F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

ZXxh98SdI2k.jpg
 
Félelmetesen ostoba oldal. Az F-117-es rész után abbahagytam az olvasást. Felesleges tovább olvasni.

A CAS-os rész pedig elgondolkoztató.. Én mindig visszatérek az ár/érték arányra.. Egyik amire tervezték, hogy nagy intenzítású háború során védett objektumokat bombázzon.. No ebből remélhetőleg nem lesz semmi. Visszatérek a COIN-ra és a Toyota teherautókra, meg a kalasnyikovos felkelőkre. Kicsit drága játék, mondjuk, ha a holland, norvég segélycsapat valamelyike NATO feladatként kitelepül afrikai vagy közel-keleti célpontokat támadni.. Ezeknek az országoknak sincs annyi pénzük, hogy fenntartsák erre az F-16 flottájukat...
A gépágyú pedig még mindig szükséges lesz saját véleményem szerint, mint végső fegyver akár légi-akár földi célpont ellen.

Pld. majd amikor egy DIRCM-et használó repülőgépet kéne leszedni a QRA-nak és elvesztegeti a rakétáit, utána majd vissztér a bázis Leuwardeenbe a pilóta, hogy a rakétáimat hatástalanította a DIRCM, beépített tűzfegyver nélkül lelőni nem tudtam, a nekirepülést nem hajtottam végre kamikaze kiképzés hiányában. Jelentem, hogy a holland Királyi Palota megsemmisült..
 
Ha DIRCM kerül a gépekre(amit mondjuk nem értek,hogy még miért nincs)akkor el lehet felejteni az IR rakétákat ha ez a DIRCM ráadásul stealth gépre kerül akoor jó részt a BVR rakétákat is tehát marad a gépágyú VAGY hármasával-négyesével indítod az IR rakétát...
 
A CAS-os rész pedig elgondolkoztató.. Én mindig visszatérek az ár/érték arányra.. Egyik amire tervezték, hogy nagy intenzítású háború során védett objektumokat bombázzon.. No ebből remélhetőleg nem lesz semmi. Visszatérek a COIN-ra és a Toyota teherautókra, meg a kalasnyikovos felkelőkre. Kicsit drága játék, mondjuk, ha a holland, norvég segélycsapat valamelyike NATO feladatként kitelepül afrikai vagy közel-keleti célpontokat támadni.. Ezeknek az országoknak sincs annyi pénzük, hogy fenntartsák erre az F-16 flottájukat...
A gépágyú pedig még mindig szükséges lesz saját véleményem szerint, mint végső fegyver akár légi-akár földi célpont ellen.
Én meg huszonhatodjára írom le, hogy a kettőnek egymáshoz semmi köze. Attól, mert a gép COIN feladatra drága, attól nem szar. Ennyi erővel a B-1B és a B-52H-t miért nem akarja senki a föld alá elásni vagy az F-15E-t...? Az F-15E ugyanis drágábban repül már most is, mint még az F-35A ma...

Pld. majd amikor egy DIRCM-et használó repülőgépet kéne leszedni a QRA-nak és elvesztegeti a rakétáit, utána majd vissztér a bázis Leuwardeenbe a pilóta, hogy a rakétáimat hatástalanította a DIRCM, beépített tűzfegyver nélkül lelőni nem tudtam, a nekirepülést nem hajtottam végre kamikaze kiképzés hiányában. Jelentem, hogy a holland Királyi Palota megsemmisült..
QRA DIRCM gépre. Aha... Akkor lesz keszi gépen ARH és kész... DIRCM meg a láhatáron sincs sehol harcászati vadászgépen. Egyébként még ennyi sem kell. Indítasz két rakétát egyszerre és az 1 db DIRCM meg szétárja a kezét.... QRA-ban vihet akár 4 db SR IRAAM-et is az F-35. Ennyi...

BTW az IRIS-T már most rendelkezeik ellene védelemmel. Műszakilag már most lehetséges. Ennek ismét megint semmi köze a platfrom képességeihez.
 
Ha DIRCM kerül a gépekre(amit mondjuk nem értek,hogy még miért nincs)akkor el lehet felejteni az IR rakétákat ha ez a DIRCM ráadásul stealth gépre kerül akoor jó részt a BVR rakétákat is tehát marad a gépágyú VAGY hármasával-négyesével indítod az IR rakétát...
Ez is hülyeség. Lásd fent. A DIRCM egy célcsatornás.

  1. Már most van ellene módszer, csak nem használják, mert harcászati gépen nincs DIRCM. Láthatáron sem...
  2. Több rakéta.
 
