg rávezetik ha ügyesek. Biztosan van hullámhossz, amin szépen látszik az F-35-ös is, és valószínűleg vannak akik keresik ezt a hullámhosszat.
 
Amelyik ország megengedheti magának egy F-35 kategóriájú gép üzemeltetését, ott lenni kell egy olcsóbb alternatívának egy ilyen feladat végrehajtására. Másik lehetőség, hogy emberrel együtt küldik be a gépet (szerintem ez az értelmesebb), így teljes a kihasználhatósága.
 
A fegyverirányítás más, ott relatív kis sávszélességgel beéred és 1-2 másodperc késlekedés sem valószínű, hogy nagy gondot okozna, főleg egy álló célpontra kioldandó bombánál.
 
@molnibalage
Így már érthetőbb, csak a cikk alapján én 100%-ban ember nélküli feladat végrehajtásra gondoltam.