  • Ezen felül, ha a lenne is DIRCM, akkor súgjátok már meg, hogy az F-35 mitől rosszabb, mint a többi jelenlegi gép, ami pont egyformán szopna az elképzelt DIRCM miatt.
  • Ezen felül az F-35A-n van gépágyú és az F-35B/C-re is felrakható törzshöz simuló podban. A Harrier II-őn is csak így volt gá.... A Szu-15 is így adott keszit...
Mindkét komment kapcsán azt érzem, hogy a egyikőtök sem gondolta végig, kicist sem. A legalapvetőbb változok felületes vizsgálata is hiányzik...
 
molni

Súgd már meg nekem,hogy ki írta most,hogy rosszabb gép az F-35...?Neked valami fóbiád van!

Egy csatornás:DIRCM erre írta,hogy sok rakétát kell egyszerre indítani...
Milyen módszer van a túlterhelésen kívül a DIRCM-re?

Hogy képzeled stealth gépek közt az ARH rakétás légi harcot?
 
molni

Súgd már meg nekem,hogy ki írta most,hogy rosszabb gép az F-35...?Neked valami fóbiád van!

Egy csatornás:DIRCM erre írta,hogy sok rakétát kell egyszerre indítani...
Milyen módszer van a túlterhelésen kívül a DIRCM-re?

Hogy képzeled stealth gépek közt az ARH rakétás légi harcot?
Az ARH is látja közelről a gépet... Pontos MCG kell hozzá. Vagy IR végfázisos MCG-s rakéta. Annak még pontos sem kell, a mai is bőven elég. Persze nem all weather, de 8 km felett az idő 90%-ban kristálytiszta idő van...
 
Az ARH is látja közelről a gépet... Pontos MCG kell hozzá. Vagy IR végfázisos MCG-s rakéta. Annak még pontos sem kell, a mai is bőven elég. Persze nem all weather, de 8 km felett az idő 90%-ban kristálytiszta idő van...

Az ok,hogy igazából mind1,hogy 20 vagy 2km-ről látja meg az AMRAAM radarja az ellenséges gépet mert ha van elég pontos MCG-d akkor ilyen közel tudod vinni a rakétát,de milyen messziről tudsz stealth gép ellen pontos MCG-t adni?Egyáltalán mekkora távolságról látják egymást a stealth gépek?
 
Ne bonyolítsuk a dolgot,egy géppár védi a tankert egy másik géppár meg támadja(nincs más a levegőben a példa egyszerűségének kedvéért).
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Az ok,hogy igazából mind1,hogy 20 vagy 2km-ről látja meg az AMRAAM radarja az ellenséges gépet mert ha van elég pontos MCG-d akkor ilyen közel tudod vinni a rakétát,de milyen messziről tudsz stealth gép ellen pontos MCG-t adni?Egyáltalán mekkora távolságról látják egymást a stealth gépek?
Aspektustól függ. Ez lehet akár 20 km alatti is repfedélzei radaroknál ECM mentes környezetben, de akár sokkal nagyobb. Az elméleti modellek szerint egy steath gép RCS-s legroszabb esetben akkora kb., mint a sima gépek RCS a legjobb esetben. -10 és 0dBsm között. (Pár ennek kicsit ellentmond az, hogy a P-18 is távolodó és hátulról oldalra nézve is alig látta az F-117-et 25 km-ről. A többi szerb radar sem szemből látott rá a gépre amennyire a térképekből látszik és senki nem látta a gépet, csak Zoliék osztálya...
 
Még, ha a gyári csodálatos értékét is elhiszed az agyonistenített Ibris radanak annál is a durva becslés 30 km alatti észlelési távot ír mindenféle zavarásmentes esetben.

Az F-35 esetén a durva az, hogy DAS háomszögelés esetén elvileg adható MCG, ha a háromszögelés adata át van tolva az indító gépnek. A szűk km. az, hogy az AIM-120 seggén levő MCG antenna mekkora térrészből tud venni. Ez régen csak +/- 30 fok volt. Hogy ma mekkora nem tudom. 10 éve akarták kitolni +/- 60 fokra.
 
Mekkora távolságról látja és azonosítja(ez itóbbi fontosabb mert nem elég látni és lőni tudni is illik,hogy mire lő az ember) a DAS az ellen gépét?
Az elméleti modell értékeit szerintem nyugodtan felezhetjük minimum.
Ugye a gépek nem tömör fémből vannak hanem jó részük nem is fém ráadásul ott a radarabszorbens bevonat is(csak mi MIG-jeink radarelnyelö festéke azt hiszem 4%-al csökkentette az RCS-t akkor mit tudhatnak ezek a bevonatok).Meg itt van még ezek szerint amit említettél amiből ugye az látszik,hogy az elmélet amit a modellre alapozol nem állja meg a helyét a valóságban.